Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Świerszczenie w okolicach licznika


Gość sibek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem jak w temacie, od pewnego czasu uaktywnił się "świerszcz" i za cholerę nie mogę znaleźć źródła. Tematy na forum wszystkie przeszukane i na tą chwilę brak rozwiązania problemu. Czasami odnoszę wrażenie jakby dźwięki dochodziły raz z prawej lub raz lewej strony kokpitu. Dodam jeszcze że na tyle się to rozkręciło że występuje też na drodze gładkiej, bo na nierównym asfalcie jest cały czas. Czy miał ktoś taki problem i ewentualnie gdzie szukać? dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siek ,spróuj w czasie jazdy dociskać środkową konsolę w różnych miejscach,być może samo radio daje taki dźwięk.Jeżeli nie to spróuj wyjąć schowek,włóż rękę pod i złap za rurę od dystrybucji powietrza i poruszaj ,może to ten dźwięk.Jak już masz zdjęte to możeszpróbować szukać dalej za deską.Czasami cykają wyloty powietrza te obok radia.Wtedy jedyna rada zdemontować obudowę z radiem i natrysnąć brzegi suchym silikonem.Tylko SUCHYM! odtłuszczonym,bo inaczej będziesz miał piękne tłuste nacieki na plastikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechodziłem poprzez wymontowane radio, nawiewy obok i odkręcony schowek (jazdy próbne). Dociskałem także konsole w różnych miejscach i to także nie przyniosło efektu. Myślę teraz o tym żeby dostać się pod licznik, może tam go znajdę ( potrzebuje tylko podpowiedz jak się do tego zabrać bo nie robiłem tego wcześniej). Jeśli ma ktoś inne opcje gdzie mogę tego szukać to z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz rozbierać kup taka piankę jak pod panele podłogowe co wody nie chłonie ok 0,5cm lub cieńszą i po prostu obłóż nią zegary i co tam luźnego lata

kolega zrobił po pół rocznej walce ze świerszczem i pomogło zima lato nie maja znaczenia jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może poluzował ci się jeden z wkrętów trzymających kokpit od strony podszybia.otwórz schowek i "poszarp" lekko kokpitem ,czy nie ma luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz pod spodem,musisz "wejść " pod deskę,niestety łatwe to nie jest.Nie wiem czy przypadkiem część wkrętów nie jest dostępna od zewnątrz z lewej strony pod zaślepkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się,że trzeba wypiąć maskowanie z podszybia(tak jes w tiidzie)Spojz tu

11732139490432.png

11732441636268.png

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Widzisz Maniek,na pierwszym rysunku są te boczne zaślepki pod którymi są wkręty.

Co do zegarów to osłona jest na zatrzaskach i pod nią są wkręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może piszcza ci ciegna od ustawienia foteli? To są dosyć luźne druty pod siedzeniami? Ja miałem odgłosy pochodząca że strony prawego koła i z bagażnika.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz rozbierać kup taka piankę jak pod panele podłogowe co wody nie chłonie ok 0,5cm lub cieńszą i po prostu obłóż nią zegary i co tam luźnego lata

kolega zrobił po pół rocznej walce ze świerszczem i pomogło zima lato nie maja znaczenia jest cisza

Nie tyle pianka pod panele,ale pianka 10mm samoprzylepna.

Dzisiaj właśnie walczyłem z tym czymś i jest cicho! :D nie trzeba usuwać obudowyitp,przynajmniej tak u mnie było.

Po wyjęciu schowka od strony pasażera,po prawj stronie u dołu ukazuje sie wąski kawałek plastiku który jest częścią schowka ,a dolega do metalowego mocowania...dolega luźno!A usztywnia go dopiero przykręcany schowek,nawierciłem ten plastik i ścisnąłem nitem zrywanym ,następnie w.wymienioną gąbką obkleiłem...o dziwo bardzo luźne przewody,które przedtem tak nie wisiały!Okleiłem częściowo również moduł poduszek który jest za schowkiem u góry.I stała się cisza! Nawet na kostce brukowej tak o około 80%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna została zlokalizowana, za denerwujące świerszczenie odpowiedzialne są dwie obudowy plastikowe. Pierwsza jest umiejscowiona tuż pod kolumną kierownicy a druga jest tuz obok w centralnej części pod konsolą nawiewu z tym że tylko jego lewa część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja mam świerszczenie które pojawiło się niedawno. Wydawało mi się że to od liścia który wpadł na osłone pod zderzakiem ale nie.

 

Przy wymianie kół pokręciłem tylnymi bębnami i coś tam dzwoni przy obracaniu. Zastanawiam się co się tam mogło stać. Być może jakaś sprężyna dotyka bębna bo jest taki metaliczny dzwięk przy kręceniu bębnem.

 

Jak myślicie co tam mogło nawalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz ,mogła urwać się sprężyna.Równie dobrze mogło coś się dostać do bębna ,choć nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tylne klocki w bębnach nie mają przypadkiem tego specyficznego dźwiękowego wskaźnika końca okładzin hamulcowych? I czy to piszczenie i ocieranie nie jest właśnie wskazaniem, że klocki sie właśnie kończą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są szczęki ,a one nie mają.Pozatym wtedy jest wysokotonowy "pisk"przy hamowaniuMoże to być ew. lekko ocierająca szczęka,ale raczej to co napisał Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa myślałem, że mają bo w szczekach jednak trudniej określić stopień zużycia ....

Szczęki najczęściej przeżywają 3-4 komplety wspólczesnych ,miękkich" klocków,a pozatym jak są zużyte,to wyraźnie usłyszy to, nawet kompletny laik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zewnątrz.Z tego co widać to bęben siedzi na łożysku i aby go zdjąć musisz zdjąć tą zaślepkę z piasty,pod nią masz nakrętkę która trzyma łożysko na piaście ,odkręć ją i zdejmiesz wtedy bęben z łożyskiem z piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tutaj schemat

 

http://nissan4u.com/...illustration_3/

 

W moim notku zaślepka (osłona) piastu jest uszczelniona chyba silikonem.

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moby ,nie ma potrzeby.Pojemnik odchodzi w dół,tak że można bez problemu wyjąć filtr i tyle w temacie...

Aha! Ważne! Uważaj przy wymianie na te dwie spinki co trzymają puszkę z filtrem!Czasami podczas odpinania potrafi wypaść z zaczepu,a później szukaj jej w zakamarkach skrzyni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...