miziera Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Witam Niestety łańcuch w SR20DE nie jest wieczny, o czym przekonałem się dzisiaj Nic nie wskazywało na jego koniec...a jednak. Silnik zgasł podczas jazdy na 2 biegu, na początku sprawdzenie zapłonu, podmiana aparatu bo nie było iskry....oczywiście nic nie dała, szybkie sprawdzenie czy obraca palcem w aparacie i stała się jasność... Pytanie teraz co robić? wymiana całego silnika, czy remont? Jeżeli remont to co oprócz wymienionego- łańcuch+napinacz+prowadnica -w wersji optymistycznej? raczej bezkolizyjny nie jest... może ktoś ma tanio SR20DE -bo święta idą i choinkę jeszcze kupić muszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 A to pech faktycznie jak by co to mam całą górę OK w moim padły panewki a że i tak miałem zmienić na SR20VE więc ten stoi z rozwalonymi panewkami w garażu. Jak chcesz składać z 2 jeden to możemy się jakoś dogadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Panowie ja kupiłem niedawno P11.144 właśnie 2.0 16v 140km(model SR20DE) po zerwanym rozrządzie i niejest tak strasznie więc tak sciągamy czape(nie opisuje co musisz pokoleji demontować jak coś to napisz to podpowiem ) i sprawdzamy ile zaworków sie pogieło u mnie 8 wydechowych to przyokazji uszczelniacze zaworowe wymieniłem ,tłoki zalałem naftą aby zobaczyć mniej więcej stan pierścieni wmiare długo trzymała sie nafta to dołu silnika nie robiłem aha a teraz wycena Robocizna 0zł Planowanie Flaszka Rozrząd 400zł hmm bodajże hasaki niby są różnice od P11 a P11.144 ja brałem od P11 i jedyna różnica to śruba mocująca płetwe napinacza łańcucha na tokarce przetoczona i pasi też 0zł. uszczelniacze 30zł zawory 8x30zł wymiary grzybek 30mm trzonek średnica 6mm i wysokość bodajże 99mm (uwaga są dwie wysokości zaworów wydechowych ssących nieweim bo niewymieniałem) usczelniacz do misek erlinga 30zł uszczelka głowicy erling 35zł pompa wody 85zł dolz olej valvoline 10w40 100zł filtr mann 20zł płyn chłodniczy 30zł + 2 dni wolnego garaż z kanałem i kilka piwek i wyszło mnie coś około 1000zł Mam nadzieje że co nieco wam nakreśliłem sprawe jak bedziesz robił u mechaniora to pewnie koszt około 2000-3000 zł zależy wszystko co i jak . Powodzenia i napisz co postanowiłeś tak dla innych pokoleń a zapomniałem dodać że po naprawie kompresja po 13bar oleju nie bierze i lata jak wściekła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 jak Ci silnik zgasł bez uderzenia to masz dużą szansę na bezkolizje były takie przypadki a jak nie to loteria kolega przebił moje oferty bo dał 8 zaworów ja miałem 6 Dino miał 2 a inny kolega 4 wiec różnie jest ,,,, hasaki albo toyo nissa ja mam taki i działa ok przejechałem ze 20 tys ,,, i wiesz jaki masz przebieg warto zrobić to co jest choć cena porównywalna do nowego silnika :... ale za swapa dasz 600 zł + dokladnie podam wam newsa dla czego nagle silniki P11 .144 zaczeły padać oto nad zębatką wału od dołu jest bolec co pryska olej na zębatkę i na łańcuch warto zobaczyć czy on tam siedzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi-jeszcze nie podjąłem decyzji. Szukałem całego silnika, ale ciężko-najtańszy-700-goły słupek, przekładka 400 w warsztacie. "Masakra" -wyciągałeś silnik czy robiłeś na zapiętym? Co mnie ciekawego może spotkać podczas przekładki silnika, co z klimą trzeba opróżniać? Jakie koszty dodatkowee, chcę się zorientować nim zacznę działać. Edytowane 14 Listopada 2012 przez miziera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Nie nie rozpinałem klimy ani nie wyjmowałem silnika najpierw troche góry potem dwie miski bok od rozrządu i znów góra to tak w dużym skrócie mnie pogieły sie 6 zaworków ale zmieniłem komplecik 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 A gdybym się zdecydował na wymianę serca -to jak z klimą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Będziesz musiał nabić czynnik od nowa zmieniając silnik , silnik wyjmą z komory z całym osprzętem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin211986 Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 w swoim aucie wymienialem silnik, i wyjęli tylko goły słupek, cały osprzęt został w komorze, klima została nietknieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Hm..widać od mechanika zależy -jak któremu wygodniej. Decyzja zapadła-jedzie silnik z "angola" -w poniedziałek napiszę co i jak -swój prawdopodobnie zreanimuję i będzie na zapas-no chyba że tłoki też dostały w d...e to dam sobie spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 hmm kolego miziera ten anglik ma też tą wade co twój tak jak kolega tofu opisuje właśnie ten cypelek na pompie olejowej powoduje awarie łańcucha mnie po zerwaniu łańcucha sam urwał cypelek stare Sr20 nie miały tego i latały powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 15 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Skoro wiemy co powoduje awarię to może jakieś pomysły by temu zaradzić? Jak rozbiorę swój to zdiagnozuje, mam dostęp do laboratorium metali -może poprawimy "japońską technologię"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 oglądałem high porta też tak miał tylko mi sie wydaje że wykonanie tego o jakieś tam setne mm powoduje że to wypada czy coś ,,,? ja przekładałem silnik tz zakład i klima została podwieszona pod maską ,,nic nie odkręcali choć rozkręcili lpg i z stamtąd ulatywało ,,,hm ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Wypada i powoduje brak smarowania, czy wypada i wpada między np ślizg powodując zakleszczenie? LPG odkręcali chyba, że im reduktor przeszkadzał-no bo w sumie to po co. Swoją drogą, będę miał szansę na poprawienie wkrętek w kolektorze , bo teoretycznie ściągali kolektor do wiercenia, a praktycznie to wygląda, że mieli dłuuuugie wiertło i słaby wzrok -bo krzywo jak cholera.