Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana płynu w przekładni kierowniczej


liser91

Rekomendowane odpowiedzi

Postaram sie pomóc na tyle ile mogę....Ile płynu wchodzi do P12, to nie wiem, może w instrukcji. Ale przypuszczam że 2l wystarczy i pozostanie na dolewkę. /sam zbiorniczek jest duży/

Natomiast co do wymiany, to proszę - chyba obrazowo opisane??? To jest tak jak wymiana płynu hamulcowego.

 

1- Odłączenie przewodu powrotnego od zbiornika wyrównawczego. Również koniec tego przewodu umieszczamy w naczyniu, gdyż musimy usunąć resztę płynu. Sam zbiornik, jeśli była taka potrzeba, wcześniej należało zdemontować i staranie oczyścić lub wręcz zastąpić nowym. Obowiązkowo wymienić natomiast trzeba element filtrujący, o ile tylko występuje on w układzie hydraulicznym.

Kolejny punkt całej operacji to tymczasowe zatkanie otworu powrotnego zbiornika. Następnie zbiornik wypełniamy świeżym olejem, którego przynajmniej litr musi pozostać jeszcze w zapasie. Teraz uruchomiamy silnik i pozwalamy mu pracować na wolnych obrotach. Dzięki temu pompa tłocząc nowy płyn wypchnie z układu resztkę starego. Gdy do naczynia podstawionego pod odłączony od zbiornika przewód powrotny zacznie ściekać czysty olej, silnik wyłączamy, przewód mocujemy z powrotem do zbiornika, zbiornik zaś wypełniamy nowym olejem (płyn który zbierzemy w naczyniu nie nadaje się do powtórnego użytku!).

Pozostało nam jeszcze odpowietrzenie układu hydraulicznego. W tym celu znów uruchamiamy silnik i ponownie pozwalamy mu pracować na wolnych obrotach. Nie ruszamy w tym czasie kierownicy, kontrolujemy natomiast poziom oleju w zbiorniku i gdy się on obniża, olej dolewamy. Gdy dolewek nie trzeba już wykonywać zaczynamy powoli i w sposób ciągły - od oporu do oporu - obracać kierownicą (10-15 razy), zwracając przy tym uwagę, aby przy każdym zatrzymaniu (lewym/prawym) skręcone maksymalnie koła uniesionego samochodu nie pozostawały bezczynnie dłużej niż pięć sekund. Prosimy jednocześnie drugą osobę, aby obserwowała, czy w zbiorniku pompy cały czas jest wystarczająca ilość płynu hydraulicznego.

Po tych kilkunastu skrętach od oporu do oporu wyłączamy silnik i sprawdzamy, czy nie ma wycieków z układu hydraulicznego. Jeśli ich nie widać, mniej więcej dziesięć minut później trzeba powtórzyć odpowietrzanie. Całą wymianę kończymy jazdą próbną przed którą należy jednak jeszcze raz sprawdzić poziom oleju w zbiorniku wyrównawczym oraz ponownie upewnić się, że z żadnego miejsca układu hydraulicznego nie wycieka olej.

I jeszcze jedna, chyba najważniejsza uwaga. Otóż cały czas trzeba pamiętać, że najmniejsze zanieczyszczenia jakie przedostaną się do układu hydraulicznego mogą spowodować uszkodzenia lub nawet doprowadzić do zniszczenia ważnych elementów układu wspomagania. Dlatego przy wszelkich pracach należy zachować maksymalną czystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, co do płynu, to w ASO mówili o ok 2,5l, niecałych 3, wydawało mi się to o wiele za dużo i że coś pieprzą ale widzę, że w takim razie się wszystko zgadza, a samą wymianę raczej komuś zlecę, żeby zrobił to porządnie i wylał cały stary płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz to zrobić w dwie osoby równie skutecznie tyle ze pop partyzancku

duża strzykawka z rurka i wyssać cły płyn ze zbiorniczka

nastepnie jw na wolnych obrotach kręcic do oporu kierownica L/P i wysysać szlam ze zbiornika

jak juz nic nie bedzie tłoczyć zalac czystym 1l wystarczy

możesz oczywiscie ponawiać z kolejnym nowym płynem czyszczenie okładu wspomagania

napełnianie jest adekwatnie odwrotne

obrót kierownicą opórL/P dolewka i tak aż do uzyskania stanu w zbiorniku

 

zaleta partyzantki

 

mozna zrobić samemu pod blokiem

uważaj, żeby płyń nie poleciał na lakier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...