Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ABS... ehh


The_Vego
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, troche mnie tu nie bylo...

 

przejde do sedna, od keidy mam primerke p11 abs nie działał..

w koncu po prawie pol roku postanowilem sprawdzic dlaczego, zrobilem diagnostyke abs

wyskoczyl kod 35-OTWARTY OBÓD CZUJNIKA LEWY TYŁ.

wiec dzis zdjelem kolo sprawdzam przewod... no cały jest.. ani pekniec ani nic... dochodze do kostki sprawdzam, rozpina, troche sniedzi, przeczyscilem...

i zanim zlozylem zrobilem jeszcze jedna diagnostyke... i dodatkowo wyskoczył mi błąd 25... przedni lewy czujnik....

zlozylem kostke, zalozylem kolo (w mmiedzyczasie sprawdzilem przewod przedniego czujnika) a zrobilem krotka runde, zadnych zmian, probowalem skasować błędy.. ale nie jestem pewien czy mi sie udało.,.

 

Pytanie moje,

-jak sprawdzic czy same czujniki są sprawne..

-dlaczego nagle dodatkowo przedni czujnik przestal działać

-czy ma ktoś na zbyciu takowe czujniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak to nie jesteś pewien czy się udało? Jeśli tak to kontrolka nie świeci, jak świeci to znaczy że się nie udało :-)

 

Czujniki możesz sprawdzić mierząc oporność, ale to w sumie powie Ci tylko tyle czy przewody są dobre, a nie czy czujnik zapodaje poprawne wartości podczas jazdy. No ale zawsze to coś. Tylko to też nie zawsze bo w momencie pomiaru może być styk a za chwile go nie będzie, dobrze jest poruszać przewodem i kostkami mając podpięty miernik i patrzeć czy opór cały czas taki sam. Przewód u mnie też wyglądał ok ale była przerwa gdzieś tam w środku.

 

Nie sądzę żeby ktoś miał używane czujniki bo strasznie ciężko jest je wyjąć tak aby ich nie zniszczyć, prędzej z cała zwrotnicą dostaniesz. Ale zazwyczaj pada tylko przewód lub kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to najwyrazniej sie nie udaalo bledu skasowac, bo kontrolka abs nie zgasla... hmmm tylko dlaczego...

przewod musi byc jakis specyficzny jako substytut oryginala?

i najbardziej dziwi mnie dlaczego woczraj byl tylko tyl a dzis i przod wyskakuje

 

probowalem ejszcze raz kasowac, ikonka nie zgasla, ale jak robilem ponowny odczyt to wyskakuje tylko blad 35...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewod musi byc jakis specyficzny jako substytut oryginala?

 

jakikolwiek - ja dałem normalny elektryczny od starego telewizora

 

probowalem ejszcze raz kasowac, ikonka nie zgasla, ale jak robilem ponowny odczyt to wyskakuje tylko blad 35...

 

może źle kasujesz... prawidłowy sposób:

1. odczytując błędy masz uziemiony pin 8 i włączony zapłon

2. odłącz pin 8 od masy

3. w ciągu 12,5 sekundy podłącz pin 8 do masy ponownie 3 razy, za każdym razem na przynajmniej 1 sekundę

4. po tej operacji błędy powinny się skasować, wykonaj diagnostykę jeszcze raz aby to sprawdzić

 

Ale w sumie jeśli usterka nie jest wyeliminowana to błąd od razu wskoczy ponownie po krótkiej rundce, więc tu się zgadza - nic nie naprawiłeś więc nadal jest błąd.

 

Da radę pomierzyć czujnik na kostce z przodu?

 

jeśli przewód masz dobry to jak najbardziej

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

probowa wymontowania czujnika skonczyla sie zerwaniem gwintu i polowa czujnika zostala w będnie.. ale okazalo sie ze kabelek byl przerwany przy samym czujniku wiec nawet nie zdolal bym go wymienic...

a jako że mam p11 przed liftem (obd1) to dokaldnie tak robilem tylko z pinem 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS powinien się sam kasować przy uruchomieniu stacyjki. Nie raz kasuję tak podczas jazdy, nawet nie gaszć silnika (na biegu).

Kabel dowolny, ale najlepiej linka (nie dut) i z cienkimi żyłami, i grubą izolacją. Będzie mniej podatny na uszkodzenia od drgań. Polecam kable do mikrofonów, przeznaczone z zasady do trudnych warunków pracy.

Jeżeli chcesz sprawdzić czy centralka i kable do niej są OK, to zamiast czujnika/ków możesz wsadzić rezystory 1,4 - 1,6kOhm, i uruchomić stacyjkę. Kontrolka powinna zgasnąć. Ponownie zaświeci się jak ruszysz, i wywali błąd pomiaru lub zwarcie czujnika tam gdzie są rezystory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS powinien się sam kasować przy uruchomieniu stacyjki. Nie raz kasuję tak podczas jazdy, nawet nie gaszć silnika (na biegu).

 

No ale po takim "kasowaniu" błąd nadal zostaje w pamięci komputera, po to aby można było go odczytać autodiagnostyką. Wykasowanie błędu zworką gwarantuje że jak w przyszłości coś się zepsuje to nie pokaże usterki która już kiedyś była naprawiona, tylko nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby odłączyć układ ABS-u. Wystarczy wyjąć bezpiecznik ze skrzynki glownej koło akumulatora.

