Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12. check, wzrost spalania, szarpanie - diagnoza ???


madamax4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo prosze o pokierowanie mnie jak rozwiazać mój problem z P12, rok 2005, pb+lpg(lpg od 60 tys. km), 160 tys. km.

Od jakiegoś czasu świeci mi się check engine (kolor pomarańczowy/żółty) - czasami kontrolka nie zaświecała się lub gasła na jakiś okres. Od jakiś dwuch tygodni świeci bez przerwy. Dodoatkowo w ostatnim okresie zwiekszyło się zużycie paliwa z średniej dla LPG 9,5 do około 12,5. Trasy robie codziennie takie same (2 x 50 km). Od jakiegos czasu daje sie również czasami zauważyć szarpanie samochodu podczas dodawania gazu lub tez hamowania silnikiem. Zaznaczam, że samiochód bierze mi olej ale wydaje mi sie że jak na tem model to ilości tego oleju nie są zabójcze - około 1-1,5 litra na 10 000 km( jednak w ostanim czasie przez nieuwage doprowadziłem do stanu oleju na poziomie końcówki bagnetu - kontrolka oleju oczywiście nie zaświeciła się)

.Dzisiaj byłem w serwisie na diagnostyce - zczytano u mnie błąd -" za bogata mieszanka". Po skasowaniu błędu check zapalił sie po około 10km.

Jak waszym zdaniem powinieniem w dalszej kolejnosci postąpić?

Forum przeczyatłem w całości do 25 strony ale w dalszym ciągu nie mam pewności w jakim kierunku iść. Daiagnosta radzi abym znów do niego podjechał, zostawił samoachód i on miałby go zczytac w różnych etapach pracy - od zimnego silnika po pracę podczas jazdy (dzisiaj sprawdziliśmy tylko na ciepłym silniku - prosto z drogi), czy cos mi to da?

Na forum czytałem że to może być sonda, której uszkodzenie jest następstwem zapchania kata co z koleii jest wywołane spalaniem oleju?

Czy przy takich objawach są jakieś inne możliwe przyczyny usterki i jak to sprawdzić - ewentualnie jak to sprawdzić samemu?

Badzo prosze o radę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz napisane,

aby nie generować kosztów i wymieniać co popadnie, ja bym zaczął od zmierzenia przepływki, następnie szczelność wydechu, ciśnienie paliwa, kontrola wtrysków, kontrola rozrządu, czy czasem łańcuch nie wyciągnięty, pomiar i ewentualna wymiana pierwszej O2

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jestem po czyszczeniu specjalnym preparatem do przepływek)

wolne obroty - 1,13 V

2500 - 1,61 V

4100 - 2,03

Dla jasności czy pomiar był dobrze wykonany:

podłaczona jest wtyczką z pięcioma przewodami - mierzyłem na zółtym oraz minus z aku

 

czyli przepływomierz do wymiany czy jest jeszcze jakaś inna alternatywa?

 

z nowości to taka ciekawostka, że po wczorajszym zabiegu spalanie wróciło do normy, check świeci dalej.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ksiazka serwisowa podaje to tak:

Idle (Engine is warmed-up to normal operating

 

 

 

temperature.)

 

1.0 - 1.7

 

2,500 rpm (Engine is warmed-up to normal

 

operating temperature.)

 

1.5 - 2.1

 

Idle to about 4,000 rpm* 1.0 - 1.7 to Approx. 4.0

 

A cała procedura sprawdzenia powinna wygladać następująco:

Component Inspection

 

 

EBS00GZ2

MASS AIR FLOW SENSOR

1. Reconnect harness connectors disconnected.

2. Start engine and warm it up to normal operating temperature.

3. Check voltage between ECM terminal 50 (Mass air flow sensor

signal) and ground.

4. If the voltage is out of specification, proceed the following.

a. Turn ignition switch “OFF”.

b. Disconnect mass air flow sensor harness connector and reconnect it again.

c. Perform steps 2 and 3 again.

5. If NG, remove mass air flow sensor from air duct. Check hot film for damage or dust.

6. If NG, clean or replace mass air flow sensor.

Czy ktoś może wrzucić to po polsku bo ja nie mam niestety dostępu

 

Czy ktoś mierzył ostatnio przepływke w P12, jakie wyniki wam wyszły?

 

Jak sprawdzić szczelność układu wydechowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatkaj rure wydechową i słucha gdzie pierdzi i dokładnie poszukaj na wydechu czarnych przedmuchów

jak zatkasz wydech to jest szczelny bo motor udusiłeś jak bedzie warczał dalej tzn , ze gdzieś wiatr i dym ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że mam włożoną przepływkę od silnika 2.0, która z tego co mi sie wydaje nie ma takiej samech charakterystyki.

Czy toś spotkał się kiedyś z takim numerem.

Mechanik poprzedniego właściciela był chba niezłym "specjalistą"....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że chodzi o wkładkę ;-)

w tym momencie mam taką jak ta http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p12-2-0-benz-i2673393580.html

 

a powinna byc taka : http://allegro.pl/nissan-primera-p12-1-6-1-8-przeplywomierz-i2698695556.html

 

dzwoniłem wczoraj do serwisu nissana i potwierdzili moje przypuszczenia _ numer wkładki którą mam nie pasuje do tego silnika.

 

Dzisiaj bedę miał pasującą przepłykę i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odnosnie sondy lam.to u mnie jak padla to smierdzialo jak ^zbukami^,tez wywalilo blad ale nie szarpal.Druga sprawa jak juz ktos napisal ze cewki siadaja,wczoraj wymienilem bo padla na 1 garze,oznaki byly takie-szarpalo silnikiem przy rozpedzaniu autem .na 5 przy 80 na godzine malo silnika nie urwalo jak przycisnelem mocniej,po wymianie na 5 przy 40 na godz. nic nie szarpie i sie rozpedza normalnie.Mam przejechane 250 tys w tym na gazie okolo 180 tys bierze olej do 1 l na 3-5 tys km i po za tym nic sie nie dzieje :whistle: Jesli moja podpowiedz byla przydatna to sie ciesze ze pomoglem i zaoszczedzilo to wydatku czasu i nerwow ,szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...