Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spalony klakson


Michalmiko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Podczas powrotu do domu od odbioru samochodu chciałem zatrąbić na motorowerzystę, który niecierpliwie chciał mi się wepchać z lewej. Klakson zrobił tylko "bim" po czym przestał działać. Sprawdzałem sygnał w komisie to działał...

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy, ale tam nie ma od klaksonu (ale są wszystkie ok jak by co :whistle: ), w komorze silnika takowy znalazłem on jest w porządku. Przekaźnik też działa. Odłączyłem przewody od sygnału (jest zaraz za grillem), przełozyłem przewody przez otwory w grillu i podłączyłem żaróweczkę w5w (sondy od multimetru nie chciały wejść ;) ), która się zaświecała. Czy komuś w Qashqai'u spalił się kiedyś klakson? Zamówiłem już nowy, który zmienię sam, tylko nie wiem jak zdemontować grilla (z góry są cztery kołki, ale podejrzewam, że będę miał problem z dolnymi zatrzaskami, w którą stronę mam próbować?). Czy ktoś kiedyś może go demontował? Podejrzewam, że przyczyną uszkodzenia jest mycie silnika przez komis, ale może się mylę. Oni robią to na pewno profesjonalnie, mają w ciągłej sprzedaży ponad 500 samochodów, stację diagnostyczną i sprzedają również nowe, więc pewnie nie zrobili tego źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podczas powrotu do domu od odbioru samochodu chciałem zatrąbić na motorowerzystę, który niecierpliwie chciał mi się wepchać z lewej. Klakson zrobił tylko "bim" po czym przestał działać. Sprawdzałem sygnał w komisie to działał...

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki od strony kierowcy, ale tam nie ma od klaksonu (ale są wszystkie ok jak by co :whistle: ), w komorze silnika takowy znalazłem on jest w porządku. Przekaźnik też działa. Odłączyłem przewody od sygnału (jest zaraz za grillem), przełozyłem przewody przez otwory w grillu i podłączyłem żaróweczkę w5w (sondy od multimetru nie chciały wejść ;) ), która się zaświecała. Czy komuś w Qashqai'u spalił się kiedyś klakson? Zamówiłem już nowy, który zmienię sam, tylko nie wiem jak zdemontować grilla (z góry są cztery kołki, ale podejrzewam, że będę miał problem z dolnymi zatrzaskami, w którą stronę mam próbować?). Czy ktoś kiedyś może go demontował? Podejrzewam, że przyczyną uszkodzenia jest mycie silnika przez komis, ale może się mylę. Oni robią to na pewno profesjonalnie, mają w ciągłej sprzedaży ponad 500 samochodów, stację diagnostyczną i sprzedają również nowe, więc pewnie nie zrobili tego źle ;)

Niekoniecznie się spalił,te klaksony mają problemy ze śniedzią na stykach w...kierownicy.Sam to przerabiałem ,co prawda w tiidzie,ale wiem że kłopoty były też z innymi modelami.U mnie wystarczyło oczyścić.Spróbuj erergiczniej go potraktować.(ja waliłem w niego jak w beben i o dziwo ożył) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73780-klakson/page__hl__klakson Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śniedź w 2 letnim samochodzie i to w środku? To chyba raczej niemożliwe :| Na potwierdzenie, że to raczej nie to, jest przykład, że żaróweczka zawsze zaświeciła, ale mogę się mylić, bo klakson jest większym obciążeniem, ale przecież przekaźnik "cykał" za każdym naciśnięciem. Dziś tak po prostu pod domem chciałem go sprawdzić i zadziałał, ale tylko na chwilkę po czym zaharczał i tyle go słyszałem. Nie orientuje się ktoś, czy ma on jakąś regulacje? Chodzi mi o taką małą śrubkę jak w zwykłych klaksonach, może wystarczy nią poruszać i będzie w porządku ;)

