Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Cieżko zapala Nissan Primiera 2.0


matii-x
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od roku mam problem z odpalaniem zimniego silnika bo musze trochę pokręci rozrusznikiem żeby załapał a wcześniej zapalał za pierwszym razem . Na ciepłym silnik zapala odpierwszego

Wymieniłem

Świecę zapłonowe

Przewody wyskokiego napieca

Kopułkie

Palec

Pompkię paliwa

Po wymianie tych części troszkę mniej kręce rozrusznikiem

Już sam nie wiem co może być :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam diesla i też mi ciężko kręcił tzn zaczął długo krecić :(

Wykręciłem rozrusznik wyczysciłem z pyłu i kończyły się szczotki.

Kupiłem nowe szczotki byłem w warsztacie żeby mi zgrzali do obudowy .Koszt niewielki bo szczotki 17zł a w warszt wzieli 10zł za zgrzanie.

Wszystko złożyłem i lepiej pali.

Może też sprubuj go wykręcić i zobaczyć co w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik właśnie tydzień temu robiłem bo zazczął grzytać przy odpalaniu to wymieniałem szczotki i tulejki i nadal tak samo odpala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator :nissan2:

pojedź do dobrego elektryka co ci sprawdzi wydajność akumulatora pod obciążeniem i będzie wiadomo co dalej eliminować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kolektorem masz dwa czujniki, jeden odpowiada za sygnał do ECU drugi za wskaźnik na tablicy, jeżeli objaw jest tylko w chłodne dni, może warto się jemu przyjrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod kolektorem masz dwa czujniki, jeden odpowiada za sygnał do ECU drugi za wskaźnik na tablicy, jeżeli objaw jest tylko w chłodne dni, może warto się jemu przyjrzeć

Silnik tak samo zapał w +30 i także w przy minusowych temperaturach czasami potrafił zaskoczyć za pierwszym razem bez dodawania gazu

Ten czujnik co odpowiada za ECU to z dwoma kablami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał jwa sprawdź akumulator (można to zrobić w niektórych punktach gdzie sprzedają akumulatory) a także klemy. Jeśli klema luźno opina końcówkę bieguna, to przepływ prądu jest mniejszy niż powinien i przy zimnym silniku, kiedy ciężej jest mu kręcić, rozrusznik dostaje mniej prądu. Może też to być przytarty przewód akumulator - rozrusznik, obejrzyj go dobrze.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio w ogóle nie miałem czasu podjechać na stację (tankuje PB98 na najtańszej w mieście i zawsze są kolejki), a że jeżdżę na LPG to mi się nie spieszyło wcale... I zauważyłem, że im mniej PB w baku tym ciężej zapalał, dłużej kręcił. Nigdy więcej jazdy na rezerwie przez tydzień. Zatankowane ponad pół baku i od razu lepiej, dla pewności dolałem trochę środka STP do wyciągania wody z baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że czytałem różne testy 98 to sens używania ..jak kto woli

na rozruchu mamy taką dawkę paliwa np troszkę danych

 

dzieki czujnikowi w kolektorze ssącym mamy odpowiedną dawkę paliwa i dla SR20

wolne obroty na rozgrzanym silniku w granicach 2.5 ms .... wysokie obroty pełna moc to max 12-13ms

na zimnym silniku gdzie podbite są obroty pod 1500 rpmi ,(i to kolega niech powie czy tak ma )

czasy oscylują w granicach 4 ms ....!!!!!!!!!!!!!!! wiec sporo podlewa ,,,

 

następny pomysł to ja bym troszeczkę wyprzedził zapłon ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak rozrusznik kręci a auto nie łapie winna jest mieszanka ,,,

 

No racja, nie doczytałem. Myślałem że ciężko kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako że czytałem różne testy 98 to sens używania ..jak kto woli

na rozruchu mamy taką dawkę paliwa np troszkę danych

 

dzieki czujnikowi w kolektorze ssącym mamy odpowiedną dawkę paliwa i dla SR20

wolne obroty na rozgrzanym silniku w granicach 2.5 ms .... wysokie obroty pełna moc to max 12-13ms

na zimnym silniku gdzie podbite są obroty pod 1500 rpmi ,(i to kolega niech powie czy tak ma )

czasy oscylują w granicach 4 ms ....!!!!!!!!!!!!!!! wiec sporo podlewa ,,,

 

następny pomysł to ja bym troszeczkę wyprzedził zapłon ,,,

Mój jak odpali na zimnym to trzymam równo 1tyś obr/min kiedyś jak dobrze pamiętam to trzymał 1.5tyś obr na zimnym .Czyli czujka do wymiany ?

Edytowane przez matii-x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze do tego co napisał @Tofu, wtrysk działa jako fullgrupa, czyli wszystkie leją naraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś wymieniałem czujnik i nadal to samo się dzieje od 5dni silnik zaczął trzymać na zimnym 1500rmp

Teraz pytanie czym problem dolega

 

Ostatnio zauważyłem jak jest -8 to silnik szybciej zapali niż przy +7

Edytowane przez matii-x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje sprawdzić wtryski w tym tygodniu

Byłem ostatnio na sprawdzeniu komputera czy nie mam błędu czy coś ale wyszło że typ nie mógł się podłączyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ostatnio na sprawdzeniu komputera czy nie mam błędu czy coś ale wyszło że typ nie mógł się podłączyć

 

jak coś to będę w Zamościu ale dopiero na święta, to mozemy podłączyć do kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...