Nakiel Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 (edytowane) Witam serdecznie, niedawno zakupiłem Almerkę (2003r, 1,8 bez gazu, 120kkm) i pojawił się problem. Otóż przed zakupem dokonałem inspekcji na stacji diagnostycznej, czy aby na pewno z autem wszystko jest w porządku. Okazało się, że po podłączeniu komputera diagnosta wykrył problem z czujnikiem położenia wału korbowego, wykasował i powiedział, że błąd ten ponownie nie wyskoczył i jest OK, samochód generalnie bez zarzutu. Zadowolony zakupem, wybrałem się do domu. Miałem wrażenie, że wskazówka baku bardzo szybko poruszała się ku rezerwie, po wyłączeniu silnika czułem również benzynę przy samochodzie. Następnego dnia po 20km wyskoczył "Check engine" - nie spadła przy tym moc (być może za krótki był czas żeby zapoznać się co faktycznie ten samochód potrafi), samochód specjalnie nie wariował, na biegu jałowym obroty nie szalały, tylko te spalanie mnie denerwowało - pomyślałem nic tylko sonda lambda. Zrobiłem diagnostykę z pedałem gazu (u mnie dopiero zadziałało kiedy przekręcałem stacyjkę z ACC na ON a nie z OFF na ON i odczekałem 3 sekundy poczym depnełem 5 razy pedałem gazu...) wyszło, że P0171 po czym błąd wykasowałem było 0000, uruchomiłem silnik i po minucie wyłączyłem. Po 15 minutach wróciłem z woltomierzem, żeby na 100% się upewnić, rozłączyłem gniazdo sondy, żeby zrobić zdjęcie i ogarnąć jak się podłączyć i z powrotem połączyłem. Poszedłem uruchomić silnik, żeby go rozgrzać i nic - nie chce ruszyć. Sprawdziłem IMMO - lampka wyłącza się kiedy trzeba, pompkę paliwa przy baku też słychać, akumulator sprawny, na rozłączonej sondzie próbowałem zapalić i nic. Raz nawet go trochę zalałem i czuć było benzynę. Dodam, że wcześniej odpalał za pierwszym razem i nie było problemu. Czy uszkodzona sonda lambda może sprawić że komputer w jakiś sposób nie pozwoli włączyć auta, czy może czujnik położenia wału korbowego mógł paść, chociaż później ten błąd podczas odczytu nie wystąpił? Z góry dzięki za pomoc. Edit 12.10.12 Witam, problem rozwiązany. Problem związany był ze świecami. Stare (NGK - nie wymieniane od nowości) były całe w kawałkach sadzy i przerwa była dosyć duża w porównaniu do nowych. Wymieniłem i odpalił od razu. Zrobiłem kilka kilometrów, żeby silnik się nagrzał i błąd P0171 nie wyskoczył. Dzięki Alan za odpowiedź. Powodzenia wszystkim Edytowane 12 Października 2012 przez Nakiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisner Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Nie chcę Ci mieszać w głowie bo to może być wiele powodów. Jest na necie serwisówka do almery n16 i tam jest opisane krok po kroku co trzeba sprawdzać przy tym błędzie. Podaj maila do siebie na priv to Ci podeślę później. U mnie też był błąd P0171 - objawy falowanie obrotów, mułowaty. Okazało się, że po wymianie przepływomierza błąd już nie wyskakuje a silnik nabrał wigoru. Dodatkowym objawem padającej przepływki był płaska wykres sondy lambda na jałowym. Pozdrawiam, Alan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Nie chcę Ci mieszać w głowie bo to może być wiele powodów. Jest na necie serwisówka do almery n16 i tam jest opisane krok po kroku co trzeba sprawdzać przy tym błędzie. Podaj maila do siebie na priv to Ci podeślę później. U mnie też był błąd P0171 - objawy falowanie obrotów, mułowaty. Okazało się, że po wymianie przepływomierza błąd już nie wyskakuje a silnik nabrał wigoru. Dodatkowym objawem padającej przepływki był płaska wykres sondy lambda na jałowym. Pozdrawiam, Alan Sprawdziłeś wykres pracy sondy lambda po wymianie przepływomierza ? Bo to co opisałeś jest aż nieprawdopodobne. Co wspólnego ma praca przepływomierza z pracą sondy lambda. Są to przecież da niezależne czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Sprawdziłeś wykres pracy sondy lambda po wymianie przepływomierza ? Bo to co opisałeś jest aż nieprawdopodobne. Co wspólnego ma praca przepływomierza z pracą sondy lambda. Są to przecież da niezależne czujniki. @Lisnera nie ma na forum już ok. 7-u miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 24 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 (edytowane) Witam wszystkich napiszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego.Mam almere z silnikiem 1.8 114KM i mam problem z uruchomieniem, po dłuższym postoju auto zapala za jakimś 3 czasem 4 razem jak już zapali to później odpala normalnie ale przy gwałtownym dodaniu gazu zamula czasem strzeli, na lpg jest idealnie, auto było u mechanika i ten powiedział że jest za bogata mieszanka bo nowe świece są w moment czarne, pytanie do was od czego zacząć sprawdzanie? Dodam że bardzo szybko płyn chłodniczy osiąga według