Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Zbyt bogata mieszanka?


Mlynarz86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu dręczy mnie pewien problem. Przy gwałtownym przyśpieszaniu za Zetą pojawia się chmurka czarnego dymu, tak jakby samochód dostawał za dużo paliwa. W wydechu zbiera się dosyć dużo nagaru. Po przegazowaniu na parkingu nawet go trochę wypluwa z wodą. Sprawdzałem, nie ma tam oleju jedynie sadza i woda:

20121028_204928.jpg

 

 

Nie wiem czy być może nie dzieje się to za sprawą HFC, które mam zamontowane.

 

Druga rzecz która mnie niepokoi i być może ma związek z zbyt bogatą mieszanką to jakby nierówna praca silnika na biegu jałowym po rozgrzaniu. Poniżej filmik z obrotami w mojej Zecie:

 

Czy obroty nie powinny zatrzymać się na pewnej stałej wartości i już tam pozostać po rozgrzaniu silnika?

 

Kolejna sprawa to błąd P0300 który ECU dwa razy mi wypluł.Co prawda raz zdarzyło się to w okolicach czerwca. Skasowałem błąd i powrócił dopiero dziś, po przegazowaniu samochodu na parkingu. Niestety błąd nie jest jednoznaczny i można go interpretować wiele sposobów (http://my350z.com/forum/maintenance-and-repair/480001-p0300-random-misfire-cleared-itself-wtf.html), Mam wrażenie, że to wszystko się ze sobą wiąże. Jakieś sugestie co do przyczyny? Świece są wymienione, po wykręceniu suche :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że masz nie sprawne wtryski paliwa, przelewa ci na którymś z garów i przy okazji wypada zapłon...

 

Choć może być tak że świece są słabe i wypada zapłon sam z siebie i przy okazji nie przepalone paliwo rozpuszcza sadzę w wydechu i wylatuje ona zmieszana z wodą w postaci czarnego płynu...

Jak nie świece to mogą to być cewki zapłonowe ale zaczął bym od tych pierwszych :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że masz nie sprawne wtryski paliwa, przelewa ci na którymś z garów i przy okazji wypada zapłon...

 

Choć może być tak że świece są słabe i wypada zapłon sam z siebie i przy okazji nie przepalone paliwo rozpuszcza sadzę w wydechu i wylatuje ona zmieszana z wodą w postaci czarnego płynu...

Jak nie świece to mogą to być cewki zapłonowe ale zaczął bym od tych pierwszych :D

 

Mam wersję EU. Film powinien już działać :) Świece są świeże więc powinny być ok. Ale sugestia co do wtrysków lub cewek to już jakiś trop. Tylko jeżeli cewki okażą się ok, to jak sprawdzę wtryski? :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez walcze z tym błedem. U mnie okazało sie, ze walnieta byla jedna swieca.

Jezeli wymieniles swiece to tak jak mowi Coobcio nastepne podejrzane sa cewki. Ale z tego co wiem ciezko sprawdzic ktora jest walnieta jezeli wyskakuje P0300 czyli random misfire. U mnie w koncu pokazalo P0304.

Spawdzales cisnienie na cylindrach? Moze cos z zaworem na ktoryms cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez walcze z tym błedem. U mnie okazało sie, ze walnieta byla jedna swieca.

Jezeli wymieniles swiece to tak jak mowi Coobcio nastepne podejrzane sa cewki. Ale z tego co wiem ciezko sprawdzic ktora jest walnieta jezeli wyskakuje P0300 czyli random misfire. U mnie w koncu pokazalo P0304.

Spawdzales cisnienie na cylindrach? Moze cos z zaworem na ktoryms cylindrze.

