liser91 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Czy ktoś przerabiał temat wymiany tego błota? Interesuje mnie ile płynu wejdzie w układ i czy da się samemu to łatwo zrobić, ewentualnie jak? Płyn wiem, że Dexron III, jak coś Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2012 Postaram sie pomóc na tyle ile mogę....Ile płynu wchodzi do P12, to nie wiem, może w instrukcji. Ale przypuszczam że 2l wystarczy i pozostanie na dolewkę. /sam zbiorniczek jest duży/ Natomiast co do wymiany, to proszę - chyba obrazowo opisane??? To jest tak jak wymiana płynu hamulcowego. 1- Odłączenie przewodu powrotnego od zbiornika wyrównawczego. Również koniec tego przewodu umieszczamy w naczyniu, gdyż musimy usunąć resztę płynu. Sam zbiornik, jeśli była taka potrzeba, wcześniej należało zdemontować i staranie oczyścić lub wręcz zastąpić nowym. Obowiązkowo wymienić natomiast trzeba element filtrujący, o ile tylko występuje on w układzie hydraulicznym. Kolejny punkt całej operacji to tymczasowe zatkanie otworu powrotnego zbiornika. Następnie zbiornik wypełniamy świeżym olejem, którego przynajmniej litr musi pozostać jeszcze w zapasie. Teraz uruchomiamy silnik i pozwalamy mu pracować na wolnych obrotach. Dzięki temu pompa tłocząc nowy płyn wypchnie z układu resztkę starego. Gdy do naczynia podstawionego pod odłączony od zbiornika przewód powrotny zacznie ściekać czysty olej, silnik wyłączamy, przewód mocujemy z powrotem do zbiornika, zbiornik zaś wypełniamy nowym olejem (płyn który zbierzemy w naczyniu nie nadaje się do powtórnego użytku!). Pozostało nam jeszcze odpowietrzenie układu hydraulicznego. W tym celu znów uruchamiamy silnik i ponownie pozwalamy mu pracować na wolnych obrotach. Nie ruszamy w tym czasie kierownicy, kontrolujemy natomiast poziom oleju w zbiorniku i gdy się on obniża, olej dolewamy. Gdy dolewek nie trzeba już wykonywać zaczynamy powoli i w sposób ciągły - od oporu do oporu - obracać kierownicą (10-15 razy), zwracając przy tym uwagę, aby przy każdym zatrzymaniu (lewym/prawym) skręcone maksymalnie koła uniesionego samochodu nie pozostawały bezczynnie dłużej niż pięć sekund. Prosimy jednocześnie drugą osobę, aby obserwowała, czy w zbiorniku pompy cały czas jest wystarczająca ilość płynu hydraulicznego. Po tych kilkunastu skrętach od oporu do oporu wyłączamy silnik i sprawdzamy, czy nie ma wycieków z układu hydraulicznego. Jeśli ich nie widać, mniej więcej dziesięć minut później trzeba powtórzyć odpowietrzanie. Całą wymianę kończymy jazdą próbną przed którą należy jednak jeszcze raz sprawdzić poziom oleju w zbiorniku wyrównawczym oraz ponownie upewnić się, że z żadnego miejsca układu hydraulicznego nie wycieka olej. I jeszcze jedna, chyba najważniejsza uwaga. Otóż cały czas trzeba pamiętać, że najmniejsze zanieczyszczenia jakie przedostaną się do układu hydraulicznego mogą spowodować uszkodzenia lub nawet doprowadzić do zniszczenia ważnych elementów układu wspomagania. Dlatego przy wszelkich pracach należy zachować maksymalną czystość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
liser91 Opublikowano 9 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Dzięki, co do płynu, to w ASO mówili o ok 2,5l, niecałych 3, wydawało mi się to o wiele za dużo i że coś pieprzą ale widzę, że w takim razie się wszystko zgadza, a samą wymianę raczej komuś zlecę, żeby zrobił to porządnie i wylał cały stary płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 mozesz to zrobić w dwie osoby równie skutecznie tyle ze pop partyzancku duża strzykawka z rurka i wyssać cły płyn ze zbiorniczka nastepnie jw na wolnych obrotach kręcic do oporu kierownica L/P i wysysać szlam ze zbiornika jak juz nic nie bedzie tłoczyć zalac czystym 1l wystarczy możesz oczywiscie ponawiać z kolejnym nowym płynem czyszczenie okładu wspomagania napełnianie jest adekwatnie odwrotne obrót kierownicą opórL/P dolewka i tak aż do uzyskania stanu w zbiorniku zaleta partyzantki mozna zrobić samemu pod blokiem uważaj, żeby płyń nie poleciał na lakier Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.