Manix, jak tak w niego waliłeś, to nie bałeś się, że dostaniesz poduchą? :D

Odnośnie grilla, to tak tylko spytałem, myślę że nie będę miał problemu z demontażem, ale wolałem się spytać kogoś bardziej doświadczonego, bo na pewno było by mi łatwiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dokładnie problem wystąpił po 2 latach :devil: u kolegi po 1,5 roku.Bałem się,ale byłem wściekły :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: być może to nie to,ale warto byś miał na uwadze nasze przeboje :ball: bywają w nyskach powtarzalne.Serwisant,poinformował mnie że TTTM,ale właściwie to może styki przy klaksonie????Tylko czemu pomogła by mu ,moja specyficzna terapia szokowa :rofl: na kierownicy.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuję za próbę pomocy, ale jednak sam klakson okazał się problemem. Kupiłem na allegro (z przesyłką wyszło równe 70zł) i zamontowałem. Cała operacja włącznie z demontażem grilla trwała około 5 minut. Póki co działa :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za chwilową nieobecność ;) Klakson jest od QQ używany :)

 

Żeby mi to było ostatni raz :) :) :)

Dzięki za info. Myślę o wymianie na coś trochę głośniejszego i miałem nadzieję na przetarcie szlaku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe :)

Pozostaje przerobienie wtyczki na zwykłe konektorki i zakup jakiegoś uniwesalnego :) W Astrze II mam bardzo głośny (podwójny) klakson o bardzo ładnej modulacji (fabryczny z 99r) ale nie wiem jaki tam jest wtyk i jak z montażem, ale pewnie też na jednej śrubie by się utrzymał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaksony z reguły są na jeden wtyk lub dwa.

Jeden, to wiadomo że "+", natomiast dwa, to "+" i "-".

Od Was tylko zależy jaki kupicie, od czego i jaki glośny lub jak go sobie wyregulujecie. Można kupić i za 5 zł /na szrocie od fiesty, fiata itp./

Ja mam np. od swojej "starej" Nubiry i jest lepszy - niż - piękniejszy. O mocy i dźwięku już nie wspomnę.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

Dzisiaj zauważyłem, że u mnie klakson nie działa. Na początku sprawdziłem bezpiecznik i jest ok, przekaźnik tak samo jest sprawny. Podłączyłem na krótko klakson z pominięciem przekaźnika i zatrąbił. Zmierzyłem napięcie podawane na cewkę przekaźnika i wychodzi około 10,5V natomiast po naciśnięciu na rtąbik napięcie rośnie do 12V, czyli napięcie podawane na przekaźnika wynosi 1,5V. To niestety jest za mało aby magnes w przekaźniku zwarł styki. Gdzie powinienem szukać usterki?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lasiat napisał:

Witam,

Dzisiaj zauważyłem, że u mnie klakson nie działa. Na początku sprawdziłem bezpiecznik i jest ok, przekaźnik tak samo jest sprawny. Podłączyłem na krótko klakson z pominięciem przekaźnika i zatrąbił. Zmierzyłem napięcie podawane na cewkę przekaźnika i wychodzi około 10,5V natomiast po naciśnięciu na rtąbik napięcie rośnie do 12V, czyli napięcie podawane na przekaźnika wynosi 1,5V. To niestety jest za mało aby magnes w przekaźniku zwarł styki. Gdzie powinienem szukać usterki?

Pozdrawiam.

Podłącz komputer,to podstawa.Przyczyną moze być np.uszkodzona taśma airbag w kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić zwijacz. Póki co to nie ma znaczenia czy kierownica jest skręcona w jakąkolwiek stronę - klakson i tak nie działa. Może to ma jakieś znaczenie (dla diagnostyki problemu) ale sterowanie z kierownicy działa, tempomat też a legendarny airbag się nie świeci. "Podpinając pod komputer" masz na myśli consult 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem poduszkę i tam sprawdziłem na testerze diod w multimetrze styki w kierownicy klaksonu. Wyszło, że na kierownicy po między stykami jest zwarcie. Coraz bardziej się skłaniam do wymiany zwijaka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
23 godziny temu, Lasiat napisał:

Udało się naprawić klakson. Uszkodzeniu jednak uległ zwijak przy kierownicy.

Jak naprawiłeś?

Nowy zwijak ,używka czy regenerowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lasiat napisał:

Naprawa poprzez wymianę uszkodzonego elementu. Zwijak zakupiłem nowy. 

Oryginał czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Lasiat napisał:

Oryginał 

Bardzo dobrze zrobiłeś.

Z zamiennikami akurat w tym przypadku rożnie bywa.

Nie które z nich wytrzymują góra pół roku ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lasiat napisał:

Podmienić na inny?

Najlepiej na pneumatyczny z kompresorem.

To bedzie ok.140 Db.Chyba wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...