Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

miga airbag i swieci check engine przy przekreceniu kluczyka


michal007s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

itam

No niestety po 3 latach, almera nie zapalila dzisiejszego ranka, wiec tak

po przekreceniu kluczyka diody swieca, natomiast caly czas mruga dioda airbagu, a przy przekreceniu kluczyka na start check engine zaczyna migac i slychac pstrykanie?

Nie dzialaja swiatla awaryjne , nie slychac rozrusznik itp

 

Postaram sie dokladnie opisac wieczorem co sie dzieje.

 

Moze ktos pomoze ? Najgorsze ze nie mam mozliwosci podjechania do zadnego warszatatu.

Edytowane przez michal007s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź masę, bezpieczniki(może ten główny energy motor), przekazniki i od czytaj błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy Ci czasem aq nie zdechł?

 

Srawdź czy klemy dobrze dokręcone i nie obrośnięte jakimś nalotem.

 

JAk masz multimetr, to sprawdź napięcie na aq i o ile będzie poniżej 12V, tzn że jest kompletnie rozładowany/ uszkodzony.

Edytowane przez nunu85
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki melduje zmierzylem multimetrem i pokazal napiecie 10 z groszam jakie powiino byc prawidlowe i do ilu go ladowac prostownkiem?

 

Takie cudo mam, chodzil juz 3 rok bez zajokniecia az do wczoraj..

1111.jpg

Edytowane przez michal007s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały zbiorek.... może Ci pomoże!!!!!!!!!!!!

 

Jakie powinno być napięcie podczas podczas pracy silnika, a jakie podczas postoju samochodu?

Rekomendowaną wartością napięcia w instalacji elektrycznej pojazdu jest 14,1V-14,5V (z obciążeniem i bez) natomiast napięcie spoczynkowe akumulatora w pełni naładowanego, podczas postoju samochodu, (silnik wyłączony) wynosi +/- 12,65V-12,80V.

 

Napięcie spoczynkowe akumulatora

Czy jeżeli napięcie spoczynkowe akumulatora wynosi 12,4 V to jest to

za niska wartość?

 

Napięcie spoczynkowe akumulatora o wartości 12,4 V świadczy, że akumulator jest naładowany w granicach 70% i trzeba go doładować. Akumulatory zbudowane na stopie wapniowym ładuje się podobnie jak stare tradycyjne akumulatory. Otwieramy akumulator, sprawdzamy poziom elektrolitu i ewentualnie uzupełniamy wodą destylowaną lub demineralizowaną, a następnie podłączamy prostownik i ładujemy prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Napięcie ładowania mierzone na końcówkach biegunowych akumulatora przy włączonym prostowniku powinno być na poziomie 15,6 - 16,8 V. W przypadku akumulatorów szczelnie zamkniętych napięcie ładowania powinno być stałe i wynosić 14,0 - 14,4 V. Ważna jest temperatura elektrolitu, która nie powinna przekroczyć 40oC.

 

Akumulator zimą

Mam pytanie: dlaczego w okresie zimowy akumulatory spisują się tak słabo?

 

Z nastaniem zimy mogą wystąpić pierwsze kłopoty z rozruchem silnika samochodu.

Nie zawsze winę za te kłopoty ponosi akumulator, ale od jego sprawności w dużej mierze zależy dobry rozruch. Wraz ze spadkiem temperatury otoczenia (także elektrolitu) obniża się pojemność elektryczna akumulatora.

 

Pojemność akumulatora przy danej temperaturze otoczenia jest następująca:

  • 100% pojemności w temperaturze +25oC,
  • 80% pojemności w temperaturze 0oC,
  • 70% pojemności w temperaturze -10oC,
  • 60% pojemności w temperaturze -25oC.

Dla akumulatorów częściowo rozładowanych pojemności będą proporcjonalnie mniejsze. Pobór energii jest zwiększony z powodu wymogu jazdy z włączonymi światłami drogowymi. Obniżenie temperatury powoduje również zastyganie oleju.

