Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

SPOSÓB NA ZAKODOWANIE CENTRALNEGO ZAMKA:

 

Spróbuj tego:

 

1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.

 

2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

 

3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

 

4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

 

Próbowałeś tego : [PATRZ ZAŁĄCZNK]

 

Link do całego tematu: http://forum.nissank...-note-14-2006r/

post-32737-0-23969100-1350851709_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZYSZCZENIE I KONSERWACJA PRZEPUSTNICY

 

Jakiś czas temu opisywałem problem z moim notku: dziwne zachowania silnika (obrotów) na biegu jałowym

 

tutaj temat:

http://forum.nissank...-biegu-jalowym/

 

 

no i popełniłem czyszczenie przepustnicy i mechanizmu sterowania przepustnicą.

 

Generalnie NOTE nie posiada silnika krokowego sensu stricte.

Posiada za to silniczek zintegrowany z przepustnicą, który odpowiada jednocześnie za regulację przepustnicy na biegu jałowym jak i otwieranie przepustnicy w trakcie jazdy rys.1

 

 

Ale do rzeczy:

 

Potrzebne narzędzia:

  • klucz nasadowy 10
  • klucz płasko-oczkowy 8
  • klucz nasadowy 8
  • przedłużka do klucza nasadowego 8
  • śrubokręt
  • kombinerki
  • młotek
  • większy młotek
  • jeszcze większy młotek
  • 2 sprawne prawe ręce

Dodatkowo:

  • szmatka
  • benzyna ekstrakcyjna
  • WD-40
  • olej wazelinowy lub inny specyfik do smarowania maszyn precyzyjnych

Procedura:

 

Operację najlepiej przeprowadzić na zimnym silniku i za dnia :-)

  1. Odkręcamy osłonę silnika (klucz nasadowy 10)
  2. Odkręcamy opaski mocujące dolot powietrza do z filtra do przepustnicy (śrubokręt płaski) rys.2 i 3
  3. Używając klucza 8 płaskooczkowego i nasadowego odkręcamy 4 śruby od przepustnicy (do śruby w głębi najlepiej użyć nasadowej 8 z przedłużką i wajchą - ja użyłem kombinacji: 8 nasadowa + przedłużka + 1/4cala nasadowy + imbus 6 + mały magnes neodymowy rys.4. Po złożeniu rys.5. Dojście jest dosyć utrudnione, trzeba uważać żeby nie zgubić śruby (może wpaść za silnik), na końcu odłączamy wtyczkę od zasilania i sterowania.
  4. Po odkręceniu wygląda to tak: rys.6 silnik, przepustnica rys.7
  5. Ze względu na brak śrubokręta w kształcie gwiazdki z dziurką delikatnie używając kombinerek odkręciłem 4 śruby trzymające osłonę mechanizmu przepustnicy rys.8
  6. Następnie czyścimy mechanizmy, przesłonę przepustnicy i kanał dolotowy przy użyciu benzyny ekstrakcyjnej, WD40 i smarujemy
  7. Nie zmieniamy ustawień naciągów sprężyn - ja zmieniłem, i po założeniu nie chodziło tak jak trzeba, powtórne rozebranie i przywrócenie ustawień fabrycznych usunęło problem. rys.9
  8. Składamy tak jak było fabrycznie, uważając aby nie przestawić stawień potencjometru w pokrywie mechanizmu zębatego (tego nasuwanego na ośkę ze sprężyną (kółko z kwadratem ze stykami w prawej części zdjęcia) rys.10
  9. Montujemy wszystko jak było, odpalamy i testujemy.

Po czyszczeniu i smarowaniu problemy ustąpiły.

CO WAŻNIEJSZE: spalanie spadło o około 0,4 litra/100km przy identycznej trasie, warunkach pogodowych i dynamice jazdy.

 

 

W Note 1.4 przepustnica a wygląda tak: rys. 11,12

 

Z tego co widzę, także dolot powietrza, a potem 4 śruby do odkręcenia,

może być problem z dobraniem się do mechanizmu, chyba, że te nity to nie we wszystkich egzemplarzach. Można rozważyć próbę zamiany nitów na śruby.

