hot_rider Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) jako, że chce doprowadzić moją zetkę do stanu perfekcyjnego i przy okazji wymiany łożyska wałka w skrzyni chce wymienić 2 mas, który już daje lekkie oznaki zużycia, mam nie lada dylemat, który pewnie ma 99% użytkowników, mianowicie: 1.kupić OEM 2-mas za chore pieniadze (w US ok.3tys.) nie wiem jeszcze ile w PL, jak ktoś wie proszę pisać 2. kupić lekki aftermarket ze sprzegłem (koszt w Us ok. 1300zl) 3. jest jeszcze zamiennik 2 -masa firmy LUK (za niecałe 2tys.), ale jeszcze nie doczytałem się opinii 4. regeneracja 2-masa ? rozmawiałem dzisiaj z kolega mechanikiem i stanowczo odradzał, mowił ze to rozwiazanie na chwilę jezeli chodzi o kasę to wariant lekkiego koła jest najkorzystniejszy, ale wtedy dostaje po tyłku skrzynia i silnik...nie liczac ogólnego dyskonfortu. ogólnie jestem przy opcji oem, ale koszta mnie przerażają jeżeli ktoś wymieniał w ASO to mile widziane są koszty tej inwestycji sugestie?? Edytowane 8 Listopada 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Ja na Twoim miejscu poszedłbym w wariant 3. Rok temu robiłem sprzęgło, z tym że mój dwumas był jeszcze we w miarę dobrym stanie. Oddałem tarczę sprzęgła do regeneracji, założyli mi okładziny właśnie firmy LUK. Po roku użytkowania i około 20 tysiącach km nadal wszystko jest ok, nie mogę narzekać. Ja osobiście podobnie jak i Ty czułbym dyskomfort zakładając 1-mas skoro producent zaprojektował samochód pod dwumas. Chociaż wiem że jest też wielu zwolenników 1-masa, jeżdżą i pewnie też będą sobie chwalić Edytowane 8 Listopada 2012 przez Młynarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) też się skłaniam do tej opcji...nie widziałem złych opinii o LUK-u, wiec warto spróbować jeszcze dowiem się ile za taka przyjemność wołają w aso sprzęgło lepiej brać OEm czy jakiś zamiennik exedy,act?? Edytowane 8 Listopada 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli ktoś dobrze zregeneruje dwumas to musi działać tak jak trzeba (bo konstrukcja skomplikowana nie jest - ale trzeba wiedzieć jak i mieć części/sprzęt). Montowanie jednomasu ma swoje plusy i minusy. Największym minusem jest fakt, że na jednomasie skrzynia może zrobić papa jeśli często lubisz przycisnąć pełnym ogniem i zmieniać biegi przy odcince. Powstaje pytanie czy jest sens się bawić skoro jest ogarnięty zamiennik. Ja kupiłbym zamiennik bo dobra regeneracja będzie kosztować podobne pieniądze (a zamiennik kupujesz i montujesz od ręki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli ktoś dobrze zregeneruje dwumas to musi działać tak jak trzeba (bo konstrukcja skomplikowana nie jest - ale trzeba wiedzieć jak i mieć części/sprzęt). Montowanie jednomasu ma swoje plusy i minusy. Największym minusem jest fakt, że na jednomasie skrzynia może zrobić papa jeśli często lubisz przycisnąć pełnym ogniem i zmieniać biegi przy odcince. Powstaje pytanie czy jest sens się bawić skoro jest ogarnięty zamiennik. Ja kupiłbym zamiennik bo dobra regeneracja będzie kosztować podobne pieniądze (a zamiennik kupujesz i montujesz od ręki). Nie wiem jak w 350z ale w 370z jak już ktoś zmienia to na lżejszy jednomas, plusem jest lepsze reagowanie auta i ze nie szarpie tak przy ruszaniu. Minus to głośniejsza praca skrzyni biegów, bardziej slyszalne grzechotanie niz przy 2 masie. Ogólnie w sportowych autach stosuje się jednomas, a producent uzył dwumasa aby dostosować auto do bardziej wymagających Klientów, którzy zwróciliby uwagę na takie kwestie jak bardziej hałaśliwa praca. Myślę, że uszkodzenia skrzyni przy 1 masie to raczej mit, coś jak to, że nitro niszczy silnik. Za kilka dni bede wlasnie wymienial cale sprzeglo, przy okazji zamieniam dwumasa na jednomas oraz tzw. Concentric Slave Cylinder (czyli chyba wysprzęglik po naszemu). Wszystko dedykowany aftermarket od Zspeedperformance, 1350 USD za calość. Jeśli opcja 2 kosztuje tylko 1300 pln to bym sie nie zastanawiał. Tu masz ciekawy artykuł o zmianie dwumasa w jednomas aftermarketowy: http://www.370z.com/MagazineArticles/tabid/57/articleType/ArticleView/articleId/65/Testing-JWTs-Nissan-370Z-Ultra-Light-Flywheel.