Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0 TD Co oznaczaja te kody ?


hochoł
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po weekendowym postoju chciałem odpalić mojego "traktora" a tu zonk.Na początek po przekręceniu kluczyka kontrolka check engine zaczęła bardzo szybko migać - spróbowałem go odpalić a tu kręci ale odpalić nie chce.Sprawdziłem na zworke kody błędów i wymigało mi trzy kody-141,142,143.Nigdzie nie mogę znaleźć co one oznaczają,wszędzie są informacje o kodach błyskowych ale kończących się na 98.Gdzieś wyczytałem,ze to może być rozkodowany kluczyk - jak zacząłem go kodować wg instrukcji na nowo to z pilotem wszystko zwariowało i teraz nie mogę nawet pilotem zamknąć auta (przed próbą ponownego kodowania auto normalnie reagowało na pilota). Zestaw kluczyk-pilot mam dwuczęściowy968ba984837a176dmed.jpg

Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc bo autko stoi a jest mi potrzebne a ja nie wiem co go "boli".

Próbowałem znaleźć temat odpowiadający mojemu problemowi ale nie mogłem znaleźć (jeśli jednak istnieje taki a go nie zauważyłem to proszę podpięcie mojego tematu w odpowiednie miejsce).

Edytowane przez hochoł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat masz w p11 to kody powinny być raczej dwucyfrowe.

A po liftingu sa trzycyfrowe.

Tak jak czytałem forum .

Może spróbuj jeszcze raz zszczytać błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kody dwucyfrowe widziałem i jakby mi migało na dwucyfrowy kod to raczej bym głowy nie zawracała a miga mi 14 razy długo i albo raz krótko,albo dwa razy albo trzy razy.Klemy z aku tez już zdejmowałam i za każdym razem było to samo.Najpierw bardzo szybko miga check engine a jak zrobię zworę to te kody o których wcześnie wspominałem.Autko jest z 97r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też 143 wywalało i czasem tak mruga szybko ale jezdzi jakoś ;) Z tego co pamiętam to immobilizer lub rozrusznik obstawiają. Też więcej nie znalazłem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

kody od 100 do 120 to wychodzi mniej więcej z czytania forum że problemy z immobiliserem ale pewności na 100 % nie ma.

popatrz na to:"

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86376-kod-98-swiece-zarowe-lampka-ostrzegawczadziwne-kody-bledow-nie-odpala/

 

Miganie to nie wszystko ;)

 

Mi migało na immo a okazał się czujnik położenia wału ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie co do imo bo właśnie słyszałem już takie sugestie.Co do pozostałych kodów to tez usłyszałem,że jeden z nich może być od czujnika położenia wału.Wygląda na to,ze będę jednak musiał pójść z tym autkiem na komputer,żeby potwierdzić moje i wasze przypuszczenia.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

141 144 itp itd to błędy immobilisera

Ile razy kurka będę jeszcze pisać procedurę kasowania bo się nie chce wam zajrzeć do instrukcji obsługi

 

1 klucz na on czekasz 5 sek

2 klucz na off czekasz 5 sek

3 odpalasz

lampka powinna zgasnąć

 

Jak nie zadziała to klucz na on na około15 min

jak lampka immo w końcu zgaśnie to off na 5 sek

odpalasz

 

Procedurę nr 2 trzeba powtarzać za każdym razem aż do momentu usunięcia awarii immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec sorki ale szukałem info na ten temat i niestety nigdzie nie znalazłem (być może szukałem niezbyt uważnie).

Spróbowałem pierwszego sposobu i niestety nadal miga check engine.Jutro spróbuję tego drugiego z 15 min kluczykiem na on ale kiepsko to widzę bo dziś holowałem autko i kluczyk na on był na pewno ponad 15 min i nie zgasła kontrolka ale spróbować jeszcze raz nie zawadzi.

A co oznaczają pozostałe dwa kody błyskowe czyli 142 i 143 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem itp itd

Nie jest to nigdzie potwierdzone że to dokładnie chodzi o immo, ale z wszelkich opisywanych problemów czy to w TD czy Pb kody 14x były z nim związane Szybkie miganie check na to wskazuje

 

Odseparuj klucz od innych oraz od pilota i spróbuj ponownie Możesz odłączyć jeszcze aku na min 8 godzin (czasem ponoć pomaga taki reset)

W instrukcji do P11 nie ma tej 2-giej procedury Jest jedynie w P11,144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku było odłączone na ponad 12 godzin i dalej ten sam objaw,Zrobię z kluczykami tak jak mi radzisz (najgorsze jest to że teraz działa mi tylko jeden komplet pilota z kluczykiem(dokopałem się do imo i myślałem,że wyjęcie wiązki coś da a jedyny objaw jest taki ze jak zakoduje jeden komplet kluczyka to drugi przestaje mi działać i odwrotnie ).Jak to nic nie da to pozostanie mi tylko wezwać magika z kompem (jedyny gościu który ma soft na OBD I ) i czekać na jego diagnozę (i pewnie szykować kupę kasy na naprawę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść najpierw styki w kostce stacyjki zanim udasz się do tego magika Tutaj jakoś pomagało to w almach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81368-kontrolka-nats/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,jutro postaram się to zrobić :) A czy wilgoć w aucie (mam całą tapicerkę mokrą od strony pasażera-pewnie gdzieś zacieka po podszybiu) może mieć wpływ na te problemy z odpaleniem traktorka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...