Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wymiana maty grzewczej fotela kierowcy


mario_pil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Chciałem naprawić swoje ogrzewanie fotela ponieważ nie grzeje mi siedzisko, a tylko samo oparcie.

 

Mata w siedzisku jest przepalona, nie chciałem kombinować z lutowaniem ponieważ sama mata jest przyklejona do gąbki siedziska pod tapicerką. W celu naprawy zakupiłem nową matę, wg metki jest to mata fordowska.

 

Problem polega na tym że nie wiem jak połączyć nową matę z oryginalną instalacją Primery. Mata fordowska ma tradycyjnie tylko 2 przewody. Natomiast instalacja w aucie wygląda tak, że maty siedziska wychodzą aż 3 przewody. Dwa z nich idą bezpośrednio do wtyczki, którą wpina się w kostkę wychodzącą z podłogi. Trzeci przewód, który wychodzi z maty też oczywiście idzie do tej wtyczki, ale w połowie ten przewód ma wpiętą wtyczkę która z kolei idzie do maty oparcia.

 

Sorry wiem, że jestem lamerem w kwestiach elektrycznych, lepiej radzę sobie z mechaniką. :D

 

W załączeniu schemat który zrobiłem ponieważ opis może być trochę niejasny i schemat elektryczny instalacji ogrzewania foteli w Primerze znaleziony gdzieś w sieci.

 

Pomóżcie proszę :wave:

post-49692-0-07870000-1351798108_thumb.jpg

post-49692-0-42618500-1351798108_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w primerze są tak jakby dwa obwody. Jest na tej zasadzie, że masz obie maty połączone szeregowo - grzanie na LO albo maty podpięte równolegle wtedy masz grzanie HI. Zobacz sobie stronę dalej w service manualu to wszystko Ci się wyjaśni.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w primerze są tak jakby dwa obwody. Jest na tej zasadzie, że masz obie maty połączone szeregowo - grzanie na LO albo maty podpięte równolegle wtedy masz grzanie HI. Zobacz sobie stronę dalej w service manualu to wszystko Ci się wyjaśni.

 

Dzięki za podpowiedź, ale dalej nie wiem jak podłączyć tę nową matę ze względu na moją mierną wiedzę elektryczną. Czy mógłbyś łopatologicznie mi to wytłumaczyć? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra inaczej, która oryginalna Ci się zrąbała - dwu czy trzy przewodowa?

post-10134-0-48072400-1351803389_thumb.jpg

Edytowane przez Janusz_lublin
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trójprzewodowa to trochę do ........ jest. Zobacz na schemat który załączyłem post wyżej. Strzałkami masz oznaczone jak płynie prąd. Na obiegu LO mamy: aku -> bezpiecznik (G/R) -> włącznik (BR/W)-> (W) 3 grzałki ->1 grzałka ( B)-> masa. Na obiegu HI mamy: aku -> bezpiecznik (G/R) -> włącznik (P poźniej Y) -> termostaty [teraz prąd się dzieli na 2 obwody] jeden to: 2 grzałki po czym przewodem W a później BR/w idzie do włącznika gdzie jest zwarty do masy. Drugi obieg to jedna grzałka w macie trójgrzałkowej -> przewodem R połączona z dodatkową matą a z tej maty do masy

 

Czyli na obiegu LO mamy 4 grzałki szeregowo a na obiegu HI mamy 2 grzałki szeregowo a do nich dołączony równolegle zestaw 2 grzałek połączonych szeregowo.

Edytowane przez Janusz_lublin
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Janusz, przyszło mi jeszcze do głowy czy dało by się uprościć sprawę i podłączyć obie maty na jednym biegu. Tym bardziej że w macie która padła są wspomniane termostaty a nie wiem czy są one sprawne, nowa mata termostatów nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie. Wtedy z nową matą wpinasz się pomiędzy brązowo/biały przewód a czerwony Tylko jedna mała uwaga - zobacz najpierw na sprawnej macie jaka jest rezystancja pomiędzy białym a czerwonym przewodem. Rezystancja maty fordoskiej musi być podobna lub nieznacznie mniejsza. Ford jak mniemam miał regulację prądu poprzez potencjometr na panelu - tak samo jak i golf III

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie. Wtedy z nową matą wpinasz się pomiędzy brązowo/biały przewód a czerwony Tylko jedna mała uwaga - zobacz najpierw na sprawnej macie jaka jest rezystancja pomiędzy białym a czerwonym przewodem. Rezystancja maty fordoskiej musi być podobna lub nieznacznie mniejsza. Ford jak mniemam miał regulację prądu poprzez potencjometr na panelu - tak samo jak i golf III

 

Dzięki Wielkie za pomoc, spróbuję wpiąć się w ten uproszczony sposób o ile rezystancja będzie oki.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

SORki za odgrzewanie kotleta. Ja mam taki problem, że fotel pasażera grzeje tylko na LO. Co mogę sprawdzić? LO grzeje ok ale czasem to za mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wziąć omomierz i posprawdzać opór mat. Schemat masz kilka postów wyżej. Wystarczy wypiąć kostkę i posprawdzać przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...