Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Płyn hamulcowy


Baltazar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy zaczęła mi pobłyskiwać kontrolka hamulca ręcznego. Czasami zapala się na dłużej, ale po jakimś czasie gaśnie. W instrukcji obsługi wyczytałem,że może to być objaw ubytku oleju hamulcowego. I tu zaczyna się problem. W instrukcji jest napisane, że należy dolać DOT3 lub DOT4, ale w żadnym wypadku nie należy mieszać tych płynów. Jak mam rozpoznać, który z tych płynów mam w układzie hamulcowym. Następny mój problem polega na tym, że przebywam w Niemczech na kontrakcie pracowniczym i nie mam pojęcia jaki płyn niemiecki byłby odpowiednikiem DOT3 lub DOT4. Jeśli ktoś mógłby mi pomóc, to byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź poziom płynu hamulcowego - to pomoże ustalić Ci, czy problemem nie jest uszkodzony wyłącznik znajdujący się pod hamulcem ręcznym - być może poluzowały się styki.

Istnieją płyny hamulcowe DOT3/4 - szukaj następujących:

 

- SHELL Advance - Brake Plus DOT3/4 - Bremsflüssigkeit

- MOTUL Dot 3 & 4 Bremsflüssigkeit Brake Fluid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś, już samodzielnie wymieniał płyn hamulcowy. Jeśli tak to proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę. i jak się w ogóle do tego zabrać. Gdzieś wyczytałem, że płyn hamulcowy należy wymieniać co da lata :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego Piorun_ na forum już to dawałem, ale jeśli masz problem z wyszukaniem to napiszę a raczej dam plik ponownie.

 

Proszę uprzejmnie - mały poradnik o wymianie płynu a zarezem i odpowietrzeniu ....

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piorun_, 2 lata to teoria, ale nikt tak nie robi. Nie mówię, że to dobrze, bo płyn rzeczywiście chłonie wodę i może (w razie długiego, gwałtownego hamowania) szybciej zagotować, pozbawiając Cię hamulców, a druga rzecz, taki zawodniony płyn może doprowadzić do korozji w układzie hamulcowym. Dlatego ludzie nie zmieniają, bo tego co napisałem, "nie widać".

Jak chcesz dobry płyn DOT4 w fajnej cenie to polecam ATE Blue Racing, wg producenta wystarczy go zmieniać co 3 lata. Ja płaciłem coś ok 50zł za litr (zazwyczaj do wymiany wystarczy 0,5l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Piorun_ na forum już to dawałem, ale jeśli masz problem z wyszukaniem to napiszę a raczej dam plik ponownie.

 

Proszę uprzejmnie - mały poradnik o wymianie płynu a zarezem i odpowietrzeniu ....

 

Myślę, że i innym ta informacja się przyda.

Podoba się??? Przyda się??? To poproszę np. o ........uśmiech za mozolną pracę, lecz ciekawą lekturę. :book:

Pozdrowionka.

 

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piorun_, 2 lata to teoria, ale nikt tak nie robi. Nie mówię, że to dobrze, bo płyn rzeczywiście chłonie wodę i może (w razie długiego, gwałtownego hamowania) szybciej zagotować, pozbawiając Cię hamulców, a druga rzecz, taki zawodniony płyn może doprowadzić do korozji w układzie hamulcowym. Dlatego ludzie nie zmieniają, bo tego co napisałem, "nie widać".

Jak chcesz dobry płyn DOT4 w fajnej cenie to polecam ATE Blue Racing, wg producenta wystarczy go zmieniać co 3 lata. Ja płaciłem coś ok 50zł za litr (zazwyczaj do wymiany wystarczy 0,5l).

 

Kolego, ale tutaj się mylisz co do ilości-objętości płynu. Zerknij na sam zbiorniczek, potem dodaj pojemność w zaciskach i dodatkowo w całym układzie.

Zresztą i tak opakowania są z reguły 1litr.

Pozdrowionka i powodzonka.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirekg9, prostszy sposób to wymienić i zobaczyć ile zostało z litrowego opakowania. A została połowa. Nawet z ciekawości sprawdziłem serwisówkę i chyba nie ma podanej pojemności układu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oto też mi chodziło. Nie znajdziesz opakowania mniejszego niż 1 litr.

