Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370Z] automat VS manual


Gość sinhga34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zakompresorowany automat...


No to dla przykładu podłubane 370zetki, w manualu ze zrobionym układem wydechowym + długie doloty Stillena (shamowane w ECU-Performance na 348KM) VS automat seria po programie (shamowane u mnie na 334KM), pomiary dokonane tym samym sprzętem na tej samej nawierzchni, auta ze sobą łapały się wielokrotnie i autoamt za każdym razem z przodu !!

 

Manual:

0-100km/h w 5,5sek

1/4mili w 13,6 sek

 

Automat:

0-100km/h w 5,3sek

1/4mili w 13,5 sek

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wynika to z lepszych przełożeń (AT ma 7 biegów, MT tylko 6).

Czasy zmian biegów nawet zwykłych automatów są już zadowalające (na dzień dzisiejszy), nie wspominając o wynalazkach typu DSG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat ma tylko ok 30-40cm zwłoki przy ruszaniu zdjęcie nogi z hamulca i przeniesienie na pedał gazu myślę że zabija jakieś 0,1-0,15 sek w sprincie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki czas w sprincie do 100tki bedzie mialo 350Z z AT i z MT - mierzyl ktos? Ja chetnie bym zmierzyl ale na mojej 17nastce jest tak wąska opona ze zrywa odrazu trakcje:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350Z ma skrzynię 5-cio biegową... w serii na pewno będzie wolniejszy od manuala. Obstawiam jakieś realne 6,3-6,4 do setki a manual ma ok. 6 sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak do zabawy na tor manual jest lepszy olać te starty

 

Dokladnie najlepsza zabawa jest w trakcie jazdy a nie sprinty do 100/spod swiatel czy na 1/4...to auto jest stworzone do jazdy w zakretach gdzie 3/4 tych 'sprinterow' wysiada. A jeszcze lepiej wchodzi bokiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga ciekawe czemu w danych producenta automat jest az o 0.3 wolniejszy do 100 niz manual...

Żeby było poprawnie politycznie, do tej pory zawsze było tak że manuale były szybsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jedna istotna sprawa, automat mial strojenie, inna mape przepustnicy i odcinke na 8k. Moim zdaniem dane producenta sa ok i manual jest szybszy. Z tym, ze w przypadku nizszej temperatury (gorszej trakcji), ponizej 20 st. automat zawsze lepiej wystartuje. Poza tym starty w automacie sa bardziej powtarzalne. W manualu bardzo latwo zepsuc moment ruszenia, 200 obrotow za duzo lub za malo i po temacie.

 

Kolejne spostrzezenie to gtech vs racelogic - czasy na gtechu byly zawsze 0,4 sek gorsze niz czasy RL podczas jednoczesnego pomiaru dwoma urzadzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race Logic to klasa sama w sobie. Jego pomiary sa niepodwazalne. Ps. Seria automat 370z ok 5.2 ma do paki zdaje się:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1/4 mili 3/4 sukcesu to dobrze wystartować :)

Automat ma bardzo powtarzalne starty... A manual już bardzo różnie niech za przykład posłuży Saab kolegi Bzyka któremu z niego wygrzebałem 279KM... Kręcił czasy w przedziale 14,6 do 16,2 sek - czasy z Bemowa uzależnione w 90% od startu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...