Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] koło zamachowe- 2-mas vs. 1-mas


hot_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jako, że chce doprowadzić moją zetkę do stanu perfekcyjnego i przy okazji wymiany łożyska wałka w skrzyni chce wymienić 2 mas, który już daje lekkie oznaki zużycia, mam nie lada dylemat, który pewnie ma 99% użytkowników, mianowicie:

 

1.kupić OEM 2-mas za chore pieniadze (w US ok.3tys.) nie wiem jeszcze ile w PL, jak ktoś wie proszę pisać

2. kupić lekki aftermarket ze sprzegłem (koszt w Us ok. 1300zl)

 

3. jest jeszcze zamiennik 2 -masa firmy LUK (za niecałe 2tys.), ale jeszcze nie doczytałem się opinii

4. regeneracja 2-masa ? rozmawiałem dzisiaj z kolega mechanikiem i stanowczo odradzał, mowił ze to rozwiazanie na chwilę

 

jezeli chodzi o kasę to wariant lekkiego koła jest najkorzystniejszy, ale wtedy dostaje po tyłku skrzynia i silnik...nie liczac ogólnego dyskonfortu.

 

ogólnie jestem przy opcji oem, ale koszta mnie przerażają

 

jeżeli ktoś wymieniał w ASO to mile widziane są koszty tej inwestycji

 

sugestie??

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na Twoim miejscu poszedłbym w wariant 3. Rok temu robiłem sprzęgło, z tym że mój dwumas był jeszcze we w miarę dobrym stanie. Oddałem tarczę sprzęgła do regeneracji, założyli mi okładziny właśnie firmy LUK. Po roku użytkowania i około 20 tysiącach km nadal wszystko jest ok, nie mogę narzekać.

 

Ja osobiście podobnie jak i Ty czułbym dyskomfort zakładając 1-mas skoro producent zaprojektował samochód pod dwumas. Chociaż wiem że jest też wielu zwolenników 1-masa, jeżdżą i pewnie też będą sobie chwalić :)

Edytowane przez Młynarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się skłaniam do tej opcji...nie widziałem złych opinii o LUK-u, wiec warto spróbować

jeszcze dowiem się ile za taka przyjemność wołają w aso

 

sprzęgło lepiej brać OEm czy jakiś zamiennik exedy,act??

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś dobrze zregeneruje dwumas to musi działać tak jak trzeba (bo konstrukcja skomplikowana nie jest - ale trzeba wiedzieć jak i mieć części/sprzęt). Montowanie jednomasu ma swoje plusy i minusy. Największym minusem jest fakt, że na jednomasie skrzynia może zrobić papa jeśli często lubisz przycisnąć pełnym ogniem i zmieniać biegi przy odcince. Powstaje pytanie czy jest sens się bawić skoro jest ogarnięty zamiennik. Ja kupiłbym zamiennik bo dobra regeneracja będzie kosztować podobne pieniądze (a zamiennik kupujesz i montujesz od ręki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś dobrze zregeneruje dwumas to musi działać tak jak trzeba (bo konstrukcja skomplikowana nie jest - ale trzeba wiedzieć jak i mieć części/sprzęt). Montowanie jednomasu ma swoje plusy i minusy. Największym minusem jest fakt, że na jednomasie skrzynia może zrobić papa jeśli często lubisz przycisnąć pełnym ogniem i zmieniać biegi przy odcince. Powstaje pytanie czy jest sens się bawić skoro jest ogarnięty zamiennik. Ja kupiłbym zamiennik bo dobra regeneracja będzie kosztować podobne pieniądze (a zamiennik kupujesz i montujesz od ręki).

 

Nie wiem jak w 350z ale w 370z jak już ktoś zmienia to na lżejszy jednomas, plusem jest lepsze reagowanie auta i ze nie szarpie tak przy ruszaniu. Minus to głośniejsza praca skrzyni biegów, bardziej slyszalne grzechotanie niz przy 2 masie. Ogólnie w sportowych autach stosuje się jednomas, a producent uzył dwumasa aby dostosować auto do bardziej wymagających Klientów, którzy zwróciliby uwagę na takie kwestie jak bardziej hałaśliwa praca. Myślę, że uszkodzenia skrzyni przy 1 masie to raczej mit, coś jak to, że nitro niszczy silnik. Za kilka dni bede wlasnie wymienial cale sprzeglo, przy okazji zamieniam dwumasa na jednomas oraz tzw. Concentric Slave Cylinder (czyli chyba wysprzęglik po naszemu). Wszystko dedykowany aftermarket od Zspeedperformance, 1350 USD za calość. Jeśli opcja 2 kosztuje tylko 1300 pln to bym sie nie zastanawiał.