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jednomas to żaden mit, to fizyka - większe siły przenoszone bezpośrednio na skrzynię bez żadnej "amortyzacji". W sportowych autach nikt nie patrzy na fakt ile pożyje dany element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hortex Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 wiem że nie w temacie ale mam pytanko, każdy nissan 350Z ma dwumasa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Tak pod warunkiem że skrzynia manualna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 ma ktoś u siebie jednomasowe koło?? jakie są odczucia?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_370z Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Jednomas to żaden mit, to fizyka - większe siły przenoszone bezpośrednio na skrzynię bez żadnej "amortyzacji". W sportowych autach nikt nie patrzy na fakt ile pożyje dany element. Możliwe, ale jeśli chodzi o 370Z to latają na 1 masach, zaturbione pod 500 WHP i nie slyszalem jeszcze o padnietej skrzyni, ogólnie przy jednomasie wydłuża się czas życia synchronizatorów, biegi wchodzą lepiej. Możliwe, że przy przebiegach rzędu 150 tys. to może mieć jakieś znaczenie, ale ogólnie bym się nie przejmował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 (edytowane) ma ktoś u siebie jednomasowe koło?? jakie są odczucia?? Ja mam od 45000 km. W dodatku mam też odchudzone koło pasowe. Efekt jest taki, że znacznie szybciej się wkręcają obroty na biegu jałowym. Minusem są większe drgania silnika i szumienie na wolnych obrotach. Czy zamontował bym to jeszcze raz? Raczej tak, bo przy dynamicznej zmianie biegów i ostrych startach dwumasa bardzo szybko pada. Jak padnie to jest jeszcze większy hałas na wolnych i jak się rusza spokojnie to przy puszczaniu sprzęgła nie ma tej płynności. No i znowu wymiana. Bez sensu. Jednak gdybym planował sprzedać Zetkę i trzeba było robić sprzęgło to bym dał dwumasę. W tedy kupujący by nie narzekał na szum z pod auta Edytowane 9 Listopada 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 dzisiaj poznałem ceny w ASO ceny aso pl/ceny aso us 2 mas-9600zl / ok.3 tys. tarcza sprzegła+docisk 1880 /ok. 800zł łożysko oprowe- 185zł łożysko wałka skrzyni- 312zl istny szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 (edytowane) Zależy wszystko jakie moce chcesz robić w aucie, genralnie jak ma pozostać seryjna moc albo nie wiele ponad nią i sporadycznie upalasz auto to od biedy można zastosować dwu mas nowy bądź regenerowany - w poznaniu naprawdę dobrze to ogarniają. Jak zamierzasz ostro jeździć, driftować, strzelać ze sprzęgła to go zabijesz w godzinę i nie pozostaje nic innego jak jednomas - osobiście polecam najcięższą odmianę ACT bo na tych lekkich zetka strasznie się muli przy zmianie biegów... Tak samo jak zamierzasz radykalnie podnieść moc po przez kompresor, nitro lub uturbienie to także jednomas. Dwu mas w tym aucie to nie porozumienie a co do wytrzymałości seryjnej skrzyni to spokojnie dźwignie ona pod 1000KM... W Drifcie chłopaki już rezygnują ze skrzynek od RB25 i przechodzą na zetkowe bowiem to są jedyne skrzynie które się nie rozrywają przy strzale ze sprzęgła 3 tarczowego i na pół slicku 275 na 4 biegu Edytowane 9 Listopada 2012 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 (edytowane) nie planuje radykalnie podnosic mocy..gdzies tam w przyszłości pewnie bedą małe zmiany drift i tor jak najbardziej, ale to okazjonalnie bardziej chodzi o mała awaryjność zestawu, poprostu nie chce już tam zagladac tylko jezdzić, wiec regeneracja raczej odpada chyba wygra jednak opcja zamiennika: http://www.ebay.com/...d=271071262617 pytanie przy wymianie co jeszcze warto wymienic...na pewno uszczelniacz wału...cos jeszcze? ps. jakie poleciacie sprzegło????exedy?? ACT?? Edytowane 9 Listopada 2012 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Skoro taka sytuacja z tym fabrycznym dwumasem to faktycznie wywalać go Zastanawiam się dlaczego Nissan zrobił taką lipę. Np w CLK z silnikami M111 (moce od 136 do 197KM fabrycznie, często dłubane na ok 240KM) jest dwumas. Wytrzymuje naloty po 200kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 ten tez tyle wytrzymuje tylko zalezy jak jest traktowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 (edytowane) osobiście polecam najcięższą odmianę ACT bo na tych lekkich zetka strasznie się muli przy zmianie biegów... Mi tam nic nie muli Przy spokojnej jeździe też mi to nie przeszkadza, bo szybciej się rusza. Do tego szybciej się ze sprzęgła strzela. Przy redukcji biegów też jest lepiej. Ja się na tyle przyzwyczaiłem, że na pewno nie wrócę do wagi seryjnej dwumasy i koła pasowego. Tym bardziej, że w czasie jazdy różnica jakoś specjalnie nie