Gość andylek Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Witam mam taki problem w mojej Navar-ze D-40. Gdy zalaczam naped 4x4 H wlacza sie takze blokada tylnego mostu. Sprawdzalem to poprzez podniesienie tylu i pomimo tego ze kontrolka blokady sie nie swieci to most jest zblokowany. Po odlaczeniu 4x4H most jest odblokowany. Dzis bylem u mechanika ale on nie jest w temacie jutro daje auto do elektronika. Czy ktos z was mial tez takie problemy z Navara? Navara D-40 Przebieg 110tys km, 2009r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jakie są objawy podczas jazdy? W jaki sposób sprawdzałeś to przy podniesionym tyle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andylek Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 (edytowane) Objawy sa takie ze jak przelaczysz naped na 4x4H to jest bardzo ciezko skrecic i czuc jak most blokuje kola. Mechanik sprawdzil blokade mostu podnoszac tyl auta na podnosniku. Obydwa tylne kola krecily sie wtedy w tym samym kieunku. Na desce rozdzielczej nie wyswietla sie symbol blokady mostu ale most jest zblokowany. Ta blokada byla jako dodatkowa opcja w dodatku rzadko wykorzystywana. Zastanawiam sie czy nie odlaczyc po prostu wtyczek przy dyferencjale i wtedy fizycznie nie bedzie mogl sie zalczac. Edytowane 15 Października 2012 przez andylek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jak włączysz 4x4 na suchym asfalcie to zawsze bedzie cięzko skręcić bo w tym aucie nie ma centralnego mechanizmu międzyosiowego. 4x4H można jeździć tylko na nawieżchniach umożliwiajacych uślizg koła (piachy, śniegi itp) a nie asfalty. Dodatkowo aby włączyć blokadę mostu to musi być 4x4L, samochód zatrzymany itp (cała procedura jest w instrukcji), więc wątpie aby mogła się ona włączyś samoczynnie razem z 4x4H (dużo czujników to kontroluje). Używałeś wcześniej tej blokady, jeździłeś wczesniej 4x4H? Załącz 4x4L i włącz blokadę mostu (tak, że wna stałe zaświeci się kontrolka) i sprawdź co się wtedy dzieje. Nie wiem jak powinny się obracać koła na podniesionym tyle, wydaje mi się że aby sprawdzic to przy włączonym 4x4H to trzeba podnieść przód i tył jednocześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andylek Opublikowano 15 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2012 Jezdziem juz roznymi autami 4x4 i po zalczeniu napedu nie bylo takich sensacji. Wiadomo ze ciezej sie skreca itd ale to co tu sie dzieje to przesada. Auto jako tako jedzie w przod ale skrecanie jest bardzo utrudnione. Nie chce tego robic na sile bo cos mozna uszkodzic. Jutro przecwicze jeszcze cala procedure zalczenia 4x4Low i potem wlacze blokade mostu. Nastepnie odlacze i zobacze co sie bedzie dzialo. Jak to nic nie pomoze to odlacze wtyczki i wtedy sprawdze co sie bedzie dzialo. Wyglada to na wysoce nieprawdopodobne aby przelaczenie 4x4High blokowalo tez most. Jednak wszystkie oznaki na to wskazuja. Dzieki za rady jutro dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Jak wczoraj dzwoniłeś zapomniałem ci powiedzieć żebyś sprawdził czy kloś nie majstrował przy elektryce i niepodłączył sobie blokady na krutko do 4H bo ona działa tylko w trybie 4LO w 4H niema prawa działać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andylek Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Dzis odebralem Navare od mechanika. Wczesniej troche poczytalem sobie o tym aucie. Mieliscie racje a ja sie mylilem. Bylem swiecie przekonany ze po wlaczeniu 4x4H niewielo powinno sie dziac. Napewno nie powinno sie miec wrazenia ze ma sie zaciagniety hamulec reczny. Teraz juz wiem ze w tym aucie cena odzwierciedla rozwiazania techniczne tz. brak centralnego ukladu roznicowego. Auto nie jest ekspoatowane przezemnie na codzien i z tego powodu nie do konca wiedzialem czego sie po nim spodziewac. Dzis sprawdzalem dzialanie 4x4High i 4x4Low oraz diff lock wszystko zalacza i rozalacza. Oczywiscie sprawdzalem to na nieutwardzonej nawierzchni ;-) Podsumowujac ten typ tak ma. Dzieki za pomoc i podpowiedzi. Zwlaszcza alkaspaw i macin_gru Edytowane 16 Października 2012 przez andylek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 16 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) Jak wczoraj dzwoniłeś zapomniałem ci powiedzieć żebyś sprawdził czy kloś nie majstrował przy elektryce i niepodłączył sobie blokady na krutko do 4H bo ona działa tylko w trybie 4LO w 4H niema prawa działać Most by raczej długo tego nie wytrzymał, a przy większych prędkościach jest to niebezpieczne rozwiązanie, no ewentualnie do driftu Dzis odebralem Navare od mechanika. Wczesniej troche poczytalem sobie o tym aucie. Mieliscie racje a ja sie mylilem. Bylem swiecie przekonany ze po wlaczeniu 4x4H niewielo powinno sie dziac. Napewno nie powinno sie miec wrazenia ze ma sie zaciagniety hamulec reczny. Teraz juz wiem ze w tym aucie cena odzwierciedla rozwiazania techniczne tz. brak centralnego ukladu roznicowego. Auto nie jest ekspoatowane przezemnie na codzien i z tego powodu nie do konca wiedzialem czego sie po nim spodziewac. Dzis sprawdzalem dzialanie 4x4High i 4x4Low oraz diff lock wszystko zalacza i rozalacza. Oczywiscie sprawdzalem to na nieutwardzonej nawierzchni ;-) Podsumowujac ten typ tak ma. Dzieki za pomoc i podpowiedzi. Zwlaszcza alkaspaw i macin_gru Stały napęd 4x4 to chyba w SUVach jest, w większości pickupów jest tak jak w navarze, ale czy na asfalcie potrzeba 4x4? Edytowane 16 Października 2012 przez marcin_gru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andylek Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Wlasnie po co komu 4x4 na suchym. Przedtem jezdzilem Subaru i moze to dlatego tak mnie to zdziwilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Tylko L200 ma centralny dyfer ale ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Tylko L200 ma centralny dyfer ale ma . Z tego co wiem to nie każda L200, bo chyba było to na zamówienie albo w najwyższych wersjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pinio1 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Witam Navara D 40 z 2007 przebieg 138.000 km od początku w jednych rękach. Ostatnio coś się dzieje z sygnalizacją blokady tylnego mostu. Podczas jazdy zapala się kontrolka sygnalizująca włączoną blokadę mostu! (załączam fotkę) Niekiedy podczas jazdy jest wszystko OK, niekiedy miga, a nieraz świeci się aż do zgaszenia silnika. Jak zgasła, zrobiłem próbę blokady mostu na postoju - kontrolka blokady cały czas miga (nie chce zaświecić się światłem ciągłym, co oznaczałoby zapięcie blokady). Oczywiście procedura jak w instrukcji: postój, 4LO, następnie klawisz blokady. Zresztą w przeszłości kilka razy włączyłem blokadę i wszystko było jak trzeba. A kontrolka blokady zapalała się światłem ciągłym razem z kontrolką ABS. Co jest grane? Czy miał ktoś już taki przypadek? Gdzie szukać przyczyny? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Ktoś już o tym pisał - sprawdź złaczki za przednim prawym kołem. Jest tam w osłonie plastikowej parę złaczek , może coś sie odpięło, może wilgoć , może kuny.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.