Wymienisz na nowy a resztę masz na dolewki - na zaś. W instrukcji fabrycznej - faktycznie nie ma, jest tylko wzmianka, że wymiana co 30 tyś.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś, już samodzielnie wymieniał płyn hamulcowy. Jeśli tak to proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę. i jak się w ogóle do tego zabrać. Gdzieś wyczytałem, że płyn hamulcowy należy wymieniać co da lata :whistle:

Potrzebna będzie Ci druga osoba. Pilnuj, żeby nie napaskudzić płynem w około, bo oblanie nim lakierowanych części bo możesz uszkodzić malowanie, albo po prostu farba odejdzie.

Ja używałem zawsze płynu Ferodo i byłem zadowolony. Co do litrowej butelki, to i tak po wymianie płynu kończy się zazwyczaj na pozbyciu się jego reszty. Jak dla mnie płyn z otworzonej już bańki po niedługim czasie nadaje się do wywalenia, coś jak otwarty sok z kartonu ;) Może i taki płyn nie ulegnie degradacji, ale to nie duży koszt i można poświęcić te kilkanaście złotych.

Więc jak masz i tak wywalić całą butelkę, to możesz sobie poćwiczyć odpowietrzanie przelewając litr płynu przez układ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz w instrukcji podane że DOT3 to możesz albo zalać DOT3 albo DOT4, płyny te są mieszalne a 4 ma nieco lepsze właściwości więc proponowałbym 4.

Jeden z kolegów pisze tu o Mobil ATF220 to olej do skrzyń nadający się również do wspomagania tam gdzie zalecany jest płyn spełniający normę DEXRON 3, ale nie jest to płyn hamulcowy.

Co do samej wymiany to polega ona prawie na tym samym co odpowietrzanie zacisków z drobną różnicą. Odkręcasz pokrywkę zbiorniczka płynu i strzykawką wyciągasz wszystek, lejesz świeży i przechodzisz do najdalszego koła od pompy czyli prawy tył. Ktoś siedzi w aucie i pompuje a ty odpowietrzasz układ tak długo dopóki nie zacznie lecieć czysty płyn co poznasz po kolorze. Dalej lewy tył, prawy przód i lewy przód. Stale trzeba pilnować poziomu płynu w zbiorniczku i dolewać co jakiś czas. Po wykonaniu tych czynności co zajmuje od 5 minut jak masz kanał do pół godziny jak go nie masz robota jest skończona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazałem sobie kiedyś wymienić w serwisie (oczywiście po wcześniejszym zakupieniu olejów w hurtowni):

- skrzynia biegów (Valvoline SynPower TDL75W-90 - 3 x 1l) - tu różnica była zauważalna w tym sensie, że stary olej w skrzyni był gęściejszy i zmianę było czuć na lewarku (trudno powiedzieć, czy to jednak lepiej)

- ukł. hamulcowy przy okazji wymiany tarcz i klocków (Valvoline Brake & Clutch Fluid DOT 3/4 - 1 x 0,5l) - nie zauważyłem różnicy.

 

http://imageshack.us...brakefluid.png/

 

W serwisie trochę zabawy z tym panowie mieli - jeden pompował pedałem a drugi nalewał.

Edytowane przez limo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hansrpg - dzięki za reakcję. To ja pisałem o Mobil ATF 220, dobrze że to zauważyłeś. Chyba miałem jakąś zaćmę - ale ostatnio pisałem o wspomaganiu i odpowietrzaniu pompy ABS i pewnie z tego względu zaistniała pomyłka z mojej strony.

Jeszcze raz kolegę/ów przepraszam za błąd, post jest już edytowany i poprawiony.