W skrzyniach korbowej i biegów, wzrastają opory, jakie musi pokonać rozrusznik, rośnie prąd pobierany z akumulatora podczas rozruchu.

 

Przed sezonem zimowym należy:

  • Sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu ewentualnie uzupełnić poziom i doładować według instrukcji producenta. Należy wykonać to specjalistycznymi urządzeniami w warsztacie elektromechaniki samochodowej. Poziom możemy uzupełniać sami, dolewając wody destylowanej do poziomu,
  • W samochodach z prądnica prądu stałego, gdzie może występować ujemny bilans energetyczny, w razie potrzeby doładować akumulator poza pojazdem,
  • Przed rozruchem silnika należy pamiętać o wciśnięciu pedału sprzęgła, co zmniejsza opory stawiane rozrusznikowi, a tym samym zmniejsza pobór prądu z akumulatora,
  • Jeżeli samochód zimą nie będzie wykorzystywany, należy wyjąć z niego akumulator i przechowywać w stanie naładowanym,
  • Można też stosować specjalne ocieplacze akumulatora, które są jednak skuteczne najwyżej przez parę godzin po wyłączeniu,
  • Dobrze jest mieć mały prostownik i przynajmniej raz w miesiącu podładować. Jeżeli akumulator jest eksploatowany w mieście, trzeba akumulator ładować częściej,
  • Dbać o czystość powierzchni wieczka akumulatora, gdyż gromadząca się wilgoć i woda mogą być przyczyną zwarć i samowyładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z takim napięciem jak powiedziałeś, to juz bedzie prawdopodobnie złom. Być moze zwarcie cel.

Możesz go spróbować podładować prostownikiem, ale sukcesów nie wróżę (tym, bardziej, jeśłi stało się to z dnia na dzień, a nie powiedzmy po miesięcznym nieruszaniu auta czy też zostawieniu go na światłach)

 

 

Prawidłowe napięcie na w miarę naładowanym aq to 12,5-12,6V. Z 12,4 jak nie ma mrozów da się jeszcze jeździć. Wszystko poniżej świadczy o niedoładowaniu/ awarii.

 

JAk masz autmatyczny prostownik, to ładuj aż naładuje i sam się wyłączy.

Jak masz transformatorowy, to ustaw go na jakieś 4A, popuść koreczki i niech tak się ładuje przez noc.

 

W razie, gdyby nie udało CI się go obudzić, to kup następny coś koło 55-60Ah. Większy niz masz, ale będzie zdecydowanie pewniejszy. Nawet najgorszy mróz czy dłuższa przerwa w używaniu auta nie będą stanowiły przeszkody w jego uruchomieniu.

I nie daj sobie wcisnąć centry.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Centrę to aż tak bardzo nie narzekaj. Wiele osób ma tutaj wzmocnioną Centrę-Futurę i nie płacze z tegoż powodu. Ja mam również Futurę.

 

heh a futura to już kompletny badziew.

Ta współczesna OFC.

W 2010r koncern zmienił dostawcę i futury są dostarczane z Hiszpanii. Od tamtej pory ich jakość zapikowała w dół. Znam kilka sklepów, które sprzedawały cetrę i po rosnącej lawinowo liczbie reklamacji (i to zwykle odrzucanych przez producenta) zrezygnowali z tej marki i przeszli na inne.

 

Także, jeśłi Twoja centra ma ponad 2 lata, to masz jeszcze tę polską- dobrą. I nie masz powodów do narzekań. Wszystkie młodsze już w chwili sprzedaży nie trzymały parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wszystkim za pomoc, poprosze jeszcze o informacje jaki akumulator mam kupic .

Benzyna 1.4 75 kucy + gaz stag 4, czasem gps + cb radio, krotkie trasy codzinnie , raz na pare miesiecy dlugie trasy ponad 1 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już Ci napisałem

Koło 55-60Ah i ponad 450A EN prądu rozruchowego

I nie pchaj się w żadne drogie ulepszone wersje. Standard wystarcza w zupełnosci.

