Gość lukpad Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam Podczas odpalania auta często zawiesza się rozrusznik, chciałbym go sam naprawić. W tym celu planuję wcześniej zakup tulei oraz szczotek jednak mam problem ze znalezieniem ich w jakimkolwiek sklepie w KRK. W internecie też nie mogę znaleźć. Czy aby dokonać takiego zakupu będę potrzebował informacji jakiej firmy mam rozrusznik? Czy jest jakiś manual odnośnie kolejnych kroków regeneracji? Proszę o informację gdzie można zakupić odpowiednie części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 I pewnie nie znajdziesz. Chyba że w serwisie ale za odpowiednią cenę i oczywiście podając VIN. Nie stety ale musisz zacząć regenerację od wyjęcia rozrusznika! Były 2typy Hitachi(2rodzaje)oraz Marelli. Wiesz jaki masz? Poza tym jeżeli masz n.p. H... To jest tam jedna tulejka-2rodzaje!, na pewno jest nie dobra? Szczotek są bodaj 3rodzaje, wiesz które masz? . Wszystko dostaniesz bez problemu! Ale musisz położyć sprzedawcy graty na stół! Powodzenia. I nie zapomnij przed składaniem wyrównać kumutator! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ostatnio padł mi rozrusznik Magneti Marelli a konkretnie automat. Zapewne miał wypalone styki w środku bo bendiks wyrzucał ale kręcić nie chciał.Zjeździłem chyba wszystkie okoliczne sklepy w poszukiwaniu części. Zadzwoniłem do serwisu Nissana. Cena jaką usłyszałem za automat to bagatela 346zł. Termin 5dni roboczych- do ściągnięcia z Holandii. Skończyło sie na zakupie nowego rozrusznika polskiej firmy Auto Starter. Szkoda mi tego starego bo w środku wygląda jak nowy ale co zrobić. Więc jeśli masz kolego Magneti Marelli to możesz mieć kłopot z dostępnością części zamiennych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) Ostatnio padł mi rozrusznik Magneti Marelli a konkretnie automat. Zapewne miał wypalone styki w środku bo bendiks wyrzucał ale kręcić nie chciał. Coś po kręciłeś!? Automat służy do wychylania bendixa! A kręci to silnik!(spalony stojan, wirnik/zdarty kumutator,zużyte szczotki). Można regenerować! Skończyło sie na zakupie nowego rozrusznika polskiej firmy Auto Starter. Szkoda mi tego starego bo w środku wygląda jak nowy ale co zrobić. Ciekawe jak długo po ciągnie? .Taniej i lepiej wychodzi używka. Więc jeśli masz kolego Magneti Marelli to możesz mieć kłopot z dostępnością części zamiennych Kiepsko szukałeś i trafiałeś! To bardzo popularna firma tak że do innych marek. Wiec tu jest globalzacja. Cześć silnikowa, automat występuje w innych modelach. Różnica jest w czesci glownej- "główka"montażowa(bendix, mechanizm) Edytowane 6 Listopada 2012 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 wy googlaj sobie firmę BENDIX mają wszystkie graty i robią remonty też ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Coś po kręciłeś!? Automat służy do wychylania bendixa! A kręci to silnik!. Aby na pewno tylko do tego ? A jak myślisz dlaczego połączony jest tą miedzianą plecionką z silnikiem? Widzę że nie do konca wiesz co piszesz więc odpowiem Ci. Automat ma w środku także styk wysokoprądowy który dostarcza prąd dla silnika w momencie gdy wychyla się bendix. Nie jestem jakimś laikiem i nie musisz mi tłumaczyć zasady działania rozrusznika bo znam ją. (spalony stojan,wirnik/zdarty kumutator,zużyte szczotki) Gdyby były zużyte szczotki rozrusznik nawet by nie szczeknął. Reakcja byłaby zerowa. Ciekawe jak długo po ciągnie? .Taniej i lepiej wychodzi używka. Więc jeśli masz kolego Magneti Marelli to możesz mieć kłopot z dostępnością części zamiennych Byłem w międzyczasie na szrocie. Zaśpiewali 350zł. Wziąłbyś za tyle używke w niewiadomym stanie? Zweryfikować środka nie pozwolili więc się pożegnałem Kiepsko szukałeś i trafiałeś! To bardzo popularna firma tak że do innych marek. Wiec tu jest globalzacja. Cześć silnikowa, automat występuje w innych modelach. Różnica jest w czesci glownej- "główka"montażowa(bendix, mechanizm) Nie wiem czy tak kiepsko. Byłem w sklepie motoryzacyjnym który niejednokrotnie był dla mnie ostatnią deską ratunku. Owszem część taka figurowała w ich bazie, cena 100zł ale wszędzie stan zerowy więc nie było możliwości jej ściągnięcia. Edytowane 8 Listopada 2012 przez wojtek2812 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Ceny