kcroot Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Witam Jak w temacie ostatnio zauważyłem że dość mocno drga mi autem ale, nie cały czas tylko przy prdędkości rzędu 100-120 km/h i obrotach do 2k rpm, przez przypadek zobaczyłem karteczkę od wymiany oleju i przejechałem wymiane o 7k km , ale to nic nie pomogło powiedziałbym nawet że narasta... Tylko najdziwniejsze jest to że jak jade krętą "zakopianką" to tego nie czuje a potem na A4 już auto drży, przy czym to jest już po jakiś 35km i z powrotem to samo po A4 kiedy dużo jade na wprost bez dużych zakrętów to bardziej czuć, na zakopiance już tego tak nie odczuwam. To drganie dochodzi tak jakby od środka silnika, czytałem kilka wątków na forum ale jest dużo możliwości: wtryski, poduchy silnik-skrzynia. Będę wdzięczny za sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Trochę mieszasz pojęcia! W tytule piszesz o szarpaniu a w opisie o drganiu. 1to prawdził bym czy nie ma jakiegoś błędu. Z tym że jeżeli wóz zachowuje się normalnie "pod obciążeniem"czyli pod górkę i z+zakręty to bym postawił raczej na poduszki. Acz kolwiek drgania(nikt po za Tobą ich rodzaju/jak są odczuwalne i w jaki sposób "nie zna")może również wywoływać równie dobrze elementy zawieszenia, układu kierowniczego, opony! A tak że układ napędowy: pół ośki, skrzynia biegów. Bywają też przypadki tak zwanych naprężeń karoserii po poważnych naprawach n.p. wymiana podłużnic. Wszystko to może się ujawniać własnie w pewnym zakresie prędkości(na danym biegu), krpm czy też rodzajach przeciążeń. Więc musisz to wszystko po sprawdzać i dojść droga eliminacji przyczyn które mogą to powodować. Lub podjechać do mechanika i niech szuka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 a może koła nie są poprawnie wyważone ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 10 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 (edytowane) jeśli chodzi o koła to chyba byłoby od razu po zamianie na letnie czuć, no chyba że odkleił się z tych odważników... Edytowane 10 Października 2012 przez kcroot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Stawiam na prawą półoś, środkowyy przegub na frezach dostał luzu od wody i rdzy, naprawa albo wymiana na nowy - nie zazdroszczę ,przerabiałem ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FreeoN Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 jeśli chodzi o koła to chyba byłoby od razu po zamianie na letnie czuć, no chyba że odkleił się z tych odważników... chyba warto sprawdzić, jeśli to to no to masz szczęście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 ja bym zaczął od cisnienia w oponach a potem na szarpaki to dopiero tylko 20 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 chyba coś z tymi oponami jest bo trochę sflaczały i to drganie trochę ustało, poza tym mam drążki stabilizatora do wymiany (BTW od roku ) więc jeszcze to wymienie i zobacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaled Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Jeśli odczuwasz te drgania na kierownicy to pierwsze co się robi to sprawdza koła. Jedź wyważyć, a poczujesz różnice. Sprawdź też czy masz dobrze dokręcone wszystkie śruby na kole Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Stawiam na prawą półoś, środkowyy przegub na frezach dostał luzu od wody i rdzy, naprawa albo wymiana na nowy - nie zazdroszczę ,przerabiałem ten temat Drogo ten frez wychodzi... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość diodaled Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Frez jest na półośce Jest to jednolity element Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 W 2.2 Dci to jest element jednoity a w 1,9 to niestety środkowy przegub jest na frezie , jeżeli drgania wzrastają w czasie jazdy to tam bym szukał przyczyny - za regenerację wyszło mi 500 zł, a polega ona na tym że naspawuje się frezy a potem szlfuje frezy i na ścisk sie pasuje i u mnie to trzyma jak należy, jak właścicielwi Primki to nie odpowiada to kupuje nowy ale to kosztuje około 1500 zeta co nie nastraja właściciela optymizmem finansowym więc propunuję zanim podejmiesz decyzję udać się pod spód Primki i rączką chwycić środkowy przegub poruszając go w różne strony i będzie wiadomo czy to jest ta przyczyna drgań, jeżeli to nie to to zaglądamy na pasek na kołach pasowych i patrzymy czy szanowny napinacz paska nie ma drgań a potem piszemy posta i czekamy na dalsze sugestie aż dojdziemy do sedna sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kcroot Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Spoko jak tylko znajde trochę czasu to nie zapomne tego sprawdzic i napisać na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ja mialem takie efekty w p10 jak sie okazalo to prawy przegob wewnetrzny byl do wymiany,ale bym zaczol od kol i luzow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.