Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] problem z obrotomierzem i prędkościomierzem


Gość tomek_uk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy wymianie postojówek dla ułatwienia wyciągnij zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego - lepszy dostęp będzie. Zbiorniczek wyciąga się przez pociągnięcie go do góry :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam w n15 1.6 mialem tak samo predkosciomierz ruszal po rozgrzaniu a obrotomierz po odpaleniu lecial w prawo na allegro sa drogie wiec polecam poprawic wszystkie luty jakie zauwazysz w liczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie będę zakładać nowego tematu i dopisuje się do problemu ;)

 

No ostatnio i w mojej n15 się tak zaczęło dziać że odpalenie jest ok ,ssanie czy jazda jest ok

ale później wskazówka obrotomierza leci na maxa w prawo :(

ale jak się silnik zagrzeje i temp jest normalna praca to wskazówka jakby chciała wracać na normalny tryb obrotów.

Próbowałem przełączyć na benz i gasić/odpalać silnik i nic.

Przedwczoraj jak gasiłem na benz to ustawiła się na normalna pracę.

 

Jakoś nie robiłem zbytnio nić nigdy przy lutach w licznikach i wiem że są tam ścieżki itp i trochę się obawiam żeby czegoś nie popsuć.

Może zajrzę do licznika i zobaczę jak luty wyglądają. Chyba że będzie czekać wymiana licznika :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to sprawdż przewód plusowy na altku zanim zaczniesz grzebać w zegarkach

 

PS Oj widzę że cię te twoje nissany tej zimy rozczarowują :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za radę ;)

 

No w końcu nic wiecznie nie trzyma .

Człowiek też do lekarza musi iść,tylko że raczej mus być zdrowy żeby nerwowo wytrzymał tą parodie zdrowotna w naszym NFZ ;)

 

Ale mam nadzieję że nie długo będzie git .I tak więcej km robi n15 bo taniej :)

 

Jeszcze czekać chyba będzie mnie w n15 wymiana łańcuszka ale to odzielny temat i muszę poszukać go .Zeby poczytać .Bo coś hałasi w obudowie rozrządu :(

 

No i sprawdzałem na alternatorze,fakt był trochę luźny ale nie mocno.

dokręciłem kluczem 12 na mocno i jakby teraz nawet częściej była wskazówka na 8000 i falowała i czasami wraca na normalne obroty a czasami sobie jest na maksa.Jak jest zimny to raczej jest ok.

 

 

No i nyska znowu dziś zaskoczyła :(

Stojąc na światłach włączyły się wszystkie kontroli na liczniku,awaryjne i nawet wycieraczki :(

Samochód zgaszony i odpalony jeszcze raz i wszystko wróciło do normy.

No i wskazówka obrotomierza przeważnie jest na maxa.

Nie wiem czy rozciągnięty łańcuszek rozrządu by miał jakiś wpływ na to .

Tak myślę że jest trochę.

Ma ktoś jakiegoś pomysła i rade co to może być ;) ?

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co przeleciałem tematy to przyczyną są "zimne" luty w zegarach Rozebrać Polutować wszystko ponownie dodając cyny i ma działać Wtykę można psiknąć jeszcze kontakt sprayem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To będę się musiał uśmiechnąć do kuzyna on lubi się bawić w takie elektroniczne rzeczy .

Dwa kabelki to mogę polutować ale zbytnio nie mam ochoty się za to brać.

Na pewno zdemontuje licznik go obejrzę i pojadę do niego kupię "spokój"-dwa żubry i spokój :)

I dam znać co dalej się będzie działo ;)

Dzięki za radę ;)

 

Ps. Szczęśliwego Nowego Roku ;)

Oby Nowy Rok był lepszy od mijającego !!!

 

I jakoś dwa tyg minęły i nie miałem czasu zobaczyć do licznika :(

Dzisiaj dziewczyna jechała i zrobił tak

Zaczęły migać podświetlenie licznika,migały kontrolki na liczniku,awaryjne czasami przygasały i zgasły ( pojawiam sie i znikam :( ) światła krótkie.

Po przyjechaniu do domu poruszała kablem od alternatora i wszystko wróciło do normy .Kontrolki i podświetlenie nie migało.

 

Nie zapalała się kontrolka ładowania .

To by było coś z alternatorem czy faktycznie te zimne luty. Jutro już faktycznie będę musiał wykręcić licznik i zobaczyć te zimne luty.