Nawiasem mówiąc znam gościa który od łącza układ ABS i ESP jadąc w góry. Wbrew pozorom układ ABS wręcz stwarza nie bezpieczeństwo przy jeździe po puszystym śniegu- dowiedzione!

lukasz11 Pewnie ze da się jeździć bez-maluch, i.t.d. przecież nie miał! I dawałem radę, ale nie ta prędkość i masa. Ale teraz nie wyobrażam sobie nap...w pedał gdy zdrowo grzeje i coś wyskoczy!

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak jest loteria, bo może wyskoczyć tak, że i abs nic nie pomoże. Jedyne wyjście to nie grzać za mocno :)

 

Przerabiał ktoś w ogóle wymianę czujnika ABSu z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy tak ja przerabiałem wymiane samego czujnika ABS a dokładniej prawy przód a żeby było ciekawie to wsadzałem używke pewnie żeby go wyciągnąć to trzeba ciąć całe to ucho co go trzyma aby nie uszkodzić czujnika ale piasta jest w tedy do wyżucenia a wracając do wymiany odkręciłem żrube mocującą bodajże klucz 12 potem oderwałem te metalowe ucho od czujnika to na śrubke wiertarka, wiertełko 3 i na około czujnika robimy dziurki w środku sie nieda z wiadomych przyczyn(jest tam magnez) później żabka i kręcimy i elegancko wychodzi nowy (u mnie używka ) wbiłem młotkiem przez deseczke i działa a posmarowałem go tawotem by lżej wszedł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

Nie zakładam kolejnego tematu gdyż mój problem także dotyczy ABS-u.

Od dłuższego czasu pali się kontrolka i ABS nie działa. Przejrzałem większość postów jednak działania tam zaproponowane nie dały rezultatów. Poniżej przestawiam co do tej pory zrealizowałem.

  1. Podłączenie pod komputer - informacja uszkodzona pompa
  2. Skasowanie błędów
  3. Sprawdzenie elektrycznie wszystkich kabli - kable sprawne
  4. Przeczyszczenie wtyczki kontrola poszczególnych pinów - wszystkie piny czyste trzymają sie OK
  5. Ponowne podłączenie pod komputer - identyczna informacja o awarii pompy
  6. Podłączenie innej pompy "na sucho" kontrolka zgasła
  7. Instalacja nowej pompy odpowietrzenie układu
  8. Kontrolka na chwile zgasła po kilku próbach mocniejszego hamowania ponownie sie zapaliła.

Sytuacja na teraz jest taka ze pompa jest nowa a mimo to kontrolka przez większość czasu jest zapalona. Potrafi zgasnąć na chwile podczas jazdy poczym się zapalić ponownie.

W poniedziałek jadę ponownie podłączyć auto pod komputer jednak przydadzą mi sie śwież koncepcje co może by nie tak.

 

Muszę przyznać że skończyły mi sie pomysły co jeszcze może być nie tak.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co może powodować dalsze problemy z ABS-em po wymianie pompy.

Jedna z moich koncepcji jest taka że pompa hamulcowa może dawać za słabe ciśnienie co powoduje wyłączenie ABS-u.

Proszę o informację czy dobrze kombinuję czy może należy pójść zupełnie innym torem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm kolego jak dla mnie to jeżeli masz P11.144 (po lifcie) czyli sterownik pompy znajduje sie na pompie ABS to tam był taki myk że uciekała właśnie masa ze sterownika bodajże są tam 4 grube przewody i 2 to zasilanie a 2 to masy czy jakoś znajdź masowy i podepnij mase pod jeden z kabelków ze sterownika i powinno wszystko wrócić do normy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotnie mam nissana P11 (po lifcie) błąd że o tym nienapisałem w pierwszym poście.

 

bodajże są tam 4 grube przewody i 2 to zasilanie a 2 to masy czy jakoś znajdź masowy i podepnij mase pod jeden z kabelków ze sterownika

 

Może ot będzie głupie ale prosił bym troszke dokładniejsze wyjasnienie. Czy mam do obu wyjśc masowych podpiąc jeden kabel masowy czy chodzi o cos zupełnie innego?

Edytowane przez miodzio85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnajdź kabel masowy mogą być 2 we wtyczce pompy i podłącz pod nie swój własny który albo pociągniesz z uziemienia budy albo z "-" akumulatora obojętne tomasa jest zawsze taka sama ,napisz co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość miodzio85

Witam ponownie

 

Zastosowałem sie do zleceń kolegi, podłączyłem niezależna masę ale nic to nie zmieniło ABS nadal sie swieci i tylko okresowo gasnie. Pomimo wymiany pompy na sprawną diagnostyka dalej zgłasza usterke w pompie ABS. Jestem otwarty na wszystkie koncepcje, co można z tym fantem dalej robić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miodzio85 mam pomysł włóż starą pompe abs i zrób ten patent z masą jesli sie uda to masz sprawny abs jeśli nie zadziała to oznacza przerwe w jakimś przewodzie.Powodzenia i napisz co i jak. :) a z kąd jesteś bo rejestracja znajoma DWR :) może coś pomoge.

Edytowane przez Masakra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...