Gość golfi77 Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Witam serdecznie forumowiczów, posiadam p12 z 2002 roku 2,2dci kombi przebieg ok. 160tys., na wiosnę tego roku wymieniane było koło dwumasowe i sprzęgło, dodam, że koło i sprzęgło regenerowałem i po wymianie czuć było drgania. Zdarzało się również, że podczas rozruchu silnika auto nie zapalało tylko silnik wpadał w dziwne drgania (jakby nie chciał zaskoczyć) i trzęsło całym autem. Trochę temat zbagatelizowałem przyznaję i tak jeździłem. Na wiosnę wymieniłem również pompę vacuum, zakupiłem używaną, tylko dokupiłem ślizg i kółko rozrzadu pompy bo to z używki nie pasowało (miało wypustkę a nie wcięcie - to niepasujące mam na sprzedaż). Teraz do sedna przechodzę, od pewnego czasu podczas przyspieszania (ok. 1500 a 2000 obrotów) zaczęły mi się pojawiać "dziury" w gazie. Początkowo to się działo na wyzszych biegach tak 3,4 i nie za każdym razem tylko sporadycznie co kilkanaście dni. Pojaiwła się również nierówna praca silnika na biegu jałowym i lekkie skoki obrotów (wskazówka drgała pomiędzy 800 a 900). Jednak kilka dni temu zaczął się poważny problem, dodam, że dzień wcześniej byłem w trasie i pogoniłem auto po autostradzie ale bez problemów się obyło, kiedy rano chciałem zapalić auto to za pierwszym razem zgasło od razu. Za drugim odpaliło, ale przy ruszeniu i przyspieszaniu zaczęło się dławić i szarpać i nie mogłem płynnie kontynuować jazdy, tak jakby coś mnie chamowało. W pocie czoła przejechałem tak kilka kilometrów i potem te objawy ustały. Jednak kiedy auto postało ok godiznkę wszystko sie powtórzyło. Na drugi dzień nie mogłem juz w ogóle auta odpalić, po kręceniu silnik jakby zaskakiwał i od razu gasł. Po ok. 30 min. prób udało mi się auto odpalić, ale zauważyłem, że jak dodaję gazu na biegu jałowym to silnik drga niemiłosiernie i trzęsie autem. Ruszyłem i przejechałem kilka kilometrów i auto oczywiście szarpało i dławiło się, jednak nawet po rozgrzaniu silnika objawy nie ustąpiły. Dodam, że komputer nie wykrył żadnych błędów i przepływka też jest ok. Proszę w miarę możliwości o poradę, z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Zawór egr i przy okazji przeczyść przepływkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golfi77 Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 dzięki za podpowiedź, ale to niestety nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 (edytowane) a filtr paliwa i pozostałe kidy wymieniałeś Skoro przegoniłes go po autostradzie( zakładam stała prędkość ok 120 a nie 180) to jeszcze proponuje zmianę paliwa to w kilku przypadkach tez skutkowało Edytowane 13 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golfi77 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Witam ponownie, byłem w ASO 1,5 mca temu, przeprowadzili diagnozę i stwierdzili możliwe dwie usterki: 1. nierówna praca, zacinanie się zaworów w pompie wtryskowej 2. możliwe zakłócenia w pracy zegarów spowodowane impulsem ze strony taksometru (auto jeździ jako taxi). Po zerwaniu plomby, na drugi dzień byłem ponownie u nich i po 2 godzinach sprawdzania dalej nie byli pewni co jest przyczyną takiego zachowania auta, ale... co jest dla mnie bardzo dziwne po tej drugiej wizycie objawy szarpania i dławienia się auta ustąpiły całkowicie. Pytałem czy coś naprawiali, ale zapewniali mnie, że tylko diagnozowali! Auto jeździło przez półtora miesiąca bez żadnych komplikacji i niestety parę dni temu znów objawy wróciły:( Byłem w ASO, pytali czy coś robiłem z pompą, odpowiedziałem, że nie, na co oni, że to na pewno pompa i że to jest usterka czasowa i powróciła. Ja nie dawałem za wygraną i pytałem ich jak to możliwe, że jeśli rzeczywiście pompa jest walnięta to czemu auto hulało 1,5 miesiąca, na to nie umieli odpowiedzieć. Proszę kogoś znającego temat o pomoc, bo naprawa pompy to duży wydatek. Gdzieś się doczytałem, że w tych silnikach lubią