 

Tu masz ciekawy artykuł o zmianie dwumasa w jednomas aftermarketowy: http://www.370z.com/MagazineArticles/tabid/57/articleType/ArticleView/articleId/65/Testing-JWTs-Nissan-370Z-Ultra-Light-Flywheel.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednomas to żaden mit, to fizyka - większe siły przenoszone bezpośrednio na skrzynię bez żadnej "amortyzacji". W sportowych autach nikt nie patrzy na fakt ile pożyje dany element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednomas to żaden mit, to fizyka - większe siły przenoszone bezpośrednio na skrzynię bez żadnej "amortyzacji". W sportowych autach nikt nie patrzy na fakt ile pożyje dany element.

 

Możliwe, ale jeśli chodzi o 370Z to latają na 1 masach, zaturbione pod 500 WHP i nie slyszalem jeszcze o padnietej skrzyni, ogólnie przy jednomasie wydłuża się czas życia synchronizatorów, biegi wchodzą lepiej. Możliwe, że przy przebiegach rzędu 150 tys. to może mieć jakieś znaczenie, ale ogólnie bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś u siebie jednomasowe koło?? jakie są odczucia??

 

Ja mam od 45000 km. W dodatku mam też odchudzone koło pasowe. Efekt jest taki, że znacznie szybciej się wkręcają obroty na biegu jałowym. Minusem są większe drgania silnika i szumienie na wolnych obrotach.

Czy zamontował bym to jeszcze raz? :) Raczej tak, bo przy dynamicznej zmianie biegów i ostrych startach dwumasa bardzo szybko pada. Jak padnie to jest jeszcze większy hałas na wolnych i jak się rusza spokojnie to przy puszczaniu sprzęgła nie ma tej płynności. No i znowu wymiana. Bez sensu.

Jednak gdybym planował sprzedać Zetkę i trzeba było robić sprzęgło to bym dał dwumasę. W tedy kupujący by nie narzekał na szum z pod auta :)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj poznałem ceny w ASO :devil:

ceny aso pl/ceny aso us

2 mas-9600zl / ok.3 tys.

tarcza sprzegła+docisk 1880 /ok. 800zł

łożysko oprowe- 185zł

łożysko wałka skrzyni- 312zl

 

 

istny szok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy wszystko jakie moce chcesz robić w aucie, genralnie jak ma pozostać seryjna moc albo nie wiele ponad nią i sporadycznie upalasz auto to od biedy można zastosować dwu mas nowy bądź regenerowany - w poznaniu naprawdę dobrze to ogarniają.

 

Jak zamierzasz ostro jeździć, driftować, strzelać ze sprzęgła to go zabijesz w godzinę i nie pozostaje nic innego jak jednomas - osobiście polecam najcięższą odmianę ACT bo na tych lekkich zetka strasznie się muli przy zmianie biegów...

 

Tak samo jak zamierzasz radykalnie podnieść moc po przez kompresor, nitro lub uturbienie to także jednomas.

Dwu mas w tym aucie to nie porozumienie a co do wytrzymałości seryjnej skrzyni to spokojnie dźwignie ona pod 1000KM...

 

W Drifcie chłopaki już rezygnują ze skrzynek od RB25 i przechodzą na zetkowe bowiem to są jedyne skrzynie które się nie rozrywają przy strzale ze sprzęgła 3 tarczowego i na pół slicku 275 na 4 biegu :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie planuje radykalnie podnosic mocy..gdzies tam w przyszłości pewnie bedą małe zmiany

drift i tor jak najbardziej, ale to okazjonalnie

bardziej chodzi o mała awaryjność zestawu, poprostu nie chce już tam zagladac tylko jezdzić, wiec regeneracja raczej odpada

chyba wygra jednak opcja zamiennika:

http://www.ebay.com/...d=271071262617

 

pytanie przy wymianie co jeszcze warto wymienic...na pewno uszczelniacz wału...cos jeszcze?

 

ps. jakie poleciacie sprzegło????exedy?? ACT??

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro taka sytuacja z tym fabrycznym dwumasem to faktycznie wywalać go :) Zastanawiam się dlaczego Nissan zrobił taką lipę. Np w CLK z silnikami M111 (moce od 136 do 197KM fabrycznie, często dłubane na ok 240KM) jest dwumas. Wytrzymuje naloty po 200kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście polecam najcięższą odmianę ACT bo na tych lekkich zetka strasznie się muli przy zmianie biegów...