 

Link do tematu: http://forum.nissank...silnik-16-i-14/

post-32737-0-36157500-1350910084_thumb.jpg

post-32737-0-50823200-1350910095_thumb.jpg

post-32737-0-99272800-1350910105_thumb.jpg

post-32737-0-12550900-1350910115_thumb.jpg

post-32737-0-02899700-1350910126_thumb.jpg

post-32737-0-15302500-1350910137_thumb.jpg

post-32737-0-12588400-1350910147_thumb.jpg

post-32737-0-71841600-1350910156_thumb.jpg

post-32737-0-47901400-1350910166_thumb.jpg

post-32737-0-01931400-1350910178_thumb.jpg

post-32737-0-71543500-1350910192_thumb.jpg

post-32737-0-68336800-1350910219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INSTALACJA ŚWIATEŁ DZIENNYCH - NOTE PRZED FL

 

W załączniku dla chętnych krótka historia długiego weekendu ze światłami dziennymi i Notem w tle - może okaże się pomocna dla kogoś ...

 

Link do tematu: http://forum.nissank...erowniki-i-led/

swiatla_dzienne_note.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WYMIANA PASKA WIELOROWKOWEGO NOTE 1.6

 

Aby wymienić pasek musimy poluzować rolkę napinacza – 5

Popuszczamy z dwa obroty nakrętkę – A

Śrubą – B luzujemy napinacz i ściągamy pasek.

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84163-wymiana-paska-wieloklinowego/

post-32737-0-90214100-1350929220_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INSTALACJA KAMERY COFANIA

 

Witam.Postanowiłem zamontować kamerę cofania bezprzewodową zamiast czujników cofania ,których nie miałem.Kamera jest na podczerwień.Wrzucam kilka fotek.

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61609-kamera-cofania-note-nawigacja-nissan-connect/page__hl__%2Bkamera+%2Bcofania

post-32737-0-73248600-1350929906_thumb.jpg

post-32737-0-55670600-1350929915_thumb.jpg

post-32737-0-49882200-1350929923_thumb.jpg

post-32737-0-07847400-1350929934_thumb.jpg

post-32737-0-78003600-1350929946_thumb.jpg

post-32737-0-72018600-1350929958_thumb.jpg

post-32737-0-00721800-1350929969_thumb.jpg

post-32737-0-74489800-1350929980_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

URUCHOMIENIE ZEGARA NA KONSOLI WSKAŹNIKÓW

UWAGA! Metoda dotyczy Note z roku modelowego 2011 i nowszych w których z powodu zastosowania innych systemów audio, zegar czasu na tablicy wskaźników jest nie aktywny.
Skuteczność "patentu" nie została jeszcze potwierdzona w praktyce przez członków forum. Wypróbowanie i zastosowanie tego rozwiązania leży w gestii własnej odpowiedzialności i chęci poznawczej ;-).
 

 


Podobno żeby włączyć ten zegar należy (osobiście nie sprawdzałem) odciąć i zaizolować z obu stron kabelek na 12-ty pin - (przewód czarny/żółty i żółty).


Link do tematu: http://forum.nissank...kowej-w-acenta/

 

Aktualizacja 8.02.2014. Dziś już wiadomo, że patent jest w 100% skuteczny. Link do szczegółowego opisu operacji:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73497-zegar-na-konsoli-srodkowej-w-acenta/page-4?do=findComment&comment=957323

post-32737-0-50036900-1351158473_thumb.jpg

post-32737-0-11315300-1351158484_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

WYMIANA AMORTYZATORÓW - TYŁ

 

Niezbędne części i narządy:

  • Nowe amortyzatory (najlepiej zestaw z plastikami, gumami itepe, chociaż można kupić goły amortyzator i przełożyć ze starego jeśli są całe i niezużyte - jednakowóż lepiej nowe)
  • Klucz płaski 17 (lub oczkowy, a najlepiej z grzechotką)
  • klucz płaski 7 lub imbus odpowiedni do zakończenia szpilki naszego nowego amortyzatora
  • Klucz nasadowy 17 (plus dobra grzechotka)
  • Gazrurka (fi pasujące do nałożenia na trzonek grzechotkę)
  • Kawałek kanału ale niekoniecznie
  • Pomocnik w osobie żony, syna, teścia, ojca, matki. Teściowa sie nie nadaje bo na pewno upuści nam amortyzator na głowę. Koledzy tez sie ne nadają, bo przez nich naprawy sie przedłużają, a na drugi dzień głowa strasznie boli. Koleżanki tez odpadają, ale z innych względów.

