Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Witam, szukałem na forum, jest sporo różnych informacji, które wykorzystałem, dzięki ale nadal nie wiem co robić , czego szukać. W mojej P11.144 CD20T z 2002r. świeci check engine kod 34 - czujnik wzniosu igły na wtryskiwaczu i nie mogę go skasować – u mnie to dwa prawe piny na OBD. Objawy: Po uruchomieniu zimny silnik delikatnie szarpie- co ok. 5-6 sekund. Obroty ok. 800/rpm. Delikatny biały dym z wydechu ale po chwili znika. Bieg I, II,III ok. Na IV, V biegu obroty nie przekraczają 3000 rpm. ( prędkość do 120km/h), tak jakby nie miał mocy. Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy Przepływomierz Bosch 4 przewody – 4,51 Ohma 2 i 3 pin, 2,02 V na gorącym silniku (przewód biało-niebieski + acu -) Czujnik położenia wału -1,4 Ohma Proszę o pomoc jak skasować ten błąd i co ważniejsze jak przywrócić normalną pracę silnika. Pozdrawiam Po pierwsze chyba błąd CI sie wkradł bo: "Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy" masz na myśli że czujnik ma takie wartości - Jedyne co możesz zrobic to dać wtryskiwacz do regeneracji lub kupić nowy. Wszystkie wartości masz ok(jeżeli dobrze mierzyłeś) Przepływka na wolnych ma 2.02 to też nie jest źle. Zrób sobie test przelewowy wtryskiwaczy,nie zaszkodzi a bd widział ktory juz pada. Co do błędu- nie skasujesz go bo jest stale odczytywany przez ECU i nie da rady go skasować-trzeba usunąć awarie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marini Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Po pierwsze chyba błąd CI sie wkradł bo: "Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy" masz na myśli że czujnik ma takie wartości - Jedyne co możesz zrobic to dać wtryskiwacz do regeneracji lub kupić nowy. Wszystkie wartości masz ok(jeżeli dobrze mierzyłeś) Przepływka na wolnych ma 2.02 to też nie jest źle. Zrób sobie test przelewowy wtryskiwaczy,nie zaszkodzi a bd widział ktory juz pada. Co do błędu- nie skasujesz go bo jest stale odczytywany przez ECU i nie da rady go skasować-trzeba usunąć awarie Dziękuję za wyjaśnienia. tak, zmierzona rezystancja czujnik to 102 Ohmy. Zauważyłem teraz, że przy gorącym silniku rezystancja spada do 40 Ohmów. Zajmę się wtryskiem. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Tylko i wyłącznie. Ona powinna na ciepłym rosnąć a nie spadac Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Jesteś pewien że powinna rosnąć ? ja miałem ostatnio z nie moja primerką problem i diagnozowałem wtryskiwacz (bo facet odpiął wtyczkę wtryskiwacza ) ale był inny problem, podstawiłem wtryskiwacz i na 2 pewnych a nawet 3 wtryskiwaczach opór malał do 74 nawet na gorącym silniku, w serwisówce znalazłem że na zimnym może być do 104 , realny był 92-98 na zimnym, po rozgrzaniu maleje nawet do 74 i nie uwierzę że jest padnięty bo moja primerka z tym wtryskiwaczem na 2 jeszcze traci przyczepność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Tak ejstem pewny ponieważ wartość oporu zależy od temperatury przewodnika. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie energia drgań jonów dodatnich, co powoduje silniejsze zaburzenie swobodnego przepływu elektronów. Opór przewodników rośnie więc wraz ze wzrostem temperatury.Tak fachowo troche ale ) Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Mateusz_P11_144 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marini Opublikowano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2013 Po regeneracji wtryskiwacza u P. Wolińskiego moc powróciła. Jeszcze tylko do wyeliminowania "szarpnięcia" na zimnym silniku -bieg jałowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.