michal007s Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) itam No niestety po 3 latach, almera nie zapalila dzisiejszego ranka, wiec tak po przekreceniu kluczyka diody swieca, natomiast caly czas mruga dioda airbagu, a przy przekreceniu kluczyka na start check engine zaczyna migac i slychac pstrykanie? Nie dzialaja swiatla awaryjne , nie slychac rozrusznik itp Postaram sie dokladnie opisac wieczorem co sie dzieje. Moze ktos pomoze ? Najgorsze ze nie mam mozliwosci podjechania do zadnego warszatatu. Edytowane 6 Listopada 2012 przez michal007s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Sprawdź masę, bezpieczniki(może ten główny energy motor), przekazniki i od czytaj błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 a następne są przekaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) czy Ci czasem aq nie zdechł? Srawdź czy klemy dobrze dokręcone i nie obrośnięte jakimś nalotem. JAk masz multimetr, to sprawdź napięcie na aq i o ile będzie poniżej 12V, tzn że jest kompletnie rozładowany/ uszkodzony. Edytowane 6 Listopada 2012 przez nunu85 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) Oki melduje zmierzylem multimetrem i pokazal napiecie 10 z groszam jakie powiino byc prawidlowe i do ilu go ladowac prostownkiem? Takie cudo mam, chodzil juz 3 rok bez zajokniecia az do wczoraj.. Edytowane 6 Listopada 2012 przez michal007s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Mały zbiorek.... może Ci pomoże!!!!!!!!!!!! Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu? Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V. Napięcie spoczynkowe akumulatora Czy jeżeli napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,4 V to jest to za niska wartość? Napięcie spoczynkowe akumulatora o wartości 12,4 V świadczy, że akumulator jest naładowany w granicach 70% i trzeba go doładować. Akumulatory zbudowane na stopie wapniowym ładuje się podobnie jak stare tradycyjne akumulatory. Otwieramy akumulator, sprawdzamy poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełniamy wodą destylowaną lub demineralizowaną, a następnie podłączamy prostownik i ładujemy prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Napięcie ładowania mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku powinno być na poziomie 15,6 - 16,8 V. W przypadku akumulatorów szczelnie zamkniętych napięcie ładowania powinno być stałe i wynosić 14,0 - 14,4 V. Ważna jest temperatura elektrolitu, która nie powinna przekroczyć 40oC. Akumulator zimą Mam pytanie: dlaczego w okresie zimowy akumulatory spisują się tak słabo? Z nastaniem zimy mogą wystąpić pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu. Nie zawsze winę za te kłopoty ponosi akumulator, ale od jego sprawności w dużej mierze zależy dobry rozruch. Wraz ze spadkiem temperatury otoczenia (także elektrolitu) obniża się pojemność elektryczna akumulatora. Pojemność akumulatora przy danej temperaturze otoczenia jest następująca: 100% pojemności w temperaturze +25oC, 80% pojemności w temperaturze 0oC, 70% pojemności w temperaturze -10oC, 60% pojemności w temperaturze -25oC. Dla akumulatorów częściowo rozładowanych pojemności będą proporcjonalnie mniejsze. Pobór energii jest zwiększony z powodu wymogu jazdy z włączonymi światłami drogowymi. Obniżenie temperatury powoduje również zastyganie oleju. W skrzyniach korbowej i biegów, wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, rośnie prąd pobierany z akumulatora podczas rozruchu. Przed sezonem zimowym należy: Sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu ewentualnie uzupełnić poziom i doładować według instrukcji producenta. Należy wykonać to specjalistycznymi urządzeniami w warsztacie elektromechaniki samochodowej. Poziom możemy uzupełniać sami, dolewając wody destylowanej do poziomu, W samochodach z prądnica prądu stałego, gdzie może występować ujemny bilans energetyczny, w razie potrzeby doładować akumulator poza pojazdem, Przed rozruchem silnika należy pamiętać o wciśnięciu pedału sprzęgła, co zmniejsza opory stawiane rozrusznikowi, a tym samym zmniejsza pobór prądu z akumulatora, Jeżeli samochód zimą nie będzie wykorzystywany, należy wyjąć z niego akumulator i przechowywać w stanie naładowanym, Można też stosować specjalne ocieplacze akumulatora, które są jednak skuteczne najwyżej przez parę godzin po wyłączeniu, Dobrze jest mieć mały prostownik i przynajmniej raz w miesiącu podładować. Jeżeli akumulator jest eksploatowany w mieście, trzeba akumulator ładować częściej, Dbać o czystość powierzchni wieczka akumulatora, gdyż gromadząca się wilgoć i woda mogą być przyczyną zwarć i samowyładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) z takim napięciem jak powiedziałeś, to juz bedzie prawdopodobnie złom. Być moze zwarcie cel. Możesz go spróbować podładować prostownikiem, ale sukcesów nie wróżę (tym, bardziej, jeśłi stało się to z dnia na dzień, a nie powiedzmy po miesięcznym nieruszaniu auta czy też zostawieniu go na światłach) Prawidłowe napięcie na w miarę naładowanym aq to 12,5-12,6V. Z 12,4 jak nie ma mrozów da się jeszcze jeździć. Wszystko poniżej świadczy o niedoładowaniu/ awarii. JAk masz autmatyczny prostownik, to ładuj aż naładuje i sam się wyłączy. Jak masz transformatorowy, to ustaw go na jakieś 4A, popuść koreczki i niech tak się ładuje przez noc. W razie, gdyby nie udało CI się go obudzić, to kup następny coś koło 