Procedura:

  1. Podjeżdżamy na kanał, zaciągamy ręczny, nie ma potrzeby lewarować auta, gdyż albowiem iż azaliż utrzyma je sprężyna z zawieszenia, jednakowóż na wszelki W można to zrobić, nigdy nie wiadomo co nam na głowę może spaść.
     
  2. W bagażniku otwieramy klapkę w żaby dojść do górnej śruby amortyzatora. Odkręcamy płaską 17. Pójdzie bezproblemowo, nakrętka samokontrująca i gwint są czyste, przyjemniejszy kawałek roboty.
     
  3. Wchodzimy pod auto i odkręcamy śrubę mocującą amortyzator do wachacza. Tutaj przydatna będzie jednak przedłużka klucza zrobiona z kawałka gazrurki celem zastosowania iloczynu: siła*ramię*rura*klucz=odkręcona śruba. Po odkręceniu śruby zakładamy nowy amortyzator, i tutaj przyda się pomoc drugiej osoby, gdyż trzeba od bagażnika zakręcić chociaż trochę nakrętkę, coby nam amortyzator nie spadł na głowę. Należy pamiętać o odpowiednim założeniu gum tłumiących przy przykręcaniu amortyzatora z góry.
     
  4. Dokręcamy śrubę do zawieszenia, a następnie dociągamy do oporu nakrętkę w bagażniku pomagając sobie kluczem płaskim 7 lub imbusem, aby szpilka się nie kręciła.
     
  5. Analogicznie wymieniamy drugi amortyzator.
     
  6. Rysunki poglądowe tutaj:
    http://nissan4u.com/...ear_suspension/

 

link do tematu: http://forum.nissank...yl/#entry886700

 

PATENT NA PROBLEMY Z ELEKTRYKĄ TYLNEJ KLAPY.

 

Dostałem do naprawy Nissana Note rocznik 2007, objaw: "nie otwiera się bagażnik".

 

Według opisu, próbowałem odkręcić trzy śruby 10 trzymające zamek klapy. Niestety zamek odkręcony ale klapa unosi się tylko 10 cm i dalej zamek nie chce wyjść. Być może można było wówczas dostać się do suwaka otwierającego zamek ale w tym momencie nie wiedziałem jeszcze gdzie on jest.

 

Mój sposób naprawy:

 

1. Po wejściu do wnętrza samochodu zdejmujemy plastikowe wewnętrzne pokrycie klapy. Jest na plastikowych spinkach mocowanych na wcisk. Podważamy delikatnie od spodu uważając aby nie porysować klapy. W powstała szparę wkładamy plastikową lub drewnianą listewkę. Jak szpara zrobi się na tyle duża że można będzie włożyć palce (koniecznie w rękawiczkach) to łapiemy i stanowczym ruchem ciągniemy odczepiając po kolei wszystkie spinki. Górnych jaśniejszych maskownic przy szybie nie ruszamy.

 

2. Po zdjęciu świecimy na zamek i przesuwamy na nim palcem suwak, który otworzy nam bagażnik.

 

3. Sprawdzamy wiązkę kabli łączącą wnętrze auta z klapą bagażnika. Wiązka która nas interesuje to ta z boku po prawej stronie. Ta na środku odpowiada tylko za światło stop i rurkę do spryskiwacza. Wyciągamy gumowy przepust od strony nadwozia i klapy, odciągamy go i oglądamy przewody. W moim przypadku był po prostu jeden urwany.

 

4. Od strony klapy odłączamy wszystkie złącza od osprzętu w klapie aby poluzować wiązkę. Poluzowaną wiązkę wypuszczamy ze 30 cm na zewnątrz i lutujemy wstawiając kilka cm obcego przewodu. Izolujemy miejsca lutowania rurką termokurczliwą.

 

5. Składamy w odwrotnej kolejności.

 

Podobnie postępujemy jak nie działa wycieraczka, oświetlenie bagażnika - czujnik, podświetlenie tablicy rejestracyjnej, ogrzewanie tylnej szyby.

Kable są tak kiepskiej jakości, że jestem pewien że wkrótce następne kable będą do łatania.

