Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Umarł silnik 3.0 w Y61


Gość mysiar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

2 lata temu smiałem się z opowieści kolegów jeżdzących Landcruiserami, ze silniki 3.0 w Patrolach konczą życie przy 200 000 km.

W zeszłym tygodniu w czwartek mój skończył życie przy 199 950 km.

Po sholowaniu do warsztatu i rozebraniu okazało się, że:

- popękała głowica

- pęknięte są 3 tłoki, czwarty się uchował, ale to chyba tylko dlatego, że się silnik rozkraczył

- jeden cylinder porysowany od tego najbardziej popękanego tłoka

 

Z Patrolem się nie rozstanę, ale drugiego silnika 3.0 do niego na pewno nie włożę.

 

Myślę o GM 6.5 bez turbo.

Edytowane przez mysiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ZD30 montowanym w patrolu jest jeden problem

mianowicie

nie lubi długotrwałego, silnego obciażenia cieplnego :rolleyes:

 

czytaj - długotrwałych jazd autostradowych, nie daj boze z przyczepą, z dużą (autostradową) prędkością... i tu jest problem

 

silnik ma niekorzystny bilans cieplny - nie pokaże Ci tego standardowy wskaźnik tempertaury na desce :lol:

 

pamietam, ze ktos robil kiedys eksperyment - zamontowal dodatkowe czujniki temperatury: płynu, temperatury glowicy, temp oleju i temp gazów wylotowych... po czym zaczal jezdzic... wszystko bylo w porzadku, jak predkosci byly rozsądne - wszystko bylo w porzadku przy katowaniu w terenie, gdzie predkosci obrotowe silnika były BADZO zroznicowane

 

problem zaczał się na autostradzie ;)

wskaznik na desce pokazywał "wporzo, pałuj dalej"

a wskazniki dodatkowe pokazywały "mocno nie wporzo!"

 

tyle

 

aha, skoro z patrolem nie masz sie zamiaru rozstawac - to wstaw TD42, najlepiej doładowany :jump:

ale jest sporo pułapek po drodze, w sumie niby drobiazgi (wskazania predkosci, obrtoów i inne), ale upierdliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 14.11.2012 o 09:11, seburaj napisał:

do Karłowicza ? ;)

silnik z montażem bedzie droższy od samego patrola :dribble:

Ty ... ja Cię widzę :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się faktycznie ...

Wczoraj przyjechał ... dzisiaj V8 zamontowany ... jutro dopieszczają i ... w sobotę wyjazd

 

Spóźnił się kontener z silnikami dla Rosjan i Czechów .... chłopaki mają okienko

 

Fajnie się wstrzelił ....

 

Pobiliśmy rekord montażowy ... jeszcze nikt nigdy nie wrzucił V8-ki w 2 dni :whistle:

 

  W dniu 15.11.2012 o 21:28, seburaj napisał:

a nie będzie ? :)

Nie ... tego montuje w gratisie :)

 

Ostatnie zdjęcia ....

 

https://www.facebook.com/pages/Karlowicz4x4pl/189837031056972?sk=photos_stream

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

 

 

Z nagraniem filmu to moze troche potrwac.

Jak sie zbiera to sie nie da opisac.

 

Ostatnio pod gorke "scigałem" się z samochodami osobowymi na 4 biegu.

Zostawiłem je daleko z tyłu :)

 

Zuzycie paliwa

 

Trasa 12.3 litra max V 130 km/h avg V 73 km/h przejechane 270 km

Miasto 18.1 litra przejechane 350 km

 

W obydwu przypadkach nie staralem sie jechac oszczednie

Edytowane przez mysiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 15.12.2012 o 16:13, mysiar napisał:

Miasto 18.1 litra przejechane 350 km

 

Trzeba skrecić dawkę ... 18 litrów nawe 300 konne Peninsulare na 37-kach nie palą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  W dniu 13.11.2012 o 16:11, seburaj napisał:

pamietam, ze ktos robil kiedys eksperyment - zamontowal dodatkowe czujniki temperatury: płynu, temperatury glowicy, temp oleju i temp gazów wylotowych... po czym zaczal jezdzic... wszystko bylo w porzadku, jak predkosci byly rozsądne - wszystko bylo w porzadku przy katowaniu w terenie, gdzie predkosci obrotowe silnika były BADZO zroznicowane

 

problem zaczał się na autostradzie ;)

wskaznik na desce pokazywał "wporzo, pałuj dalej"

a wskazniki dodatkowe pokazywały "mocno nie wporzo!"

 

czesc, 

 możesz coś więcej powiedzieć na ten temat ?  Tzn co oznacza mocno nie w porzo, np. patrol załadowany na 2 tygodnie, rodzina i 140 km/h autostrada 33" zderzaki pierdoły, lato, noc. Jak te temperatury mogą zagrać ? Czyli jak należy jechać ? Np. co godzinę trzeba odpuszczać czy co 5 minut do 80km/h ? 

 

Przy okazji czy ECU nie ma tego mierzonego tzn. czy nie ma tych czujników w standardzie i kompem nie da się ich "wyjąć" na zewnątrz ? Czy ta osoba zrobiła dodatkowe czujniki i nastawiała sobie wskaźników dodatkowych ? 

 

Bardzo mnie to ciekawi, 

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...