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 raczej brak smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) No i masz babo placek dopiero co opisałem naprawe a dziś jechałem sobie jak zwykle a tu nagle silnik zaczął dzwinie reagować na gaz idzie nieidzie i tak w kółko jakby mu przyczepe z tira podpinali i odpinali dojechałem do roboty patrze na wolnych kuleje popoludniu testy i kontrolka check sie zapaliła a więc badamy co jest wyszło mijanie sie zapłonu hmm muwie coś niegra sprawdzam kompreche wszedzie po 13bar a na 1baniaku 0bar muwie jaki h*j....... odpala na strzał i rozrząd cały hmm jak dlamnie to albo gniazdo zaworowe wypadło albo popychacz hydrauliczny(bo troche podstukiwał) sie zkończył trza kupić z 2 nowe i wsadzić na ssącego i wydechowego co wy otym sądzicie czy odrazu rwać czape a czy popychacze są wszedzie takie same tzn czy niema różnicy ssący wydechowy :? Edytowane 16 Listopada 2012 przez Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 dekiel do góry może wałek sie uwalił ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 W poniedziałek zżuce dekiel i dam znać co to sie porobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 Skoro wiemy co powoduje awarię to może jakieś pomysły by temu zaradzić? Jak rozbiorę swój to zdiagnozuje, mam dostęp do laboratorium metali -może poprawimy "japońską technologię"? rozumiem ze trzeba odkrecić dekiel z rozrządu ,aby sprawdzić czy cypelek jest, a jak go niema to co w takim razie ,bo mam zamiar to sprawdzić,skoro stało sie to problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 (edytowane) Tak jak napisałem wziąłem sie do roboty zdjąłem dekielek (pokrywa zaworów ) i tu zaczyna sie dalsza historia KRYMINALNE ZAGADKI NISSANA patrze na pierwszy baniak a tam na ssącym dźwigienka zaworowa leży obok wałka ssącego popychacz na swoim miejscu zrobiłem oczy jak sr***cy kot i mówie oco kaman patrze na zawory a tam brakuje tych pastylek tej jednej płaskiej a drugiej z blokadami jedną z blokadami znalazłem ale miała urwana blokadke z jednej strony a druga pewnie wpadła do miski olejowej :/ a co lepsze na wydechowym też ukruszyła sie jedna blokadka w pastylce ale wszystko siedzi na swoim miejscu.Podejżewam że popychacze graja w hu.... i nienapełnił sie albo sie zawiesił i jakoś to wyskoczyło albo poprostu miały mikro pęknięcia po wcześniejszej kolizji rozrządu nie mam pojęcia ale łba nie dam uciąć aha dźwigienka cała wałek cały tylko tych pastylek brak przedzwoniłem wszystkie hurtownie i nikt nie ma ich popychacze dostałem 30zł za sztuke zadzwoniłem do nissana a tam 100zł za komplet na jeden cylinder na jeden wałek czyli 100zł za jedną płaską i jedną z blokadkami naszczęscie znajomy co ma obróbke metali powiedział ze mi je dorobi za piwko oczywiście o takiej samej twardości wstępne koszty popychacze 2x30zł uszczelka pokrywy 30zł masa uszczelniająca 30zł Piwko całość ok 120zł A wracając do zrywania łańcucha miałem w garażu u Babuni SR20Di po wywaleniu korbowodu bokiem i łańcuch nie urwał sie i niemiał tych cypelków czyli tak naprawde niewiadomo oco chodzi czy zmienili coś w stopie łańcucha że sie wyciąga i rwie czy ma brak smarowania czy też jakoś zachacz o ten cypelek i uderza w niego i sie przez to wyciąga hmm niemam pojęcia tak czy siak zdarza sie to dopiero w SR20DE z około 2000r a bodajże w listopadzie 98 była zmiana techniczna rozżądu ale niewiem dokładnie co zmienili na pewno śrube mocującą ślizg napinacza bo tylko to trza przerobić zkładając rozrząd od P11 do P11.144 napisze jak odpale furke co tam dalej sie działo pozdrawiam. Edytowane 19 Listopada 2012 przez Masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 To z tą śrubą mocującą ślizg łańucha (tą łyżwę) to jest faktycznie inna - też musiałem przerabiać. Mam dwie Primery z SR20DE - jedna ma 260 kkm rocznik 1999 i łańcuch od nowości nic go nie słychać, druga 2001 i przy 143 kkm się skończył łańcuch, no i ma inną tą śrubę ślizgu łańcucha. Tego cypelka o którym piszecie to nie przyuważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 może ktoś ma foty tego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 Niestety od 16.11 silnik cały czas w drodze do mnie -jak rozbiorę wreszcie ten padnienty to porobię foto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Tak jak obieciałem pisze co i jak z silnikiem po założeniu nowych pastylek i popychaczy silnik znów działa jak pszczółka pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Silnik wreszcie w aucie różnicy w mocy, poziomie głośności pracy nie widzę czyli jest O.K Niestety z jazdy cieszyłem się jeden dzień.....urwana prawa półoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.