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81167-otwieranie-bagaznika/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPOSÓB NA KASOWANIE BŁĘDU PODUSZEK POWIETRZNYCH

 

Przypadkowo znalazłem rozwiązanie problemu z migającą kontrolką poduszki powietrznej:

 

"Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek.Te instrukcie zapozyczylem z innego forum o nisanie,Mialem taki sam problem,ZROBILEM TAK JAK JEST NAPISANE I KONTROLKA PRZESTALA MRUGAC przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi, 1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek) 2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala 3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie ) 4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz 5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i 8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i 9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR bAG jak nowy po 7 sekundach gaśnie"

 

Zaznaczam, że ja tego nie testowałem, ale z opinii osób które wpisały komentarze pod tym tekstem, działa. Poniżej dołączam link do strony na której znalazłem powyższe rozwiązanie:

 

http://www.autocentr...nych-316874297/

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74725-kontrolka-poduszki-powietrznej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

PATENT NA WYMIANĘ TULEJEK STABILIZATORA

 

Jak w temacie,powiem szczerze o d r a d z a m samodzielną wymianę.Ale do rzeczy.

Potrzebny klucz nasadowy 13 z krótką przedłużką(ok12cm) i grzechotka.Ścisk stolarski z szerokimi szczękami,klucz 17oczkowy i klucz imbus 4mm.Długi pręt-płaskownik,młotek,śrubokręt.

Po podniesieniu i zdjęciu koła odkręcamy łącznik stabilizatora(17 i imbus),następnie nasadową 13 odkręcamy jedną śrubę mocującą obejmę na tulei,niestety obejma nie wychodzi całkowicie!Można nią ruszać w tył,przód,ale jej nie wyjmiemy.Śrubikrętem staramy się podhaczyć gumę tulei,bo jest przygrzana do obejmy,a następnie za pomocą płaskownika wybijamy tuleję z obejmy.

Czyścimy drążek,smarujemy nową tuleję(w moim przypadku był to smar silikonowy)i zakładamy na drążek,a następnie męczymy się aby ję wcisnąć w obejmę,zadanie trudne bo nie możemy sobie pozwolić na uszkodzenie,a drążek luźny i ucieka we wszystkie strony.Po wciśnięciu tulei przystępujemy do skręcania,ściskiem stolarskim ściskamy obejmę do sanek,.Płaskownikiem dociskamy obejmę w kierunku tyłu,a drugą ręką nad przekładnią staramy się trafić śrubą w otwór.Nowa guma jest zazwyczaj badziej"spuchnieta "od starej,stąd te trudności ze złożeniem.

Z opisu może to tak tragicznie nie wyglada,ale szczerze odradzam samodzielną wymianę.Wymiana jednej gumy zajęła mi...3 godziny!Niestety niewdzięczny brak miejsca na jakiekolwiek szersze manewry,ogranicza nasze możliwości.Być może podniesienie całego przodu i odkręcenie drążka z obydwu stron by coś zmieniło,ale niestety w warunkach garażowych czasami jest to niewykonalne.

Stara tulejka była w środku wytarta,a jej częśc najbardziej obciążona była pozwijana w wiórki.

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87717-wymiana-tulejek-stabilizatora/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

PATENT NA ROZSZYFROWANIE TABELI PRZEKAŹNIKÓW

 

Accessory -Dodatki

Cooling Fan low -Wentylator chłodnicy,mała prędkość

Cooling Fan high -Wentylator chłodnicy duża prędkość

Front Fog or Fog Lamp -Światła przeciwmgłowe przednie

Headlamp -Reflektory

ECM -Jednostka sterująca silnika

Ignition -Zapłon

Starter -Rozrusznik

Rear window defogger -Podgrzewanie tylnej szyby

Tail lamp -Światła tylne

Throttle -Zawór przepustnicy

Blower -Wentylator elektryczny kabiny

Front wiper Hi/lo -Wycieraczki

Front wiper main -Wycieraczki główne

Fuel pump -Pompa paliwa

Podobne opisy są na pokrywach skrzynek bezpieczników.

W silniku HR pierwsza skrzynka znajduje się przy klemie akumulatora,a jest tam 5 bezpieczników,

140A,100A,2 szt 80A i 60A

Bezpośrednio z niej,z bezpiecznika 80A zasilane są reflektory,światła tylne i przeciwmgłowe przednie,

I tak:Fog lamp i Tail lamp poprzez dwa przekaźniki zabezpieczone bezpiecznikami 10 A 2 szt.

