madamax4 Opublikowano 9 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2012 Bardzo prosze o pokierowanie mnie jak rozwiazać mój problem z P12, rok 2005, pb+lpg(lpg od 60 tys. km), 160 tys. km. Od jakiegoś czasu świeci mi się check engine (kolor pomarańczowy/żółty) - czasami kontrolka nie zaświecała się lub gasła na jakiś okres. Od jakiś dwuch tygodni świeci bez przerwy. Dodoatkowo w ostatnim okresie zwiekszyło się zużycie paliwa z średniej dla LPG 9,5 do około 12,5. Trasy robie codziennie takie same (2 x 50 km). Od jakiegos czasu daje sie również czasami zauważyć szarpanie samochodu podczas dodawania gazu lub tez hamowania silnikiem. Zaznaczam, że samiochód bierze mi olej ale wydaje mi sie że jak na tem model to ilości tego oleju nie są zabójcze - około 1-1,5 litra na 10 000 km( jednak w ostanim czasie przez nieuwage doprowadziłem do stanu oleju na poziomie końcówki bagnetu - kontrolka oleju oczywiście nie zaświeciła się) .Dzisiaj byłem w serwisie na diagnostyce - zczytano u mnie błąd -" za bogata mieszanka". Po skasowaniu błędu check zapalił sie po około 10km. Jak waszym zdaniem powinieniem w dalszej kolejnosci postąpić? Forum przeczyatłem w całości do 25 strony ale w dalszym ciągu nie mam pewności w jakim kierunku iść. Daiagnosta radzi abym znów do niego podjechał, zostawił samoachód i on miałby go zczytac w różnych etapach pracy - od zimnego silnika po pracę podczas jazdy (dzisiaj sprawdziliśmy tylko na ciepłym silniku - prosto z drogi), czy cos mi to da? Na forum czytałem że to może być sonda, której uszkodzenie jest następstwem zapchania kata co z koleii jest wywołane spalaniem oleju? Czy przy takich objawach są jakieś inne możliwe przyczyny usterki i jak to sprawdzić - ewentualnie jak to sprawdzić samemu? Badzo prosze o radę :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 numer błędu????????????? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Kod błędu to PO 172 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 http://engine-codes.com/p0172_nissan.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 No więc co polecacie dalej? Jak to diagnozować, który element jest podejrzany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 masz napisane, aby nie generować kosztów i wymieniać co popadnie, ja bym zaczął od zmierzenia przepływki, następnie szczelność wydechu, ciśnienie paliwa, kontrola wtrysków, kontrola rozrządu, czy czasem łańcuch nie wyciągnięty, pomiar i ewentualna wymiana pierwszej O2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 częstym problemem czytałem na waszym forum gazowców to sa jakieś wasze cewki??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 moje dzisiejsze pomiary przepływki, narazie przed czyszczeniem wolne obroty - 1,15 V 2500 - 1,55 V 4100 - 1,95 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 13 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 czyli problem z przepływką 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 no i jestem po czyszczeniu specjalnym preparatem do przepływek) wolne obroty - 1,13 V 2500 - 1,61 V 4100 - 2,03 Dla jasności czy pomiar był dobrze wykonany: podłaczona jest wtyczką z pięcioma przewodami - mierzyłem na zółtym oraz minus z aku czyli przepływomierz do wymiany czy jest jeszcze jakaś inna alternatywa? z nowości to taka ciekawostka, że po wczorajszym zabiegu spalanie wróciło do normy, check świeci dalej. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krajesiak Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jakie wartości powinna mieć sprawna przepływka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 24 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 ksiazka serwisowa podaje to tak: Idle (Engine is warmed-up to normal operating temperature.) 1.0 - 1.7 2,500 rpm (Engine is warmed-up to normal operating temperature.) 1.5 - 2.1 Idle to about 4,000 rpm* 1.0 - 1.7 to Approx. 4.0 A cała procedura sprawdzenia powinna wygladać następująco: Component Inspection EBS00GZ2 MASS AIR FLOW SENSOR 1. Reconnect harness connectors disconnected. 2. Start engine and warm it up to normal operating temperature. 3. Check voltage between ECM terminal 50 (Mass air flow sensor signal) and ground. 4. If the voltage is out of specification, proceed the following. a. Turn ignition switch “OFF”. b. Disconnect mass air flow sensor harness connector and reconnect it again. c. Perform steps 2 and 3 again. 5. If NG, remove mass air flow sensor from air duct. Check hot film for damage or dust. 6. If NG, clean or replace mass air flow sensor. Czy ktoś może wrzucić to po polsku bo ja nie mam niestety dostępu Czy ktoś mierzył ostatnio przepływke w P12, jakie wyniki wam wyszły? Jak sprawdzić szczelność układu wydechowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 zatkaj rure wydechową i słucha gdzie pierdzi i dokładnie poszukaj na wydechu czarnych przedmuchów jak zatkasz wydech to jest szczelny bo motor udusiłeś jak bedzie warczał dalej tzn , ze gdzieś wiatr i dym ucieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Okazało się że mam włożoną przepływkę od silnika 2.0, która z tego co mi sie wydaje nie ma takiej samech charakterystyki. Czy toś spotkał się kiedyś z takim numerem. Mechanik poprzedniego właściciela był chba niezłym "specjalistą".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 ważny jest numer wkładki, a nie przepływki, http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-p11-sr20de-przeplywomierz/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madamax4 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 wiem że chodzi o wkładkę ;-) w tym momencie mam taką jak ta http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p12-2-0-benz-i2673393580.html a powinna byc taka : http://allegro.pl/nissan-primera-p12-1-6-1-8-przeplywomierz-i2698695556.html dzwoniłem wczoraj do serwisu nissana i potwierdzili moje przypuszczenia _ numer wkładki którą mam nie pasuje do tego silnika. Dzisiaj bedę miał pasującą przepłykę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Odnosnie sondy lam.to u mnie jak padla to smierdzialo jak ^zbukami^,tez wywalilo blad ale nie szarpal.Druga sprawa jak juz ktos napisal ze cewki siadaja,wczoraj wymienilem bo padla na 1 garze,oznaki byly takie-szarpalo silnikiem przy rozpedzaniu autem .na 5 przy 80 na godzine malo silnika nie urwalo jak przycisnelem mocniej,po wymianie na 5 przy 40 na godz. nic nie szarpie i sie rozpedza normalnie.Mam przejechane 250 tys w tym na gazie okolo 180 tys bierze olej do 1 l na 3-5 tys km i po za tym nic sie nie dzieje Jesli moja podpowiedz byla przydatna to sie ciesze ze pomoglem i zaoszczedzilo to wydatku czasu i nerwow ,szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.