 

Ja ostatnie kilka sztuk akumulatorów brałem z sieci marki Autocraft i jestem z nich zadowolony. Tanie i dobre.

http://allegro.pl/ak...2768526246.html

 

No ale w sklepie motoryzacyjnym ciężko na nie trafic. Równie dobrze możesz wziać coś innego (Loxa, Autopart, Topla, ZAP, Nord Star, Westa, Forse). Byleby dali gwarancje 2 lata i nie przełacać drożej niz jakieś 2 stówki

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Ci mogę dac i 5 lat gwarancji, ale co z tego, jak jej nie uznam i zawsze będę twierdził, ze aq padł z winy użytkownika a nie producenta.

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1667033.html

 

Poczytaj sobie jak wysyłają ludzi na drzewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie ja mam szczęście. Mój działa i jest OK.

Jeśli ktoś, jak to napisałeś.. da wysłać się na drzewo.... to jego sprawa.

 

-) Po pierwsze /przeczytałem tylko parę postów/, - to nich mi taki serwis udowodni, że źle był aku eksploatowany.

-) Po drugie - jeśli zakładasz aku w serwisie lub w typowym punkcie z akumulatorami, to oni sprawdzają stan ładowania, bez obciążenia i z obciążeniem.

-) Po trzecie - reklamacji nie uwzględni Ci jakiś punkt z akumulatorami, gdyż żyją z prowizji i nie odeślą danego towaru do producenta. /przetrzymają dzień/dwa, naładują i oddadzą/.

-) Po czwarte - rząda się pisemnej odpowiedzi opini i diagnostyki. Oczywiście nadmieniasz, że to wszystko przelejesz na papier i wysyłasz do producenta, ze wskazaniem - jak to niechlubni sprzedawcy psują markę firmy.

 

Ja np. reklamowałem pralkę, 5-cy po skończeniu gwarancji. Nie dość że sami przyjechali do domu po praleczkę, to za cztery dni miałem nówkę taką samą i też przywieziona do domu. /Jako dowód, to mam korespondencje meilowe.... i nawet z przeprosinami.

Jak pisałem wyżej - najwidoczniej mam szczęście a dodatkowo, to nie daję się tak od razu "wysłać na drzewo". Prócz tego lubię pisać i papier mi nie straszny.

Masz przepisy handlowe i ustawy - np. o warunkach sprzedaży konsumenckiej; o chronie niektórych praw konsumentów; o ochronie konsumentów i odpowiedzialności za produkt; o ochronie praw konsumenta; Dziennik Ustaw Nr.141-o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej; a w każdym mieście federacje konsumentów, biura ochrony praw konsumenta i rzeczników.

================================================================================================

================================================================================================

 

 

 

dziekuje wszystkim za pomoc, poprosze jeszcze o informacje jaki akumulator mam kupic .

Benzyna 1.4 75 kucy + gaz stag 4, czasem gps + cb radio, krotkie trasy codzinnie , raz na pare miesiecy dlugie trasy ponad 1 tys km.

 

michal007s - z uwagi iż pisałem o akumulatorach Centry, to podam Ci katalogowe akumulatory zalecane do twojego samochodziku.

 

Centra PLUS CB604

Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 60 Ah, Prąd rozruchu wg EN: 390 A, Dł.: 230 mm, Szer. 1: 173 mm, Wys.: 222 mm, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: B0

 

Informacje -- RACJONALNY WYBÓR

- wiekszosc nowoczesnych pojazdów

- standardowe wyposazenie

- standardowo uzytkowany pojazd

=================================================

Centra FUTURA CA654

Napięcie: 12 Zakres pomiarowy, Pojemnosć akumulatora: 65 Ah, Wys.: 222 mm, Szer. 1: 173 mm, Dł.: 230 mm, Prąd rozruchu wg EN: 580 A, Położenie biegunów: 0, Rodzaj bieguna: EN, Wykonanie strefy podłogowej: Korean B1

 

Informacje -- INNOWACYJNE ROZWIAZANIE

- mocne silniki Diesla lub silniki benzynowe

- bogate wyposazenie (fabryczne + dodatkowe)

- ekstremalne temperatury

- intensywnie uzytkowany pojazd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...