mario_pil Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Cześć, Chciałem naprawić swoje ogrzewanie fotela ponieważ nie grzeje mi siedzisko, a tylko samo oparcie. Mata w siedzisku jest przepalona, nie chciałem kombinować z lutowaniem ponieważ sama mata jest przyklejona do gąbki siedziska pod tapicerką. W celu naprawy zakupiłem nową matę, wg metki jest to mata fordowska. Problem polega na tym że nie wiem jak połączyć nową matę z oryginalną instalacją Primery. Mata fordowska ma tradycyjnie tylko 2 przewody. Natomiast instalacja w aucie wygląda tak, że maty siedziska wychodzą aż 3 przewody. Dwa z nich idą bezpośrednio do wtyczki, którą wpina się w kostkę wychodzącą z podłogi. Trzeci przewód, który wychodzi z maty też oczywiście idzie do tej wtyczki, ale w połowie ten przewód ma wpiętą wtyczkę która z kolei idzie do maty oparcia. Sorry wiem, że jestem lamerem w kwestiach elektrycznych, lepiej radzę sobie z mechaniką. W załączeniu schemat który zrobiłem ponieważ opis może być trochę niejasny i schemat elektryczny instalacji ogrzewania foteli w Primerze znaleziony gdzieś w sieci. Pomóżcie proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Bo w primerze są tak jakby dwa obwody. Jest na tej zasadzie, że masz obie maty połączone szeregowo - grzanie na LO albo maty podpięte równolegle wtedy masz grzanie HI. Zobacz sobie stronę dalej w service manualu to wszystko Ci się wyjaśni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Bo w primerze są tak jakby dwa obwody. Jest na tej zasadzie, że masz obie maty połączone szeregowo - grzanie na LO albo maty podpięte równolegle wtedy masz grzanie HI. Zobacz sobie stronę dalej w service manualu to wszystko Ci się wyjaśni. Dzięki za podpowiedź, ale dalej nie wiem jak podłączyć tę nową matę ze względu na moją mierną wiedzę elektryczną. Czy mógłbyś łopatologicznie mi to wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Dobra inaczej, która oryginalna Ci się zrąbała - dwu czy trzy przewodowa? Edytowane 1 Listopada 2012 przez Janusz_lublin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Dobra inaczej, która oryginalna Ci się zrąbała - dwu czy trzy przewodowa? Trzy- przewodowa jest spalona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 (edytowane) Jak trójprzewodowa to trochę do ........ jest. Zobacz na schemat który załączyłem post wyżej. Strzałkami masz oznaczone jak płynie prąd. Na obiegu LO mamy: aku -> bezpiecznik (G/R) -> włącznik (BR/W)-> (W) 3 grzałki ->1 grzałka ( -> masa. Na obiegu HI mamy: aku -> bezpiecznik (G/R) -> włącznik (P poźniej Y) -> termostaty [teraz prąd się dzieli na 2 obwody] jeden to: 2 grzałki po czym przewodem W a później BR/w idzie do włącznika gdzie jest zwarty do masy. Drugi obieg to jedna grzałka w macie trójgrzałkowej -> przewodem R połączona z dodatkową matą a z tej maty do masy Czyli na obiegu LO mamy 4 grzałki szeregowo a na obiegu HI mamy 2 grzałki szeregowo a do nich dołączony równolegle zestaw 2 grzałek połączonych szeregowo. Edytowane 1 Listopada 2012 przez Janusz_lublin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Dzięki Janusz, przyszło mi jeszcze do głowy czy dało by się uprościć sprawę i podłączyć obie maty na jednym biegu. Tym bardziej że w macie która padła są wspomniane termostaty a nie wiem czy są one sprawne, nowa mata termostatów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 1 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Czemu nie. Wtedy z nową matą wpinasz się pomiędzy brązowo/biały przewód a czerwony Tylko jedna mała uwaga - zobacz najpierw na sprawnej macie jaka jest rezystancja pomiędzy białym a czerwonym przewodem. Rezystancja maty fordoskiej musi być podobna lub nieznacznie mniejsza. Ford jak mniemam miał regulację prądu poprzez potencjometr na panelu - tak samo jak i golf III 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario_pil Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Czemu nie. Wtedy z nową matą wpinasz się pomiędzy brązowo/biały przewód a czerwony Tylko jedna mała uwaga - zobacz najpierw na sprawnej macie jaka jest rezystancja pomiędzy białym a czerwonym przewodem. Rezystancja maty fordoskiej musi być podobna lub nieznacznie mniejsza. Ford jak mniemam miał regulację prądu poprzez potencjometr na panelu - tak samo jak i golf III Dzięki Wielkie za pomoc, spróbuję wpiąć się w ten uproszczony sposób o ile rezystancja będzie oki. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfiatos Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 SORki za odgrzewanie kotleta. Ja mam taki problem, że fotel pasażera grzeje tylko na LO. Co mogę sprawdzić? LO grzeje ok ale czasem to za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Najlepiej wziąć omomierz i posprawdzać opór mat. Schemat masz kilka postów wyżej. Wystarczy wypiąć kostkę i posprawdzać przejścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.