Gość mapi12 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Witam serdecznie. Czy ktoś montował może w swoim Nissanie P12 automatyczny włącznik świateł mijania w salonie? Mam Nissana Primere z 2005 roku i jestem drugim właścicielem. Poprzedni właściciel mówił coś o możliwości dezaktywacji tego automatycznego włącznika. Problem w tym, że nigdy nie było mi to do szczęścia potrzebne. Przedwczoraj przez przypadek musiałem coś poprzestawiać w samochodzie bo mi przestał działać.Prze przypadek włączyłem długie światła i wyłączyłem silnik i dopiero zgasiłem światła czy coś w tym stylu. Poprzedni właściciel mówi, że nie pamięta dokładnie procedury ale włączenie długich i wyłączenie silnika dezaktywuje ten system czy coś podobnego. Problem w tym, że teraz nie potrafię tego włączyć. Światła działają. Jednak w momencie włączenia silnika nie słychać "tyknięcia" w samochodzie co świadczy o tym, że system nie działa. Nie wiem niestety czy to wina elektroniki czy po prostu jest dezaktywowany. Czy ktoś ma coś podobnego w samochodzie zamontowane a najlepiej fabrycznego od Nissana? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 (edytowane) Witam serdecznie. Czy ktoś montował może w swoim Nissanie P12 automatyczny włącznik świateł mijania w salonie? tzn?? Czy ktoś ma coś podobnego w samochodzie zamontowane a najlepiej fabrycznego od Nissana? Pozdrawiam ja mam (clifford-montowany w salonie przed zakupem)ale moje działają permanentnie i nie mam systemu do właczania lub wyłaczania mam zwykły włacznik-dezaktywator serwisowy on/off Edytowane 19 Października 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mapi12 Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Ha i to jest świetne pytanie bo niestety poprzedni właściciel nie pamięta jakiej to było firmy a ja nie potrafie namierzyć tego ustrojstwa aby zczytać firmę. Gerenalnie nim steruje się za pomocą włącznika świateł. Tylko nie pamiętam kombinacji tych poszczególnych ruchów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 rozbierz kolumnę kierownicy i leć po kablach od włącznika swiateł - mój leży na kolumnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Jesli byl montowany nie seryjnie to powinien byc wpis w ksiazce serwisowej,ewentualnie jeszcze mozna sprobowac w serwisie gdzie bylo to montowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Mój nie był montowany seryjnie tylko w salonie T&T i nigdzie nie widnieje taki wpis. A sam po pół roku wmontowałem sobie zwykły wyłącznik tego włącznika. Ten czerwony nad radiem pomiędzy środkowymi firmowymi(lusterek i ESP) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczor81 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2013 Gerenalnie nim steruje się za pomocą włącznika świateł. Tylko nie pamiętam kombinacji tych poszczególnych ruchów... Raz za razem trzykrotnie włącz-wyłącz światła (niepamiętam czy postojówki czy mijania) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pootietang Opublikowano 11 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2015 (edytowane) Czy Primery miały taki włącznik w standarcie czy jeśli jest to jest to auto było doposażane. Przestało mi świecić jedno mijania po automacie ale jak włączę ręcznie to świeci. Mam automatyczny włącznik i chciałbym stary wymontować i zamontować nowy. Zajrzałem dzisiaj do auta i nie widzę nigdzie ingerencji z zewnątrz, żadnego dodatkowego modułu. Ograniczyłem się do sprawdzenia lewej i prawej strony deski rozdzielczej i komory silnika, nie rozbierałem konsoli środkowej ze względu na brak czasu ale wątpię żeby ktoś fatygował sie rozbierać tyle elementów do awś. Podejrzewam że jest to jednak jakaś opcja fabryczna i nie mam pojęcia gdzie są sterowane światła i jak się je programuje. Po odpaleniu nie włącza sie kontrolka świateł dopiero po ręcznym włączeniu jeśli jest to jakaś podpowiedź. Edytowane 12 Września 2015 przez pootietang Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackor Opublikowano 1 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2015 Kaczor81 to włączanie wyłączanie na odpalonym silniku czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_S Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 To Primery miały automatyczny włącznik świateł...? @jwa nie napierdzielasz kolanem przy wsiadaniu/wysiadaniu z auta o to CB...