Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Witam, Od jakiegoś czasu jestem użytkownikiem Nissana Primery P12 z 2005 Roku Po lifcie z silnikiem 2.2 Di 136 KM Wtryski są firmy DENZO i z tego co wiem to są w pożądku tak jak i turbina, zawór EGR został Idealnie wyczyszczony i za każdym razem kiedy go wyczyszcze ponownie to auto PRAWIE NIE KOPCI (CZARNĄ SADZĄ ZWŁASZCZA PODCZAS DODAWANIA GAZU obroty około 2 000). Problem jest ciągle taki sam po dwóch dniach jeżdżenia EGR widocznie znowu sie zasyfia i auto zaczyna znowu okropnie kopcić. Pomocy bo już niewiem co robić?? (Wtryski były czyszczone automatem do czyszczenia (nie ręcznie)). (Turbina jest szczelna i w dobrym stanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 - Zmień paliwo (jak tankuje na taniej stacji to tez mi kopci i mam potwornie brudny tył) - dodaj uslachetniacz do aktualnego paliwa - zmień filtr powietrza (wydmuchaj wszystkie nieczystości z jego komory) - módl się - jesli były zdjęte wtryski to trzeba bylo sprawdzić czy nie leją - wspominaj dobre czasy posiadania poprzedniego auta - przyzwycaj się - mniej gazu, delikatniej nóżką a kiedy ci dymi bo jak depczesz to zawsze kopciuch jest kopciuch (redukcja, wyprzedzanie, ostry start) poleć na trase ustaw stała prędkość 2200obr/min i przedmuchaj komin (przy częstej jeździe po miescie normalnie że sadze w kominie siedzą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 heheeh dzieki, najbardziej mi sie podoba stwierdzenie: "módl się" Poważnie podchodząc do tematu, to wtryski nie leją i trzymają ciśnienie, więc ciągle jestem w kropce. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 już pisaliśmy o podobnych objawach w kilku przypadkach wystarczyła zmiana paliwa i przedmuchanie komina gdzie indziej trzeba było czyścić EGR lub/i przepływkę chyba że już to zrobiłeś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) Wyczyszczone, przegazówki mu robiłem totalne na autostradzie. EGR był juz zaślepiany i odślepiany i też nic. Diesla leje tylko VERVE z ORLENA więc chyba całkiem w pożadku. I dalej sie bujam zostawiając za sobą przy każdej przegazówce taki smog że rowerzysta w czymś takim to by sie udusił hehe Edytowane 29 Października 2012 przez Nissan P12 05 DI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 (edytowane) Kolego, nie napisałeś skąd jesteś /ale to już mniej ważne/. Proponuję podjechać do autoryzowanej stacji Bosch. Oni na miejscu powinni zdiagnozować usterkę. Ale wiadomo, warszt-a warsztat, to też różnica. Lecz bardziej stawiałbym na warsztat Boscha niż na inny, który by robił coś na zasadzie prób i błędów, lub - a "nóż się uda". Lecz najpierw spytaj się czy diagnozują silniki z pompą VP44-bo chyba taka posiadasz?. Edytowane 29 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Kolego, nie napisałeś skąd jesteś /ale to już mniej ważne/. Proponuję podjechać do autoryzowanej stacji Bosch. Oni na miejscu powinni zdiagnozować usterkę. Ale wiadomo, warszt-a warsztat, to też różnica. Lecz bardziej stawiałbym na warsztat Boscha niż na inny, który by robił coś na zasadzie prób i błędów, lub - a "nóż się uda". Lecz najpierw spytaj się czy diagnozują silniki z pompą VP44-bo chyba taka posiadasz?. 136 KM to CR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) Jestem z Krakowa, byłem w autoryzowanym serwisie bosha a dokładnie u "GŁADYSKA" jeżeli to co kolwiek komukolwiek mówi. Ich opinia na ten temat była taka że przyczepili sie do EGR'a po czym nie zdiagnozowali niczego tłumacząc się że akurat nie mieli tego lepszego mechaniaka. Z opini znajomych ten swerwis o którym mówie ma sprzęt do diagnozy wtrysków firmy DENZO bo taki układ posiadam w aucie. Auto było tez na hamowni i wykres ciśnienia jest idealny jak w nowym aucie, więc ciśnienie trzyma i nie ma żadnych dziwnych wachań albo przerw. Na hamowni wyszło dokładnie 136 KM tak jak serwisowo a o co chodzi z tym CR jak pisał kolega wyżej to szczerze nie wiem, nie jestem mechanikiem więc moja wiedza na ten temat jest minimalna. Z tego co wiem to model silnika jaki posiadam w swoim nissanie jest to wersja Japońska (nie francuz) i dlatego też woele serwisów ma problemy z diagnozowaniem tego auta. Edytowane 30 Października 2012 przez Nissan P12 05 DI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 ale przy spokojnej jeździe nie dymi ci czy niezależnie od prędkości i położenia pedału gazu leci czarny dym z komina??