Head lamp ,trzy przekaźniki zabezpieczone bezpiecznikami o wartościach 15A 2szt i 10A 2 szt(do 15 A jest podwójny obwód)

 

Z bezpiecznika 60A: Jednostka sterująca silnika ECM i Throttle(zawór przepustnicy)

Zabezpieczone te obwody są dwoma bezpiecznikami 20A

 

Z bezpiecznika 100A zasilana jest skrzynka bezpieczników w komorze silnika(ta podłużna)

 

Bezpiecznik 140A jest głównym bezpiecznikiem...takim panem i władcą

Cały ten opis dotyczy obwodów, bezpieczników i przekaźników znajdujących się w

centralnej jednostce sterującej(ta biała skrzynka po prawej stronie w komorze silnika)

 

Link do tematu: http://forum.nissank...a-przekaznikow/

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

PATENT NA RDZEWIEJĄCE BĘBNY HAMULCOWE

 

Jeśli komuś rdzewieją (a na pewno rdzewieją, bo żeliwo to lubi) bębny hamulcowe i chce poprawić wygląd pojazdu - ruda wystająca zza tylnych felg nieciekawie się prezentuje, to znalazłem taki oto preparat:Craft  Spray żaroodporny (najczęściej w dwóch kolorach - czarny i szaro-srebrny) o odporności temperaturowej do 800 st C. Pojemnik 400 ml kosztuje poniżej 20 PLN i można go nabyć np w "Mrówce".Na bębenki jak znalazł :rofl: Jeśli kol ranger uzna info za przydaną, niech przeniesie gdzieś do odpowiedniego tematu

post-20266-0-56066400-1366646371_thumb.jpg

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

ADAPTACJA PRZEPUSTNICY NISSAN NOTE 1.4 (BEZ UŻYCIA KOMPUTERA)

 

Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio)

Koła wyprostowane.

 

Najlepiej mieć jakiś stoper i w głowie pododawać sobie w których sekundach będą następowały odpowiednie proceduty.

1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy (najlepiej około 90 C)
2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek.
3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON (wszystkie kontrolki świecą bez pracy silnika) i czekać 3 sek.
4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy (jak zrobimy to w 3 sekundy to ok ale i tak czekamy te 5 sekund)
5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać (u mnie ta kontrolka nie zaczeła migać nie przejmować się tym - po 20 sekundach puścić pedał gazu)
6. Ten punkt jeśli zacznie nam migać - Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe.
7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu.
8.Włączyć silnik - już tutaj obroty wróciły do 650-700 jeśli nie wyłącz silnik wyjmij kluczyk i odczekaj 10s.
9.Odczekać 20sek zgasić
10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy. (ja zrobiłem to 5 razy)

 

Obroty ustabilizowane w przedziale 650-700.

Dokładny opis jest w serwisówce w dziale EC.

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91558-wysokie-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/?do=findComment&comment=939609

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ADAPTACJA PRZEPUSTNICY CD.

 

W serwisówce jest instrukcja programowania przepustnicy
serwisówka dostępna tutaj:

http://www.nissanclu...ory=&cb_ok= OK

otwieramy plik EC.pdf
i przechodzimy na stronę:
EC-483 dla silników 1.4
EC-1272 dla silników 1.6

no chyba że mamy komputer podłączony do OBD i program CONSULT to wtedy odpowiednio strony:
EC-65 dla silników 1.4
EC-851 dla silników 1.6

i tam mamy instrukcję programowania przepustnicy: poprzez komputer, lub poprzez odpowiednie wciśkanie pedału gazu i operowanie kluczykiem.