 

Mi tam nic nie muli :) Przy spokojnej jeździe też mi to nie przeszkadza, bo szybciej się rusza. Do tego szybciej się ze sprzęgła strzela. Przy redukcji biegów też jest lepiej. Ja się na tyle przyzwyczaiłem, że na pewno nie wrócę do wagi seryjnej dwumasy i koła pasowego. Tym bardziej, że w czasie jazdy różnica jakoś specjalnie nie jest odczuwalna. Ja mam koło Exedy odchudzone o 8 lbs czyli jakieś 3,6 kg. Tyle samo co lekkie koło od Nismo. Najcięższe ACT jakie znalazłem jest odchudzone o 13,6 czyli jakieś 6 kg, a lżejsze o 16,9 lbs czyli jakieś 8 kg. To właśnie przy kołach tej firmy może mulić przy zmianie biegów. Dlatego z czystym sumieniem mogę polecić jednomasy Exedy i Nismo.

 

W 370z seryjne koło jest jeszcze cięższe w porównaniu do seryjnego w 350z. Waży 32 lbs czyli jakieś 14,5 kg. Podobnie jak w dieslu :) Dlatego tak wolno się wkręca jak robi się przygazówki w miejscu. Uważam, że warto 370z dłubnąć pod tym względem.

http://www.370z.com/...t-Flywheel.aspx - fajny artykuł aż na 3 strony :) Nawet dali wykres z hamowni pokazujący, że w 370z daje to extra 6 koni :)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto robic spiek? pytalem sie juz wiem ale nie zaszkodzi jeszcze raz:-) Chce jednomas wsadzic a do teko spiek. Dobry pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto robic spiek? pytalem sie juz wiem ale nie zaszkodzi jeszcze raz:-) Chce jednomas wsadzic a do teko spiek. Dobry pomysl?

 

Spiek nie jest taki straszny jak często ludzie gadają. Miałem okazje się przejechać dłubaną Audi S3 1,8T przed i po zmianie sprzęgła . Wymienione było na spieka robionego u Radzikowskiego , docisk tez był inny. Sprzęgło miało 6 łopatek, czyli pedał chodził znacznie lżej (podobnie jak w serii) niż w przypadku 4 lub 3 łopatkowego. Po prostu bardzo szybko załapuje. Trzeba się przyzwyczaić. W zakorkowanym mieście podejrzewam, że będzie męczące. Nie fajne może być podjeżdżanie na kapciach niskoprofilowych pod dosyć wysoki krawężnik :) W innych przypadkach lata się fajnie. Jednak przy seryjnej mocy auta uważam, że nie warto go montować ponieważ stworzone jest do przenoszenia znacznie większej mocy i dużo szybciej się zużywa. Koledze w S3 starczyło na prawie 30 tyś km co podobno jest dobrym wynikiem. Przy lataniu po torach nie zdziwił bym się jak by padło po 2 tyś km :)

 

http://www.koladwuma...zeglo-spiekowe/ - tutaj krótki opis ale z najważniejszymi informacjami o spieku ;)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam mętlik

 

chcąc kupić lekkie koło zamachowe ACT + sprzęgło EXEDY lub ACT to koszt jest porównywalny z 2 masem LUK-a + OEM sprzęgło

jakbym znał opinie o tym LUK-u to dezyzja byla by prosta a tak nie wiem czego się spodziewać

 

pytanie:

czy do 2 masa mozna zakładać tarcze sprzegla z amortyzacją??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam mętlik

 

chcąc kupić lekkie koło zamachowe ACT + sprzęgło EXEDY lub ACT to koszt jest porównywalny z 2 masem LUK-a + OEM sprzęgło

jakbym znał opinie o tym LUK-u to dezyzja byla by prosta a tak nie wiem czego się spodziewać

 

pytanie:

czy do 2 masa mozna zakładać tarcze sprzegla z amortyzacją??

 

Firma nie jest taka zła. Niektóre marki montują je fabrycznie. Kilka postów wcześniej dałem linka do testów z wymianą fabrycznego sprzęgła na to z jednomasą w 370z. Przyjrzyj się i zobacz, że to seryjne ma nadruk Luk :)

Jak już będziesz przeglądał tego linka to zauważysz, że tam do dwumasy i jednomasy tarcze mają sprężyny. Częściej tarcze do dwumas nie mają sprężyn. Jednak gdy tarcza ma sprężyny to teoretycznie dwumasa dłużej posłuży, tak też jest w 350z a szybko pada ;)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja zależy jak się uda, bliski znajomy pojeździł na tym 400 km/Volvo/.

Poszło w proch, szczęście, że nic poza tym.

Wg mnie odpuść to sobie.

Z moich inf. LUK to nic innego jak oryginał. ze znaczkiem NISSANA.

Kiedyś chyba na GB e-buy były za ok. 1700zl

Sprzęgła do wyboru wg uznania, jest tego mnóstwo w dobrej jakości i cenie na e-buy.

Ta opcja do normalnej jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dezyzja zapadła LUK+ exedy stage 1

 

jak nastepnym razem pojdzie 2 mas to przesiadam sie na koło jednomasowe

 

Wg mnie nalepsza decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...