jest odczuwalna. Ja mam koło Exedy odchudzone o 8 lbs czyli jakieś 3,6 kg. Tyle samo co lekkie koło od Nismo. Najcięższe ACT jakie znalazłem jest odchudzone o 13,6 czyli jakieś 6 kg, a lżejsze o 16,9 lbs czyli jakieś 8 kg. To właśnie przy kołach tej firmy może mulić przy zmianie biegów. Dlatego z czystym sumieniem mogę polecić jednomasy Exedy i Nismo. W 370z seryjne koło jest jeszcze cięższe w porównaniu do seryjnego w 350z. Waży 32 lbs czyli jakieś 14,5 kg. Podobnie jak w dieslu Dlatego tak wolno się wkręca jak robi się przygazówki w miejscu. Uważam, że warto 370z dłubnąć pod tym względem. http://www.370z.com/...t-Flywheel.aspx - fajny artykuł aż na 3 strony Nawet dali wykres z hamowni pokazujący, że w 370z daje to extra 6 koni Edytowane 10 Listopada 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 Warto robic spiek? pytalem sie juz wiem ale nie zaszkodzi jeszcze raz:-) Chce jednomas wsadzic a do teko spiek. Dobry pomysl? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 (edytowane) Warto robic spiek? pytalem sie juz wiem ale nie zaszkodzi jeszcze raz:-) Chce jednomas wsadzic a do teko spiek. Dobry pomysl? Spiek nie jest taki straszny jak często ludzie gadają. Miałem okazje się przejechać dłubaną Audi S3 1,8T przed i po zmianie sprzęgła . Wymienione było na spieka robionego u Radzikowskiego , docisk tez był inny. Sprzęgło miało 6 łopatek, czyli pedał chodził znacznie lżej (podobnie jak w serii) niż w przypadku 4 lub 3 łopatkowego. Po prostu bardzo szybko załapuje. Trzeba się przyzwyczaić. W zakorkowanym mieście podejrzewam, że będzie męczące. Nie fajne może być podjeżdżanie na kapciach niskoprofilowych pod dosyć wysoki krawężnik W innych przypadkach lata się fajnie. Jednak przy seryjnej mocy auta uważam, że nie warto go montować ponieważ stworzone jest do przenoszenia znacznie większej mocy i dużo szybciej się zużywa. Koledze w S3 starczyło na prawie 30 tyś km co podobno jest dobrym wynikiem. Przy lataniu po torach nie zdziwił bym się jak by padło po 2 tyś km http://www.koladwuma...zeglo-spiekowe/ - tutaj krótki opis ale z najważniejszymi informacjami o spieku Edytowane 10 Listopada 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 ale mam mętlik chcąc kupić lekkie koło zamachowe ACT + sprzęgło EXEDY lub ACT to koszt jest porównywalny z 2 masem LUK-a + OEM sprzęgło jakbym znał opinie o tym LUK-u to dezyzja byla by prosta a tak nie wiem czego się spodziewać pytanie: czy do 2 masa mozna zakładać tarcze sprzegla z amortyzacją?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 (edytowane) ale mam mętlik chcąc kupić lekkie koło zamachowe ACT + sprzęgło EXEDY lub ACT to koszt jest porównywalny z 2 masem LUK-a + OEM sprzęgło jakbym znał opinie o tym LUK-u to dezyzja byla by prosta a tak nie wiem czego się spodziewać pytanie: czy do 2 masa mozna zakładać tarcze sprzegla z amortyzacją?? Firma nie jest taka zła. Niektóre marki montują je fabrycznie. Kilka postów wcześniej dałem linka do testów z wymianą fabrycznego sprzęgła na to z jednomasą w 370z. Przyjrzyj się i zobacz, że to seryjne ma nadruk Luk Jak już będziesz przeglądał tego linka to zauważysz, że tam do dwumasy i jednomasy tarcze mają sprężyny. Częściej tarcze do dwumas nie mają sprężyn. Jednak gdy tarcza ma sprężyny to teoretycznie dwumasa dłużej posłuży, tak też jest w 350z a szybko pada Edytowane 10 Listopada 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Regeneracja zależy jak się uda, bliski znajomy pojeździł na tym 400 km/Volvo/. Poszło w proch, szczęście, że nic poza tym. Wg mnie odpuść to sobie. Z moich inf. LUK to nic innego jak oryginał. ze znaczkiem NISSANA. Kiedyś chyba na GB e-buy były za ok. 1700zl Sprzęgła do wyboru wg uznania, jest tego mnóstwo w dobrej jakości i cenie na e-buy. Ta opcja do normalnej jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 12 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 dezyzja zapadła LUK+ exedy stage 1 jak nastepnym razem pojdzie 2 mas to przesiadam sie na koło jednomasowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 dezyzja zapadła LUK+ exedy stage 1 jak nastepnym razem pojdzie 2 mas to przesiadam sie na koło jednomasowe Gdzie i za ile tego Luka znalazłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 dezyzja zapadła LUK+ exedy stage 1 jak nastepnym razem pojdzie 2 mas to przesiadam sie na koło jednomasowe Wg mnie nalepsza decyzja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.