Możemy tez zczytać błąd jaki zwraca komputer (przez OBD) lub przez mruganie kontrolki CHECK ENGINE (kody sa na początkach poszczególnych rozdziałów).
chociaż po wymianie tylko świec i odłączeniu akumulatora nie powinno byc konieczności programowania, to może być konieczne po wymianie przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PATENT NA RDZEWIEJĄCE BĘBNY HAMULCOWE - CD

 

 

W nawiązaniu do wcześniej opisanego  lakonicznie tematu:

 

Piękny dzień i nadmiar wolnego czasu sprowokowały opisaną w temacie skomplikowaną operację. Przy użyciu fabrycznego podnośnika i niezwykle specjalistycznego zestawu narzędzi (fot.1) zajęła ok 1 godz.  przy pracy w tempie raczej wakacyjnym.Nie malowałem całych bębnów, a tylko ich części widoczne przez otwory w feldze. Srebrne mazidło na zdjęciach, to używana przeze mnie pasta aluminiowa, która bardzo skutecznie zapobiega zapiekaniu i części nim pokrytych ani gwintowanych otworów oczywiście  nie malowałem maskując je kartonowym pierścieniem.Spray schnie błyskawicznie i koło można niemal natychmiast przykręcić Efekt można podziwiać  :)  - przy okazji pochwalę się, jak fajnie pomyślano w Drakuli przechowanie podnośnika i klucza (prawe tylne nadkole) po które bardzo łatwo sięgnąć.

 

Dyskusja nad przedstawionym rozwiązaniem znajduje się tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/91743-renowacja-b%C4%99bn%C3%B3w-hamulcowych-fotorelacja-na-przyk%C5%82adzie-dd/

post-20266-0-99649400-1378390151_thumb.jpg

post-20266-0-78594200-1378390159_thumb.jpg

post-20266-0-30855400-1378390171_thumb.jpg

post-20266-0-14658400-1378390179_thumb.jpg

post-20266-0-93744700-1378390188_thumb.jpg

post-20266-0-05278200-1378390199_thumb.jpg

post-20266-0-84013400-1378390207_thumb.jpg

post-20266-0-10149500-1378390216_thumb.jpg

post-20266-0-06757700-1378390226_thumb.jpg

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PATENT NA STUKI ODCZUWALNE NA KIEROWNICY PODCZAS SKRĘCANIA

 

Wbrew obiegowej opinii, winowajcą tego stanu rzeczy przeważnie nie są łożyska mcpherson`a a luz który pojawia się na połączniu wielowpustowym kolumny kierownicy. Serwisy jak i sam Nissan zaleceją oczywiście wymianę całej kolumny, której koszt w ASO sięgą 1200 PLN.

Są różne rozwiązania alternatywne tego problemu. Moje wydyje się być skuteczne. Na początek nalezy nabyć tzw. opaskę naprawczą 1/2 cala. W Castoramie produkt formy Gebo kosztuje około 20 PLN. W skład zestawu wchodzi sama "opaska", gumowa nakładka oraz 4 śruby imbusowe. Połówki opaski prysnąłem czarnym spray`em, aby całość nie raziła w oczy. Opaskę gumową można założyć w całości, lub sobie ją dociąć, aby zrobić jedynie nakładki na połówki opaski. Ja dociołem, by wydaje się to bardziej skuteczne w naszym przypadku. Całość założyłem na kolumnie na wyskokości wpustu wieloklinowego. Po solidnym dokręceniu śrub, nic nie puka, auto lepiej się prowadzi i jeździ jak nowe :).

Rozwiązanie ma szereg zalet:

- jest skuteczne

- łatwo z niego zrezygnować i zdemontować opaskę

- powoduje, że luz raczej nie będzie się już powiększał

- nie ingeruje w samą kolumnę co daje pewność, że w razie wypadku, jej zachowanie będzie zgodne z założeniami producenta samochodu.

 

Inspiracją tego rozwiązania były doświadczenia użytkowaników opisane na rosyjskiej stronie fanów NOTE. Jeden z nich także zastosował opaskę firmy Gebo. Na sam trop opasek tego typu naprowadził mnie kolega Manix, za co dziekuję :)

 

Ewentualną dyskusję nad przedstawionym rozwiązaniem można prowadzić tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/55964-stuki-i-przeskoki-w-kierownicy/

post-32737-0-77121300-1378551802_thumb.jpg

post-32737-0-70222600-1378551815_thumb.jpg

post-32737-0-86850800-1378551826_thumb.jpg

post-32737-0-30404100-1378551833_thumb.jpg

post-32737-0-34185300-1378551843_thumb.jpg

post-32737-0-87038300-1379354138_thumb.jpg

post-32737-0-16303500-1379354152_thumb.jpg

  • Like 1
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

PATENT NA ZDJĘCIE KIEROWNICY W NOTE

 

Widzę ze temat na czasie,a i nasze Notki maja już trochę nakulane więc jeśli ktoś chce podłubać to nie zaszkodzi podać sposobu zdejmowania kierownicy.

