Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Płyn hamulcowy


Baltazar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W motocyklu aby porządnie odpowietrzyć układ wstrzykuje się płyn przez odpowietrznik wtedy powietrze trafi do zbiorniczka wyrównawczego, może ta metoda zda egzamin i w tym przypadku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, ja bym zrobił to tak:: - ale to ja......

Zaczął od ponownego odpowietrzenia układu sposobem tradycyjnym.

Potrzebny wiadomo że pomocnik, otpowietrzenie przy uruchomionym silniku aby było większe ciśnienie. Najpierw "pompowanie" i przy wciśniętym hamulcu luzować przewody przy pompie ABS /nie wiem czy tam jest odpowietrznik, jeśli tak to wystarczy odpowietrznik a nie przewody/ potem już koła - zaczynając od najdalszego - czyli najdłuższa droga płynu w układzie.

Pamiętając o częstym zerkaniu i dolewaniu płynu do zbirniczka. A płyn spuszczany z układu, gdy założysz wężyk na odpowietrznik, to wykorzystasz ponownie i płyn w układzie będziesz miał tym sposobem już wymieniony na 100%.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie powinno być: tył prawe, przód lewe, tył lewe, przód prawe? 

Wyciąg z serwisówki:

 

LHD models: Right rear brake,Left front brake,Left rear brake,Right front brake.
 
Patrzyłeś o odpowietrzaniu całkowitym na serwisówce strona BR-17 i BR-8? 

 

Daj znać jak uda Ci się opanować - taki sam problem u znajomego w aucie (innej marki) i pozostaje nadal nierozwiązany - był odpowietrzany, wymiana pompy i nadal nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

A więc tak Panowie. Dzisiaj była akcja z Air bleeder  Valve.
Odpowietrzyłem cały układ i faktycznie powietrza tam było spoooro.
Po odpowietrzeniu przejechałem się i jest progres-auto nie grzeje się (nie trze klocek o tarczę)
Poczekam teraz z 3 dni,pojeżdżę i konkretnie pokatuje te hamulce i w piątek jeszcze raz sprawdzę odpowietrzenie bo może jeszcze jakiś nieproszony bąbelek się zaplątał i w pt podjade na stacje diagnostyczną żeby mi zmierzył opory toczenia( przed operacją wynosiły 260 Nm lewe przód i po ok 230 pozostałe 3 koła) 
Jaki wynik w sprawię oczywiście napiszę i podzielę się z Wami ;)

Z góry dzieki Chłopaki za wszystkie pomysły i zaangażowanie ;)

Wiedziałem że NKP to podstawa mechaniki ;PP

Dobra tyle narcyzmu,czas się zebrać i posprzątać samochód ;)
Piona :))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Dopowiedzeni. Miało być 3 dni ale trafiło się dzisaij więc..
a więc tak. Zrobiłem dzisiaj " na marne" 160 km" jeżdżąc bez celu po opolskich i śląskich drogach(sprawy służbowe więc na marne-dopiero wróciłem ). Głownie po to żeby heblować.
Ze 160 km/h pit stop aż tak zgrząłem hebelki że znówu gorace były ;)
Odczekałem przerwą na papierosa i ruszyłem dalej.
Po całym manewrowaniu do ziomeczka na stacje i wyniki:
opory toczenia ...
Przód lewe: 80(było 240-260 momentami)
pozostałem 65-70.

Idealnie..prawie.
jutro jeszcze raz pohebluje i jak będzie gorący płyn to raz jeszcze zabieg odpowietrzania.
Dobrze że mam wyjazd jutro Opola to bd zgranie idealne.
Jutro znów dam znac jaki wynik po pracy ;))

Dzieki Chłopaki ;)
Nie będę wymieniał Nick'ów bo ktos o kim zapomne może się obrazić ;))


 



Tylne koła po podniesieniu można zakręcic i w koło fortuny grać bo się w ogóle nie zatrzymują,tak dobrze się krecą. Zerowe tarcie.
Przód jednak coś jakby delikatnie maciupko trzyma. ALe jutro jeszcze raz i myślę że będzie idealnie ;)
Za dobre sprawowanie Nissanek dosttał Verve do baku ;) Całe 30 L za 5.62 ;)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

litr po 5.62 i nie w Czechach a w Polsce na stacji Orlen w Kędzierzynie-Koźlu ;)



Jestem po ostatecznych testach.
Wyniki nawet mnie zadziwiły.
Otóż. Zatankowałem 36 litrów paliwa i zrobiłem na tym 638 km. :)
Czy spalanie wychodzi 5,65 litra. Panowie to jest idealnie ;)
Fakt że mój styl jazdy nie jest mega dynamiczny bo Mateuszowi nigdzie sie nie spieszy ale kurde w trasie wynik super.
I nie mam zepsutej wskazówki ;)

Wychodzi na to że samochód cały czas jak go miałem miał lekkie opory (brudne zaciski,stary płyn,zapowietrzenie) Teraz idzie nawet na prostym i ma opór o wczorajszym badaniu 21 NM lewy przód i 17 NM pozostałe.
Dzieki Ziomki ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem że dobry sposób jest w odpowietrzaniu że po prostu dolewać płyn do zbiorniczka i wiadomo cztery koła ściągnięte i najpierw tył odpowietrzniki popuścić i dolewać płyn i patrzeć jak poleci za jakiś czas czysty i stary płyn wiadomo pewnie ciemny zużyty.Zakręcić tył,po puścić przód i też odkręcić odpowietrzniki i czekać aż poleci czysty nowy płyn.I wiadomo zakręcić odpowietrzniki i po kolei odpowietrzać koła od najdalszego od pompy czyli z tyłu . I cieszyć się z wymiany płynu i lepszych hamulców.Wiem że w miarę szybki skuteczny sposób ;). Co myślicie o tym ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie szybciej tyle ze bardziej mało prawdopodobne że może się zapowietrzyć ;)

Pozniej tylko we dwoje odpowietrzyć i też gra muzyka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ale przy pedałowaniu też sie nie zapowietrzy bo cały czas jest ciśnienie,tylko trzeba często chodzić i uzupełniac płyn.
Ale po moich przygodach widze że to jest niby takie błahe ale potrafi narobic burdelu ;)

Teraz mam układ odpowietrzony w 100 %,zużyłem 2 litry płynu az nie leciały żadne bąbelki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Mateusz_P11_144

Ja nie mam zdania co do tego testu. Uważam że plyn jezeli kupujemy taki tanszy za powiedzmy 8 zł za 450 ml ( ja mam taki z firmy jakiejś tam) Wymieniam w każdym moim aucie co półtorej roku/2 lata.
Nie ma sensu inwestować w super jaości płyn bo i tak się go nie wykorzystuje w normalnej jeździe.
Ja zalałem płyn za 8 żł i w górach jak jechałem (Jesenik w CZ) cały czas miałem hamulce,fakt że gorące jak patelnia ale sprawne.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...