Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370Z] automat VS manual


Gość sinhga34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam sporo co piszecie na forum i mam kolejne pytanie :D

Skoro jesli przynajmniej 350z osiągnięcie katologowwgo 5.8 sekund do 100 jest bardzo trudne wydaje mi sie ze z 370z bedzie podobnie i 5.3 to jednak w sferze marzeń.

Przejdzmy wiec do mojego pytania jak wygląda sprawa ze skrzynia automatyczna czy przyspieszenie też odstaje od wyniku katologowego?

Czy ktos to sprawdzał?

Czy ktos sprawdzal przyspieszenia tych 2 modeli nissana 370z autom VS man i które bylo szybsze i o ile ?

I jak jest ze spalaniem automatu w 370z on naprawde pali mniej od manualu to jest realne dla mnie to dziwne

POZDRAWIAM Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dane techniczne 370 przed soba i cytuję:

przyspieszenie/spalanie cykl mieszany

 

coupe: 5,3s /10,6l. manual

5,6/10,5 automat

 

roadster 5,5/11,2 manual

5,8/10,9 auto

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane techniczne to jedno a realne przyspieszenie i spalanie to calkiem co innego.

Własnie mnie to ciekawilo czy osoba która na codzień jezdzi bardzo spokojnie nagle stwierdzi a sprawdze jak zetka przyspiesza jakie uzyska czasy 0-100 manualem a jakie automatem na np 10 przejazdow.

Miałem podobne przeczucie ze automatem czasy beda podobne i bardziej zbliżone do danych katologowych a z manualem to ilosć czynników wpływajacych na osiągi jest spora i tak samo spora będzie rozbieżnosc pomiedzy przejazdami u laika.

A może sie ktos wypowie na temat spalania bo wiosną mysle własnie kupic zetke i nie wiem co wybrać żeby automat mniej palił nie realne mi się wydaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realnie do osiągnięcia w 370z manual to 5,6 s, powtarzalnie, raz tylko zrobiłem 5,4s, ale musi być idealny start, temperatura, dobry asfalt, świeże opony itd...z chęcią bym porównał z automatem na 1/4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realnie do osiągnięcia w 370z manual to 5,6 s, powtarzalnie, raz tylko zrobiłem 5,4s, ale musi być idealny start, temperatura, dobry asfalt, świeże opony itd...z chęcią bym porównał z automatem na 1/4.

dzisiaj 5.8 350z plus turbo konie jakies 400 hp dtart mierzony na gt więcej nie da rady przyspiedzyc koła boksują czass 5,8h do sety i wzysko co z zety da si wycisknąć w mgle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj 5.8 350z plus turbo konie jakies 400 hp dtart mierzony na gt więcej nie da rady przyspiedzyc koła boksują czass 5,8h do sety i wzysko co z zety da si wycisknąć w mgle

 

Można zamontować szerokie lacze (wchodzi nawet szerokość 315), oponki semi slicki. Tu jakoś wielkiego problemu z boksowaniem nie ma.

 

http://www.youtube.com/watch?v=B-AfopRFk80

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykuje tezę, ze tylnim napędem na zwykłym asfalcie i szerokim laczem (AAS ma 275 chyba albo lepiej) nie zejdzie Zetka poniżej 5 sek, mimo ponad 400HP i dużego momentu. W niedziele trakcji nie było, ale nic dziwengo przy takiej temperaturze i wilgoci. Natomiast testowalismy juz w róznych warunkach i problemem jest naped na tyl. Wyzej tzw. "wała" nie podskoczy - każda 4 napedówka z soldną mocą typu 250+ objeżdża ze startu Zetkę, bo to czasy rzędu 3,5-4,5 sek, dodaj do 4 butów skrzynię dwusprzęgłową typu np. DSG i pozamiatane jeśli chodzi o start z zatrzymanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a "Drag-stery" :D ? czemu mają tylko na tył :D ? napęd na 4 = większa masa. Widziałem auto co mają tylko na tył, moc 400 km silnik wolnossący i robią 100 w 4,2 sek. i są seryjnymi samochodami np: Corvette c5-c6

Edytowane przez michalgdb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiemy ze przyspieszenie manualem na poziomie 5.6 jest powtarzalne czy ktos z automatem moze sie wypowie jakie czasy on uzyskuje.

