kawek Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam, Mam pytanko do bardziej doświadczonych kierowców czy można w automacie podczas postoju głównie jazda w korkach można wrzucać na pozycje L. Niby automat fajny jest w jeździe, ale jak stoi się w korkach potrafi boleć noga od trzymania hamulca po 5min. Wydaje mi się, że spalanie też powinno być mniejsze bo brak jest „ciągnięcia auta” Nie chodzi mi o jazdę na luzie bo wiem, że wówczas nie ma smarowania skrzyni. Samochód Qashqai 2.0dci. Zapraszam do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Automatem jeździłem dość dawno temu, Mercedesem 190E. Przy każdym postoju w korku czy na światłach, który zapowiadał się na taki dłuższy, niż kilka sekund, wrzucałem N. Zauważalna różnica w spalaniu w stosunku do D + hamulec. Ze swojej strony napiszę tyle - automat to naprawdę super sprawa, jeśli tylko bym miał możliwość wyboru, od razu bym zamienił manuala na automat. Szczególnie w dużym, zatłoczonym mieście, skrzynia automatyczna jest po prostu idealna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 dokładnie mam automata i tak robię na korki super sprawa ,,, no i zawsze zostaje P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 hmmm, gdyby nie potrzeba tankowania, to wsiadając w Koszalinie wbijam D i wysiadając w Zamościu wbijam P, żadnego N podczas postoju, można przecież zaciągnąć ręczny, jak boli noga, ale jeszcze nigdy mnie nie bolała, bo w sumie wystrczy lekko wcisnąć hamulec i auto stoi, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 hmmm, gdyby nie potrzeba tankowania, to wsiadając w Koszalinie wbijam D i wysiadając w Zamościu wbijam P, żadnego N podczas postoju, można przecież zaciągnąć ręczny, jak boli noga, ale jeszcze nigdy mnie nie bolała, bo w sumie wystrczy lekko wcisnąć hamulec i auto stoi, dokładnie tak przeciez jest ręczny a automat jest własnie po to by nie wachlowac wajchą masz automat wyłacz myślenie o wrzucaniu biegów po za P i D czasem R a na diagnostyce N To taka polska przypadłość dorabiac teorie do praktyki jak przez 60 lat uczylismy się kombinować to teraz przez 20 nie pozbedziemy się tego nawyku A jak masz wycieraczki i masz ustawioną wersje automat/czas to włączasz i wyłaczasz wycieraczki przełącznikiem czy zapominasz o temacie???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Gdy podczas włączonego D zaciągniesz ręczny, to silnik ma obciążenie. Jak ktoś ma automat, niech wytestuje metodę z przełączaniem na N podczas dłuższych postojów - gwarantuję, że różnica w spalaniu będzie zauważalna. Przecież z D na N nie jest daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Dokładnie szkoda skrzyni poco ma się męczyć na D podczas postoju zwłaszcza że przechodzi bez naciskania przycisku przynajmniej u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 (edytowane) Ale Karek pisał o korkach nie postoju Edytowane 15 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 właśnie szkoda skrzyni, gdy przełączysz na N lub P podczas pracy silnika, bo pompa nie podaje ciśnienia, podpytajcie najpierw w serwisach skrzyń a nie dorabiajcie teorii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Oj Dino daj troszkę poteoretyzować zwłaszcza że wikszośc wypowiadających ma manuale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Mieć automat a umieć go obsługiwać to dwie różne sprawy Panowie wiedzą, że gdzieś dzwoni - ale nie wiedzą, gdzie. Podczas postoju w korku, przy silniku pracującym na obrotach jałowych, wrzucenie na N niczym nie grozi. Przecież auto stoi w miejscu, na skrzynię nie są przenoszone żadne obciążenia. Zapewne niektórzy, co tutaj tak się rzucają, słyszeli, że dla automatu zabójcze jest wrzucanie N podczas jazdy np. z górki - i teraz przypisują tę teorię, że "dla automatu zabójcze jest wrzucanie na N przy pracującym silniku". Postój w korku nie ma tu nic do rzeczy Polecam nawet przestudiowanie instrukcji od niektórych aut (choćby Mercedes W210) - tam jest nawet zalecane, żeby przy dłuższym postoju nie dusić auta na D tylko wrzucić N i zaciągnąć ręczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 (edytowane) No właśnie ale czy w instrukcji W210 podali definicję dłuższego postoju?? Przecież korek to nie postuj tylko permanentne podjeżdżanie. W zasadzie w korku to czasem stoi sie krócej niż na światłach. chodzi mi oczywiście o moment przesunięcia auta o kolejny metr Edytowane 20 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.