The_Vego Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Witam, troche mnie tu nie bylo... przejde do sedna, od keidy mam primerke p11 abs nie działał.. w koncu po prawie pol roku postanowilem sprawdzic dlaczego, zrobilem diagnostyke abs wyskoczyl kod 35-OTWARTY OBÓD CZUJNIKA LEWY TYŁ. wiec dzis zdjelem kolo sprawdzam przewod... no cały jest.. ani pekniec ani nic... dochodze do kostki sprawdzam, rozpina, troche sniedzi, przeczyscilem... i zanim zlozylem zrobilem jeszcze jedna diagnostyke... i dodatkowo wyskoczył mi błąd 25... przedni lewy czujnik.... zlozylem kostke, zalozylem kolo (w mmiedzyczasie sprawdzilem przewod przedniego czujnika) a zrobilem krotka runde, zadnych zmian, probowalem skasować błędy.. ale nie jestem pewien czy mi sie udało.,. Pytanie moje, -jak sprawdzic czy same czujniki są sprawne.. -dlaczego nagle dodatkowo przedni czujnik przestal działać -czy ma ktoś na zbyciu takowe czujniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 No jak to nie jesteś pewien czy się udało? Jeśli tak to kontrolka nie świeci, jak świeci to znaczy że się nie udało :-) Czujniki możesz sprawdzić mierząc oporność, ale to w sumie powie Ci tylko tyle czy przewody są dobre, a nie czy czujnik zapodaje poprawne wartości podczas jazdy. No ale zawsze to coś. Tylko to też nie zawsze bo w momencie pomiaru może być styk a za chwile go nie będzie, dobrze jest poruszać przewodem i kostkami mając podpięty miernik i patrzeć czy opór cały czas taki sam. Przewód u mnie też wyglądał ok ale była przerwa gdzieś tam w środku. Nie sądzę żeby ktoś miał używane czujniki bo strasznie ciężko jest je wyjąć tak aby ich nie zniszczyć, prędzej z cała zwrotnicą dostaniesz. Ale zazwyczaj pada tylko przewód lub kostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 no to najwyrazniej sie nie udaalo bledu skasowac, bo kontrolka abs nie zgasla... hmmm tylko dlaczego... przewod musi byc jakis specyficzny jako substytut oryginala? i najbardziej dziwi mnie dlaczego woczraj byl tylko tyl a dzis i przod wyskakuje probowalem ejszcze raz kasowac, ikonka nie zgasla, ale jak robilem ponowny odczyt to wyskakuje tylko blad 35... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) Da radę pomierzyć czujnik na kostce z przodu? Edytowane 6 Listopada 2012 przez lukasz11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 (edytowane) przewod musi byc jakis specyficzny jako substytut oryginala? jakikolwiek - ja dałem normalny elektryczny od starego telewizora probowalem ejszcze raz kasowac, ikonka nie zgasla, ale jak robilem ponowny odczyt to wyskakuje tylko blad 35... może źle kasujesz... prawidłowy sposób: 1. odczytując błędy masz uziemiony pin 8 i włączony zapłon 2. odłącz pin 8 od masy 3. w ciągu 12,5 sekundy podłącz pin 8 do masy ponownie 3 razy, za każdym razem na przynajmniej 1 sekundę 4. po tej operacji błędy powinny się skasować, wykonaj diagnostykę jeszcze raz aby to sprawdzić Ale w sumie jeśli usterka nie jest wyeliminowana to błąd od razu wskoczy ponownie po krótkiej rundce, więc tu się zgadza - nic nie naprawiłeś więc nadal jest błąd. Da radę pomierzyć czujnik na kostce z przodu? jeśli przewód masz dobry to jak najbardziej Edytowane 6 Listopada 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 probowa wymontowania czujnika skonczyla sie zerwaniem gwintu i polowa czujnika zostala w będnie.. ale okazalo sie ze kabelek byl przerwany przy samym czujniku wiec nawet nie zdolal bym go wymienic... a jako że mam p11 przed liftem (obd1) to dokaldnie tak robilem tylko z pinem 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 ABS powinien się sam kasować przy uruchomieniu stacyjki. Nie raz kasuję tak podczas jazdy, nawet nie gaszć silnika (na biegu). Kabel dowolny, ale najlepiej linka (nie dut) i z cienkimi żyłami, i grubą izolacją. Będzie mniej podatny na uszkodzenia od drgań. Polecam kable do mikrofonów, przeznaczone z zasady do trudnych warunków pracy. Jeżeli chcesz sprawdzić czy centralka i kable do niej są OK, to zamiast czujnika/ków możesz wsadzić rezystory 1,4 - 1,6kOhm, i uruchomić stacyjkę. Kontrolka powinna zgasnąć. Ponownie zaświeci się jak ruszysz, i wywali błąd pomiaru lub zwarcie czujnika tam gdzie są rezystory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 ABS powinien się sam kasować przy uruchomieniu stacyjki. Nie raz kasuję tak podczas jazdy, nawet nie gaszć silnika (na biegu). No ale po takim "kasowaniu" błąd nadal zostaje w pamięci komputera, po to aby można było go odczytać autodiagnostyką. Wykasowanie błędu zworką gwarantuje że jak w przyszłości coś się zepsuje to nie pokaże usterki która już kiedyś była naprawiona, tylko nową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 a czy mozna odlaczyc abs tak by kontrolka zgasla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Raczej nie, pozostaje wyjęcie żarówki z zegarów. Nie jest to w sumie skomplikowany zabieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Z doświadczenia wiem, że można jeździć bez absu i przyzwyczaić się do tej palącej kontrolki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) Aby odłączyć układ ABS-u. Wystarczy wyjąć bezpiecznik ze skrzynki glownej koło akumulatora. Nawiasem mówiąc znam gościa który od łącza układ ABS i ESP jadąc w góry. Wbrew pozorom układ ABS wręcz stwarza nie bezpieczeństwo przy jeździe po puszystym śniegu- dowiedzione! lukasz11 Pewnie ze da się jeździć bez-maluch, i.t.d. przecież nie miał! I dawałem radę, ale nie ta prędkość