Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

KŁOPOT Z URUCHAMIANIEM SILNIKA


Gość sk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

dot, T31 2,0 dCi 174KM

Od pewnego czasu mam prblem z uruchamianiem silnika. Muszę parę razy długo kręcić silnikiem zanim odpali. Jak odpali to ma nierówne obroty które potem się stabilizują. Najczęściej dzieje się to po nocy. Sporadycznie odpala od pierwszego rozruchu. Po rozgrzaniu silnika z reguły odpala na "dotyk" i równo pracuje , ale czasami się zdarzy że też ma kłopot z uruchomieniem .Świece sprawdzone , grzeją. Wtryski przemyte płynem STP ( do baku) . Pojawia się błąd pompy , i teoretycznie powinna to być pompa ciśnienia, ale wymieniłem zawór w niej i jest bez zmian. Po uruchomieniu silnik ma swoje parametry , przyśpiesza OK i prędkość max ma nadal 200 , więc teoretycznie sama pompa dobrze podaje.

Auto jest bez DPF-a.

Czy macie może jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dot, T31 2,0 dCi 174KM

Od pewnego czasu mam prblem z uruchamianiem silnika. Muszę parę razy długo kręcić silnikiem zanim odpali. Jak odpali to ma nierówne obroty które potem się stabilizują. Najczęściej dzieje się to po nocy. Sporadycznie odpala od pierwszego rozruchu. Po rozgrzaniu silnika z reguły odpala na "dotyk" i równo pracuje , ale czasami się zdarzy że też ma kłopot z uruchomieniem .Świece sprawdzone , grzeją. Wtryski przemyte płynem STP ( do baku) . Pojawia się błąd pompy , i teoretycznie powinna to być pompa ciśnienia, ale wymieniłem zawór w niej i jest bez zmian. Po uruchomieniu silnik ma swoje parametry , przyśpiesza OK i prędkość max ma nadal 200 , więc teoretycznie sama pompa dobrze podaje.

Auto jest bez DPF-a.

Czy macie może jakieś sugestie?

Troszkę przypomina to problemy z czujnikiem położenia wału, o których tu już pisaliśmy podczas ostatniej zimy. Oczywiście znając życie problemów może być kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę przypomina to problemy z czujnikiem położenia wału, o których tu już pisaliśmy podczas ostatniej zimy. Oczywiście znając życie problemów może być kilka.

 

Do tej pory tłumaczyłem to sobie spadkiem ciśnienia paliwa na listwie (wyrzuca błąd pompy) . Wymiana zaworu w pompie nie dala rezultatu, teraz chyba wymienię listwę z czujnikiem i regulatorem ciśnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory tłumaczyłem to sobie spadkiem ciśnienia paliwa na listwie (wyrzuca błąd pompy) . Wymiana zaworu w pompie nie dala rezultatu, teraz chyba wymienię listwę z czujnikiem i regulatorem ciśnienia paliwa.

 

Nie wal od razu w takie koszta. Najpierw wymień filtr paliwa, przeczyść przepływkę.

Czy po wymianie zaworu /choć to nie pada zawór, lecz same oringi za 2zł/ to była przeprowadzona adaptacja pompy?

Sterownik silnika, widzi na czujniku ciśnienia na listwie za wysokie ciśnienie paliwa, więc podwyższa je jeszcze bardziej, poprzez ruch zaworu na pompie. Jest tak zaprogramowany, żeby utrzymać wydatek paliwa na wtryskach. I tak wpada w pętle.

Po wymianie zaworu należało by przeprowadzić adaptacje zaworu na pompie, ale wymagana przy tym jest jeszcze regulacja wydatku paliwa na wszystkich wtryskach. Zresztą program Consult zawsze przypomina o tym podczas kalibracji zaworu regulującego ciśnienie paliwa wychodzącego z pompy wysokiego ciśnienia.

Potem możesz wlać na 40l - /dawka uderzeniowa/, a nie jak w instrukcji 60l środka .... LIQUI MOLY Disel - System-Reiniger. Numer produktu 5156 lub 2666 /ten jest tańszy/- orginalny Niemiecki. Preparat czyści mechaniczne i elektroniczne wtryskiwacze i części systemu paliwowego z układem Common Rall.

Czujnik ciśnienia na listwie, jest ostatnim elementem, a przed nim o wiele więcej innych.

Pozdrowionka i powodzonka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór na pompie wymieniali w serwisie Nissana i powiedzieli że robili adaptację. Filtr paliwa był zmieniany 2 tkm temu. Przejechałem juz na baku z płynem STP do mycia wtrysków.

Po rozgrzaniu silnika z reguły odpala na "dotyk" i równo pracuje , ma moc i przyśpieszenie, wtryski pracują cicho. Jedynie na zimnym silniku przy wduszeniu pedału przyśpieszenia ma stukowe spalanie. Po chwili jazdy to też mija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje przeczyszczenie-przedmuchanie przepływki. Można też przy okazji zerknąć w EGR.

Co do serwisów Nissana, to ja i tak im nie wierzę. Jeśli miałem problemy z układem paliwowym, obrotami lub mocą, to korzystam z usług serwisu Bosha. Mają odpowiednią aparaturę i bez wymiany części zrobią naprawę w 15 min. Już kilka osób z odległości 100km od Łodzi mi dziękowało za odpowiednie namiary i koszta np. 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyścili mi przepływomierz powietrza na ssaniu.

Czasami , po wyłączeniu silnika , zaworki umiejscowione przed listwa paliwową ostro jeszcze pracują. Kiedyś tego nie było.