psuć się zawory wysokiego ciśnienia na pompie (nie jestem pewny czy prawidłowo to nazywam), czy taki zepsuty zawór może dawać takie objawy i czy może lepiej go wymienić zanim zabierać się za samą pompę? Bardzo proszę o pomoc bo czas mnie nagli a auto stoi i nie pracuje na siebie:( z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 Niestety mam 1.9 i nie bardzo mogę ci pomóc bo jeszcze o tym nie czytałem. Z mojego podwórka - Kiedyś jak miałem padnięty akumulator niby odpalał ale jak jeździł to tak jakoś dziwnie się auto zachowywało niby przyspieszał ale jakoś tak nie szybko niby jechał ale jakoś tak leniwie i na wolnych obrotach totalnie szarpał. Efektem dziwnego zachowania był akumulator z padniętą celą. Nie wiem dlaczego ale po założeniu nowego auto się naprawiło. Może pożycz od kogoś akumulator na chwilę i przejedź się trochę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 ja bym mu zaserwowal czyszczenie calego ukladu wtryskowego z maszynki liquid molly ojciec ma c5 mial klopoty z odpalaniem nie rowna praca i ogolnie glosno silnik mu chodzil cienko sie zbieral , namowilem go na ten zabieg i teraz jezdzi z bananem na twarzy auto nie do poznania no i aku tez ma raczej do wymiany moze cos w tym jest .... moze gdzies masz wiazke silnika nadpalona .... mnie to spotkalo tak ze pomyslow jest wuhta nikt tu nie udzieli precyzyjnej odpowiedzi na odległość a ASO omijaj szerokim łukiem banda złodziei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golfi77 Opublikowano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2013 (edytowane) używałem "Liqui Moly diesel spulung", ale niestety nic nie dało chociaż specyfik podobno dobry i cuda czyni. co akumulatora to niedawno wymieniany był i jest ok, ładowanie też. Dzisiaj spróbuję wymienić zawór i zobaczę. Co do ASO to zgadzam się z tym jak najbardziej, ale nie miałem wyjścia bo byłem w kilku miejscach i nie pomogli specory. No i naprawione:) Koszt 250 zł w tym część! A tą częścią jest wymieniony czujnik temperatury (cena czujnika ok 60 zł) na pompie wtryskowej. I aż się scyzoryk otwiera, bo w ASO PGD - Kraków, ul. Powstańców Śląskich 22, "spece" po 6 godzinach diagnozy wskazali na zepsutą pompę i oczywiście koniecznie ich zdaniem trzeba było ją regenerować (koszt 3-4 tyś złotych). Ręce opadają, ale mam na szczęście znajomego mechanika, który weryfikuje brak wiedzy "pseudofachowców"! Może mój przykład komuś kiedyś się przyda na forum i podpowie bo ciężkie jest życie z Dieslem;) Czołem Panowie i dzięki za pomoc na forum:) Edytowane 4 Stycznia 2013 przez golfi77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Gdzie Ty w ASO speca widziałeś ? O specach mało kto mówi a jak Ci mają znaleźć usterkę to już na pewno nie w ASO ja odwiedziłem ze 3 w tym serwis Boscha i nie dali rady. Dopiero w Boschu odesłali mnie do człowieka,który u nich pracował i po jakimś czasie zrobił mi samochód Tak czy inaczej dzięki że podałeś informację na pewno się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golfi77 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 (edytowane) Sprostowanie! Niestety pospieszyłem się z tą diagnozą bo auto pojeździło i po dwóch dniach znów objawy j.w. powróciły:( Ciężki przypadek! Mam gościa, który pracował w ASO i on twierdzi, że to wina czujnika (zaworu) wysokiego ciśnienia na pompie. Chcę go wymienić, tylko nie wiem czy dostanę go poza serwisem ASO bo tam koszt ok. 800-900zł i trzeba tydzień czekać. Mam pompę Denso i znalazłem na allegro coś takiego: http://allegro.pl/za...2923585857.html. Mam też numer nissanowski zaworu do mojego silnika tylko, że z X-traila, ale to podobno to samo. Ten numer to: A6860-AW42B. Czy ktoś może wie czy ten z allegro jest właściwy? Z góry dziękuję za pomoc! Jak uporam się w końcu z tym problemem to opiszę dla "potomnych" Edytowane 8 Stycznia 2013 przez golfi77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.