55-60Ah. Większy niz masz, ale będzie zdecydowanie pewniejszy. Nawet najgorszy mróz czy dłuższa przerwa w używaniu auta nie będą stanowiły przeszkody w jego uruchomieniu. I nie daj sobie wcisnąć centry. Edytowane 6 Listopada 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Na Centrę to aż tak bardzo nie narzekaj. Wiele osób ma tutaj wzmocnioną Centrę-Futurę i nie płacze z tegoż powodu. Ja mam również Futurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Na Centrę to aż tak bardzo nie narzekaj. Wiele osób ma tutaj wzmocnioną Centrę-Futurę i nie płacze z tegoż powodu. Ja mam również Futurę. heh a futura to już kompletny badziew. Ta współczesna OFC. W 2010r koncern zmienił dostawcę i futury są dostarczane z Hiszpanii. Od tamtej pory ich jakość zapikowała w dół. Znam kilka sklepów, które sprzedawały cetrę i po rosnącej lawinowo liczbie reklamacji (i to zwykle odrzucanych przez producenta) zrezygnowali z tej marki i przeszli na inne. Także, jeśłi Twoja centra ma ponad 2 lata, to masz jeszcze tę polską- dobrą. I nie masz powodów do narzekań. Wszystkie młodsze już w chwili sprzedaży nie trzymały parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 dziekuje wszystkim za pomoc, poprosze jeszcze o informacje jaki akumulator mam kupic . Benzyna 1.4 75 kucy + gaz stag 4, czasem gps + cb radio, krotkie trasy codzinnie , raz na pare miesiecy dlugie trasy ponad 1 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) już Ci napisałem Koło 55-60Ah i ponad 450A EN prądu rozruchowego I nie pchaj się w żadne drogie ulepszone wersje. Standard wystarcza w zupełnosci. Ja ostatnie kilka sztuk akumulatorów brałem z sieci marki Autocraft i jestem z nich zadowolony. Tanie i dobre. http://allegro.pl/ak...2768526246.html No ale w sklepie motoryzacyjnym ciężko na nie trafic. Równie dobrze możesz wziać coś innego (Loxa, Autopart, Topla, ZAP, Nord Star, Westa, Forse). Byleby dali gwarancje 2 lata i nie przełacać drożej niz jakieś 2 stówki Edytowane 7 Listopada 2012 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 A na Future dają 3 lata i assistanse!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 ja Ci mogę dac i 5 lat gwarancji, ale co z tego, jak jej nie uznam i zawsze będę twierdził, ze aq padł z winy użytkownika a nie producenta. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1667033.html Poczytaj sobie jak wysyłają ludzi na drzewo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Widocznie ja mam szczęście. Mój działa i jest OK. Jeśli ktoś, jak to napisałeś.. da wysłać się na drzewo.... to jego sprawa. -) Po pierwsze /przeczytałem tylko parę postów/, - to nich mi taki serwis udowodni, że źle był aku eksploatowany. -) Po drugie - jeśli zakładasz aku w serwisie lub w typowym punkcie z akumulatorami, to oni sprawdzają stan ładowania, bez obciążenia i z obciążeniem. -) Po trzecie - reklamacji nie uwzględni Ci jakiś punkt z akumulatorami, gdyż żyją z prowizji i nie odeślą danego towaru do producenta. /przetrzymają dzień/dwa, naładują i oddadzą/. -) Po czwarte - rząda się pisemnej odpowiedzi opini i diagnostyki. Oczywiście nadmieniasz, że to wszystko przelejesz na papier i wysyłasz do producenta, ze wskazaniem - jak to niechlubni sprzedawcy psują markę firmy. Ja np. reklamowałem pralkę, 5-cy po skończeniu gwarancji. Nie dość że sami przyjechali do domu po praleczkę, to za cztery dni miałem nówkę taką samą i też przywieziona do domu. /Jako dowód, to mam korespondencje meilowe.... i nawet z przeprosinami. Jak pisałem wyżej - najwidoczniej mam szczęście a dodatkowo, to nie daję się tak od razu "wysłać na drzewo". Prócz tego lubię pisać i papier mi nie straszny. Masz przepisy handlowe i ustawy - np. o warunkach sprzedaży konsumenckiej; o chronie niektórych praw konsumentów; o ochronie konsumentów i odpowiedzialności za produkt; o ochronie praw konsumenta; Dziennik Ustaw Nr.141-o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej; a w każdym mieście federacje konsumentów, biura ochrony praw konsumenta i rzeczników. ================================================================================================ ================================================================================================ dziekuje wszystkim za pomoc, poprosze jeszcze o informacje jaki akumulator mam kupic . Benzyna 1.4 75 kucy + gaz stag 4, czasem gps + cb radio, krotkie trasy codzinnie , raz na pare miesiecy dlugie trasy ponad 1 tys km. michal007s - z uwagi iż pisałem o akumulatorach Centry, to podam Ci katalogowe akumulatory zalecane do twojego samochodziku. Centra PLUS CB604 Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 60 Ah, Prąd rozruchu wg EN: 390 A, Dł.: 230 mm, Szer. 1: 173 mm, Wys.: 222 mm, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: B0 Informacje -- RACJONALNY WYBÓR - wiekszosc nowoczesnych pojazdów - standardowe wyposazenie - standardowo uzytkowany pojazd ================================================= Centra FUTURA CA654 Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 65 Ah, Wys.: 222 mm, Szer. 1: 173 mm, Dł.: 230 mm, Prąd rozruchu wg EN: 580 A, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1 Informacje -- INNOWACYJNE ROZWIAZANIE - mocne silniki Diesla lub silniki benzynowe - bogate wyposazenie (fabryczne + dodatkowe) - ekstremalne temperatury - intensywnie uzytkowany pojazd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.