Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370z] 370z vs Toyota GT86 vel Subaru BRZ


Mike_370z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu przy salonie Toyoty na Jagiellońskiej była impreza organizowana przez Lexus/Toyota i kręciło się kilka GT86. Zrobiłem kilka kółek w tą i z powrotem i znalazł się chętny na kreskę :D Efekt był podobny... no ale czego się spodziewać skoro GT86 w katalogu ma 2 sec różnicy w sprincie do setki (w stosunku do Z). Ciekawe będą jeździć te samochodu jak zaczną być dłubane, bo masę mają dużo lepszą niż Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc to nie wszystko. Tak jak wspominałem, ~300kg różnicy w masie.

 

Zmiana mapy w ToyoBaru nie wystarczy, żeby było szybsze od Zetki. Sama mapa poprawia przyspieszenie o jedną sekundę i od 160km/h czy 180km/h ostro spada przyspieszenie (podobnie jak w S2000). Trzeba znacznie więcej podłubać. Więc za dużo sztuk nie będzie jeździło z jakimiś tam super osiągami. 200sx jest o wiele bardziej podatny na tani tuning.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale 200sx jest od stu lad na rynku. Podejrzewam, że za kilka lat łatwo będzie o graty do GT86. Obecnie wiadomo, GT86 z Z szans nie ma ale w przyszłości, gdy już stanieje może stać się dobrą bazą do grubszego projektu bo z opinii dziennikarskich (niestety nie znam nikogo kto ma ten samochód) wynika, że na torze prowadzi się dobrze.

P.S. Mnie osobiście ten samochód się nie podoba aczkolwiek z chęcią bym się nim przejechał, żeby porównać wrażenia z jazdy w stosunku do Z :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale 200sx jest od stu lad na rynku. Podejrzewam, że za kilka lat łatwo będzie o graty do GT86. Obecnie wiadomo, GT86 z Z szans nie ma ale w przyszłości, gdy już stanieje może stać się dobrą bazą do grubszego projektu bo z opinii dziennikarskich (niestety nie znam nikogo kto ma ten samochód) wynika, że na torze prowadzi się dobrze.

P.S. Mnie osobiście ten samochód się nie podoba aczkolwiek z chęcią bym się nim przejechał, żeby porównać wrażenia z jazdy w stosunku do Z :D

 

Mi chodziło o tani tuning (stage 1) który jest najczęściej robiony. Akurat do tego w ToyoBaru nie ma już problemu. No i w tym wypadku 200sx dużo lepiej wypada.

Trzeba brać pod uwagę jeszcze, że w serii BRZ ma 150 - 160 koni na kołach. No i tani tuning nie daje 280 kucy jak w 200sx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale 200sx wieczny nie będzie. Za 10 lat będą same zardzewiałe sztrucle i kilka rodzynków. Jakieś auto musi przejąć rynek. Podejrzewam, że Toyota będzie często wybierana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się ale 200sx wieczny nie będzie. Za 10 lat będą same zardzewiałe sztrucle i kilka rodzynków. Jakieś auto musi przejąć rynek. Podejrzewam, że Toyota będzie często wybierana.

 

Zgadza się. Takie tanie auto jak BRZ szybko przebije ilościowo 200sx. Podejrzewam, że za rok już będzie więcej egzemplarzy na rynku wtórnym od s14a. Szkoda, że nie ma s15 na Europę, bo już bym takim latał :) W Nissanie powinni pomyśleć o s15a lub s16 i wypuścić na nasz rynek. Przydała by się konkurencja dla ToyoBaru.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zresztą nissan upadł z całą serią bo 200Sx miał większego brata 300 Zx nie zapominając o maluszku serii 100Nx wiec wybór był spory

 

zresztą ciekawy ten silniczek muszę ob lukać co tam w nim jest że ma te 200 KM

 

wysoko obrotowy ,,7400... niech im będzie ,,,

 

jak dla mnie szału nie ma ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle nie opuszcza mnie wrażenie że to auto jest spóźnione (także technologicznie) o dobrych 10 lat.Powinno pojawić się wtedy gdy pojawiła się Zetka.Toyota mocno musi je promować i widać że to robi sprawnie,ale całościowo nie rozumiem jaka idea im przyświecała ?.Gdyby ten samochód kosztował 70 tyś to jeszcze bym widział sens zakupu przez kogoś: tanie auto sportowe,ze schyłkową co prawda technologią ale i możliwościami dla tuningu.Ale na tu i teraz relatywnie drogą Toyotę,ratuje tylko kwota 50 tyś. różnicy do 370Z-jak by nie patrzeć sporo bardziej zaawansowanego w rozwiązaniach,o mocy nie wspominając.Marketingowo mocno popchnęli ten wynalazek-nawiązanie do jakiejś tam legendy z 86 roku (kto to pamięta czy bierze pod uwagę?) ale przede wszystkim zrobili wrażenie jak by wszyscy czekali na to auto... i że nareszcie jest.Zachwyty dziennikarzy motoryzacyjnych że wyważona w prowadzeniu,łatwa do driftu,geny Subaru...no ok.Jeśli chcieli się wstrzelić w lukę cenowo-no to trafili idealnie,ale prestiżowo dla mnie to porażka i zbyt drogo jak na technologie rodem z cywilnych aut z lat 90-tych.Toyota przegrała już dawno brakiem kontynuacji Supry,nie zrobili tego co Nissan kontynuujący sukces Skylina - GTR'em.W tej chwili idea aut tego typu jest w niszy-tempo narzucają GT-R i 911,powstałeś dzięki odbitemu blaskowi tych liderów (370 i Cayman)-będziesz żył,nie-czeka cię co najwyżej ciepło od ogniska komitywy Imprezy i Lancera-i tutaj widzę jedynie cień nadziei dla GT86.Ktoś to będzie kupował na pewno,ta marka ma swoich fanów,ale na spotach czy na torach zawsze tym autem będą przegrywać.Zanim GT86 wraz z upływem czasu zacznie spadać cenowo i być w zasięgu młodych miłośników sportu i tuningu,tanieć będą i 350tki-ciągle lepsze,dużo powszechniejsze i z ogromnym rynkiem ulepszających akcesoriów.Stare rozwiązania w nowym opakowaniu to tylko pozorny krok do przodu.Rynek wyda werdykt.Ja na "NIE".

