Gość Extremist Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 (edytowane) Witam , mam problem z regulacją nadmuchu. Pewnego pięknego dnia wysiadła regulacja - w tej chwili nadmuch działa non stop na maxymalnych obrotach , kiedy naciskam na przyciski regulacji obrotów dmuchawy na wyświetlaczy zmieniają się "słupki" ale dmuchawa nie reaguje na zmiany. Czy ktoś się spotkał zpodobnym problemem ? T30 114km 2002 r. Pozdrtawiam W wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie ale przeglądając strona po stronie znalazłem :-) Przepraszam za założenie kolejnego tematu :-( Zna może ktoś solidnego elektryka w Kuj-Pom? Edytowane 9 Października 2012 przez Extremist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam.Najprawdopodobniej masz uszkodzony rezystor regulujący obroty silnika dmuchawy. Ale przed wymianą trzeba by pomierzyć napięcia co by mieć pewność. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Elektryk Cię skasuje za demontaż i montaż i jeszcze jak leniwy lub nie kumaty to każe Ci kupić nowy rezystor!(używka pewnie ze 100/200)(99% to przyczyna). A w prosty sposób naprawia się samemu(po cztaj, proste jak budowa cepa). Jak nie masz wprawy do lutowania to daj do 1lepszego punktu naprawy RTV i pokaż o co chodzi. Może weźmie 10pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzymis Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam , mam problem z regulacją nadmuchu. Pewnego pięknego dnia wysiadła regulacja - w tej chwili nadmuch działa non stop na maxymalnych obrotach , kiedy naciskam na przyciski regulacji obrotów dmuchawy na wyświetlaczy zmieniają się "słupki" ale dmuchawa nie reaguje na zmiany. Czy ktoś się spotkał zpodobnym problemem ? T30 114km 2002 r. Pozdrtawiam Cześć!!! Mam identyczny problem w moim Nissanie. Napisz jak to naprawiłeś i czy faktycznie wysiadł rezystor. Z góry dziękuje za odpowiedź. pozdrawiam. UWAGA!!! poradziłem sobie z problemem w następujący sposób: - znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor - okazało się, że tranzystor jest walnięty, - kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł) - wlutowałem tranzystor w miejsce starego - na razie wszystko działa jak należy !!! Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś. Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny. Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kojot Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Gdzie znajduje się ten opornik oraz elektronika sterująca obrotami dmuchawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Gdzie znajduje się ten opornik oraz elektronika sterująca obrotami dmuchawy? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kojot Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 OK...dzięki. Wszystko jasne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Czyli doszedłeś do tego że to nie o oporniki chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solar21 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Witam Dołączę się do tematu. U mnie dmuchawa działa, tyle, że właśnie zaczęła działać cały czas - wentylator startuje na wysokich obrotach od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Włączenie/wyłączenie nadmuchu na konsoli minimalnie zmienia moc nadmuchu, natomiast 5-stopniowa regulacja nie ma już żadnego wpływu. I dmucha cały czas, dopóki nie wyłączę silnika/stacyjki. To też może być problem z rezystorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 A jak masz ustawione? Może w pozycji AUTO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solar21 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 (edytowane) Problem w tym, że wentylator startuje od razu po włączeniu stacyjki, mimo wyłączonego nadmuchu. Wyświetlacz jest pusty. Po włączeniu nadmuchu przyciskiem jest tylko minimalna zmiana siły nadmuchu, a dalsze ustawienia działają - włącza się klima, zmienia kierunek nadmuchu. Zmiana Auto/Manual nic nie daje, podobnie, jak regulacja siły nadmuchu. Edytowane 29 Czerwca 2017 przez solar21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Czyli tranzystor w układzie tzw "opornika" nawiewu. Nie jest drogi, więc możesz kupować w ciemno. Nic innego raczej nie padło, bo jest to dość awaryjny element, zwłaszcza na upałach. Nr tego tranzystora masz kilka postów wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solar21 Opublikowano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2017 (edytowane) Czyli tranzystor w układzie tzw "opornika" nawiewu. Nie jest drogi, więc możesz kupować w ciemno. Nic innego raczej nie padło, bo jest to dość awaryjny element, zwłaszcza na upałach. Nr tego tranzystora masz kilka postów wyżej "Opornik" nawiewu czyli to żelastwo? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/ Rezystor już tam kiedyś wymieniałem, ale wtedy dmuchawa nie działała w ogóle. Teraz spróbuję z wymianą tranzystora. Edycja OK, dzięki, pomogło. Nawiew nie działa - rezystor albo bezpiecznik, nawiew działa non-stop - tranzystor. Edytowane 30 Czerwca 2017 przez solar21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek_rze Opublikowano 25 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Podłączę się pod temat, chociaż u mnie w T31 z 2008 roku sytuacja wygląda trochę inaczej, tj. dmuchawa działa ale bardzo słabo wieje. Zaczęło się od tego, że padł wentylator kabiny, zacinał się i nie zawsze startował nadmuch, a jak już wystartował to i tak dobrze nie wiało. Silnik wentylatora został wymieniony i przy okazji filtr kabinowy również. Teraz jak ustawię wianie na max to przez nawiewy dmucha tak jakby było na 1/3. