Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Sonda lambda, czujnik położenia wału - problem z uruchomieniem silnika


Nakiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

niedawno zakupiłem Almerkę (2003r, 1,8 bez gazu, 120kkm) i pojawił się problem. Otóż przed zakupem dokonałem inspekcji na stacji diagnostycznej, czy aby na pewno z autem wszystko jest w porządku. Okazało się, że po podłączeniu komputera diagnosta wykrył problem z czujnikiem położenia wału korbowego, wykasował i powiedział, że błąd ten ponownie nie wyskoczył i jest OK, samochód generalnie bez zarzutu. Zadowolony zakupem, wybrałem się do domu. Miałem wrażenie, że wskazówka baku bardzo szybko poruszała się ku rezerwie, po wyłączeniu silnika czułem również benzynę przy samochodzie. Następnego dnia po 20km wyskoczył "Check engine" - nie spadła przy tym moc (być może za krótki był czas żeby zapoznać się co faktycznie ten samochód potrafi), samochód specjalnie nie wariował, na biegu jałowym obroty nie szalały, tylko te spalanie mnie denerwowało - pomyślałem nic tylko sonda lambda. Zrobiłem diagnostykę z pedałem gazu (u mnie dopiero zadziałało kiedy przekręcałem stacyjkę z ACC na ON a nie z OFF na ON i odczekałem 3 sekundy poczym depnełem 5 razy pedałem gazu...) wyszło, że P0171 po czym błąd wykasowałem było 0000, uruchomiłem silnik i po minucie wyłączyłem. Po 15 minutach wróciłem z woltomierzem, żeby na 100% się upewnić, rozłączyłem gniazdo sondy, żeby zrobić zdjęcie i ogarnąć jak się podłączyć i z powrotem połączyłem. Poszedłem uruchomić silnik, żeby go rozgrzać i nic - nie chce ruszyć. Sprawdziłem IMMO - lampka wyłącza się kiedy trzeba, pompkę paliwa przy baku też słychać, akumulator sprawny, na rozłączonej sondzie próbowałem zapalić i nic. Raz nawet go trochę zalałem i czuć było benzynę. Dodam, że wcześniej odpalał za pierwszym razem i nie było problemu. Czy uszkodzona sonda lambda może sprawić że komputer w jakiś sposób nie pozwoli włączyć auta, czy może czujnik położenia wału korbowego mógł paść, chociaż później ten błąd podczas odczytu nie wystąpił?

Z góry dzięki za pomoc.

 

Edit 12.10.12

 

Witam,

problem rozwiązany. Problem związany był ze świecami. Stare (NGK - nie wymieniane od nowości) były całe w kawałkach sadzy i przerwa była dosyć duża w porównaniu do nowych. Wymieniłem i odpalił od razu. Zrobiłem kilka kilometrów, żeby silnik się nagrzał i błąd P0171 nie wyskoczył.

Dzięki Alan za odpowiedź.

Powodzenia wszystkim

Edytowane przez Nakiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Ci mieszać w głowie bo to może być wiele powodów. Jest na necie serwisówka do almery n16 i tam jest opisane krok po kroku co trzeba sprawdzać przy tym błędzie. Podaj maila do siebie na priv to Ci podeślę później. U mnie też był błąd P0171 - objawy falowanie obrotów, mułowaty.

Okazało się, że po wymianie przepływomierza błąd już nie wyskakuje a silnik nabrał wigoru. Dodatkowym objawem padającej przepływki był płaska wykres sondy lambda na jałowym.

 

Pozdrawiam,

Alan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie chcę Ci mieszać w głowie bo to może być wiele powodów. Jest na necie serwisówka do almery n16 i tam jest opisane krok po kroku co trzeba sprawdzać przy tym błędzie. Podaj maila do siebie na priv to Ci podeślę później. U mnie też był błąd P0171 - objawy falowanie obrotów, mułowaty.

Okazało się, że po wymianie przepływomierza błąd już nie wyskakuje a silnik nabrał wigoru. Dodatkowym objawem padającej przepływki był płaska wykres sondy lambda na jałowym.

 

Pozdrawiam,

Alan

Sprawdziłeś wykres pracy sondy lambda po wymianie przepływomierza ? Bo to co opisałeś jest aż nieprawdopodobne. Co wspólnego ma praca przepływomierza z pracą sondy lambda. Są to przecież da niezależne czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś wykres pracy sondy lambda po wymianie przepływomierza ? Bo to co opisałeś jest aż nieprawdopodobne. Co wspólnego ma praca przepływomierza z pracą sondy lambda. Są to przecież da niezależne czujniki.

