Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11.144] Problem z wentylatorem chłodnicy


mario_pil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam następujący problem z wentylatorami chłodnicy; kiedy wentylatory się załączą to w kabinie słychać cykliczny głuchy dźwięk, dudni przez sekundę i po sekundzie ustaje, znów zaczyna dudnić na chwilę i tak w kółko. Słychać to tylko na postoju na niskich obrotach, w czasie jazdy jest cisza. Ten sam problem jest oczywiście po włączeniu klimy ponieważ wentylatory od razu ruszają.

 

Na początku myślałem że problem jest związany właśnie z klimą, myślałem że może luz na łożysku sprężarki, ale to ewidentnie jest od wentylatorów ten dźwięk. Pytanie co tam może hałasować? Czy wirniki mogą mieć luzy i wpada to w taki rezonans, może coś z mocowaniem chodnicy albo samych wentylatorów na chłodnicy? Dodam jeszcze że jak załączą się wentylatory to trochę spadają obroty, widać że silnik jest obciążany dość mocno.

 

Mam jeszcze wątpliwość związaną z działaniem klimy, u mnie na klimie wentylatory chodzą cały czas, nie wyłączają się nawet na chwilę czy tak powinno być?

 

Wracając to samego dudnienia w kabienie- nie posiadam w aucie wygłuszenia maski, jakieś gryzonie pożarły tę matę- to może też jakoś wpływać na ten hałas.

 

Uprzejmie proszę o sugestie co sprawdzić żeby wyeliminować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już sobie odpowiedziałeś :wave:

 

Nie do końca :-) czy ciągłą praca wentylatorów na włączonej klimie jest prawidłowa, nie powinny się wyłączać cyklicznie i znów włączać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie wentylatorów do chłodnicy raczej odpada - są 2 śruby na górze (na dole jest mocowanie wciskane w plastik chłodnicy - to możesz sprawdzić, czy nie ułamało się), zresztą wyczułbyś luz próbując nimi szarpać. Ja oba zdejmowałem i siedziały bardzo mocno. Cyklicznie włącza się sprężarka klimy, co do samych wentylatorów nie jestem pewien. Chłodnica też jest osadzona w takich gumowych mocowaniach, ją bym wykluczył.

Możesz zrobić taką rzecz - niech ktoś odpali auto na włączonej klimie, a Ty stój nad chłodnicą i słuchaj (wentylatory ruszą od razu). Jakby rzeczywiście był aż taki luz na tych wirnikach to też powinieneś wypatrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz przed czy po lifcie? Jeżeli przed to powinny chodzić cyklicznie bo tam jest kompresor o stałej wydajności, jeżeli masz po lifcie to chodzą cały czas bo kompresor jest o zmiennej wydajności. A wentylatory szybko się kręcą czy wolno? Przy tych temp. powinny powoli się kręcić a jak zasuwają jak głupie to może czujnik w osuszaczu poszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz przed czy po lifcie? Jeżeli przed to powinny chodzić cyklicznie bo tam jest kompresor o stałej wydajności, jeżeli masz po lifcie to chodzą cały czas bo kompresor jest o zmiennej wydajności. A wentylatory szybko się kręcą czy wolno? Przy tych temp. powinny powoli się kręcić a jak zasuwają jak głupie to może czujnik w osuszaczu poszedł.

 

Mam po lifcie, wentylatory chodzą szybko, nie zauważyłem żeby chodziły wolniej teraz jak jest zimniej. Ogólnie to jak poruszam nimi to stawiają lekki opór i trochę hałasują, ten od strony akumulatora ma trochę luzy. Czy to można nasmarować, czy tylko wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...