Gość Tofu Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 zobacz na allegro myślę ze trafisz sprawnego za mniejsze pieniążki nie wiem z jakiej to almery ale napewno pb ,, http://allegro.pl/licznik-liczniki-zegar-zegary-nissan-almera-i2733305916.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chudy94 Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Amlera N15,czyli myślisz,że liczniki mogą być do wymiany?w piątek pobawimy się jeszcze z kondensatorem i wstawie relacje czy pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 n15 stki akurat nie wiele było szybciej i taniej jest czasem zmienić i sie nie bawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Przy wymianie postojówek dla ułatwienia wyciągnij zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodniczego - lepszy dostęp będzie. Zbiorniczek wyciąga się przez pociągnięcie go do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chudy94 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Ok,dzięki za info,w piątek napiszę co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 witam w n15 1.6 mialem tak samo predkosciomierz ruszal po rozgrzaniu a obrotomierz po odpaleniu lecial w prawo na allegro sa drogie wiec polecam poprawic wszystkie luty jakie zauwazysz w liczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Nie będę zakładać nowego tematu i dopisuje się do problemu No ostatnio i w mojej n15 się tak zaczęło dziać że odpalenie jest ok ,ssanie czy jazda jest ok ale później wskazówka obrotomierza leci na maxa w prawo ale jak się silnik zagrzeje i temp jest normalna praca to wskazówka jakby chciała wracać na normalny tryb obrotów. Próbowałem przełączyć na benz i gasić/odpalać silnik i nic. Przedwczoraj jak gasiłem na benz to ustawiła się na normalna pracę. Jakoś nie robiłem zbytnio nić nigdy przy lutach w licznikach i wiem że są tam ścieżki itp i trochę się obawiam żeby czegoś nie popsuć. Może zajrzę do licznika i zobaczę jak luty wyglądają. Chyba że będzie czekać wymiana licznika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Najpierw to sprawdż przewód plusowy na altku zanim zaczniesz grzebać w zegarkach PS Oj widzę że cię te twoje nissany tej zimy rozczarowują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 (edytowane) Dzięki za radę No w końcu nic wiecznie nie trzyma . Człowiek też do lekarza musi iść,tylko że raczej mus być zdrowy żeby nerwowo wytrzymał tą parodie zdrowotna w naszym NFZ Ale mam nadzieję że nie długo będzie git .I tak więcej km robi n15 bo taniej Jeszcze czekać chyba będzie mnie w n15 wymiana łańcuszka ale to odzielny temat i muszę poszukać go .Zeby poczytać .Bo coś hałasi w obudowie rozrządu No i sprawdzałem na alternatorze,fakt był trochę luźny ale nie mocno. dokręciłem kluczem 12 na mocno i jakby teraz nawet częściej była wskazówka na 8000 i falowała i czasami wraca na normalne obroty a czasami sobie jest na maksa.Jak jest zimny to raczej jest ok. No i nyska znowu dziś zaskoczyła Stojąc na światłach włączyły się wszystkie kontroli na liczniku,awaryjne i nawet wycieraczki Samochód zgaszony i odpalony jeszcze raz i wszystko wróciło do normy. No i wskazówka obrotomierza przeważnie jest na maxa. Nie wiem czy rozciągnięty łańcuszek rozrządu by miał jakiś wpływ na to . Tak myślę że jest trochę. Ma ktoś jakiegoś pomysła i rade co to może być ? Edytowane 31 Grudnia 2012 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 31 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2012 Z tego co przeleciałem tematy to przyczyną są "zimne" luty w zegarach Rozebrać Polutować wszystko ponownie dodając cyny i ma działać Wtykę można psiknąć jeszcze kontakt sprayem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 15 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 To będę się musiał uśmiechnąć do kuzyna on lubi się bawić w takie elektroniczne rzeczy . Dwa kabelki to mogę polutować ale zbytnio nie mam ochoty się za to brać. Na pewno zdemontuje licznik go obejrzę i pojadę do niego kupię "spokój"-dwa żubry i spokój I dam znać co dalej się będzie działo Dzięki za radę Ps. Szczęśliwego Nowego Roku Oby Nowy Rok był lepszy od mijającego !!! I jakoś dwa tyg minęły i nie miałem czasu zobaczyć do licznika Dzisiaj dziewczyna jechała i zrobił tak Zaczęły migać podświetlenie licznika,migały kontrolki na liczniku,awaryjne czasami przygasały i zgasły ( pojawiam sie i znikam ) światła krótkie. Po przyjechaniu do domu poruszała