i masa. Ale teraz nie wyobrażam sobie nap...w pedał gdy zdrowo grzeje i coś wyskoczy! Edytowane 13 Listopada 2012 przez NEO NFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 To i tak jest loteria, bo może wyskoczyć tak, że i abs nic nie pomoże. Jedyne wyjście to nie grzać za mocno Przerabiał ktoś w ogóle wymianę czujnika ABSu z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam koledzy tak ja przerabiałem wymiane samego czujnika ABS a dokładniej prawy przód a żeby było ciekawie to wsadzałem używke pewnie żeby go wyciągnąć to trzeba ciąć całe to ucho co go trzyma aby nie uszkodzić czujnika ale piasta jest w tedy do wyżucenia a wracając do wymiany odkręciłem żrube mocującą bodajże klucz 12 potem oderwałem te metalowe ucho od czujnika to na śrubke wiertarka, wiertełko 3 i na około czujnika robimy dziurki w środku sie nieda z wiadomych przyczyn(jest tam magnez) później żabka i kręcimy i elegancko wychodzi nowy (u mnie używka ) wbiłem młotkiem przez deseczke i działa a posmarowałem go tawotem by lżej wszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Hmmm gdzie ty dorwałeś ten czujnik używke, skoro tak one ciężko wychodzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 na alledrogo dogadałem sie za 100zł z przesyłką a nowy boscha mogłem mieć za 210zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość T0mekk1 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Ja w sobotę zabieram się za wymianę czujnika prawy przód. Kumpel w sklepie załatwił mi Boscha za 195zł szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miodzio85 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Witam Panowie Nie zakładam kolejnego tematu gdyż mój problem także dotyczy ABS-u. Od dłuższego czasu pali się kontrolka i ABS nie działa. Przejrzałem większość postów jednak działania tam zaproponowane nie dały rezultatów. Poniżej przestawiam co do tej pory zrealizowałem. Podłączenie pod komputer - informacja uszkodzona pompa Skasowanie błędów Sprawdzenie elektrycznie wszystkich kabli - kable sprawne Przeczyszczenie wtyczki kontrola poszczególnych pinów - wszystkie piny czyste trzymają sie OK Ponowne podłączenie pod komputer - identyczna informacja o awarii pompy Podłączenie innej pompy "na sucho" kontrolka zgasła Instalacja nowej pompy odpowietrzenie układu Kontrolka na chwile zgasła po kilku próbach mocniejszego hamowania ponownie sie zapaliła. Sytuacja na teraz jest taka ze pompa jest nowa a mimo to kontrolka przez większość czasu jest zapalona. Potrafi zgasnąć na chwile podczas jazdy poczym się zapalić ponownie. W poniedziałek jadę ponownie podłączyć auto pod komputer jednak przydadzą mi sie śwież koncepcje co może by nie tak. Muszę przyznać że skończyły mi sie pomysły co jeszcze może być nie tak. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co może powodować dalsze problemy z ABS-em po wymianie pompy. Jedna z moich koncepcji jest taka że pompa hamulcowa może dawać za słabe ciśnienie co powoduje wyłączenie ABS-u. Proszę o informację czy dobrze kombinuję czy może należy pójść zupełnie innym torem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 hmm kolego jak dla mnie to jeżeli masz P11.144 (po lifcie) czyli sterownik pompy znajduje sie na pompie ABS to tam był taki myk że uciekała właśnie masa ze sterownika bodajże są tam 4 grube przewody i 2 to zasilanie a 2 to masy czy jakoś znajdź masowy i podepnij mase pod jeden z kabelków ze sterownika i powinno wszystko wrócić do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miodzio85 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) Istotnie mam nissana P11 (po lifcie) błąd że o tym nienapisałem w pierwszym poście. bodajże są tam 4 grube przewody i 2 to zasilanie a 2 to masy czy jakoś znajdź masowy i podepnij mase pod jeden z kabelków ze sterownika Może ot będzie głupie ale prosił bym troszke dokładniejsze wyjasnienie. Czy mam do obu wyjśc masowych podpiąc jeden kabel masowy czy chodzi o cos zupełnie innego? Edytowane 15 Listopada 2012 przez miodzio85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Odnajdź kabel masowy mogą być 2 we wtyczce pompy i podłącz pod nie swój własny który albo pociągniesz z uziemienia budy albo z "-" akumulatora obojętne tomasa jest zawsze taka sama ,napisz co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
The_Vego Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 a czy czujnik z p11 lift bedzie pasowal do przedliftowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Tak czujniki były takie same P10, P11, P11.144 dopiero P12 miały inne ale to już żabojady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość miodzio85 Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 Witam ponownie Zastosowałem sie do zleceń kolegi, podłączyłem niezależna masę ale nic to nie zmieniło ABS nadal sie swieci i tylko okresowo gasnie. Pomimo wymiany pompy na sprawną diagnostyka dalej zgłasza usterke w pompie ABS. Jestem otwarty na wszystkie koncepcje, co można z tym fantem dalej robić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 20 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2012 (edytowane) miodzio85 mam pomysł włóż starą pompe abs i zrób ten patent z masą jesli sie uda to masz sprawny abs jeśli nie zadziała to oznacza przerwe w jakimś przewodzie.Powodzenia i napisz co i jak. a z kąd jesteś bo rejestracja znajoma DWR może coś pomoge. Edytowane 20 Grudnia 2012 przez Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.