Olka Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Witam Koleżanki i Kolegów, może ktoś z forumowiczów potrafi mi pomoc (mój pierwszy wpis mogą być błędy i nie mam polskich znaków ). Posiadam N15 z 2000 r. 1,4 75 PS, 150tys. przejechane. Przy 131 tys, km. wymieniłem (sam) oba Amortyzatory przednie ( dałem AL-KO), jakis czas temu zauważyłem ze opony maja zewnętrzny bieżnik dużo więcej zjechany jak wewnętrzny. Czy po wymianie amorków trzeba ustawiać zbieżność kol ?? Czy to może wina jazdy po krawężnikach, 2 lub 3 razy przywaliłem przednimi kolami. Dzisiaj bylem u Mechanika ,sprawdził przednie zawieszenie i nic nie znalazł, mówi ze po wymianie Amorów trzeba ustawić kąty (coooo myślę sobie ??) tzn ze Amorki stoją nie tak jak powinny ?? Tylko ze ich położenia się nie da regulować, skierował mnie na Diagnostykę całej przedniej osi. A może to wina tych Amorków ?? za krótkie lub za długie Za wszystkie pomocne sugestie będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam wszystkich Użytkowników Nissanów ( tych jeżdżących jak i tych z awariami ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoidberg Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Oczywiście, że trzeba ustawiać zbieżność po wymianie amortyzatorów. Przynajmniej w 2 na 3 samochody w rodzinie u mnie była ustawiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Żadna zbieżność, bo nie ruszasz koncowek drazkow przy wymianie amorow. Do ustawien8ia jest geometria przedniego zawiasu, bo nigdy nie skrecisz tak samo amorow na otworach dlatego wlasnie trzeba ustawić kąty, nawet w sytuacji gdy są teoretycznie nieustawialne. "Fachowcy" podciągaja to zbieżnością i auto jedzie prosto, ale opony nadal ścina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 moim zdaniem jechac na geometrie pelna i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 dokładnie poza tym lekkiego rozjazdu też nie wyczujesz lepiej wsio sprawdzić raz na czas ,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 postaram sie wrzucic obraz dokumentu ktory dostalem na ustawianiu geometrii , sa tam pokazane katy wyprzedzania jak i zbieznosc przed i po. U mnie bilo kierownica powyzej jakis predkosci, opony stare debica wyzabkowane jedzilem na nich jakies 50 tys km, zalozylem nowe Uniroyal i jak reka odjal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 niestety bijące opony odbijają sie na całym zawieszeniu ,,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olka Opublikowano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Witam wszystkich bardzo serdecznie, dziękuje wam za rady, opinie i pomocne sugestie, a także koledze Tofu za polskie znaki :) . pojadę w tygodniu na pełna GEO i zobaczymy co fachowcy wskórają. Co do objawów mam podobne jak kolega michal007s, u mnie tez trzęsie kierownica powyżej 130 km/h, auto ciągnie w lewo, jakby pływa i jest przy wyższych prędkościach trudne do sterowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.