kablem od alternatora i wszystko wróciło do normy .Kontrolki i podświetlenie nie migało. Nie zapalała się kontrolka ładowania . To by było coś z alternatorem czy faktycznie te zimne luty. Jutro już faktycznie będę musiał wykręcić licznik i zobaczyć te zimne luty. Macie może jakieś pomysł jeśli chodzi o poruszenie tym kablem plusowym w altku coś z nim może nie tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Moze byc gdzies pekniety i jest przebicie. To by mialo zwiazek z tymi zgasajacymi swiatlami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) No i problem rozwiązany Kupiłem używany alternator kosztował 100zł z przesyłką i wskazówka obrotomierza działa tak jak powinna godz roboty i jest OK. Później sprawdzę sobie jakie ładowanie jest. I d*pa d*pa d*pa . Problem powrócił wskazówka dalej wróciła na 8tys obrotów wczoraj chwile jechałem i dziś rano 15km . Teraz zobaczę i zimne luty i poprawię ich. Bo mało prawdopodobne żeby dwa altki dawały coś nie tak. Edytowane 23 Stycznia 2013 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marchelius Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witajcie. Jestem nowy na forum i chciałbym przyłączyć się do dyskusji, bo mam podobny problem. Jednakże na wstępie chcę zaznaczyć że uwielbiam moją N15 Ale do rzeczy: już podczas zakupu mojej N15 wiedziałem że jest lekki problem z alternatorem. Objawia się to tym, że na "zimno" nie zapala się kontrolka ładowania, auto normalnie odpala, ale muszę go lekko przegazować, żeby "załapało" ładowanie, jak już załapie to działa OK - znajomy elektryk sprawdzał ładowanie i stwierdził, że dopóki to działa w ten sposób i mi nie przeszkadza to nie trzeba "na gwałt" tego naprawiać - i w sumie miał rację, jeżdże już tak ponad rok bez uszczerbku dla akumulatora. Ale dzisiaj wystąpił nowy objaw - po awaryjnym hamowaniu "zawiesiły" mi się wszystkie wskaźniki - nie działał ani prędkościomierz, ani obrotomierz ani wskaźniki paliwa i temperatury, wszystko opadło do zera. Po krótkim postoju z wyłączonym silnikiem wróciło do normy - ale tylko na kilka minut, podczas jazdy zawiesiło się wszystko ponownie - tym razem wskazówka temperatury wleciała na MAX, paliwa na zero, a obrotek i prędkosciomierz pokazywały ostatnie wartości sprzed 'zawiechy". Potem odwieszało się i zawieszało jeszcze kila razy. Jak myślicie, czy jest to wyłącznie kwestia zimnych lutów czy coś zaczyna się dziać przy alternatorze ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Ja jakoś się nie znam na elektryce jak u kolegi wyżej objawy i raczej nie pomogę A mam też mały problem. W czasie jazdy włączyła się kontrolka ładowania. Na koniec dnia przy odpaleniu auta i świateł też się włączyła ta kontrolka,światła wyłączone to kontrolka znikła. Przyjeżdżając na parking zmierzyłem ładowanie to było 11,40V z światłami i bez a włączył sie wentylatory chłodnicy i pozniej było napięcie 14,00V. Moje pytanie czy to altek wariuje szczotki,czy diody jakieś czy nie wiem co tam jeszcze w środku jest. Czy coś innego? Dodam że te zimne luty nie poprawiałem z braku czasu wskazówka dalej świruje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emil123 Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Siema też tak miałem wymieniłem taki mały rezystor brązowy(niewiem jak to się dokładnie m=nazywa) taki największy brązowy.Działało może dzień albo dwa i znowu d*pa.będe się starał do skutku bo stukanie wskazówki obrotomierza o ogranicznik doprowadza mnie do szału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekdobry7 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 U mnie wskazówka obrotomierza też oszalała. Wymieniłem kondensator elektrolityczny 1000uF/16v i poprawiłem wszystkie luty na płytce obrotomierza usuwając ile się da starej cyny i zastąpienie świeżą. Długo to trwało w moim przypadku, bo robiłem to zwykłą lutownicą transformatorową i musiałem być ostrożny. Nie miałem też urządzenia do odsysania starej cyny, ale mimo to UDAŁO SIĘ!! OBROTOMIERZ ŻYJE!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pataj82 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Witam wszystkich, mam pewien problem przy mojej almerze N15. Przestał działać licznik czyli prędkościomierz, oraz obrotomierz, natomiast wskaźnik paliwa i wody wskazuje full. Jaka może być przyczyna? Miał już ktoś podobny problem? Edytowane 28 Września 2017 przez Thunder Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.