Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyrównanie auta po lifcie, stabilizatory odboje


Gość zulu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odebrałem samochód po zmianie zawieszenia i mam kilka problemów.

 

1. Wyrównanie patrola GU po lifcie. Przód jest podniesiony do góry, tył bagażnik niżej.

Po jakim czasie przód opadnie, od tygodnia jest tak samo nie obniża się.

Czy czekać aż sam się wyrówna? Sprężyny dobinson 3", założona wyciągarka i metalowy zderzak. Czy zakłądac podkładki pod sprężyny z tyłu?

 

2. Bujanie przodem, podczas jazdy po nierównościach całe auto buja przodem, muszę zwalniać. Nie chodzi o drgania tylko o bujanie jak łodzią cały przód sie podnosi i opada przy szybszej jeździe. Co może pomóc, może przedni stabilizator jest za długi.

 

3. Nie zamontowali nowych odboi ramy. Jakie zakładać do 3" liftu, w internecie widziałem największe do liftu 2".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podładki pod sprężyny z tyłu założyc celem wypoziomowania - ale jeszcze chwile poczekac, przód obciążony zderzakiem i winchem ma szanse sie jeszcze troche uklepac - choc na pewno nie tyle, aby byc nizej od klapnietego tyłu ;-P

 

bujanie przodem jest dziwne, obstawiam nieprawidłowe działanie amortyzatorów

 

stabilizator (drążek stabilizatora) NIZ nie ma do bujania góra-dół... on jest od pochylania sie auta na BOKI (moze ograniczac wykrzyż, ale na pewno nie ułatwia ani nie powoduje bujania!)

 

odboje powinny byc dłuższe - ale aby mieć pewność, dokonaj pomiarów:

-odkręć dolne mocowanie amortyzatora (lub zdejmij go całkowicie), pomierz długości (ściśnięty/rozciągnięty - mierząc od srodków światła tulei)

- wykrzyżuj statycznie auto, i pomierz odleglosci min/max pomiedzy ponktami dobicia (bez amortyzatora)

- uwzględnij długości mocowań i dokonaj paru prostych operacji arytmetycznych :)

 

jezeli w wyniku tych operacji okaze sie, ze amortyzator jest za krótki (na rzociągnieciu, a zwłaszcza na ściśnieciu) - to musisz zastosowac dłuzsze odboje lub ograniczniki skoku zawieszenia (na rozciągnięcie)... inaczej przy agresywnej jezdzie amortyzatory się zniszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po interwencji dzwonił do mnie Importer sprężyn, wyśle mocniejsze.

Podobno mam z tyłu bez dodatkowego obciążenia. Mam mieć nowe +200 kg.

 

Bardzo miły Pan powiedział że ważny jest klient.

Myślę że auto się podniesie i przodem nie będzie tak bujać, ponieważ tył będzie mocniejszy.

Może to bujanie jest właśnie przez słabsze sprężyny z tyłu.

 

W sprawie odboju duzo pracy ale dziękuje za informację. Brzmi to logicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę że auto się podniesie i przodem nie będzie tak bujać, ponieważ tył będzie mocniejszy.

Może to bujanie jest właśnie przez słabsze sprężyny z tyłu.

 

 

nie chciałbym osłabiać Twojej nadziei, ale w mojej opinii sprężyny o niższej nośności z tyłu mają sie nijak do "bujania" przodu :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, właściwy lift 3" do parcha powinien składać się z:

- sprężyny

- amortyzatory o dopasowanym do liftu skoku

- mimośrodowe tuleje przednich wahaczy

- przedłużone łączniki stabilizatorów,

- przedłużone drążki panharda.

 

Jeśli masz to kolego wszystko ogarnięte, to możesz zabrać się za diagnozowanie bujania, które najpewniej spowodowane jest kiepskimi amorami.

Jeśli założyłeś tylko springi, to w zasadzie należy zacząć od listy powyżej. Dopiero później szukać innych usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...