Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Blokada tylnego mostu


Gość andylek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam taki problem w mojej Navar-ze D-40. Gdy zalaczam naped 4x4 H wlacza sie takze blokada tylnego mostu. Sprawdzalem to poprzez podniesienie tylu i pomimo tego ze kontrolka blokady sie nie swieci to most jest zblokowany. Po odlaczeniu 4x4H most jest odblokowany.

Dzis bylem u mechanika ale on nie jest w temacie jutro daje auto do elektronika.

 

Czy ktos z was mial tez takie problemy z Navara?

 

Navara D-40 Przebieg 110tys km, 2009r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy sa takie ze jak przelaczysz naped na 4x4H to jest bardzo ciezko skrecic i czuc jak most blokuje kola.

Mechanik sprawdzil blokade mostu podnoszac tyl auta na podnosniku. Obydwa tylne kola krecily sie wtedy w tym samym kieunku. Na desce rozdzielczej nie wyswietla sie symbol blokady mostu ale most jest zblokowany.

 

Ta blokada byla jako dodatkowa opcja w dodatku rzadko wykorzystywana.

Zastanawiam sie czy nie odlaczyc po prostu wtyczek przy dyferencjale i wtedy fizycznie nie bedzie mogl sie zalczac.

Edytowane przez andylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak włączysz 4x4 na suchym asfalcie to zawsze bedzie cięzko skręcić bo w tym aucie nie ma centralnego mechanizmu międzyosiowego. 4x4H można jeździć tylko na nawieżchniach umożliwiajacych uślizg koła (piachy, śniegi itp) a nie asfalty. Dodatkowo aby włączyć blokadę mostu to musi być 4x4L, samochód zatrzymany itp (cała procedura jest w instrukcji), więc wątpie aby mogła się ona włączyś samoczynnie razem z 4x4H (dużo czujników to kontroluje). Używałeś wcześniej tej blokady, jeździłeś wczesniej 4x4H? Załącz 4x4L i włącz blokadę mostu (tak, że wna stałe zaświeci się kontrolka) i sprawdź co się wtedy dzieje. Nie wiem jak powinny się obracać koła na podniesionym tyle, wydaje mi się że aby sprawdzic to przy włączonym 4x4H to trzeba podnieść przód i tył jednocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdziem juz roznymi autami 4x4 i po zalczeniu napedu nie bylo takich sensacji. Wiadomo ze ciezej sie skreca itd ale to co tu sie dzieje to przesada. Auto jako tako jedzie w przod ale skrecanie jest bardzo utrudnione. Nie chce tego robic na sile bo cos mozna uszkodzic. Jutro przecwicze jeszcze cala procedure zalczenia 4x4Low i potem wlacze blokade mostu. Nastepnie odlacze i zobacze co sie bedzie dzialo. Jak to nic nie pomoze to odlacze wtyczki i wtedy sprawdze co sie bedzie dzialo.

 

Wyglada to na wysoce nieprawdopodobne aby przelaczenie 4x4High blokowalo tez most. Jednak wszystkie oznaki na to wskazuja.

 

Dzieki za rady jutro dam znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczoraj dzwoniłeś zapomniałem ci powiedzieć żebyś sprawdził czy kloś nie majstrował przy elektryce i niepodłączył sobie blokady na krutko do 4H bo ona działa tylko w trybie 4LO w 4H niema prawa działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis odebralem Navare od mechanika. Wczesniej troche poczytalem sobie o tym aucie.

 

Mieliscie racje a ja sie mylilem.

 

Bylem swiecie przekonany ze po wlaczeniu 4x4H niewielo powinno sie dziac. Napewno nie powinno sie miec wrazenia ze ma sie zaciagniety hamulec reczny.

Teraz juz wiem ze w tym aucie cena odzwierciedla rozwiazania techniczne tz. brak centralnego ukladu roznicowego.

 

Auto nie jest ekspoatowane przezemnie na codzien i z tego powodu nie do konca wiedzialem czego sie po nim spodziewac.

 

Dzis sprawdzalem dzialanie 4x4High i 4x4Low oraz diff lock wszystko zalacza i rozalacza. Oczywiscie sprawdzalem to na nieutwardzonej nawierzchni ;-)

 

Podsumowujac ten typ tak ma.

 

Dzieki za pomoc i podpowiedzi. Zwlaszcza alkaspaw i macin_gru

Edytowane przez andylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczoraj dzwoniłeś zapomniałem ci powiedzieć żebyś sprawdził czy kloś nie majstrował przy elektryce i niepodłączył sobie blokady na krutko do 4H bo ona działa tylko w trybie 4LO w 4H niema prawa działać

 

Most by raczej długo tego nie wytrzymał, a przy większych prędkościach jest to niebezpieczne rozwiązanie, no ewentualnie do driftu :)

 

Dzis odebralem Navare od mechanika. Wczesniej troche poczytalem sobie o tym aucie.

 

Mieliscie racje a ja sie mylilem.

 

Bylem swiecie przekonany ze po wlaczeniu 4x4H niewielo powinno sie dziac. Napewno nie powinno sie miec wrazenia ze ma sie zaciagniety hamulec reczny.

Teraz juz wiem ze w tym aucie cena odzwierciedla rozwiazania techniczne tz. brak centralnego ukladu roznicowego.

 

Auto nie jest ekspoatowane przezemnie na codzien i z tego powodu nie do konca wiedzialem czego sie po nim spodziewac.

 

Dzis sprawdzalem dzialanie 4x4High i 4x4Low oraz diff lock wszystko zalacza i rozalacza. Oczywiscie sprawdzalem to na nieutwardzonej nawierzchni ;-)

 

Podsumowujac ten typ tak ma.

 

Dzieki za pomoc i podpowiedzi. Zwlaszcza alkaspaw i macin_gru

 

Stały napęd 4x4 to chyba w SUVach jest, w większości pickupów jest tak jak w navarze, ale czy na asfalcie potrzeba 4x4?

Edytowane przez marcin_gru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tylko L200 ma centralny dyfer ale ma .

Z tego co wiem to nie każda L200, bo chyba było to na zamówienie albo w najwyższych wersjach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Navara D 40 z 2007 przebieg 138.000 km od początku w jednych rękach. Ostatnio coś się dzieje z sygnalizacją blokady tylnego mostu. Podczas jazdy zapala się kontrolka sygnalizująca włączoną blokadę mostu! (załączam fotkę)  Niekiedy podczas jazdy jest wszystko OK, niekiedy miga, a nieraz świeci się aż do zgaszenia silnika.

Jak zgasła, zrobiłem próbę blokady mostu na postoju - kontrolka blokady cały czas miga (nie chce zaświecić się światłem ciągłym, co oznaczałoby zapięcie blokady). 

Oczywiście procedura jak w instrukcji: postój, 4LO, następnie klawisz blokady. Zresztą w przeszłości kilka razy włączyłem blokadę i wszystko było jak trzeba. A kontrolka blokady zapalała się światłem ciągłym razem z kontrolką ABS.

Co jest grane? Czy miał ktoś już taki przypadek? Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam 

 

post-75524-0-53841000-1394558929_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś już o tym pisał - sprawdź złaczki za przednim prawym kołem. Jest tam w osłonie plastikowej parę złaczek , może coś sie odpięło, może wilgoć , może kuny....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...