Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dmuchawa - brak regulacji nadmuchu


Gość Extremist
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam problem z regulacją nadmuchu. Pewnego pięknego dnia wysiadła regulacja - w tej chwili nadmuch działa non stop na maxymalnych obrotach , kiedy naciskam na przyciski regulacji obrotów dmuchawy na wyświetlaczy zmieniają się "słupki" ale dmuchawa nie reaguje na zmiany. Czy ktoś się spotkał zpodobnym problemem ? T30 114km 2002 r.

Pozdrtawiam

 

W wyszukiwarce nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie ale przeglądając strona po stronie znalazłem :-)

Przepraszam za założenie kolejnego tematu :-(

 

Zna może ktoś solidnego elektryka w Kuj-Pom?

Edytowane przez Extremist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryk Cię skasuje za demontaż i montaż i jeszcze jak leniwy lub nie kumaty to każe Ci kupić nowy rezystor!(używka pewnie ze 100/200)(99% to przyczyna). A w prosty sposób naprawia się samemu(po cztaj, proste jak budowa cepa). Jak nie masz wprawy do lutowania to daj do 1lepszego punktu naprawy RTV i pokaż o co chodzi. Może weźmie 10pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam , mam problem z regulacją nadmuchu. Pewnego pięknego dnia wysiadła regulacja - w tej chwili nadmuch działa non stop na maxymalnych obrotach , kiedy naciskam na przyciski regulacji obrotów dmuchawy na wyświetlaczy zmieniają się "słupki" ale dmuchawa nie reaguje na zmiany. Czy ktoś się spotkał zpodobnym problemem ? T30 114km 2002 r.

Pozdrtawiam

 

 

Cześć!!!

Mam identyczny problem w moim Nissanie. Napisz jak to naprawiłeś i czy faktycznie wysiadł rezystor.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

pozdrawiam.

 

UWAGA!!!

 

poradziłem sobie z problemem w następujący sposób:

- znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor

- okazało się, że tranzystor jest walnięty,

- kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł)

- wlutowałem tranzystor w miejsce starego

- na razie wszystko działa jak należy !!!

Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś.

Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny.

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić.

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Gdzie znajduje się ten opornik oraz elektronika sterująca obrotami dmuchawy?

 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doszedłeś do tego że to nie o oporniki chodzi ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Dołączę się do tematu.

U mnie dmuchawa działa, tyle, że właśnie zaczęła działać cały czas - wentylator startuje na wysokich obrotach od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Włączenie/wyłączenie nadmuchu na konsoli minimalnie zmienia moc nadmuchu, natomiast 5-stopniowa regulacja nie ma już żadnego wpływu. I dmucha cały czas, dopóki nie wyłączę silnika/stacyjki.

To też może być problem z rezystorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masz ustawione? Może w pozycji AUTO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że wentylator startuje od razu po włączeniu stacyjki, mimo wyłączonego nadmuchu. Wyświetlacz jest pusty. Po włączeniu nadmuchu przyciskiem jest tylko minimalna zmiana siły nadmuchu, a dalsze ustawienia działają - włącza się klima, zmienia kierunek nadmuchu. Zmiana Auto/Manual nic nie daje, podobnie, jak regulacja siły nadmuchu.

Edytowane przez solar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tranzystor w układzie tzw "opornika" nawiewu.

Nie jest drogi, więc możesz kupować w ciemno.

Nic innego raczej nie padło, bo jest to dość awaryjny element, zwłaszcza na upałach. Nr tego tranzystora masz kilka postów wyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tranzystor w układzie tzw "opornika" nawiewu.

Nie jest drogi, więc możesz kupować w ciemno.

Nic innego raczej nie padło, bo jest to dość awaryjny element, zwłaszcza na upałach. Nr tego tranzystora masz kilka postów wyżej ;)

 

"Opornik" nawiewu czyli to żelastwo?