 

Niedługo nabędę g-techa, jak znajdę coś w dobrej cenie, to podzielę się wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a "Drag-stery" :D ? czemu mają tylko na tył :D ? napęd na 4 = większa masa. Widziałem auto co mają tylko na tył, moc 400 km silnik wolnossący i robią 100 w 4,2 sek. i są seryjnymi samochodami np: Corvette c5-c6

 

Porównaj szerokość laczy w dragsterach i w 370z... Plus dochodzi do tego rozgrzane slicki, gorący asfalt i się klei, no bo nie widziałem jeszcze wyścigów dragsterów na wilgotnym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co porównywać amerykańskich drag stripów i czasów tam osiąganych do naszych warunków z jednego powodu - zupełnie inna przyczepność wynikająca z innego asfaltu. Dla przykładu, seryjna Zetka 370z kręci w USA na dragstripe czasy ok. 13-13,5 s na 1/4 mili. Wynik nie do osiągniecia w Polsce na zwykłej drodze, u nas z 13 s robi się 14,1+ s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie zakładając ten wontek chcialem sie dowiedziec jaka przewage ma calkowicie seryjny na calkowicie seryjnych oponach 370z manual nad automatem nie na slikach na torach tylko normalnie na drodze. Zawsze sie twierdziło ze manuale lepiej przyspieszaja co też podaje producent ale producent tez podaje spalanie a to juz wiemy jak wygląda w realu :D

A że zimą sprzedaje moje Audi i nie ma bata szukam zetki chiałem sie dowiedzieć co wybrać do codziennej jazdy a przyznam się robie się leniwy i pomyslalem o automacie.

Jeśli ma to wyglądać ale niestety raczej sprawdzenie tego nie jest realne że w 80% manual i auto uzyska bardzo podobne czasy czy to ze startu zatrzymanego czy np od 60 do 120 to kupie automat na wariowanie robię się za stary przyśpieszenie jest mi jedynie potrzebne do wyprzedzania na trasie nic ponad to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie ma co porównywać amerykańskich drag stripów i czasów tam osiąganych do naszych warunków z jednego powodu - zupełnie inna przyczepność wynikająca z innego asfaltu. Dla przykładu, seryjna Zetka 370z kręci w USA na dragstripe czasy ok. 13-13,5 s na 1/4 mili. Wynik nie do osiągniecia w Polsce na zwykłej drodze, u nas z 13 s robi się 14,1+ s.

 

14,1 ?? a opony r888 chyba powinny pomóc 14,1 to integra mozna ciachnac przy 220ps i r888

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Integra chyba nie wazy 1,5 tony? Dotychczas na semislickach uturbiona Zeta 13,7s to najszybciej co widziałem, ale mysle ze 13,5 jest w zasięgu. Zobaczymy na wiosne :)

Edytowane przez Mike_370z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Realnie do osiągnięcia w 370z manual to 5,6 s, powtarzalnie, raz tylko zrobiłem 5,4s, ale musi być idealny start, temperatura, dobry asfalt, świeże opony itd...z chęcią bym porównał z automatem na 1/4.

 

Dorwałem na kilka godzin racelogica. Najlepsze czasy jakie udało mi sie wykręcić to: 0-100km/h - 5.1sek. Wynik ten udało sie sie powtórzyć dwukrotnie w przeciwne strony, jednak dopiero po wielu próbach. 5.4sek. wychodziło bez większego problemu ( automat ). Czas 100km/h-200km/h wyszedł 13sek. Felgi 19, tylne opony 275/35/19 z minimalnym już bieżnikiem, jakieś 3mm. Auto w 100% seryjne. Z ciekawości na kilka przejazdów włożyłem wkładki K&N i nie było absolutnie żadnej różnicy, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Bardzo ładne czasy :)

Kolega z Lublina jakieś podobne kręcił serią...

Ciekawe teraz po porgramie co by Racelogic wskazał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj Tomek od białego Inf mówił, że to M37 co mu poprawiałeś kompresor kit GTMa poniżej 13 na ćwiartkę schodzi.Ładny czas jak na takiego kloca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam czasy z Race Logica tej ponad 2 tonowej limuzyny z kompresorkiem tryb zmiany biegów manualny:

"0-100 km/h - 5,02 s

0-150 km/h - 8,89 s
0-180 km/h - 12,68 s
1/4 mili - 12,81 s"

 

Mechanicznie w niej do ogarnięcia jest Wydech i ciut podnieść odcinkę wówczas wydaje mi się że jeszcze z 0,3-0,4 sek do urwania będzie na ćwiartkę :)

Do tej pory najszybsza Zetka w Polsce wykręciła czas 12,32 s - kolegi Alanosa ale na profesjonalnych oponach i w manualu więc jest co poprawiać i do czego się odnosić :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...