kfiatos Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witajcie. Od jakiegoś czasu coś stuka w silniku na zimno. Jak osiaga 40 stopni to przestaje. Nowy olej (wymiana co 5000). Ciśnienie oleju na zimnym 5.6 bar na ciepło 4.5bar. Link do filmiku poniżej. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Może określisz to jaśniej! W silniku- ok! Gdzie na klawiaturze, przy paskach, przy skrzyni i.t.d. Jaki masz ojej? Gdzieś dzwoni tylko w którym kościele? Włącz głośno radio do momentu na grzania, to nie bedziesz tego słyszał! Żart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfiatos Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Raczej dół w okolicach 4tego cylindra. Dźwięk jest panewkowy ale ciśnienie oleju temu zaprzecza. Chyba że może być wysokie przy zjechanej panewce. Dziwne jest to, że stuka na zimno a na ciepłym motorze już nie. Olej 10w40 Texaco świeżo wymieniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Musiał bym to usłyszeć! Co jakiś czas jestem w rumuni. Będę w sobotę po południu. rzut beretem. A wymaga się gdy chodzi A/C ? Jak chcesz? , to daj namiar na wp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfiatos Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Poszło PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzesiekg89 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Kolego mam taki sam problem, tylko że wersja 1.6 GA16DE, gdy zlokalizujesz problem. Napisz na forum co jest przyczyną. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Podpinam sie pod prośbę. Też tak klupie ale tylko w zimie przy niskiej temp. Po ok 2 min przechodzi a w lecie spokój. Pisałem o tym wcześniej http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82675-stuka-zimny-silnik-video/ jest filmik do obejrzenia. Dodam jeszcze że potrafi stuknąć dość głośno gdy energicznie dodam gazu tak do 2k obr lub gdy w mróz zaraz po odpaleniu wyjeżdżam z garażu, wtedy sie zastanawiam czy mam jeszcze panewki :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek1208 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Podpinam sie pod prośbę. Też tak klupie ale tylko w zimie przy niskiej temp. Po ok 2 min przechodzi a w lecie spokój. Pisałem o tym wcześniej http://forum.nissank...y-silnik-video/ jest filmik do obejrzenia. Dodam jeszcze że potrafi stuknąć dość głośno gdy energicznie dodam gazu tak do 2k obr lub gdy w mróz zaraz po odpaleniu wyjeżdżam z garażu, wtedy sie zastanawiam czy mam jeszcze panewki :/ Ja tak mialem jezdzilem z rok az ukrecilo panewke urwalo tlok i silnik smietnik az mi ciary pszechodza jak slysze ten dzwiek auto poszlo do zyda za grosze Edytowane 16 Stycznia 2013 przez krzysiek1208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Krzysiek1208 też miałeś ten objaw tylko w niskich temperaturach? Z tego co mi sie kojarzy, zaczęło sie to po wymianie kompletnego rozrządu z planowaniem głowicy włącznie. Kupiłem auto zima w grudniu, na wiosne robiłem rozrząd a na jesień-zime zaczęło stukać, na wiosnę znowu przestawało. Jeżdżę tak juz 2 lata i problem sie nie nasila. Kontrolka oleju gaśnie momentalnie, silnik mam moc,leje zawsze dobre oleje Motul 10w40 a aktualnie mam valvoline 10w40, wymieniam co 8kkm, nigdy nie kręcę do odcięcia i czekam z deptaniem do załapania temperatury a ona sie tak odwdzięcza :/ Kurcze zmartwiłeś mnie tą panewka tylko czemu przez 2 lata problem sie nie nasilił. Problemy z panewka sie z biegiem pogłębiają sie, poza tym panewkę najbardziej słychać na ciepłym silniku na zimnym tez gdy jej juz prawie nie ma. Nie wiem czy to nie jest problem ze smarowaniem. Zima (gesty olej)-> po ok 2min przechodzi (olej sie nagrzewa rozrzedza)-> później spokój, w lecie problem nie występuje gdyż jest ciepło. Panewka by waliła lato zima. Podejrzewam napinacz dolnego łańcucha który mając gesty olej nie napina łańcucha a ten drga i tak rechocze a stukniecie podczas gwałtownego dodania gazu może powodować szybkie naciągnięcie łańcucha a ten uderza o blok lub o prowadnice, Taka jest moja koncepcja. Aha i co jeszcze najciekawsze bardzo podobny dźwięk stukania pojawia sie podczas ostrego skrętu w lewo połączonego z przyspieszaniem tylko jest on całoroczny np. ruszając i skręcając na skrzyżowaniu pod góre. Nie jest to dźwięk zawieszenia, przegubu tylko silnika. Dołączam 2 filmiki góry i dołu silnika. Dzisiaj akurat nie zastukał. Filmiki kręcone na zimnym silniku. http://www.youtube.com/watch?v=NMxd_A74jig&feature=youtu.be Dół, aparat położony pod misą olejową. http://www.youtube.com/watch?v=lgKae2XiaOg&feature=youtu.be Edytowane 16 Stycznia 2013 przez Depesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scandalieross Opublikowano 2 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 wg mnie panewka, u mnie podczas remontu dołu, mechanior stwierdził, że panewka na 3 garze, a stukało podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.