Będę wdzięczny za podanie namiaru na ten serwis Boscha. Jak się okaże że wymiana listwy paliwowej nic nie pomoże ( wlasnie wymieniają) , to podjadę do tego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak Ty się dogadywałeś odnośnie naprawy-wymiany. Są na forum Nissana osoby które przed naprawą zastrzegają sobie, że jeśli nie będzie poprawy, to za naprawę nie płacą i żądają ponownie założenia swojego podzespołu-części.

Mechanicy mają się znać i naprawić a nie robić czegoś metodą prób i błędów i uczyć się - praktykować na Twoim egzemplarzu.

Serwis z tego żyje, a wiadomo że w serwisie sam czujnik ciśnienia nie występuje lecz z całą listwą. Prócz tego nie wszyscy mają samochody na gwarancji lub śpią na gotówce.

Nie wiem z jakiego miasta jesteś, ale w każdym są serwisy Boscha i też powinni się na tym znać. Nikt im za nic autoryzacji nie dał.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co zrobili, udało się, jest poprawa, ale ciekawe na jak długo???

 

Adresu nie będę ukrywał, bo nie mam w tym żadnego celu, lecz chcę tylko kolegom pomóc, a nóż będzie na moim?.

Wszystko pisałem na forum i to w Waszym X-trail już w marcu /adres, telefon, itd/, ale nie wszyscy potrafią znaleść lub im się nie chce, więc zapoznaj się z tym tematem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82100-problem-z-moc/?do=findComment&comment=844160

a przy okazji poczytaj i te stronki, może przyda Ci się coś na zaś - oby nie, ale nigdy nic nie wiadomo.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/80126-nowosc-mozliwa-przyczyna-ciezkiego-odpalania-x-traila-w-zime/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60938-brak-mocy-x-trail-2004-22/

 

Pozdrowionka i powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za namiar na serwis

wymienili listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia , no i zadecydowali że przy jedenj robocie pomienią wtryski.

autko odpala jak za nowego

jutro zawoizę do sprawdzenia wymontowane wtryski

wg mnie wtryski są dobre , wina chyba była wtergulatrze ciśnienia, ale to się okaże po sprawdzeniu wtryskow.

Listwę podobno można sprawdzić tylko zamontowaną na silniku, więc jeżeli wtryski będą dobre , to należy zalożyć że to jednak listwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się za bardzo wierzyć, że padła listwa wtryskowa. Jest to tylko traktowane jako zbiorniczek paliwa z paliwem pod ciśnieniem.

 

.......W systemie common-rail stosuje się zbiornik bardzo wysokiego ciśnienia zwaną właśnie listwą wtryskową lub szyną paliwową - w której znajduje się paliwo i która dostarcza paliwo do cylindrów za pośrednictwem wtryskiwaczy sterowanych zaworami elektromagnetycznymi.

W common-rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, a listwa - szyna lub akumulator ciśnienia, wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).

Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca.

Moduł sterujący silnika Diesla z wysoką precyzją zarządza nie tylko licznymi funkcjami silnika, ale także wszystkimi parametrami wtrysku, np. ciśnieniem w kolektorze oraz momentem wtrysku i czasami otwarcia rozpylaczy.

Wtryskiwacze są sterowane elektrycznie, a komputer decyduje o ilości wtryskiwanego paliwa. Nazwa common rail (ang. dosłownie wspólna szyna) pochodzi od głównej magistrali podającej paliwo jednocześnie do wszystkich wtryskiwaczy........

 

Na którymś z forum Nissanka, czytałem, że ktoś doszedł do tego iż przewody doprowadzające paliwo do listwy, poluzowywały się pod wpływem drgań /nie mylić z odkręceniem się/. Przewody te były odkręcone i ponownie dokładnie dokręcone i wszystko wróciło do normy. To samo można zrobić z czujnikiem na listwie.

Prócz tego jeśli wymienili wtryski, to i tak powinni za pomocą programu Consult zaprogramować odpowiednie parametry.

Za dużo rzeczy było robionych /lub wcześniej nie dokończonych np. zaprogramowanie/, aby teraz jednoznacznie stwierdzić co było przyczyną niedomagań.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym silniku niestety czujnik nie jest częścią wymienną, i musi być wymieniona cała listwa. Najpierw chcę sprawdzić stare wtryski. Dam znać o wynikach

 

Wtryski sprawdziłem i są ok

3 razy się zdarzyło że musiałem 2gi raz kręcić , i parę razy się zdarzyło po ruszeniu z miejsca że się zadławił no głośnieszą , bardziej twardą ma pracę..

Warsztat sprawdzający wtryski twierdzi że wtryski piezoelektryczne ( bo takie są w naszych silnikach) spokojnie wytrzymują 300 tkm, a najcześciej przyczyną jest zaworek cisnienia na litwie wtryskowej, ktory na naszym paliwie po pewnym czasie lubi się zacinać ( nowy = 500zł).

Pojechałem do warsztatu który mi wymienił listwę i wtryski ( ze swoich zapsaów cześci używanych) poinformować o wtryskach, o tym że nie do końca jeszcze jest dobrze no i rozliczyć się, a oni stwierdzili że na razie to mam jeżdzić , wlać płynu do paliwa żeby przeciścić układ paliwowy conajmniej do 2 tankowań i obserwować , a rozliczymy się jak będą efekty. Co prawda od początku u nich serwisuję auto , więc może dlatego takie zaufanie.

Pojeździmy i zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...