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie legendy z 86r. a kultowego modelu AE86

auto jest bardzo fajne i nie zgodzę się z tym,że jest technologicznie zacofane, bo niby czego mu brakuje??

i tez nie rozumiem stawiania brz/86 jako konkurenta 350/370z, to inne auta cenowo i inne pod wzgledem mocy.

autko jest świetne pod wzgledem wygladu/wnetrza/silnika....wiadomo brakuje mocy, ale jakis kompresor i 250km wystarczy przy tej masie (co lepsze wiekszosc 350z ma w okolicach 260km, takze linia staje sie cienka)

podsumowując: za 120-130tys mozemy sie stac wlascicielem swietnego sportowego samochodu o duzych mozliwosciach

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie legendy z 86r. a kultowego modelu gt86

auto jest bardzo fajne i nie zgodzę się z tym,że jest technologicznie zacofane, bo niby czego mu brakuje??

i tez nie rozumiem stawiania brz/86 jako konkurenta 350/370z, to inne auta cenowo i inne pod wzgledem mocy.

autko jest świetne pod wzgledem wygladu/wnetrza/silnika....wiadomo brakuje mocy, ale jakis kompresor i 250km wystarczy przy tej masie (co lepsze wiekszosc 350z ma w okolicach 260km, takze linia staje sie cienka)

podsumowując: za 120-130tys mozemy sie stac wlascicielem swietnego sportowego samochodu o duzych mozliwosciach

 

Coś ci się pomyliło. GT86 to nazwa teraźniejszego modelu. Raczej miałeś na myśli kultowy model tylnonapędowej Corolli GT-S w nadwoziu o nazwie AE86. Produkowane były w latach 83 - 87. Po zmianie gaźników miały 170 koni ale dawały radę. Ogólnie wolał bym ten stary model ze względu na masę i prowadzenie.

Podaję linka, żeby pokazać jak to latało.

 

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem na testach juz 3 razy :-) mi nie przypadla do gustu i scigalem sie z nia moja Zetka i kolosalna roznica. Ale cena jak za nowy samochod jest kuszaca :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nowe auto Toyota/Subaru jest bardzo ładne, świetnie się prowadzi itd, ale ciut brakuje tam mocy/momentu. Nie było by problemu gdyby była tam turbina, ale modowanie silnika NA który ma już w serii 100KM/litr będzie mega ciężkie i w grę wchodzą zestawy turbo/kompresor, a sami wiecie jak dużo one kosztują. Lepiej by było gdyby fabrycznie był tam jakiś mniejszy silnik z turbo.

Poza tym na rynku ma niedocenianego mocnego konkurenta, Hyundai Genesis, który ma właśnie 2.0 turbo i ładnie się go moduje.

Mimo wszystko auto powinno być dobrze sprzedawane, bo obecnie na rynku mało jest nowych sportowych aut rwd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem auto z zaburzoną tożsamością - ni to Toyota ni to Subaru, zbyt słabe by wytrzymać konkurencję. Natomiast pytanie bardziej zasadnicze - jaka jest grupa docelowa dla tego auta? Moim zdaniem nie wąska grupa freaków tuningu i mocy, a raczej ludzie w średnim wieku, powiedzmy 27+, którym wystarczy te 200HP i sportowy wygląd. Trzeba było widzieć tego gościa w ToyoBaru - przyjechał z dziewczyną pod cargo na "wyścigi", chciał się popisać swoim nowym sportowym autem bo był święcie przekonany, że daje rade. Zwłaszcza, że przesiadł się z powiedzmy 140 konnego auta i myśli, że Pana Boga za nogi złapał. Myślę, że sporo jest takich osób i właśnie do nich Toyota kieruje ten model, taki niby sportowy GT.

 

Myślę, że Toyota chce również wykorzystać ten model do sportowego podbudowania wizerunku marki, który kojarzy się głównie z autami miejskimi i codziennego użytku. Honda ma przynajmniej Type R - mimo, że to auto również nie wytrzymuje konkurencji. Czasy są już nieco inne i 200HP w nowym aucie, które pretenduje do miana sportowego to śmieszna moc. Objeżdża go byle BMW serii 3 czy 5 ze średniej półki, nie wspominając o Hot Hatchach typu Focus RS, Megan RS itd. z podobnej półki cenowej. Jedyny plus to napęd na tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyglądu bardzo mi sie podoba, Wole barwy subaru brz. Nie słyszałem dzwięku silnika na żywo ale bokser ma piękny dzwięk nie wiem jak w tym. Jest tak jak piszecie, Ten samochód jest (tak mi sie wydaje) dla ludzi co mają "kryzys wieku średniego" :D takie miejskie autko co ładnie wygląda i można nawet 2 dzieci pod szkołe podwieźć, zaimponować sąsiadce (bo np: jeździ starą astrą) i wujkowi Zdzichowi bo jeździ golfem III. Dla zwykłych ludzi 8 sek do 100 km/h to super osiągi (moja astra gtc miała 8,5 sek "diesel") wiec jest to auto dla zwykłych przeciętych ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...