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Raczej przy takich manewrach jak wyprzedzanie, redukcja lub jak szybko zbieram auto do wysokich obrotów na biegach 1,2 czasem 3(ale żadko). wyższe biegi i jazda praktycznie bez gazu nie dymi PRAWIE wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) Co to jest CR - Common Raill ????? P12 - silniki 1.6 5 Manualna Benzyna 109 190 12.6 1.8 5 Manualna Benzyna 116 194 12.1 1.8 5 Automatyczna Benzyna 116 182 13.8 2.0 5 Manualna Benzyna 140 205 9.8 1.9dCi 5 Manualna Diesel 120 195 11 2.2dCi 5 Manualna Diesel 138 203 10.2 Edytowane 30 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Ja mam 2.2 - 6 biegów manualna diesel 136 KM, więc chyba sie nie mieszcze w tej kategorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wlad69 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Ja mam 2.2 - 6 biegów manualna diesel 136 KM, więc chyba sie nie mieszcze w tej kategorii. tak jak napisalem-masz system common rail.nie bylo chyba 5-biegowych skrzyn w 2.2 -czy to 126 czy 138KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) tak jak napisalem-masz system common rail.nie bylo chyba 5-biegowych skrzyn w 2.2 -czy to 126 czy 138KM. Nie mam P12, więc nie wiem dokładnie co do silników. Ale dane są pobrane od "wuja Goo....le" Zauważyłem, że jednak jest pomyłka, gdyż silniki 2,2dci wychodziły również z 6-biegową skrzynią biegów i do p12 również. Ja u siebie mam 2.2dci - japończyk i 6 biegów. Ja mam 2.2 - 6 biegów manualna diesel 136 KM, więc chyba sie nie mieszcze w tej kategorii. Więc chyba masz silnik dci a nie di. Zerknij dokładnie w papiery i uzupełnij profil. Edytowane 30 Października 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 (edytowane) Hehe, ok panowie wszystko rozumiem. Jednak problem wciąż istnieje samochód kopci i niema jak narazie na to żadnej rady która by załatwiła sprawe. Może ma ktos jeszcze jakies pomysły? Edytowane 31 Października 2012 przez Nissan P12 05 DI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Raczej przy takich manewrach jak wyprzedzanie, redukcja lub jak szybko zbieram auto do wysokich obrotów na biegach 1,2 czasem 3(ale żadko). wyższe biegi i jazda praktycznie bez gazu nie dymi PRAWIE wcale. a gdzie mieszkasz?? bo po tym co piszesz to raczej chyba normalnie, że tak kopci przecież to dizel a on musi kopcic jesli gdzieś w okolicy stolicy to możemy umówić się na próbne kopcenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Rada jest. Zająć się tym EGR, sprawdzić wtryski i ustawić wydatek paliwa na wtryskach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nissan P12 05 DI Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Mieszkam w krakowie, zastosuję się do rady nissanmanika i innych kolegów. Ponownie podjade do serwisu bosha niech zrobią pożądną robote i wystawią poważną diagnozę. Dzięki, dam znać co i jak. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yauheni Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 No i co ????))) mam tym sam problem))) kopci troche)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 No i co ????))) mam tym sam problem))) kopci troche)) Ale kiedy i w jakich sytuacjach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yauheni Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Jak daje gazu po 2200 obrotów, czasami widze czarny dym a tak wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.