No właśnie P0304 wskazuje cylinder na którym jest problem, a P0300 nie jest niestety jednoznaczny. Ciśnienia w cylindrach jeszcze nie sprawdzałem. Pójdę pewnie w scenariuszu który opisał Kuba, czyli skoro świece są zmienione, wyciągnę i spróbuję jakoś sprawdzić cewki. Zastanawiam się jak sprawdzić wtryskiwacze. Może Coobcio będzie miał jakiś pomysł i coś podpowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie P0304 wskazuje cylinder na którym jest problem, a P0300 nie jest niestety jednoznaczny. Ciśnienia w cylindrach jeszcze nie sprawdzałem. Pójdę pewnie w scenariuszu który opisał Kuba, czyli skoro świece są zmienione, wyciągnę i spróbuję jakoś sprawdzić cewki. Zastanawiam się jak sprawdzić wtryskiwacze. Może Coobcio będzie miał jakiś pomysł i coś podpowie :)

 

Przy wymianie świec, warto dokładnie przyjrzeć się czy któraś elektroda odróżnia się od reszty. Tak najłatwiej wyczaić na którym cylindrze jest problem. Jak już wymieniłeś to możesz trochę polatać i sprawdź wygląd świec. Tylko takie jeżdżenie dalej może mieć negatywny wpływ na katalizator.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy masz szczelne pokrywy zaworow mi zalewało jedna swiece i też nie chodzil równo silnik po wymianie pokrywy obroty trzyma super stabilnie na jalowym

 

Zgadza się. Tylko, że Młynarz napisał: "Świece są wymienione, po wykręceniu suche"

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. Tylko jak Młynarz wymieniał świece to pewnie by zauważył że jedna ze świec jest uwalona olejem.

 

Świecie wymieniał poprzedni właściciel nieco ponad rok temu. Jak zaczęły się problemy z nierówną pracą, wykręciłem jedną ze świec i sprawdziłem szczelinomierzem czy faktycznie jest nowa. Widać było że świeca była niedawno wymieniana. Oleju na niej nie było. W piątek wykręcę wszystkie świece i sprawdzę jak wyglądają elektrody. Może tak jak jak pisze Filon coś mi to podpowie. W dalszej kolejności spróbuję jakoś pomierzyć cewki. No i na koniec zostaną wtryskiwacze, które jeszcze nie wiem jak sprawdzić. Ale jeżeli na którymś cylindrze świeca będzie mokra, to można spróbować zaryzykować i kupić używany wtryskiwacz z allegro za 100 zł i podmienić. Gorzej jak wszystkie świece będą suche...

 

Pokrywy zaworów też sprawdzę, ale nie widziałem żeby któraś gdzieś się pociła. Po zdjęciu kolektora ssącego obejrzę jeszcze wszystko dokładnie. Tylko ASS Tobie chodzi chyba o jakąś wewnętrzną nieszczelność pokrywy zaworów skoro zalewało świecę?

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecie wymieniał poprzedni właściciel nieco ponad rok temu. Jak zaczęły się problemy z nierówną pracą, wykręciłem jedną ze świec i sprawdziłem szczelinomierzem czy faktycznie jest nowa. Widać było że świeca była niedawno wymieniana. Oleju na niej nie było. W piątek wykręcę wszystkie świece i sprawdzę jak wyglądają elektrody. Może tak jak jak pisze Filon coś mi to podpowie. W dalszej kolejności spróbuję jakoś pomierzyć cewki. No i na koniec zostaną wtryskiwacze, które jeszcze nie wiem jak sprawdzić. Ale jeżeli na którymś cylindrze świeca będzie mokra, to można spróbować zaryzykować i kupić używany wtryskiwacz z allegro za 100 zł i podmienić. Gorzej jak wszystkie świece będą suche...

 

Świeca nie musi być mokra (chyba że masz na myśli mokrą od oleju od strony cewki), była by gdyby nie było cały czas iskry abo tylko co jakiś czas się pojawiała. Prędzej będzie czarny nagar. W ten sposób powinno się udać namierzyć który to cylinder. Jak się uda to potem proponuję wymienić części w kolejności od najniższej ceny. To że któryś uszczelniacz czy pierścień olejowy puścił i zalewa świecę olejem (co powoduje brak iskry) bym nie brał pod uwagę, bo nie kopci na biało. Od sprawdzania wtryskiwaczy są specjalne zakłady, które robią to pod ciśnieniem. Chyba lepiej kupić używany wtryskiwacz jak kosztuje tylko 100 zł. Jednak ja bym zaczął od świecy i cewki, bo to najbardziej prawdopodobne w benzyniaku.

