Gość tyszkiewiczm Opublikowano 7 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2012 Witam serdecznie wszystkich. Wydaje mi się, że nie było takiego tematu więc zaryzykuję i zacznę nowy. Chodzi o patrola gr y60 z motorem rd28t . Auto zakupiłem niedawno i już sprawia mi problemy. Może ktoś z was miał podobne przygody i pomoże mi rozwikłać problem. Mianowicie : Silnik pracuje równo i nie traci mocy. Odpala dość dobrze bo po 2-3 obrotach na ciepłym i po 1 obrocie na zimnym silniku. Nie kopci. Ani przy zimnym rozruchu ani przy ciepłym. Ani na czarno ani na błękitno ani na biało z pary wodnej. Jest natomiast problem z grzaniem się silnika. Czujnik temp. jest nowy. Pompa wody jest nowa. Termostat był nowy a teraz go zupełnie usunąłem. Wiatrak śmiga. Chłodnica jest nowa. Nie mam już pomysłów . Zostaje głowica ale dla mnie jest to nie logiczne. Może mi ktoś podpowie jaki ma to związek? Na trasie są takie objawy : Jadę miarowo 90km/h temp. jest w normie czyli wskaźnik poziomo. Zwalniam i staję na światłach i temp. rośnie aż pod maximum, ruszam i temp. spada. Włączam zatem ogrzewanie w kabinie na max. żeby nie przegrzać i jest tak : jadę 90km/h i temp. w normie a ogrzewanie w kabinie działa. Ukrop poprostu. Zatrzymuję się na światłach i temp silnika rośnie a temp. w aucie od ogrzewania spada. Leci zimne powietrze z nadmuchów. ??? . Zaglądam pod maskę. Odpowietrzam odpowietrznikiem na rurce z głowicy do chłodnicy. Leci powietrze. Dolewam oczywiście płynu na max. 2 litry . Jadę dalej ale objawy są identyczne i tak w kółko co 30 kilometrów dolewam 2l płynu. Po tym incydencie zmieniłem pompę, termostat, chłodnicę. Poskładałem wszystko , odpowietrzyłem odpowietrznikiem na rurce z chłodnicy do głowicy. Płynu oczywiście pod korek. Ale ... Ale wyrzuca wodę po chwili jak złapie temperaturę przez zbiorniczek nadmiaru. Cisnienie w układzie wzrasta drastycznie. Zostawiłem więc odkręcony odpowietrznik o jeden obrót a zaślepiłem przewód od nadmiaru. Przejechałem się , ciśnienie wzrosło, temp. też . Zaglądam pod maskę a tam piana z odpowietrznika. Poluzowałem korek chłodnicy i także piana i to pod ogromnym ciśnieniem. A auto dalej gubi płyn i się grzeje. Skąd takie ciśnienie w układzie chłodzenia, że wywala płyn przez nadmiar, że tworzy się piana? O co chodzi? Rozumiem, że auto się przegrzewa bo ubywa płyn w układzie za sprawą tego ciśnienia. Panowie. O co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Witam . co prawda ja mam 3.0 Ale jedno myslnie stwierdzam ze to jest glowica lub blok silnika ale predzej to pierwsze , podjedz do warszatu niech ci sprawdza czy w wodzie od chłodzenia nie ma oleju ( specjalny przyrząd trzeba miec ) . jak w zbiorniku wyruwnawczym jest duze cisnienie to znaczy ze cos jest nie tak a na ogół tafia to zawsze na głowice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tyszkiewiczm Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Dzieki za podpowiedz. spodziewalem sie takich wlasnie odpowiedzi. niestety chyba masz racje. mam tylko nadzieje, ze to glowica a nie blok. mysle ze juz nie bede jezdzil po warsztatach i sprawdzal tylko odrazu zdejme czapke. mam tez cicha nadzieje, ze nie bede musial spawac tej glowicy, ze obejdzie sie na wymianie samej uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Witam niestety spodziewam sie gorszej wersji czyli głowicy jak to bedzie tylko uszczelka to bedziesz miał niezlego farta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tyszkiewiczm Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Ha ha . licze na farta , nie powiem . . Dzisiaj zdejme glowice i oddam na szczelnosc. dam znak jak wyszlo po calej operacji. Btw. czy w rd28t sa sruby czy moze nakretki w glowicy? Nalezaloby i je wymienic. tak samo jak uszczelniacze pod wtryskami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Pewnie uszczelka pod głowicą padnięta i dlatego wzrasta Ci ciśnienie w układzie ... miałem tak w innych samochodach. A nawet coś takiego jak korek od chłodnicy może wpływać na to że będzie wywalać płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tyszkiewiczm Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 No więc tak : Zdjąłem oczywiście głowicę. Zaraz po zdjęciu okazało się, że na 4 cylindrach ma pęknięcia między zaworami. Oczywiście to jeszcze o niczym nie świadczy. VW np. dopuszcza pęknięcia między zaworami! Więc bez nerwów zaniosłem głowicę na sprawdzenie szczelności. Dostałem odpowiedź , że jednak głowica pękła tak nieszczęśliwie na jednym z cylindrów, że wymaga spawania bo przepuszcza ciśnienie . Spawania natomiast panowie się nie podejmują bo nie wiadomo jak długo to wytrzyma. Nie dają więc gwarancji na tę naprawę a co za tym idzie szukam nowej głowicy. Dam znać jak poskładam całość do kupy i odpalę motor. Ps. Oczywiście do głowicy idą śruby a nie nakrętki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witam a jednak po raz kolejny miałem racje , przykro mi ze wykrakałem Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.