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/

Rezystor już tam kiedyś wymieniałem, ale wtedy dmuchawa nie działała w ogóle. Teraz spróbuję z wymianą tranzystora. :)

 

Edycja

 

OK, dzięki, pomogło. Nawiew nie działa - rezystor albo bezpiecznik, nawiew działa non-stop - tranzystor. ;)

Edytowane przez solar21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłączę się pod temat, chociaż u mnie w T31 z 2008 roku sytuacja wygląda trochę inaczej, tj. dmuchawa działa ale bardzo słabo wieje. Zaczęło się od tego, że padł wentylator kabiny, zacinał się i nie zawsze startował nadmuch, a jak już wystartował to i tak dobrze nie wiało. Silnik wentylatora został wymieniony i przy okazji filtr kabinowy również. Teraz jak ustawię wianie na max to przez nawiewy dmucha tak jakby było na 1/3. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i mógłby podsunąć pomysł gdzie szukać przyczyny?

 

Niestety w T31 żeby dostać się do  wentylatora to trzeba albo całą deskę zrzucić albo wymontować pedały i pól deski zrzucić:/ 

 

A może ktoś z was zna jakiegoś dobrego elektryka z Warszawy i wschodnich okolic, który zna się na X-trailach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dojdź do przewodów idących do silnika dmuchawy i albo zmierz na nim napięcie albo podepnij bezpośrednio do aku to się przekonasz czy problem tkwi z za wolno kręcącym się silnkiem czy coś z klapkami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"Opornik" nawiewu czyli to żelastwo?

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97812-naprawa-rezystora-nawiewu/

Rezystor już tam kiedyś wymieniałem, ale wtedy dmuchawa nie działała w ogóle. Teraz spróbuję z wymianą tranzystora. :)

 

Edycja

 

OK, dzięki, pomogło. Nawiew nie działa - rezystor albo bezpiecznik, nawiew działa non-stop - tranzystor. ;)

Witam, kupiłem ten tranzystor irfp 2907 i mam pytanie który to na zdjęciu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce go nie widać, jest z drugiej strony płytki drukowanej.

Trzy równoległe lutowania na dole fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki! Po pracy jadę odebrać tranzystor i będę działał

ok- wszystko działa! Tranzystor o którym mowa wyżej jest przyczyną ciągłej pracy nadmuchu. Wystarczy tylko przelutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 25.07.2017 o 09:38, wojtek_rze napisał:

Podłączę się pod temat, chociaż u mnie w T31 z 2008 roku sytuacja wygląda trochę inaczej, tj. dmuchawa działa ale bardzo słabo wieje. Zaczęło się od tego, że padł wentylator kabiny, zacinał się i nie zawsze startował nadmuch, a jak już wystartował to i tak dobrze nie wiało. Silnik wentylatora został wymieniony i przy okazji filtr kabinowy również. Teraz jak ustawię wianie na max to przez nawiewy dmucha tak jakby było na 1/3. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i mógłby podsunąć pomysł gdzie szukać przyczyny?

 

Niestety w T31 żeby dostać się do  wentylatora to trzeba albo całą deskę zrzucić albo wymontować pedały i pól deski zrzucić:/ 

 

A może ktoś z was zna jakiegoś dobrego elektryka z Warszawy i wschodnich okolic, który zna się na X-trailach? 

Podłączam sie pod temat. Mam identyczny problem. T30 '05. Padł silnik dmuchawy, książkowy objaw umierania opisany na tym forum. Po wymianie silnika siła nadmuchu ledwo wyczuwalna, sam silnik pracuje ok z puszki dmucha mocno. Po włożeniu do puszki tunelu powietrze słabo się rozprowadza. Nadmienię że klima działa, strumień powietrza przełącza się na szybę, nogi etc.temp ciepło-zimno działa. Pomocy, co to może być?  

 

Edit:

Problem rozwiązany.

Podzielę się, może komuś się przyda. Otóż okazało się że zakupiony na allegro nowy silnik ma zamienioną polaryzację zwględem fabeycznego i kręci się w odwrotną stronę. Zamiana kabli we wtyczce załatwiła sprawę.

Edytowane przez Vilip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 19.10.2012 o 13:55, grzymis napisał:

 

Cześć!!!

Mam identyczny problem w moim Nissanie. Napisz jak to naprawiłeś i czy faktycznie wysiadł rezystor.