z kosmosu, jak chcesz to został mi z SR20DE rozrusznik mogę oddać za rozsądną cenę daj znaka na prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek2812 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Kolego będę próbował dostać gdzieś elektromagnes do magneti marelli po normalnej cenie ale dzięki za propozycje. Mam nadzieje że zamiennik pośmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukpad Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedź, dzisiaj zabieramy się za wymontowanie i w sobotę jak wszystko pójdzie dobrze pojadę do Bendiksu w KRK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 wojtek2812 . Jak to pięknie ujołeś wysoko prądówy, -to jest ta "plecionka"(fi>08~10mm ). Ponieważ największe obciążenie(opór) przypada na cewkę automatu(kabel by się "ugotował") i do tego dokłada się trochę silnik. Jak bym miał to tak określić to silnik zasila kabel ze styku automatu o "pod wyrzszonym" prądzie(fi>2,5mm ). Wynik obrazowy (zasilanie główne)10-2,5(silnik)=7,5(cewka/automat). Tak że gdybyś chciał uruchamiać sam silnik rozrusznika to kabel zasilania z aq nie przekroczył by fi3mm.(+za bezpieczeńe obwódu) Zasady działania też znam :-) Mój błąd polega na tym że zaćmiło przy czytaniu że bendix wyrzuca a cewka automatu na to miast, nie łączy styku na silnik! -mea kulpa. Na to miast jeżeli chodzi o styk w autom. to powiem Ci że akurat mój wuj jest elek.-mech. i czasami chodz teoretycznie jest nie rozbieralny. Jeżeli cewka działała, stycznik naprawił. Robił ostatnio N.Cabstar i wlasnie automat do pasował przebierając graty na półce z jakiegoś Fiata(chyba- mówi), coś tam tylko przerobił bo brakowało 5mm wypchnięcia. W sklepach dobierają tylko katalogowo i nawet ich zamienniki nie obejmują pewnych zgodności poszczególnych elementów. Przykład banalny 1modelu/marki ; spytaj o linkę h.ręcznego do p11.144 spyta który rok, powiesz 00. A on na to- no przykro mi mam ale do modelu z 01 jest inna nie bedzie pasowała! A G. Prawda! Różnica polega na średnicy blaszki blokującej na zaczepie "lizaka"przy zacisku( bo zmienili dostawcę linek do fabryki) . I dużo by tu wymieniać przykładów między rożnymi markami. Dla tego może idź do n.p.elek.mech. i coś znajdzie, pewnych elementów nie wywalają do kosza bo pasują do innych też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukpad Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Wymieniłem tylko tulejki (6zł) za 2 sztuki w Bendiksie:) Gość w sklepie powiedział że bendiks i szczotki są jeszcze dobre. Dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Podepnę się pod ten wątek. Korzystając z zebranego tu doświadczenia też postanowiłem zabrać się za wymianę tulejek w Magneti Marelli, bo mój rozrusznik "wiesza się" od czasu do czasu (kilka razy w skali kilku miesięcy), albo brakuje mu wigoru. Ale trochę jestem rozczarowany ... moje (stare) tulejki wyglądają prawie idealnie. Mam słabą suwmiarkę ,ale pomiar starych i nowych tulejek praktycznie pokazuje to samo (nowe mają też lekki luz przy próbnym przymierzeniu na wale wirnika). Nie ma mowy o "jajowatości" tulejki jak pokazana w tym wątku. http://punto.org.pl/...l176czylimk1/56 Kurczę może u mnie zawodzi coś innego? Może automat słabo łączy puszczając "słaby" prąd i rozrusznik nie ma siły kręcić? Drugie podejrzenie to potencjalny problem ze stojanem. Po oczyszczeniu z pyłu grafitowego oglądałem uzwojenie stojana izolowane zółtą powłoką. Stan powłoki izolacyjnej budzi moje zastrzeżenia, w kilku miejscach widać kilkumilimetrowe ubytki, a w kilku "pęknięcia". Tak kombinuję że może jak to wszystko było pokryte pyłem grafitowym, a do tego zawilgocone, to prąd mógł częściowo uciekać do obudowy/masy i stąd brak mocy i zawieszanie się od czasu do czasu rozrusznika, zwłaszcza w wilgotne dni (choć nie zawsze). Może warto stojan zaizolować jakąś laką tak jak jest izolowane uzwojenie wirnika? Zna ktoś z Was taki specyfik? Nowy stojan raczej odpada - koszty. A może macie inne sugestie? btw czy domowym sposobem można ocenić stan automatu? Ze dwa dni temu byłem w firmie Jettro (w Wawie na Wolskiej) i dałem rozrusznik do sprawdzenia. "Fachowcy" niby sprawdzili i orzekli że najpewniej tulejki są do wymiany i ogólnie do czyszczenia cały rozrusznik + szlif komutatora. Za