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macrit Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 (edytowane) Karol_s nawet w instrukcji oobsługi jest wpis o automacie świateł. Ktoś mógłby pokazać fote z tym ustrojstwem? jak to to wygląda? Albo konkretnie napisać jak się włącza ten automat? znalazłem że to może być chyba Clifford ws_2001 Edytowane 7 Października 2015 przez macrit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkelo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Niestety ale w instrukcji nie ma o automacie swiatel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 clifford_ws jest/był włącznikiem dostawianym na życzenie klienta w salonie, natomiast myślę że wersje skandynawskie na pewno miały włączniki fabryczne, nawet katalog części podaje przekaźniki oznaczone jako DTRL (DayTime Running Lights). Pytanie tylko czy to na pewno zwykły przekaźnik, czy może z jakimś układem elektronicznym, no i czy czegoś jeszcze nie brakuje w obwodzie elektrycznym. Trzeba by zdobyć schematy elektryczne i przeanalizować, może coś się wtedy wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkelo Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 I tu tkwi właśnie problem, posiadacze p12, może mają takie cacko, tylko nie wiadomo jak się uruchamia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Powyżej na zdjęciach macie klasyczny automatyczny włącznik dostawiany (w tym wypadku ws2004 i nie jest wyciągnięty z nissana) na pierwszym zdjęciu brakuje 3 przekaźników bo jeden z nich poszedł z dymem i to tak że można go było zeskrobywać, to jest zresztą typowa przypadłość takich włączników. Działa on w ten sposób, że wyłapuje wzrost napięcia w instalacji elektrycznej samochodu i z pominięciem fabrycznej instalacji elektrycznej podaje napięcie bezpośrednio na żarówki (czyli przechodzi przez niego jakieś 140w, dlatego się jarają). Włącznik działa wtedy kiedy przełącznik świateł jest w pozycji "zero" i albo działa, albo nie, nie ma możliwości go aktywować, albo dezaktywować, co najwyżej można odpalić tylko samochód bez funkcji automatycznego włączenia świateł, ale to tylko wtedy kiedy montażysta to podłączył. Więc jeżeli komuś nie włączają się po uruchomieniu światła to albo nie ma tego urządzenia zamontowanego, albo ma i jest zjarane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macrit Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 A dzie tego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 nie jest hermetyczny, więc musi być w środku np. pod deską lub w obudowie kolumny, jego położenie zależy od pomysłowości montującego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geon Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) A ja mam problem w drugą stronę... mianowicie jest zamontowany Clifford WS-2001 (pod kolumną kierownicy - montaż w salonie) i światła (postojówki) gasną albo po kilku sekundach...albo po kilku minutach od wyłączenia zapłonu (jest to coraz częstsze i irytujące)... przyszedł czas żeby to "cudo" zdemontować ... jestem pewien że kiedyś udawało mi się to dezaktywować (faktycznie jakaś kombinacja mrugnięć światłami...) ale teraz tylko "nożyce" ..bo "mruganiem" nie wiem jak (amnezja) Edytowane 13 Października 2015 przez Geon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 Nic nie wycinaj, wypnij go po prostu i tyle, światła będziesz normalnie mógł włączać przełącznikiem. Sterownik weź na stół i wymień jeden z przekaźników, bo prawdopodobnie to on szwankuje, a potem wystarczy go podłączyć i powinno być tak jak dawniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarenko Opublikowano 10 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) Odgrzeje temat. Mam w swojej primerce tak jak opisał to pootietang kilka postów wyżej. Mianowicie na automacie swieci mi się jedno mijania a jak włączę ręcznie to świecą się obie lampy. Czy to może być wina jakiegoś przekaźnika? Jest ktos kto mi bedzie w stanie pomóc z tym problemem? Edytowane 16 Marca 2017 przez ziarenko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arszeniq Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Witam. Mam identyczny problem jak poprzednik Ziarenko. Czy ktoś wie jak to naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys1 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 mam taki sam problem jak w dwóch ostatnich postach , pojechałem nawet do ASO Nissana na jasnogórskiej w Krakowie aby zdemontować to cudo powiedziałem aby usunięto to coś i przeprowadzono adaptację przepustnicy ku mojemu zaskoczeniu auto pierwszego dnia spędziło na serwisie 2i pół godziny , następnego siedem godzin efekt - obniżenie obrotów z 1000 na 800 na biegu jałowym - jak jedna lampa nie świeci tak chyba zostanie - i zapłaciłem 154 zł a i jakiś elektryk podobno świetny, robił coś takiego z primerami ale tel. więcej nie odbierał jak chciałem się umówić na termin jeśli coś ktoś w tym temacie to proszę o jakieś sugestie , będę bardzo wdzięczny pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 To ostatecznie masz go zdemontowanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys1 Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 w ASO nie wiedzą jak i gdzie , więc nie usuneli na pytanie jeśli aso Nissana nie wie jak to do kogo mam się zgłosić , pan który mnie prowadził powiedział że raczej zajmują się nowszymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 31 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2018 No to cóż... pozostaje Ci tylko szukanie na własną rękę, wszystkie niezbędne informacje podałem na poprzedniej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.