Z góry dziękuje za odpowiedź.

pozdrawiam.

 

UWAGA!!!

 

poradziłem sobie z problemem w następujący sposób:

- znajomy elektronik pomierzył mi oporniki, diodę i tranzystor

- okazało się, że tranzystor jest walnięty,

- kupiłem tranzystor MOSFED- IRFP 2907 (za 25 zł)

- wlutowałem tranzystor w miejsce starego

- na razie wszystko działa jak należy !!!

Zaoszczędziłęm równo 700 zł (wliczając w to BOLSA dla kumpla)- a 750 zł chcieli w serwisie NISSANA - masakra jakaś.

Przy okazji kumpel stwierdził, że w tym układzie rezystora niemal zawsze padają dwie rzeczy: właśnie tranzystor lub (rzadko) bezpiecznik termiczny.

Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do samodzielnej naprawy, bowiem można w zasadzie w ciemno kupić te dwie rzeczy i je wymienić.

Witam. W którym miejscu znajduje się ten rezystor i jak się do niego dostać? Proszę o pomoc. Dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad stopami pasażera. 

Rezystor przykręcony jest dwoma wkrętami.

 

 

post-68386-0-49396500-1417956916_thumb.jpg

 

 

 

Bierzemy go na warsztat, ściągamy osłonę i ukazuje się nam płytka drukowana. 

Najczęściej przepala się bezpiecznik termiczny. Na zdj. widoczny nad opisem R1 R2, dociśnięty czarną blaszką do metalowej obudowy rezystora.

 

post-68386-0-24718600-1417957605_thumb.jpg

 

 

By mieć pewność że tylko on jest sprawcą, należy w miejscu widocznym na zdjęciu wlutować zworkę z drutu. Montujemy całość w aucie i jeśli nawiew działa to jesteśmy w domu :thumbsup:.

 

post-68386-0-80572800-1417958183_thumb.jpg

 

 

Pozostaje jeszcze kupić i przylutować nowy bezpiecznik termiczny w miejsce starego. To wydatek rzędu 4-5 zł.

 

post-68386-0-77522200-1417958466_thumb.jpg

 

 

I jeszcze jedna ważna rzecz.

Należy zwrócić uwagę na budowę zakupionego bezpiecznika. Fabryczny bezpiecznik, widoczny na zdj. jako mniejszy, ma obudowę ceramiczną. Ten kupiony przeze mnie ma obudowę metalową, połączoną galwanicznie z jedną z nóżek bezpiecznika. W tym przypadku byłem zmuszony zaizolować obudowę taśmą odporną na wyższą temperaturę. W innym razie doszło by do zwarcia i przepalenia innych elementów, gdyż zamontowany bezpiecznik przylega do obudowy rezystora, a ta połączona jest z jedną z nóżek tranzystora.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Dziękuję Wam za pomoc, też miałem problem z dmuchawą - pracowała ciągle i nie reagowała na sterowanie. 

Cyknąłem parę zdjęć żeby tu zostało dla potomnych ;)

1. Widok lutów rezystora do płytki. 

IMG_20201128_164405.thumb.jpg.9beacaf82711ce1abab34705c4594161.jpg

2. Po rozlutowaniu i odchyleniu płytki widać śrubkę, która przymocowuje tranzystor i uchwyt na bezpiecznik. 

IMG_20201128_164433.thumb.jpg.7a92247576864f43737cfded94084908.jpg

3. Zdjęcie zastosowanego tranzystora, którego numer był już podany we wcześniejszych postach. Te długie "wąsy" trzeba pozaginać do góry. 

IMG_20201128_164519.thumb.jpg.83c78647030205128a277c6c9558f087.jpg

4. Włożony nowy tranzystor przed przykręceniem, wykorzystałem starą pastę przewodzącą, której było tam w nadmiarze ;)

IMG_20201128_164611.thumb.jpg.0a3d9a63dbe2493c9f51c7f000ba28c3.jpg

5. Dalszy montaż w odwrotnej kolejności :)

Edytowane przez zurio
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...