Z tyłu kiery znajdują się dwa zaślepione otworki śr.ok.1cm.

Za otworkami widać metalową obudowę kiery i jak się dobrze przyjrzeć widać również pionowy drut.

Potrzebny wkrętak,nie za długi lecz z szeroką końcówką.Ten to wkrętak wkładamy w ten otworek pod kątem ok45stopni,ale z tak ustawiona końcówką aby pchnąć ten drut do oporu,a drugą ręką mocno ciągnąć za górną część pokrywy poduszki.Analogicznie robimy z drugą stroną,czasami potrzebne jest jeszcze mocne szarpnięcie bo nie do końca puszczaja zaczepy.W całym tym ambarasie trzeba uważać aby nie urwać przewodu od poduszki.po zdjęciu pokrywy można wypiąć przewody ale dopiero po odłączeniu klem!W innym przypadku poducha się zaświeci.Odpięcie poduszki:Z żółtej kostki należy wyjąć do góry czarną blokadę,inaczej kostka nie wyjdzie.

Tata niech to przeniesie gdzie trzeba :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PATENT NA ZDEMONTOWANIE LUSTEREK

 

Jak w temacie:

Aby zdemontować lusterka,należy zdjąć tapicerkę drzwi,następnie oderwać(są na kołkach)zaślepkę lub obudowę z głośnikiem (jak kto woli) w przedniej części drzwi.Po zdemontowaniu należy rozpiąć kostkę,ma taki mały zatrzask który należy wcisnąć i wypchnąć ją.potrzebny jest klucz nasadowy 10mm do odkręcenia trzech śrub...to wszystko :D Montaż w odwrotnej kolejności.Całość czasu to ok 10-15 minut na jedne drzwi.

A teraz demontaż obudowy lusterka:Wkład lustra należy maksymalnie pochylić w dół,tak aby można było sięgnąć do środka wkrętakiem średniej długości i szerokości ok 5mm.W środku widać dwa szerokie zatrzaski.

Następnie od strony mocowania(mnie tak było najlepiej)do drzwi,ostrym nożem rozdzielić osłonę od obudowy,a następnie wkrętak włożyć i nacisnąć zatrzask w dół jednocześnie wypychając go,po wypchnięciu osłona lekko odejdzie,w tedy przesuwamy dalej nóż i z drugim postępujemy tak samo jak z pierwszym.Kiedy osłona uchyli się  należy ją mocniej pociągnąć aby wyskoczyła z dolnych zaczepów.

Wygląda może strasznie,ale kiedy załapałem o co chodzi to drugą otwarłem w minutę.

Oznaczenia przewodów:Dwa czarne-ogrzewanie lusterek

Pomarańczowy ,brązowy i czerwony regulacja luster,tak jest w kostkach 5-cio pinowych

W 7-io pinowych dochodzą dwa przewody ,żółty i zielony do składania i otwierania lusterek.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

PATENT NA WYMIANĘ ŻARÓWKI W DODATKOWEJ LAMPIE "STOP"

 

 

Bawiłem się w to dziś po raz pierwszy po zerknięciu w książkę obsługi i opisuję wrażenia aby następni majsterkowicze uniknęli moich błędów

-w instrukcji sprawa wydaje prosta jak bzykanko: otworzyć klapę bagażnika, oderwać plastikowe zaślepki, odkręcić 2 nakrętki, podważyć lampę z zewnątrz wkrętakiem owiniętym w szmatkę i gotowe