taką usługę krzykneli 240pln + ewentualnie 60pln gdyby automat był takeże do wymiany. Ostatecznie podziękowałem za usługę, bo miałem wrażenie że mogę zostawić tam 300+pln Co doradzicie? Edytowane 16 Listopada 2012 przez Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukpad Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Debeściak czy udało Ci się może naprawić rozrusznik? U mnie problem powrócił po lekko miesiącu od wykręcenia i wymiany tulejek. Byłem u mechanika, rozkręcił go przy mnie, szczotki są w porządku, kumutator niby też, na tulejkach jakiegoś specjalnego luzu nie ma. Przeczyścił i złożył, niestety problem nadal występuje: Proszę o sugestie czym takie zachowanie może być jeszcze spowodowane. Rozrusznik zacina się tylko jeżeli auto postoi z 6h (po nocy to standard, po pracy 8h również), w wakacje gdy było ciepło również był problem, gdy auto już odpali to mogę później zgasić, odpiąć zapłon i kręcić rozrusznikiem bez przerwy (żadnych zacięć), u mechanika w ten sposób sprawdzaliśmy akumulator i pracę rozrusznika. Ciężko szukać przyczyny gdy problem występuje tylko gdy auto długo postoi. Rozrusznik jak na filmiku na początku zawsze robi z 2 obroty a później jest pierwsze zacięcie i tak już do odpalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Może być problem elektryczny. Dobrze by było sprawdzić miernikiem cęgowym pobór prądu podczas zacięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukpad Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Sprawdzałem zwykłym miernikiem napięcia i w momencie zacięcia voltarz spadał do 0:) Nie znam się totalnie ale tak z ciekawości chciałem zobaczyć co się dzieje w takiej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) Debeściak czy udało Ci się może naprawić rozrusznik? U mnie problem powrócił po lekko miesiącu od wykręcenia i wymiany tulejek. Byłem u mechanika, rozkręcił go przy mnie, szczotki są w porządku, kumutator niby też, na tulejkach jakiegoś specjalnego luzu nie ma. Przeczyścił i złożył, niestety problem nadal występuje: Proszę o sugestie czym takie zachowanie może być jeszcze spowodowane. Rozrusznik zacina się tylko jeżeli auto postoi z 6h (po nocy to standard, po pracy 8h również), w wakacje gdy było ciepło również był problem, gdy auto już odpali to mogę później zgasić, odpiąć zapłon i kręcić rozrusznikiem bez przerwy (żadnych zacięć), u mechanika w ten sposób sprawdzaliśmy akumulator i pracę rozrusznika. Ciężko szukać przyczyny gdy problem występuje tylko gdy auto długo postoi. Rozrusznik jak na filmiku na początku zawsze robi z 2 obroty a później jest pierwsze zacięcie i tak już do odpalenia. Jeśli mnie kolega wywołał do odpowiedzi, to napiszę że tak. Oprócz czyszczenia całego rozrusznika i wymiany tulejek dodatkowo zabezpieczyłem stojan wspomniany wyżej spray'em. 4 miesiące po zabiegu nie narzekam na problemy rozruchowe. Rozrusznik kręci dość dobrze chociaż nie idealnie. Sądzę że powinienem jeszcze wymienić bendix, bo trochę z oporami się obraca - no ale to "ciepłą porą". Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Czy według szanownej ferajny, zablokowany bendix może tak obciążać silnik, że aż czuć utratę mocy??? Miałem taki sam problem co kolega lukpad Ja jestem po wymianie rozrusznika, na alledrogo taka przyjemność 50-90zeta za używkę. Stary będę regenerował ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 to wyrobiony bendix robi zwarcie na osi dostał luz i dotyka do obudowy i do tego bendix daje zasilanie na rozrusznik ma zintegrowany stycznik Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 co Wy tak naprawiacie te rozruszniki?? Na alle... jest ich "kupa" po 100-150PLN. Przy takich cenach to mi się nawet nie chcę do srodka zagladać. Kupuje 1,5h wymiana i następnych kilka lat spokoju, ale jesli ktoś ma czas to co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 6 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2013 Tylko kolego zwróć uwagę na to że używka może być w takim samym stanie jak Twój, może trochę lepszym?! Bo też był eksploatowany długo. Więc za chwilę może się okazać że znowu problem! I kasa w błoto. Przy regeneracji za tą kwotę masz prawie nowy i pewność że długo po działa!!! :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.