Macie może jakieś pomysł jeśli chodzi o poruszenie tym kablem plusowym w altku coś z nim może nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc gdzies pekniety i jest przebicie. To by mialo zwiazek z tymi zgasajacymi swiatlami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i problem rozwiązany :)

Kupiłem używany alternator kosztował 100zł z przesyłką i wskazówka obrotomierza działa tak jak powinna :) godz roboty i jest OK.

Później sprawdzę sobie jakie ładowanie jest.

 

 

I d*pa d*pa d*pa .

Problem powrócił wskazówka dalej wróciła na 8tys obrotów :( wczoraj chwile jechałem i dziś rano 15km .

Teraz zobaczę i zimne luty i poprawię ich.

Bo mało prawdopodobne żeby dwa altki dawały coś nie tak.

Edytowane przez RAAAD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Marchelius

Witajcie.

Jestem nowy na forum i chciałbym przyłączyć się do dyskusji, bo mam podobny problem.

Jednakże na wstępie chcę zaznaczyć że uwielbiam moją N15 :)

Ale do rzeczy: już podczas zakupu mojej N15 wiedziałem że jest lekki problem z alternatorem. Objawia się to tym, że na "zimno" nie zapala się kontrolka ładowania, auto normalnie odpala, ale muszę go lekko przegazować, żeby "załapało" ładowanie, jak już załapie to działa OK - znajomy elektryk sprawdzał ładowanie i stwierdził, że dopóki to działa w ten sposób i mi nie przeszkadza to nie trzeba "na gwałt" tego naprawiać - i w sumie miał rację, jeżdże już tak ponad rok bez uszczerbku dla akumulatora. Ale dzisiaj wystąpił nowy objaw - po awaryjnym hamowaniu "zawiesiły" mi się wszystkie wskaźniki - nie działał ani prędkościomierz, ani obrotomierz ani wskaźniki paliwa i temperatury, wszystko opadło do zera. Po krótkim postoju z wyłączonym silnikiem wróciło do normy - ale tylko na kilka minut, podczas jazdy zawiesiło się wszystko ponownie - tym razem wskazówka temperatury wleciała na MAX, paliwa na zero, a obrotek i prędkosciomierz pokazywały ostatnie wartości sprzed 'zawiechy". Potem odwieszało się i zawieszało jeszcze kila razy.

 

Jak myślicie, czy jest to wyłącznie kwestia zimnych lutów czy coś zaczyna się dziać przy alternatorze ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja jakoś się nie znam na elektryce jak u kolegi wyżej objawy  i raczej  nie pomogę :(

 

 

A mam też mały problem.

W czasie jazdy włączyła się kontrolka ładowania.

Na koniec dnia przy odpaleniu auta i świateł też się włączyła ta kontrolka,światła wyłączone to kontrolka znikła.

Przyjeżdżając na parking zmierzyłem ładowanie to było 11,40V z światłami i bez a włączył sie  wentylatory chłodnicy i pozniej było napięcie 14,00V.

Moje pytanie czy to altek wariuje szczotki,czy diody jakieś czy nie wiem co tam jeszcze w środku jest.

Czy coś innego?

Dodam że te zimne luty nie poprawiałem z braku czasu :( wskazówka dalej świruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość emil123

Siema 

też tak miałem wymieniłem taki mały rezystor brązowy(niewiem jak to się dokładnie m=nazywa) taki największy brązowy.Działało może dzień albo dwa i znowu d*pa.będe się starał do skutku bo stukanie wskazówki obrotomierza o ogranicznik doprowadza mnie do szału :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość tomekdobry7

U mnie wskazówka obrotomierza też oszalała. Wymieniłem kondensator elektrolityczny 1000uF/16v i poprawiłem wszystkie luty na płytce obrotomierza usuwając ile się da starej cyny i zastąpienie świeżą. Długo to trwało w moim przypadku, bo robiłem to zwykłą lutownicą transformatorową i musiałem być ostrożny. Nie miałem też urządzenia do odsysania starej cyny, ale mimo to UDAŁO SIĘ!!

OBROTOMIERZ ŻYJE!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam wszystkich, mam pewien problem przy mojej almerze N15. Przestał działać licznik czyli prędkościomierz, oraz obrotomierz, natomiast wskaźnik paliwa i wody wskazuje full. Jaka może być przyczyna? Miał już ktoś

podobny problem?

Edytowane przez Thunder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...