Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP 12] Szarpanie autem


kcroot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak w temacie ostatnio zauważyłem że dość mocno drga mi autem ale, nie cały czas tylko przy prdędkości rzędu 100-120 km/h i obrotach do 2k rpm, przez przypadek zobaczyłem karteczkę od wymiany oleju i przejechałem wymiane o 7k km , ale to nic nie pomogło powiedziałbym nawet że narasta... Tylko najdziwniejsze jest to że jak jade krętą "zakopianką" to tego nie czuje a potem na A4 już auto drży, przy czym to jest już po jakiś 35km i z powrotem to samo po A4 kiedy dużo jade na wprost bez dużych zakrętów to bardziej czuć, na zakopiance już tego tak nie odczuwam. To drganie dochodzi tak jakby od środka silnika, czytałem kilka wątków na forum ale jest dużo możliwości: wtryski, poduchy silnik-skrzynia. Będę wdzięczny za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mieszasz pojęcia! W tytule piszesz o szarpaniu a w opisie o drganiu. 1to prawdził bym czy nie ma jakiegoś błędu. Z tym że jeżeli wóz zachowuje się normalnie "pod obciążeniem"czyli pod górkę i z+zakręty to bym postawił raczej na poduszki. Acz kolwiek drgania(nikt po za Tobą ich rodzaju/jak są odczuwalne i w jaki sposób "nie zna")może również wywoływać równie dobrze elementy zawieszenia, układu kierowniczego, opony! A tak że układ napędowy: pół ośki, skrzynia biegów. Bywają też przypadki tak zwanych naprężeń karoserii po poważnych naprawach n.p. wymiana podłużnic. Wszystko to może się ujawniać własnie w pewnym zakresie prędkości(na danym biegu), krpm czy też rodzajach przeciążeń. Więc musisz to wszystko po sprawdzać i dojść droga eliminacji przyczyn które mogą to powodować. Lub podjechać do mechanika i niech szuka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o koła to chyba byłoby od razu po zamianie na letnie czuć, no chyba że odkleił się z tych odważników...

Edytowane przez kcroot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba coś z tymi oponami jest bo trochę sflaczały i to drganie trochę ustało, poza tym mam drążki stabilizatora do wymiany (BTW od roku :) ) więc jeszcze to wymienie i zobacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na prawą półoś, środkowyy przegub na frezach dostał luzu od wody i rdzy, naprawa albo wymiana na nowy - nie zazdroszczę ,przerabiałem ten temat

Drogo ten frez wychodzi... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2.2 Dci to jest element jednoity a w 1,9 to niestety środkowy przegub jest na frezie , jeżeli drgania wzrastają w czasie jazdy to tam bym szukał przyczyny - za regenerację wyszło mi 500 zł, a polega ona na tym że naspawuje się frezy a potem szlfuje frezy i na ścisk sie pasuje i u mnie to trzyma jak należy, jak właścicielwi Primki to nie odpowiada to kupuje nowy ale to kosztuje około 1500 zeta co nie nastraja właściciela optymizmem finansowym więc propunuję zanim podejmiesz decyzję udać się pod spód Primki i rączką chwycić środkowy przegub poruszając go w różne strony i będzie wiadomo czy to jest ta przyczyna drgań, jeżeli to nie to to zaglądamy na pasek na kołach pasowych i patrzymy czy szanowny napinacz paska nie ma drgań a potem piszemy posta i czekamy na dalsze sugestie aż dojdziemy do sedna sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mialem takie efekty w p10 jak sie okazalo to prawy przegob wewnetrzny byl do wymiany,ale bym zaczol od kol i luzow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...