wskazówki poziom ze tak powiem roboczy dosłownie po jakim kilometrze może dwóch... Czy czasem czujnik temperatury nie kłamie?Tak szybko się płyn nagrzewa?Jedyny błąd jaki się pojawią to coś z katalizatorem/ drugą sondą Edytowane 24 Lipca 2015 przez wookash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Skro zbyt bogata mieszanka, stwierdzone przez fachowca to warto zainteresować się na wstępie jaki sygnał generują czujniki tlenu. Bo to właśnie od ich prawidłowej pracy zależą proporcje mieszanki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Jest to jakiś trop, gdzie znajdę te czujniki? Dzisiaj przejechałem trochę na benzynie i zamula strasznie po mocniejszym wciśnięciu gazu, dlawi sie jakby.. na lpg problem znika, gdyby to były cewki to na gazie też by był prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 25 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 (edytowane) Cewki są najprawdopodobniej sprawne skoro na lpg nie ma problemów. Nie napisales, której generacji masz instalację lpg. Czujniki tlenu znajdziesz pod maską, będą zamocowane do rury wydechowej. Edytowane 26 Lipca 2015 przez Piorun_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 W sumie nie wiem której, jest to sekwencja BRC. Mówimy o sondach lambda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 to zakręć butlę wyjeździj gaz aż się przełączy na PB i wtedy zobacz jak jest na PB jak będzie OK to szukaj w instalacji LPG popuszczania gazu w układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Dzisiaj tak zrobię wieczorem, zobaczę jak jutro rano odpali Zrobiłem tak ja DINO pisał, bez zmian więc to nie wina LPG. Auto odpala za którymś razem po odpaleniu jak nic nie ruszam potrafi zgasnąć po paru sekundach, póżniej odpala normalnie, śmierdzi benzyną, nie wiem co sprawdzać... przepływomierz? jakieś czujniki? Kurcze mam nadzieje ze to nie rozrząd ani pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Dzisiaj tak zrobię wieczorem, zobaczę jak jutro rano odpali Zrobiłem tak ja DINO pisał, bez zmian więc to nie wina LPG. Auto odpala za którymś razem po odpaleniu jak nic nie ruszam potrafi zgasnąć po paru sekundach, póżniej odpala normalnie, śmierdzi benzyną, nie wiem co sprawdzać... przepływomierz? jakieś czujniki? Kurcze mam nadzieje ze to nie rozrząd ani pierścienie Przyczyn tych problemów może być wiele. Żadnych kodów usterek ???? Sprawdziłeś czujniki tlenu (sonda lambda) mam tu na myśli wykres jej pracy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Jak pierwszy raz wywaliło mi checka to pojechałem na kompa wyszło że to coś tam z katalizatorem facet sprawdził napięcia sond pierwsza wg niego ok druga pokazywała cały czas 0V gdzies czytalem ze ona się załącza powyżej 70km/h i ponizej jakiś tam obrotów czy to prawda? i nawet jesli to na wolnych obrotach powinno być 0V. ??? Skasował mi ten bląd ale po jakimś czasie znowu wyskoczył przy takiej jeździe właśnie ok 70km/h znowu skasowałem i teraz pilnuje zeby nie jezdzic na zbyt niskich obrotach powyzej 70km/h i nie wyskakuje błąd, innych nie ma... Odłączyłem przepływomierz na próbę, padaka na całego auto prawie nie chodzi więc raczej sprawny, cewki sprawdzałem, są wg mnie ok świece nowe wymieniłem w tamtym tygodniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 wygląda, ze auto jest zalewane, sprawdź czujnik temp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Który to jest jak otworze maske to jest po prawej stronie w bloku silnika niedaleko rury od chłodnicy? wtyczka z jednym kablem? Jak patrze to do almery są dwa rodzaje albo ogólnie są dwa http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031311632340-FAE33110-O15110-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031311632310-FAE31650-O15110-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html Edytowane 27 Lipca 2015 przez wookash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 podłącz scaner i sprawdź temp silnika po co kupować zaraz nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Nie mam scanera niestety Czy to jest ten czujnik nad alternatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 W zależności od rodzaju czujnika temperatury, można zbadać jego rezystancję multimetrem, która będzie zależna od temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookash Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Czujnik temperatury jest sprawny, problem nadal nie rozwiązany... Miałem nadzieję że to jakaś drobnostka ale zaczynam mieć czarne myśli... W sierpniu wstawię auto jeszcze do jednego speca niech sprawdzi pomierzy czujniki itp. Ja się na tym nie znam nawet miernika nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.