mario_pil Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Witam, Posiadam Primerę 1999, 2,0 140 KM automat + gaz sekwencja STAG, wtryski valtek. W ostatnim czasie borykam się z ciągle wyskakującym check engine. Błąd wyskakuje regularnie co ok. 100 kilometrów. Wymigałem błędy na zworkę i pokazało: P0171 mieszanka zbyt uboga P0325 Czujnik spalania stukowego usterka. Błędy wyskakują zarówno na gazie jak i na benzynie. Proszę o pomoc, cy czujnik jest do wymiany, co z kwestią składu mieszanki. Pozdr. M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 pokaż ustawienia gazu, może trzeba wyregulować, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Tak jak pisałem błędy zarówno na gazie jak i na benzynie, regulacja u gazownika była robiona i błędy są cały czas. Po skasowaniu wracają po 100 km. pokaż ustawienia gazu, może trzeba wyregulować, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 jak nie szkoda Ci na paliwo, to zakręć butlę od gazu, wyjeździj gaz do końca aż przełączy na PB i pojeździj na PB zobacz czy błędy wrócą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Zrobiłem właśnie kilkadziesiąt kilometrów na zakręconej butli. Kilka kilometrów przed domem wywaliło błędy; nadal P0325 i P0171. jak nie szkoda Ci na paliwo, to zakręć butlę od gazu, wyjeździj gaz do końca aż przełączy na PB i pojeździj na PB zobacz czy błędy wrócą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 czyli trzeba posprawdzać to co napisane w tych linkach http://engine-codes.com/p0171_nissan.html http://engine-codes.com/p0325_nissan.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 17 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 P0171 - Intake air leaks- czyli muszę sprawdzić szczelność dolotu - Faulty front heated oxygen sensor- chodzi o czujnik który mam na początku dolotu jeszcze przed puszką filtra? mam wersję przepływki bez "drucika" i jest taki czujnik- czy można go wyczyścić? - Ignition misfiring- tego nie rozumiem, coś z zapłonem-regulacja. Mam wyciek oleju spod aparatu zapłonowego, może to mieć znaczenie? - Faulty fuel injectors- to chyba odpada bo wywala błąd na gazie i benzynie - Exhaust gas leaks- nieszczelności w układzie wydechowym, zapchany kat? - Incorrect fuel pressure- ciśnienie paliwa- nie mam pojęcia jak to sprawdzić- chyba potrzebny interfejs, błędy czytam tylko na zworkę, - Lack of fuel- chodzi o jakość paliwa? to też odpada - Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor- przepływomierz- mierzyłem wg instrukcji z forum i parametry ma słabe na dolnych granicach normy - Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection- chodzi o odpowietrzenie skrzyni korbowej? zapchana odma? P0325 - Faulty knock sensor- można czujnik czyścić czy tylko wymiana? - Knock sensor circuit short to ground- można to pomierzyć jakoś miernikiem czy przez interfejs sprawdzić - Knock sensor circuit short to power- jw. - Knock sensor circuit open- jw. - Faulty Engine Control Module (ECM)- awaria kompa w aucie? raczej też odpada Poprawnie interpretuję te punkty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić sondę lambda I ta, która widać, sprawdzić układ WN, szczelność wydechu, ciśnienie paliwa sprawdzisz manometrem wpinając w układ, sprawdzić przepływkę, błąd P0325 może być następstwem tego co wyżej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić sondę lambda I ta, która widać, sprawdzić układ WN, szczelność wydechu, ciśnienie paliwa sprawdzisz manometrem wpinając w układ, sprawdzić przepływkę, błąd P0325 może być następstwem tego co wyżej Hej, Dzisiaj sprawdziłem napięcia przepływomierza: Bieg jałowy- 1,35V 2500 rpm- 1,6V Maks pod obciążeniem 2,30V Przepływomierz do wymiany? Jak sprawdzić sondę lambda, da się to zrobić miernikiem czy tylko podłączenie pod komputer? Jutro kupię samostart i będę próbował pryskać cały dolot, zobaczę co się będzie działo, jeśli dobrze myślę obroty powinny chwilowo rosnąć jeśli jest nieszczelny? Układ WN mam ok, nowe świece i kable NGK, zostaje aparat zapłonowy ale tego nie umiem sprawdzić chyba zostanie mi mechanik. Szczelność wydechu to też tylko mechanik bo nie mam dostępu do kanału. Nie bardzo wiem czy sprawdzać ciśnienie paliwa skoro błędy mam i na gazie i na benzynie. Pozdr. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 przepływka wartości -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/66604-p11-problem-z-moc-primera-p11/page__p__733195__hl__warto%C5%9Bci%20przep%C5%82ywomierza__fromsearch__1&?do=findComment&comment=733195 sondę zmierzysz zwykłym miernikiem z Castoramy, jak psikniesz i będzie nieszczelność to zmienią się obroty, zacznij od tego bo wygląda, że tu jest kłopot 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dzięki DINO, jutro walczę dalej, samostart na dolot i spróbuję zmierzyć lambdę. Przeczytałem tematy o prawidłowym napięciu na przepływce- wygląda na to że mogę szykować kasę na nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 poczytaj jeszcze to -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-p11-sr20de-przeplywomierz/ aby nie ponosić bezsensownych kosztów 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam, Wyniki dzisiejszych testów: - dolot mam szczelny- pryskanie samostartem bez jakiejkolwiek reakcji poziomu obrotów silnika, dolot rozebrałem, obejrzałem i złożyłem ponownie, elementy w zasadzie jak nowe, po złożeniu znów pryskałem i wszystko jest ok, - lambda- wpiąłem miernik w czarny przewód- na biegu jałowym na LPG napięcie zmienia się dynamicznie skacząc w zakresie od ok. 0,05V do ok. 0,75V- czytałem post w temacie TRICKI i SZTUCZKI i jeśli dobrze go rozumiem to moja lambda wydaje się być oki. Wrzuciłem filmik z pomiaru link Pozostało tylko sprawdzenie szczelności wydechu ale to raczej też odpada, nie mam korozji w układzie, dodatkowo tłumik końcowy był wymieniany rok temu na nowy. Wygląda na to że kończący przepływomierz odpowiada za całe zamieszanie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 na to wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 25 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 na to wyglada W takim razie zamawiam nową wkładkę, Wielkie Dzięki za pomoc DINO! Pozdr. M. W takim razie zamawiam nową wkładkę, Wielkie Dzięki za pomoc DINO! Pozdr. M. Wkładka wymieniona, po odpaleniu odczekałem kilka minut na wolnych obrotach. Po wyjechaniu na drogę po chwili zapalił się check- mrugnął cztery razy i zgasł, kombinuję sobie że komp ustawiał się po nową wkładkę i nie jest to oznaką jakiejś usterki. Na razie nie ma błędów, które wcześniej wyskakiwały, auto ma jakby więcej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 dobrze jest zresetować ECU, i po odpaleniu poczekać aż się zagrzeje i dopiero jechać w pełnym zakresie obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.