Szczyp Opublikowano 14 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 (edytowane) Witam! Przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo mimo tego, że jakiś czas temu się zarejestrowałem, to dopiero teraz cokolwiek piszę Wiem, że przewijało się wiele razy, ale mam kilka konkretnych pytań i nie widzę sensu odgrzebywania starych wątków... Tak więc. Jestem już po wymianie jednej skrzyni jakiś czas temu (ok. rok temu) i niestety druga zaczyna również szwankować. Jako, że tej starej się nie pozbyłem, a leży mi w piwnicy od tamtego czasu, pomyślałem, że po prostu sam spróbuję to ruszyć. Jak się nie uda, trudno- skrzynia i tak nie nadaje się do użytku. I z tego wynika kilka dylematów: 1. Czy ktoś zna oznaczenia łożysk głównego wałka? 2. Obudowa tak jakby mi się "zassała". W żaden sposób nie umiem jej zdjąć po odkręceniu wszelkich śrub mogących ją trzymać. Jakieś pomysły jak się jej pozbyć, oczywiście bez niszczenia? 3. W samochodzie przed kupnem go przeze mnie wymieniane było sprzęgło. Wcześniej ze skrzynią było wszystko ok... Domyślam się, że to może być przyczyną, ale nic poza krzywo założonym nie przychodzi mi do głowy. Znowu- jakieś pomysły? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi Edytowane 14 Października 2012 przez Szczyp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 (edytowane) Jesteś pewien, że wszystkie śruby odkręciłeś? Czasem można jakiejś śruby nie zauważyć i wygląda jakby obudowa się zassała. Po odkręceniu stuknij młotkiem gumowym w miejsce styku i ma się rozłączyć. Tam nie ma żadnego kleju. Edytowane 15 Października 2012 przez kabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 (edytowane) OK, udało mi się otworzyć skrzynię. Gdyby kogoś interesowały oznaczenia łożysk: dyferencjału: 30208 wałek napędowy:30304 Wałek sprzęgłowy: 6305 Wyraźnie uszkodzone jest łożysko na wałku sprzęgłowym. Jest sens wymieniać pozostałe? Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie- obudowa skrzyni była uszczelniona czymś w stylu silikonu. Ktoś może wie co to dokładnie jest? Kilka zdjęć bebechów: Edytowane 20 Października 2012 przez Szczyp 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kabi Opublikowano 22 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 OK, udało mi się otworzyć skrzynię. Gdyby kogoś interesowały oznaczenia łożysk: dyferencjału: 30208 wałek napędowy:30304 Wałek sprzęgłowy: 6305 Wyraźnie uszkodzone jest łożysko na wałku sprzęgłowym. Jest sens wymieniać pozostałe? Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie- obudowa skrzyni była uszczelniona czymś w stylu silikonu. Ktoś może wie co to dokładnie jest? Kilka zdjęć bebechów: Zrobiłes kawał porządnej roboty tymi zdjęciami. A ten uszczelniacz skrzyni to jest silikon do uszczelnień. Można kupić w każdym motoryzacyjnym sklepie tylko kupuj lepszej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Powiem tak, skrzynia jest banalna do rozebrania i poskładania, trzeba uważać tylko na rygle widełek (nazwa zaczerpnięta z serwisówki Almery) żeby ich nie pogubić, bo małe ustrojstwo... Namiętnie teraz szukam kogoś ze znajomych kto ma ściągacz do łożysk, i będę informował dalej co i jak. Dalszy ciąg remontu skrzyni tutaj: http://szczypi.blogspot.com/2012/12/twoja-stara-maluje-paznokcie-u.html#more Łożysko już nabite, zostało poskładać i zakładać do auta. Powoli, ale do przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 jakbyś sie zebrał na napisanie poradnika z tymi fotkami moglibyśmy to gdzieś ładnie po umieszczać mnie osobiście ilość zębatek przeraża rozebrać bym pewnie rozebrał no ze złożeniem było by gorzej ,,tak czy inaczej brawa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 (edytowane) Najpierw muszę sprawdzić, czy nie rozpadnie się znowu po pół roku A jeszcze nie udało mi się jej nawet założyć... Mam nadzieję, że na dniach to