@Lisnera nie ma na forum już ok. 7-u miesięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich napiszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego.Mam almere z silnikiem 1.8 114KM i mam problem z uruchomieniem, po dłuższym postoju auto zapala za jakimś 3 czasem 4 razem jak już zapali to później odpala normalnie ale przy gwałtownym dodaniu gazu zamula czasem strzeli, na lpg jest idealnie, auto było u mechanika i ten powiedział że jest za bogata mieszanka bo nowe świece są w moment czarne, pytanie do was od czego zacząć sprawdzanie? Dodam że bardzo szybko płyn chłodniczy osiąga według wskazówki poziom ze tak powiem roboczy dosłownie po jakim kilometrze może dwóch... Czy czasem czujnik temperatury nie kłamie?Tak szybko się płyn nagrzewa?Jedyny błąd jaki się pojawią to coś z katalizatorem/ drugą sondą

Edytowane przez wookash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skro zbyt bogata mieszanka, stwierdzone przez fachowca to warto zainteresować się na wstępie jaki sygnał generują czujniki tlenu. Bo to właśnie od ich prawidłowej pracy zależą proporcje mieszanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś trop, gdzie znajdę te czujniki?

Dzisiaj przejechałem trochę na benzynie i zamula strasznie po mocniejszym wciśnięciu gazu, dlawi sie jakby.. na lpg problem znika, gdyby to były cewki to na gazie też by był prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki są najprawdopodobniej sprawne skoro na lpg nie ma problemów. Nie napisales, której generacji masz instalację lpg. Czujniki tlenu znajdziesz pod maską, będą zamocowane do rury wydechowej.

Edytowane przez Piorun_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zakręć butlę wyjeździj gaz aż się przełączy na PB i wtedy zobacz jak jest na PB jak będzie OK to szukaj w instalacji LPG popuszczania gazu w układ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tak zrobię wieczorem, zobaczę jak jutro rano odpali

Zrobiłem tak ja DINO pisał, bez zmian więc to nie wina LPG. Auto odpala za którymś razem po odpaleniu jak nic nie ruszam potrafi zgasnąć po paru sekundach, póżniej odpala normalnie, śmierdzi benzyną, nie wiem co sprawdzać... przepływomierz? jakieś czujniki? Kurcze mam nadzieje ze to nie rozrząd ani pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj tak zrobię wieczorem, zobaczę jak jutro rano odpali

Zrobiłem tak ja DINO pisał, bez zmian więc to nie wina LPG. Auto odpala za którymś razem po odpaleniu jak nic nie ruszam potrafi zgasnąć po paru sekundach, póżniej odpala normalnie, śmierdzi benzyną, nie wiem co sprawdzać... przepływomierz? jakieś czujniki? Kurcze mam nadzieje ze to nie rozrząd ani pierścienie

 

Przyczyn tych problemów może być wiele. Żadnych kodów usterek ???? Sprawdziłeś czujniki tlenu (sonda lambda) mam tu na myśli wykres jej pracy ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pierwszy raz wywaliło mi checka to pojechałem na kompa wyszło że to coś tam z katalizatorem facet sprawdził napięcia sond pierwsza wg niego ok druga pokazywała cały czas 0V gdzies czytalem ze ona się załącza powyżej 70km/h i ponizej jakiś tam obrotów czy to prawda? i nawet jesli to na wolnych obrotach powinno być 0V. ???

Skasował mi ten bląd ale po jakimś czasie znowu wyskoczył przy takiej jeździe właśnie ok 70km/h znowu skasowałem i teraz pilnuje zeby nie jezdzic na zbyt niskich obrotach powyzej 70km/h i nie wyskakuje błąd, innych nie ma... Odłączyłem przepływomierz na próbę, padaka na całego auto prawie nie chodzi więc raczej sprawny, cewki sprawdzałem, są wg mnie ok świece nowe wymieniłem w tamtym tygodniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który to jest jak otworze maske to jest po prawej stronie w bloku silnika niedaleko rury od chłodnicy? wtyczka z jednym kablem?

Jak patrze to do almery są dwa rodzaje albo ogólnie są dwa

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031311632340-FAE33110-O15110-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3031311632310-FAE31650-O15110-czujnik-temperatury-plynu-chlodzacego.html

Edytowane przez wookash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz scaner i sprawdź temp silnika po co kupować zaraz nowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od rodzaju czujnika temperatury, można zbadać jego rezystancję multimetrem, która będzie zależna od temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury jest sprawny, problem nadal nie rozwiązany... Miałem nadzieję że to jakaś drobnostka ale zaczynam mieć czarne myśli... W sierpniu wstawię auto jeszcze do jednego speca niech sprawdzi pomierzy czujniki itp. Ja się na tym nie znam nawet miernika nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...