Ale pewnie i tak nikt by błędu nie popełnił, gdyż do wspomagania płyn jest czerwony, a do hamulcy kolor jasny słomkowy.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Gość Mateusz_P11_144

PAnowie mały off topic.
Mam wymienione tarcze klocki,wszystkie zaciski rozmontowane,wyczyszczone nasmarowane. Nowy płyn hamulcowy.
A opory toczenia wynosza 240 Nm.
Wszystkie 4 koła nie odbijają tłoczków. Mam wrażenie jakby się cofały ale nie do końca przez co klocek dotyka tarczy i hamuje.
Grzeją się tarcze i cholera nie wiem już co moze być nie tak. Układ odpowietrzony.
Odłączyłem przewód od pompy ABS'u bo myślałem że może cos w pompie jest i nie działa ale nie.
Co to może być lub jakaś wskazówka co jeszcze sprawdzić zanim oddam dziada do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami stare, zużyte przewody hamulcowe mogą powodować takie zachowanie (te giętkie). Ale działoby się tak na wszystkich kołach jednocześnie? Nie wiem, może pompa hamulcowa nie domaga.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

No właśnie.
Mi to tez właśnie na pompe wskazuje tylko pompa abs czy servo jednocześnie? Bo servo wytwarza "podcisnienie" ze to tak fachowo nazwę ;P
I powoduje zasysanie a jak membrana jest zpitolona to wtedy nie daje rady.
Kurrde nie wiem bo mi dziadek zqczął 9 l palić,tarcze się grzeją a ja stoje ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Mi od serva idą 2 przewody do pompy. A w pompie rozdzielają się na 4 podpisane FL FR BL BR. Czyli przod leewy przód prawy etc.
Odkręciłem przewody oba od serva i koło nadal nie puszcza. Trzyma jak stara szmata smród ;/
Musze zrobić jak tofu mi pisał czyli kleme odkręcic i bez prądu to zrobić ale to chyba i tak nic nie da bo to jest na zasadzie ciśnienia a nie prądu ;/
Cholera jasna ;/
A jakie sa objawy padniętego serva? Sa jakie zauwważalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ale cały czas czy tylko przez chwile??
Ja mam tak.
Jak jade i hamuję to po naciśnięciu hamulca i puszczeniu przez chwilę, pedal robi się twwardy ale puiszcza.
na zgaszonym silniku jak za dużo pompuje to się robi twardy i już nie puiszcza.
nie mówie o BAS'ie.



Dodam efekt pracy.
Wcześniej tłoczek był cały czas zaciśniety a teraz jeżeli auto stoi przez noc i jezeli nie zachamuje to jest ok.
ale wystarczy raz nacisnąć hebel i znów nie odbija.
A przez noc jakby ciśnienie schodzi i tłoczki odpuszczają.

Co to do jasnej ciasnej może być ;/



dodam że mam wlany praktycznie nowy w 80 % płyn DOT-4 FMVSS 116. Czyli taki jaki ma być sygnowany przez Nissmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na odpowiednie odpowietrzenie układu. Niepotrzebnie zapowietrzyłeś pompę ABS-u, teraz trudniej jest Ci go odpowietrzyć. Musisz próbować. A odłączyłeś akumulator lub bezpiecznik od ABS-u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja już nie wiem co robiłem bo wszystkiego próbowałem. A co sądzicie o wymianie płyny cisnieniowo??

Ziom mówił mi że odkręca 4 zaworki odpowietrzające,odkręca korek wlewu płynu o kompresorem przedmuchuje ukłąd pozbywając się w 100 % całego płynu,po czym zalewa nowy i odpowietrza.

Jakieś opinie??

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie wiem co robiłem bo wszystkiego próbowałem. A co sądzicie o wymianie płyny cisnieniowo??

 

Ziom mówił mi że odkręca 4 zaworki odpowietrzające,odkręca korek wlewu płynu o kompresorem przedmuchuje ukłąd pozbywając się w 100 % całego płynu,po czym zalewa nowy i odpowietrza.

 

Jakieś opinie??

 

Pewnie nie dopilnowałeś płynu w zbiorniczku i powietrze weszło w układ.

Co do oróżniania płyno pod ciśnieniem, tak jak to robił Twój kolega, to pewnie nie do końca jest tak jak opisałeś. W/g mnie nie powinno odkręcać się od razu 4 odpowietrzników, gdyż powietrze zacznie od razu wylatywać z najbliższego odpowietrznika, czyli tam gdzie drogę ma krótszą i do najdłuższej nie dojdzie, gdyż będzie wychodzić już udrożnionym przepływem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...