g.a.polak Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Przyszedł czas na wymianę amortyzatorów. Zakupiłem KAYABA Excel-G nr kat. 343810 w przyzwoitej cenie 165 PLN/szt. (chociaż w różnych sklepach i hurtowniach były nawet po 260 PLN/szt. za to samo - nie przepłacać, szukać na aledrogo i w hurtowniach, na iparts.pl ecena 182 PLN). Amortyzator ze wszystkimi gumami i plastikami w komplecie.Zakupiłem KAYABA Excel-G nr kat. 343810 w przyzwoitej cenie 165 PLN/szt. (chociaż w różnych sklepach i hurtowniach były nawet po 260 PLN/szt. za to samo - nie przepłacać). Amortyzator ze wszystkimi gumami i plastikami w komplecie. Niezbędne części i narządy: Nowe amortyzatory (najlepiej zestaw z plastikami, gumami itepe, chociaż można kupić goły amortyzator i przełożyć ze starego jeśli są całe i niezużyte - jednakowóż lepiej nowe) Klucz płaski 17 (lub oczkowy, a najlepiej z grzechotką) klucz płaski 7 lub imbus odpowiedni do zakończenia szpilki naszego nowego amortyzatora Klucz nasadowy 17 (plus dobra grzechotka) Gazrurka (fi pasujące do nałożenia na trzonek grzechotkę) Kawałek kanału ale niekoniecznie Pomocnik w osobie żony, syna, teścia, ojca, matki. Teściowa sie nie nadaje bo na pewno upuści nam amortyzator na głowę. Koledzy tez sie ne nadają, bo przez nich naprawy sie przedłużają, a na drugi dzień głowa strasznie boli. Koleżanki tez odpadają, ale z innych względów. Procedura: Podjeżdżamy na kanał, zaciągamy ręczny, nie ma potrzeby lewarować auta, gdyż albowiem iż azaliż utrzyma je sprężyna z zawieszenia, jednakowóż na wszelki W można to zrobić, nigdy nie wiadomo co nam na głowę może spaść. W bagażniku otwieramy klapkę w żaby dojść do górnej śruby amortyzatora. Odkręcamy płaską 17. Pójdzie bezproblemowo, nakrętka samokontrująca i gwint są czyste, przyjemniejszy kawałek roboty. Wchodzimy pod auto i odkręcamy śrubę mocującą amortyzator do wachacza. Tutaj przydatna będzie jednak przedłużka klucza zrobiona z kawałka gazrurki celem zastosowania iloczynu: siła*ramię*rura*klucz=odkręcona śruba. Po odkręceniu śruby zakładamy nowy amortyzator, i tutaj przyda się pomoc drugiej osoby, gdyż trzeba od bagażnika zakręcić chociaż trochę nakrętkę, coby nam amortyzator nie spadł na głowę. Należy pamiętać o odpowiednim założeniu gum tłumiących przy przykręcaniu amortyzatora z góry. Dokręcamy śrubę do zawieszenia, a następnie dociągamy do oporu nakrętkę w bagażniku pomagając sobie kluczem płaskim 7 lub imbusem, aby szpilka się nie kręciła. Analogicznie wymieniamy drugi amortyzator. Rysunki poglądowe tutaj:http://nissan4u.com/...ear_suspension/ Czas operacji 30 minut z przerwą na kawę, papierosa i kanapkę. Zaoszczędzone (wg Bosh-Service) 120 złotych (z czego 20 wpłacone na konto) Cieszymy się nierzucającym tyłem gładko jeżdżącym po dziurach i progach. Odpowiadając na pytanie Jacko zadane dawno temu Ciekawe czy przy przejeżdżaniu policjanta,też będziesz miał to słynne łłłuuuup! Nie ma łup, nie rzuca tyłem i nie podskakuje za ostro na leżących policjantach, za to po zjechaniu z progu tył auta nie wpada w dziurę bez dna. Po prostu w miarę gładko auto przejeżdża, dobrze wybiera nierówności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 + ) Bardzo fajnie z "jajem" opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Ga,masz u nie plusa A ja dodam od siebie ,bo w innym temacie nie dodałem.Koledzy sprawdźcie sobie mocowanie wydechu(wieszak) ten z przodu.Jak macie auto 5 lat i starsze to szczerze polecam wymianę,guma już jest sparciała i na pewno mocno wytarta od wspornika rury. Podaj jeszcze jak możesz jakiej firmy założyłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 14 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 uzupełniłem pierwszy post. Zakupiłem KAYABA Excel-G nr kat. 343810 w przyzwoitej cenie 165 PLN/szt. (chociaż w różnych sklepach i hurtowniach były nawet po 260 PLN/szt. za to samo - nie przepłacać, szukać na aledrogo i w hurtowniach, na iparts.pl ecena 182 PLN). Amortyzator ze wszystkimi gumami i plastikami w komplecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 No to czas na moje amortyzatory z tyłu jedna strona 45% a druga poniżej 60% Zakupiłem w końcu KYBa, bo Delphi ani TRW nie mieli teraz i nie wiadomo kiedy mają być Jeśli chodzi koszt to komplet za prawie 324zł :devil: :devil: Dzisiaj wieczorkiem zabieram się za wymianę No to po wymianie, ale muszę napisać, że są male rozbieżności Klucz do mocowania amorków to 16 Imbusa to nie ma gdzie wcisnąć A zakończenie amorka KYB wygląda w moim przypadku tak, a jaki problem miałem, żeby klucz 6 znaleźć bo oczywiście jak się szuka to nie ma g.a.polak jak ja Ci zazdroszczę, że miałeś możliwość użycia imbusa, myślałem, że mnie coś trafi przykręcając górę amorka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Hehe dobra cena amortyzatorów, szukam teraz sportowych bilsteinów b6 do mazdy i wychodzi ~1800zł komplet. Ale to i tak nic, tylko tylne amory CUP do clio kosztowały 1900 (zamienników brak) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.