Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] 1.6 16V niemiłosiernie dużo pali! wysokie spalanie!


Gość hommer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Kupiłem kilka dni temu serenę 1.6 16V.

Silnik suchy zawsze ladnie zapala pracuje równo obroty nie faluja prawidłowo reaguje na dodanie gazu .

po uruchomieniu gdy jest zimny trochę trzyma na ssaniu następnie obroty spadają

po dodaniu gazu i podczas jazdy nie kopci

samochód trochę mułowaty jak na prawie sto koni.

Tragedia się zaczęła jak zatankowałem za 100pln (ok 18 litrów) i po przejechaniu ok 70 km okazało się że nie ma paliwa!

Sprawdziłem przewody paliwowe - są suche i całe, filtr paliwa świeżo po wymianie.

Może ktoś ma pomysł co to może być lub też miał podobny problem?

W tej chwili taniej mi będzie wykupić abonament na taksówkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze prawisz Markoni. Najlepiej hommer zalej do pełna i sprawdź po przejechaniu co najmniej 200 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

Dziękuję za rady.

Wczoraj wypiąłem komputer sterownik widać że ktoś przy nim grzebał gdyż wkręty były uszkodzone.

Po dzisiejszej przejażdżce nie zauważyłem jednak specjalnych zmian.

Na trecim i czwartym biegu samochód po podaniu gazu trochę przyspiesza a następnie zachowuje się jakby go coś przytykało (filtr powietrza wymieniłem, posprzątałem liście i muchy ;)

gdy wciskam głębiej gaz przyspiesza ale bez specjalnych wrażeń, miałem Transita 2.5D i było zdecydowanie lepiej z pełną paką towaru. Pod górkę o przyspieszeniu prawie w ogóle nie ma mowy.

Zauważyłem że po dwukrotnym przekręceniu kluczyka w stacyjce włącza się pompka paliwa przy zbiorniku,

pracuje bardzo cicho jednak nie przestaje po kilku sekundach jak to zazwyczaj słyszałem w innych autach

czy jest to prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z krótego roku Twoja Serenka ? U mnie po przekręceniu kluczyka pompka pracuje 1 x przez pewnie 3-4 sek. Po przekręceniu zapłonu nie wiem, bo przy włączonym silniku jej nie słyszę.

Sprawdzałeś, czy nie ma błędów ? - załącznik.

Jeśli jesteś pewny tego spalania (w sumie, to powinno albo dymić z rury, albo strzelać przy takim przelewaniu paliwa), to sondę trzeba koniecznie sprawdzić. Można to zrobić zgrubnie miernikiem cyfrowym. Lepiej podpiąć pod komputer (interfejs Consult).

 

Na trecim i czwartym biegu samochód po podaniu gazu trochę przyspiesza a następnie zachowuje się jakby go coś przytykało

Jeśli Serenka nie była jakoś szczególnie przypilnowana, to moim zdaniem nie zaszkodzi przeczyścić przepustnicę i przepływomierz.

gdy wciskam głębiej gaz przyspiesza ale bez specjalnych wrażeń, miałem Transita 2.5D i było zdecydowanie lepiej z pełną paką towaru. Pod górkę o przyspieszeniu prawie w ogóle nie ma mowy.

Na wrażenie z przyśpieszaniem w Serenie 1,6 bym nie liczył ;-). Mnie też brakuje mocy pod górkę, albo przy przyśpieszaniu...zaczynam się jednak do tego przyzwyczajać.

 

Dodatkowo: jeśli nie resetowałeś komputera, to nie zaszkodzi go odpiąć na całą noc (albo może 24 h, w sumie nie wiem ile powinno być), po czym właczyć zapłon, zapalić silnik, nie naciskać pedału gazu i tak zostawić aż się zagrzeje i włączy wentylator. Komputer w tym czasie będzie "się uczył".

 

Ogólnie o spalaniu naszych autek możesz pocztać w podpiętym temacie: http://forum.nissank...am-pala-sereny/

081_Autodiagnostyka_elektroniki_silnika_SR20_GA16_GA14.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...