Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zuzycie paliwa


tadzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, masz samochód z wtryskiem sterowanym elektronicznie. Z góry jedzie się na biegu bez gazu, wtedy wtryski są wyłączane i nie zużywasz paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie w każdym zakresie obrotów - jadąc z górki na biegu jak obroty spadną do ~1500 to podawane jest paliwo, dawka mniejsza, niż podczas jazdy na luzie, ale jest. Powyżej tych obrotów zużycie paliwa zerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie mogę zrozumieć tych porad szanownych kolegów - napiszę z własnego doswiadczenia.

Oczywiście, że przełączenie na luz auta podczas jazdy daje najniższe zużycie paliwa, ponieważ auto jedzie własnym rozpędem a zużywa paliwo jak na biegu jałowym , czyli przy obrotach silnika 600 - 800 obr/ min.

Jeżeli tylko zdejmie sie nogę z gazu - wtedy obroty nie spadają do tej wielkości / 600 - 700/ lecz są wyższe tj 1200 - 1500.- a więc i dawka / zużycie /paliwa jest odpowiednio do obrotów silnika wyższe.

Różnice powyższe są niewielkie, więc nie opłaca się zmieniać na luz i tak jechać, tym bardziej, że jazda na luzie zwiększa zagrożenie wypadkiem, ponieważ mamy zmniejszaną możiwość operowania autem . Znajomy jadąc na luzie o mało nie miał kolizji właśnie z powodu niemożliwości operowania pedałem przyspieszenia.

Osobiście nie "wrzucam" luzu przy zjazdach z góry , mimo dużej masy auta ; wykorzystuję rozpęd i jedynie luzuje pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tylko zdejmie sie nogę z gazu - wtedy obroty nie spadają do tej wielkości / 600 - 700/ lecz są wyższe tj 1200 - 1500.- a więc i dawka / zużycie /paliwa jest odpowiednio do obrotów silnika wyższe.

 

Tiaaa.... 1200 -1500 obrotów to jest skutek tego że auto sie porusza, koła sie obracają, skrzynia pracuje, wał korbowy tez, co za tym idzie obrotomierz pokazuje obroty które są spowodowane obracaniem kól a nie wtryskiem paliwa.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie w każdym zakresie obrotów - jadąc z górki na biegu jak obroty spadną do ~1500 to podawane jest paliwo, dawka mniejsza, niż podczas jazdy na luzie, ale jest. Powyżej tych obrotów zużycie paliwa zerowe.

Oczywiście. :) Paliwo podawane jest w momencie gdy ECU uzna, że trzeba podać paliwo by podtrzymać pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik almery zużywa około 1l paliwa na godzinę pracy (na luzie), wiec zjeżdżając z górki wiele się nie oszczędzi - samo porównywanie na biegu czy na luzie tez nie ma sensu, różnica w spalaniu jest niezauważalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega Borys, jazda na luzie stwarza pewne nie bezpieczeństwo nie możności szybkiej reakcji na zagrożenie. Acz kolwiek co do oszczędności paliwa, jazda na luzie daje większą oszczędność chodź dawkowanie przez wtryski jest na tym samym poziomie co przy zdjętej nodze z gazu. Jednak że wypinając bieg na luz pokonasz większą odległość przy mniejszej wytracie prędkości, niż na spuszczonym pedałe gazu gdzie dodatkowo silnik szybciej wyhamowywuje pojazd.

Założenie; zjazd z pochyłości X przy prędkości 80km/h. Na "biegu", zwalnia do 60km/h, odcinek600m. Na luzie, do 60 , odcinek 1000m. Na trasie do Gdańska wykorzystując luz gdzie "bylo bezpiecznie" zwiększony zasięg o ok60km. Oszczędność (ok3,9l-LPG * 2,79pln ) = 0!!! w przeliczeniu na utratę kontroli w razie czego!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik almery zużywa około 1l paliwa na godzinę pracy (na luzie), wiec zjeżdżając z górki wiele się nie oszczędzi - samo porównywanie na biegu czy na luzie tez nie ma sensu, różnica w spalaniu jest niezauważalna.

Skąd takie info? Z matematycznego punktu widzenia wychodziły by okolice nieco poniżej 3 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nissan primera SR20 na biegu jałowym zużywa 2.5 ms otwarcie wtryskiwaczy na jakimkolwiek biegu i wysokich obrotach czas 0.5 ms !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

jak dla mnie 4 krotnie mniejsze zużycie paliwa pomijając czas 0,5 to kompletne zamknięcie wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że zależy od górki. ;)

 

Jeżeli na jej końcu czeka nas hamowanie lub kontunowanie jazdy z taką samą prędkością - jadę na biegu, jeżeli czeka nas podjazd pod kolejną - jadę na luzie, aby nie wytracić prędkości na biegu a nawet ją zwiększyć jadąc na luzie. Oczywiście nie dotyczy to na prawde stromych górek.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega Borys, jazda na luzie stwarza pewne nie bezpieczeństwo nie możności szybkiej reakcji na zagrożenie. Acz kolwiek co do oszczędności paliwa, jazda na luzie daje większą oszczędność chodź dawkowanie przez wtryski jest na tym samym poziomie co przy zdjętej nodze z gazu. Jednak że wypinając bieg na luz pokonasz większą odległość przy mniejszej wytracie prędkości, niż na spuszczonym pedałe gazu gdzie dodatkowo silnik szybciej wyhamowywuje pojazd.

Założenie; zjazd z pochyłości X przy prędkości 80km/h. Na "biegu", zwalnia do 60km/h, odcinek600m. Na luzie, do 60 , odcinek 1000m. Na trasie do Gdańska wykorzystując luz gdzie "bylo bezpiecznie" zwiększony zasięg o ok60km. Oszczędność (ok3,9l-LPG * 2,79pln ) = 0!!! w przeliczeniu na utratę kontroli w razie czego!

Ma to ręce i nogi, kiedyś jechałem PKSem i kierowca chyba z połowę dystansu przejechał na luzie :dribble: ! Później pewnie wąż, kanister i ceny paliwa niestraszne :whistle: !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie i dalej pruszam temat oszczednej jazdy jednak tym razem prosze o opinie czy jazda na wysokim biegu-5 przy malych obrotach 1500,daje oszczednosc w zuzyciu paliwa czy odwrotnie, dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku diesla jest to w miarę ekonomiczne, z kolei dla benzyny to trochę za mało i niezdrowo.

Dokładnie sie zgadzam zwłaszcza z tym niezdrowo

 

zresztą ktoś robił testy smigał na wysokich biegach z niskimi obrotami a potem kręcił jak Bóg i fabryka pozwala w opcji nr 2 spalił mniej

 

a to czemu bo nam sie wydaje że mając 1500 obr mamy eko ale ciśniemy delikatnie i ecu wzbogaca tak by sie zebrać i nie przepalamy tego paliwa ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...