Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z układem hamulcowym


Gość piter-urs

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Więc tak przy hamowaniu jest jak gdyby takie trykanie czuć na pedale hamuje normalnie ABS działa trykanie pojawia się nawet jak samochud jedzie i nie hamuje kontrolka od abe-su nie zapala się jak hamuje z większych szybkości problem nie występuje tylko przy małych prędkościach rzędu 20-40km/h czy to pompa ABS-u .A ubytków czy wycieków płynu nie ma. :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydałyby się jakieś przecinki czy kropki... bo w ogóle nie wiadomo o co chodzi. Tryka ciągle czy jak hamujesz? Przy dużych czy małych prędkościach? Przy jeździe na wprost czy tylko w zakrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soory coś z komputerem.Tryka jak hamuje z małych prędkości,ale tryka też jak jade powoli bez hamowania lecz nie zawsze.Kntrolaka ABS-u nie zapala się ABS działa poprawnie.Przeważnie tryka jak hamuje z małych prędkości rzędu 20-40km/h nie ma znaczenia czy jade prosto czy skręcam.Przy hamowaniu z dużych prędkości nie tryka.Primera 1.6SLX 1998.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tryka nawet jak nie hamujesz to sprawdziłbym przede wszystkim piastę. Właśnie w tej chwili moje auto stoi u mechanika bo mam podobne objawy. Nawet nie musi być wyczuwalnego luzu na samym łożysku. Ja się niedawno tak się załatwilem że miałem luz na łożysku (koło złapane na 6-12 i 3-9 latało), więc dokręciłem mocno nakrętkę na przegubie. Luz skasowałem, ale następnego dnia ujechałem 50 km i jak mi zaczęło tłuc to myślałem że koło odpadnie - łożysko się rozwaliło. Więc luzu nie musi być, a hałasować może. Ewentualnie łożysko jest dobre a piasta w środku w nim ma luz, właśnie teraz to się chyba u mnie dzieje. I też słychać delikatne strzały przy hamowaniu i na zakrętach przy wyższej prędkości.

Sprawdzić to możesz wyjmując przegub z piasty. W tym celu wystarczy odkręcić nakrętki przegubu (klucz 36) zwrotnicy, całą zwrotnicę wyjąć w dół i wyjąć przegub z piasty. Wtedy zobaczysz czy piasta lata w łożysku. Możesz mieć problem z wyjęciem zwrotnicy - poczytaj wtedy ostatnie tematy związane z wymianą przegubu, tam jest opisane jak to zrobić inaczej.

 

ewentualnie:

- blaszki przy klockach - jeśli jakimś cudem wypały to klocek może latać, ale w sumie wtedy nie powinno chyba być trykania przy hamowaniu bo klocek jest dociśnięty do tarczy

- krzywa tarcza obija się o klocek - ale wtedy powinno telepać kierownicą przy hamowaniu

- przegub - ale wtedy trykanie byłoby raczej tylko na zakrętach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...