Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 2.0 TD Falujące obroty, błędy 21; 34; 47.


Navstar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Witam,

szukałem na forum, jest sporo różnych informacji, które wykorzystałem, dzięki ale nadal nie wiem co robić , czego szukać.

W mojej P11.144 CD20T z 2002r. świeci check engine kod 34 - czujnik wzniosu igły na wtryskiwaczu i nie mogę go skasować – u mnie to dwa prawe piny na OBD.

Objawy:

Po uruchomieniu zimny silnik delikatnie szarpie- co ok. 5-6 sekund. Obroty ok. 800/rpm.

Delikatny biały dym z wydechu ale po chwili znika.

Bieg I, II,III ok.

Na IV, V biegu obroty nie przekraczają 3000 rpm. ( prędkość do 120km/h), tak jakby nie miał mocy.

Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy

Przepływomierz  Bosch 4 przewody – 4,51 Ohma 2 i 3 pin, 2,02 V na gorącym silniku (przewód biało-niebieski + acu -)

Czujnik położenia wału -1,4 Ohma

Proszę o pomoc jak skasować ten błąd i co ważniejsze jak przywrócić normalną pracę silnika.

Pozdrawiam

Po pierwsze chyba błąd CI sie wkradł bo:

"Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy" masz na myśli że czujnik ma takie wartości -

Jedyne co możesz zrobic to dać wtryskiwacz do regeneracji lub kupić nowy.

Wszystkie wartości masz ok(jeżeli dobrze mierzyłeś)

Przepływka na wolnych ma 2.02 to też nie jest źle.

Zrób sobie test przelewowy wtryskiwaczy,nie zaszkodzi a bd widział ktory juz pada.

Co do błędu- nie skasujesz go bo jest stale odczytywany przez ECU i nie da rady go skasować-trzeba usunąć awarie :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze chyba błąd CI sie wkradł bo:

"Czujnik górnego położenia igły wtryskiwacza sterującego – 102 Ohmy" masz na myśli że czujnik ma takie wartości -

Jedyne co możesz zrobic to dać wtryskiwacz do regeneracji lub kupić nowy.

Wszystkie wartości masz ok(jeżeli dobrze mierzyłeś)

Przepływka na wolnych ma 2.02 to też nie jest źle.

Zrób sobie test przelewowy wtryskiwaczy,nie zaszkodzi a bd widział ktory juz pada.

Co do błędu- nie skasujesz go bo jest stale odczytywany przez ECU i nie da rady go skasować-trzeba usunąć awarie :)

 

Dziękuję za wyjaśnienia.

tak, zmierzona rezystancja czujnik to 102 Ohmy.

Zauważyłem teraz, że przy gorącym silniku rezystancja spada do 40 Ohmów.

Zajmę się wtryskiem. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że powinna rosnąć ? ja miałem ostatnio z nie moja primerką problem i diagnozowałem wtryskiwacz (bo facet odpiął wtyczkę wtryskiwacza ) ale był inny problem, podstawiłem wtryskiwacz i na 2 pewnych a nawet 3 wtryskiwaczach opór malał do 74 nawet na gorącym silniku, w serwisówce znalazłem że na zimnym może być do 104 , realny był 92-98 na zimnym, po rozgrzaniu maleje nawet do 74 i nie uwierzę że jest padnięty bo moja primerka z tym wtryskiwaczem na 2 jeszcze traci przyczepność :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Tak ejstem pewny ponieważ wartość oporu zależy od temperatury przewodnika. Wraz ze wzrostem temperatury rośnie energia drgań jonów dodatnich, co powoduje silniejsze zaburzenie swobodnego przepływu elektronów. Opór przewodników rośnie więc wraz ze wzrostem temperatury.
Tak fachowo troche ale ;))

 

Edytowane przez Mateusz_P11_144
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po regeneracji wtryskiwacza u P. Wolińskiego moc powróciła.

Jeszcze tylko do wyeliminowania "szarpnięcia" na zimnym silniku -bieg jałowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...