 

Czasem świeca ma tak że po wykręceniu i sprawdzeniu jest niby OK. Potem po zamontowaniu pod wpływem kompresji z mieszanką nie daje iskry. Może też być zły kolor iskry, albo być zbyt słaba.

 

Pokrywy zaworów też sprawdzę, ale nie widziałem żeby któraś gdzieś się pociła. Po zdjęciu kolektora ssącego obejrzę jeszcze wszystko dokładnie. Tylko ASS Tobie chodzi chyba o jakąś wewnętrzną nieszczelność pokrywy zaworów skoro zalewało świecę?

 

Potrafi puścić uszczelka lub pęknąć pokrywa w miejscu otworu gdzie wchodzi cewka. Na zewnątrz pokrywa będzie sucha, dopiero po wykręceniu cewki będzie widać czy jest wyciek.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no Młynarz :)

Wykręć i sprawdź wszystkie świece. U mnie pokazalo P0304 jak juz bylo za pozno, okazalo sie, ze od swiecy na 4 cylindrze odlecial kawalek i zrobil jakies kuku bo nie trzyma cisnienia teraz, jest okolo 9.

Gładzie sa ok, bede sprawdzał zawory teraz.

Takze posprawdzaj wszystko od tych najprostszych rzeczy jak wszystkie swiece zeby pozniej nie bylo :devil:

Edytowane przez ILLINX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee no Młynarz :)

Wykręć i sprawdź wszystkie świece. U mnie pokazalo P0304 jak juz bylo za pozno, okazalo sie, ze od swiecy na 4 cylindrze odlecial kawalek i zrobil jakies kuku bo nie trzyma cisnienia teraz, jest okolo 9.

Gładzie sa ok, bede sprawdzał zawory teraz.

Takze posprawdzaj wszystko od tych najprostszych rzeczy jak wszystkie swiece zeby pozniej nie bylo :devil:

 

Tak zrobię. Nie chcę kuku :) W piątek zajadę do warsztatu i wszystko posprawdzam

 

No i powykręcałem wszystkie świece. Dopiero ostatnia świeca pokazała mi w czym rzecz. Mam to samo, o czym pisał AAS - puszcza oring z pokrywy zaworów i zalewa świecę. Problem jest dosyć popularny - tutaj linki:

http://www.ifans.pl/showthread.php?1259-Uszczelka-pokrywy-zaworw-wycieki

http://g35driver.com/forums/g-spot/158154-spark-plug-tube-seals-leaking-2.html

W stanach dostępny jest nawet jakiś zestaw naprawczy:

http://my350z.com/forum/engine/512879-r-and-d-factory-valve-cover-gasket-set.html

 

Problem jest o tyle denerwujący że nie da się nigdzie w PL kupić tego oringu. Byłem dziś w ASO i powiedzieli mi że sam oring nie występuje oddzielnie w sprzedaży, występuję wraz z całą pokrywą zaworów, która kosztuje 1100 zł. Jutro wyciągnę pokrywę zaworów i zobaczę czy nie da się tego jakoś uszczelnić. Jeżeli nie, to pozostanie pewnie polowanie na używaną pokrywę zaworów w dobrym stanie z allegro :)

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to wtryski paliwa mogę ci spradzić na maszynie, pozna się ich wydajność czy jest równa oraz jak pylą...

W turbo autach na potęgo tego dokonuję bo w ich przypadku odchyłka na poziomie 9-11% kończy się zawsze tak samo - upalonym tłokiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to wtryski paliwa mogę ci spradzić na maszynie, pozna się ich wydajność czy jest równa oraz jak pylą...

W turbo autach na potęgo tego dokonuję bo w ich przypadku odchyłka na poziomie 9-11% kończy się zawsze tak samo - upalonym tłokiem...

 

Dzięki Coobcio :) Póki co, wyczyściłem gniazdo świecy, do którego dostawał się olej, uszczelniłem pokrywę zaworów i wysuszyłem cewkę. Teraz zeta jest już złożona i zobaczymy jak będzie się sprawować. Jeżeli nadal będzie kopcić, wyciągnę wtryski i chętnie do Ciebie zajadę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...