ogarnę. I jeśli ktoś by pytał, czy z 1,6 pasuje do 1,4- TAK! Bo skrzynia, którą właśnie remontuję to RS5F31A, czyli ta montowana do 1,6. Są minimalnie inne przełożenia tylko, ale tu już odsyłam do "sam naprawiam", gdzieś tu na forum było dostępne. UP: Skrzynia w samochodzie. Resztę zdjęć i opis moich nieprofesjonalnych, nielogicznych i bezmózgich poczynań wrzucę jako poradnik, jak prosił Tofu Za jakiś czas powinno się pojawić. Edytowane 27 Stycznia 2013 przez Szczyp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Gratulacje,i miejmy nadzieję że posłuży dłużej niż 6 miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Gratulacje,i miejmy nadzieję że posłuży dłużej niż 6 miesięcy Też mam taką nadzieję. Dlatego doszedłem do wniosku, że poradnika nie wrzucam, bo poleciałem po bandzie z wieloma aspektami, które po prostu olałem, a powinienem zrobić. Teraz jeździ, stara skrzynia mimo tego jak była przemielona leży w piwnicy i czeka na nowe, tym razem wszystkie, łożyska i będzie wyremontowana. Tym razem już porządnie. A chwilowo czeka mnie wymiana osłony przegubu BTW: Mimo tego, że pasują, nie polecam pakowania skrzyni z 1,6. W ogóle w porównaniu do tej z 1,4 jest beznadziejna, biegi 1, 2 za długie, 3,4,5 za krótkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał94 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Witam. Mogę zapytać jaki problem był z tamtą skrzynią że ją wymieniłeś całkiem? Bo ja też mam ze swoją problem i chyba będę zmuszony sprzedać samochód za psie pieniądze bo nie stać mnie na naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczyp Opublikowano 7 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2015 Dokładnie taki sam, łożysko na wałku zbiorczym. Skrzynia znowu jest do wymiany, jednak mam podstawy żeby podejrzewać tarczę sprzęgła Więc jak już będzie tragedia totalna to znowu trafi na warsztat, tym razem jednak dla pewności skrzynię oddam w jakieś sensowne ręce, akurat u mnie w Tychach jest warsztat zajmujący się skrzyniami. Zbliża się ten piękny dzień, kiedy kolejna skrzynia będzie przeze mnie naprawiana i montowana do mojej Almerki Znalazłem winowajcę krótkiego życia obecnej (opisywanej wyżej)- tarcza sprzęgła. Gniazdo na wałek lata na wszystkie strony, zapewne źle spina skrzynię z wałem korbowym i tak doprowadziła do rozsypania się kolejnego łożyska. Nowa tarcza leży już na półce, skrzynia leży rozłożona i czeka na części. W chwili obecnej szukam mocniejszego łożyska, i zastanawiam się, czy nie zastąpić kulkowego walcowym gdyż dedykowane są do sił o tym samym kierunku, a jednocześnie ma kilkukrotnie lepszą nośność wg. katalogów. Tym razem cały przebieg prac planuję relacjonować dokładnie, część po części. Trzymajcie kciuki! pozdrawiam Szczyp Witam ponownie! Jako, że skrzynia wyzionęła ducha zbieram się za składanie nowej. Problem jest taki, że poszukuję identycznego łożyska z tym które było montowane fabrycznie- czyli NTN 6305 ..... Niestety pozbyłem się starej bieżni przy porządkach w piwnicy i nie wiem jakie były dodatkowe oznaczenia łożyska, dorwałem za to katalog części, w którym łożysko to jest oznaczane jako 32203M- czy ktoś jest mi w stanie sprawdzić (może ktoś z ASO Nissana? ) jakie dokładnie są oznaczenia tego łożyska, ewentualnie jaka jest cena takiego łożyska w ASO? z góry dzięki! Szczypior EDIT: Numer OEM: 3220362Y01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 11 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2016 (edytowane) łożysko Koyo ma oznaczenie 6305RYR4SH2C3 (KOYO) Nie wiem ile kosztuje w ASO, ale jak zadzwonisz i podasz numer, to cenę Ci podadzą Numer który podałeś zamienia się na 32203-18000 Oryginalne Nissana nie powinno kosztować więcej niż 70zł Jak nie będziesz mógł nic znaleźć, to pisz na PW Edytowane 11 Września 2016 przez SNAKE4X4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.