-praktyka jest nieco mniej różowa, więc:
otwieramy klapę i ostrożnie odklejamy te dwie duże okrągłe plastikowe naklejki (przy odrobinie szczęścia da się je po operacji nakleić na dziury w klapie i nie odpadną po paru minutach - swoją drogą co za debil wymyślił takie zaślepki - można było zastosować plastikowe dekielki ze skrzydełkami - takie jak bodaj w okolicy drzwi przednich)Przez otwory widać dwie nakrętki 10, które trzymają lampę od środka i tu UWAGA !! ! - jeśli nie chcemy potem polować na te nakrętki gdzieś w zakamarkach klapy, najlepszy będzie klucz sztorcowy z głębokim gniazdem - po odkręceniu nakrętka zostaje w kluczu i bez stresu da się ją wyjąć, identycznie postępujemy z drugą. Teraz zaczyna się najlepsza zabawa - podważanie płaskim wkrętakiem oprawki lampy z zewnątrz - instrukcja pokazuje miejsce w górnej części mniej więcej 3 cm od lewej strony. Więc podważamy i nic. Lampa trzeszczy jakby miała pęknąć ale nie wychodzi. Po mozolnych kilku minutach i desperackiej myśli h...j z nią, najwyżej się połamie - wreszcie wyłazi. Tu drugie odkrycie - kolejny debil podkleił oprawkę lampy od strony styku z klapą dwustronnie klejącą pianką, która oczywiście przywarła do blachy i częściowo się porwała przy podważaniu (stąd lampa tak cholernie mocno trzymała) Więc uszczelnienie samej lampy trafił szlag. Jakby tego było mało- czerwony plastik z zewnątrz przy dosyć brutalnym potraktowaniu lampy wkrętakiem odkleił się częściowo od puszki lampy. Samo wyjęcie i zmiana żarówki jest po tym wszystkim już tak prosta,że nie warto się rozpisywać (przekręcić oprawkę,wymienić żarówkę i ponownie zakręcić pilnując żeby wystające skrzydełka trafiły we wgłębienia. Potem (w moim przypadku) nadprogramowa czynność w postaci naprawy lampy (skleiłem obie części klejem do twardych plastików, trwały i dobrze łączy ale proszę uważać,żeby nie usmarować widocznych części, bo matowieją - klej lekko rozpuszcza plastik. Potem uzupełnienie oderwanych z oprawki fragmentów pianki (miałem podobną grubą piankę dwustronnie klejącą, po przyklejeniu brakujących fragmentów stronę która miała iść w stronę blachy przezornie przejechałem zakurzonym paluchem likwidując jej klejące własności. Na koniec ponowny, już łatwy montaż i dociągnięcie z wyczuciem nakrętek na śrubach tak aby nie wyłamać ich z plastikowych gniazd oprawki. UFFF!!!
konkluzja: jeśli ktoś będzie robił to po raz pierwszy, pewnie napotka podobne trudności, najważniejsze jest cierpliwe odklejenie plastikowo-piankowej uszczelki od blachy. Można podważyć lampę delikatnie wkrętakiem tak jak w instrukcji a drugą ręką np metalowym pilniczkiem do paznokci stopniowo delikatnie podważając odkleić przywartą piankę, najlepiej najpierw z góry a potem od spodu. Da się wtedy zapewne uniknąć obu nadprogramowych czynności, które opisałem. Życzę powodzenia i wiele cierpliwości.

 

 

Jako uzupełnienie świetnej relacji Dara warto dodać, że owa nieszczęsna uszczelka ulegajaca destrukcji przy wyjmowaniu lampy jest do kupienia w ASO. Jej koszt to około 20-30 PLN i warto go ponieść ze względu na to, że zastosowanie starej, która wydaje się być pomyślana jako jednorazowa, bardzo często powoduje przecieki wody do wnętrza "po tylnej szybie". Dodatkowe światło stop nie jest krytyczne jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Zatem NKP zaleca przed wymianą żarówki w tej lampie, nabycie nowej uszczelki.

 

 

Link do tematu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69311-samodzielna-wymiana-%C5%BCar%C3%B3wki-w-%C5%9Brodkowej-lampie-stop/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

WYMIANA ŻARÓWKI W "ŚRODKOWEJ" LAMPIE STOP.

 

Przy tej operacji NISSAN zaleca wymianę uszczelki, która jest klasyfikowana jako część "jednorazowa". Numer części i jej lokalizacja poniżej.

Link do temtu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69311-samodzielna-wymiana-%C5%BCar%C3%B3wki-w-%C5%9Brodkowej-lampie-stop/?do=findComment&comment=750981

 

Brawo. Dorzuć Rendżer do Patentu... łącznie z numerem części będzie jak znalazł dla potomnych :)

 

26593-1U69B Packing stop lamp

c16f874s-960.jpg

 

16f874s-960.jpg

Edytowane przez ranger
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...