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i mógłby podsunąć pomysł gdzie szukać przyczyny? Niestety w T31 żeby dostać się do wentylatora to trzeba albo całą deskę zrzucić albo wymontować pedały i pól deski zrzucić:/ A może ktoś z was zna jakiegoś dobrego elektryka z Warszawy i wschodnich okolic, który zna się na X-trailach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2017 Dojdź do przewodów idących do silnika dmuchawy i albo zmierz na nim napięcie albo podepnij bezpośrednio do aku to się przekonasz czy problem tkwi z za wolno kręcącym się silnkiem czy coś z klapkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ferra Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 "Opornik" nawiewu czyli to żelastwo? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/ Rezystor już tam kiedyś wymieniałem, ale wtedy dmuchawa nie działała w ogóle. Teraz spróbuję z wymianą tranzystora. Edycja OK, dzięki, pomogło. Nawiew nie działa - rezystor albo bezpiecznik, nawiew działa non-stop - tranzystor. Witam, kupiłem ten tranzystor irfp 2907 i mam pytanie który to na zdjęciu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Na fotce go nie widać, jest z drugiej strony płytki drukowanej. Trzy równoległe lutowania na dole fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ferra Opublikowano 19 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2017 Ok dzięki! Po pracy jadę odebrać tranzystor i będę działał ok- wszystko działa! Tranzystor o którym mowa wyżej jest przyczyną ciągłej pracy nadmuchu. Wystarczy tylko przelutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vilip Opublikowano 11 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2018 (edytowane) W dniu 25.07.2017 o 09:38, wojtek_rze napisał: Podłączę się pod temat, chociaż u mnie w T31 z 2008 roku sytuacja wygląda trochę inaczej, tj. dmuchawa działa ale bardzo słabo wieje. Zaczęło się od tego, że padł wentylator kabiny, zacinał się i nie zawsze startował nadmuch, a jak już wystartował to i tak dobrze nie wiało. Silnik wentylatora został wymieniony i przy okazji filtr kabinowy również. Teraz jak ustawię wianie na max to przez nawiewy dmucha tak jakby było na 1/3. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i mógłby podsunąć pomysł gdzie szukać przyczyny? Niestety w T31 żeby dostać się do wentylatora to trzeba albo całą deskę zrzucić albo wymontować pedały i pól deski zrzucić:/ A może ktoś z was zna jakiegoś dobrego elektryka z Warszawy i wschodnich okolic, który zna się na X-trailach? Podłączam sie pod temat. Mam identyczny problem. T30 '05. Padł silnik dmuchawy, książkowy objaw umierania opisany na tym forum. Po wymianie silnika siła nadmuchu ledwo wyczuwalna, sam silnik pracuje ok z puszki dmucha mocno. Po włożeniu do puszki tunelu powietrze słabo się rozprowadza. Nadmienię że klima działa, strumień powietrza przełącza się na szybę, nogi etc.temp ciepło-zimno działa. Pomocy, co to może być? Edit: Problem rozwiązany. Podzielę się, może komuś się przyda. Otóż okazało się że zakupiony na allegro nowy silnik ma zamienioną polaryzację zwględem fabeycznego i kręci się w odwrotną stronę. Zamiana kabli we wtyczce załatwiła sprawę. Edytowane 11 Lipca 2018 przez Vilip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2018 było już o tym niedawno. Wystarczyło przeczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 W dniu 19.10.2012 o 13:55, grzymis napisał: Cześć!!! Mam identyczny problem w moim Nissanie. Napisz jak to naprawiłeś i czy faktycznie wysiadł rezystor. Z góry dziękuje za odpowiedź. pozdrawiam. UWAGA!!! poradziłem sobie z problemem w następujący sposób: - znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor - okazało się, że tranzystor jest walnięty, - kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł) - wlutowałem tranzystor w miejsce starego - na razie wszystko działa jak należy !!! Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś. Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny. Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić. Witam. W którym miejscu znajduje się ten rezystor i jak się do niego dostać? Proszę o pomoc. Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Nad stopami pasażera. Rezystor przykręcony jest dwoma wkrętami. Bierzemy go na warsztat, ściągamy osłonę i ukazuje się nam płytka drukowana. Najczęściej przepala się bezpiecznik termiczny. Na zdj. widoczny nad opisem R1 R2, dociśnięty czarną blaszką do metalowej obudowy rezystora. By mieć pewność że tylko on jest sprawcą, należy w miejscu widocznym na zdjęciu wlutować zworkę z drutu. Montujemy całość w aucie i jeśli nawiew działa to jesteśmy w domu . Pozostaje jeszcze kupić i przylutować nowy bezpiecznik termiczny w miejsce starego. To wydatek rzędu 4-5 zł. I jeszcze jedna ważna rzecz. Należy zwrócić uwagę na budowę zakupionego bezpiecznika. Fabryczny bezpiecznik, widoczny na zdj. jako mniejszy, ma obudowę ceramiczną. Ten kupiony przeze mnie ma obudowę metalową, połączoną galwanicznie z jedną z nóżek bezpiecznika. W tym przypadku byłem zmuszony zaizolować obudowę taśmą odporną na wyższą temperaturę. W innym razie doszło by do zwarcia i przepalenia innych elementów, gdyż zamontowany bezpiecznik przylega do obudowy rezystora, a ta połączona jest z jedną z nóżek tranzystora. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zurio Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 (edytowane) Witam! Dziękuję Wam za pomoc, też miałem problem z dmuchawą - pracowała ciągle i nie reagowała na sterowanie. Cyknąłem parę zdjęć żeby tu zostało dla potomnych 1. Widok lutów rezystora do płytki. 2. Po rozlutowaniu i odchyleniu płytki widać śrubkę, która przymocowuje tranzystor i uchwyt na bezpiecznik. 3. Zdjęcie zastosowanego tranzystora, którego numer był już podany we wcześniejszych postach. Te długie "wąsy" trzeba pozaginać do góry. 4. Włożony nowy tranzystor przed przykręceniem, wykorzystałem starą pastę przewodzącą, której było tam w nadmiarze 5. Dalszy montaż w odwrotnej kolejności Edytowane 29 Listopada 2020 przez zurio 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.