siutek Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Witam , przeglądając sieć trafiłem na bardzo fajny patencik. Koleś w swojej primce kombi usunął firmową wycieraczkę a w jej miejsce wstawił ramie z piórem od VW Polo. Muszę przyznać że bardzo ładnie to wygląda spodobała mi się ta koncepcja, zważywszy głównie na fakt, iż naszych primkach bardzo często brakuje kapselków zakrywająych oś wycieraczki Jednak zastanawia mnie jedna rzecz. Co ze spryskiwaczem?? Na fotkach na all widze że kapselek z polówki ma wycięcie, czyli teoretycznie sprysk będzie nadal pełnił swoją funkcję. Jednak jesli kapselek jest pełny, to spryskiwacz trzeba będzie gdzieś przenieść. Może na górę, nad szybę?? Najlepiej pod daszkiem (o ile ktoś go posiada) Proszę o weryfikację tego rozwiązania, może ktoś ma dostęp do polówki z takim ramieniem, aby ocenił czy jest szansa na to by spryskiwacz został tam gdzie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
demano Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 w ASO zaslepka na tylne ramie wycieraczki kosztuje cos okolo 30zł , takie ramie będzie pewnie kosztowac więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) takie ramie (z piorem wycieraczki), na allegro NOWE kosztuje około 30zł, albo niewiele powyżej - ostatnio sprawdzałem. a wygląda naprawdę zacnie Edytowane 22 Listopada 2012 przez siutek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Fajnie to wygląda, tylko pytanie czy pasuje spryskiwacz od Primy czy mozna dopasować też od Polo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 własnie dlatego pytałem, może ktoś już coś w tym zakresie kombinował... jeśli nie, chyba się skuszę i przetrę szlak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 no to powodzenia i czekam na foto relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Myślę że jakbyś chciał wymieniać razem z końcówką spryskiwacza to nie podejdzie tak od razu, tam musi idealnie pasować średnica dyszy. W Primerze jest tak że ta dysza jest montowana na osi wycieraczki, ale stoi nieruchomo (są tak jakby 2 osie jedna włożona w drugą - wewnętrzna stoi a zewnętrzna się kręci, dysza przymocowana jest do wewnętrznej). Ja swoją Primerę kupiłem bez dyszy i kapselka. Efekt był ciekawy bo pryskało sikiem prostym na samochody za mną :-) za kapselek zapłaciłem w ASO 25 zł, ale jak sobie powiedzieli 90 zł za dyszę to podziękowałem. Dorobiłem od malucha za 6 zł i działa do dziś. Fakt że było sporo kombinowania, bo tą od malucha trzeba mocno spiłować żeby weszła na miejsce oryginalnej, a potem przykleić kropelką. Tyle że celowo przykleiłem go do osi zewnętrznej, tej ruchomej. Teraz jest o tyle fajnie że spryskiwacz porusza się razem z ramieniem wycieraczki i pryska na całą szybę, płyn się lepiej rozprowadza. Trochę OT, w sumie nie o to było pytanie ;-) ale może Ci się ta wiedza przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 kazda wiedza w tym temacie jest wartosciowa widzialem ze niektorzy radzili sobie nawe z pustym wkladem od dlugopisa - i dzialalo! ale moj wymog jest jeszcze taki by to wygladalo patent z ramieniem od polowki naprawde niezle sie prezentuje w mojej ocenie, wiec na upartego bylbym nawet gotow wymieniac silnik, jesli bedzie to koniecznel. tamta fotke znalazlem na brytyjskim forum wlascicieli primer, niestety nie znam angielskiego, a bym z checia goscia zapytal jak to dokladnie wyglada od strony technicznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 kazda wiedza w tym temacie jest wartosciowa widzialem ze niektorzy radzili sobie nawe z pustym wkladem od dlugopisa - i dzialalo! ale moj wymog jest jeszcze taki by to wygladalo patent z ramieniem od polowki naprawde niezle sie prezentuje w mojej ocenie, wiec na upartego bylbym nawet gotow wymieniac silnik, jesli bedzie to koniecznel. tamta fotke znalazlem na brytyjskim forum wlascicieli primer, niestety nie znam angielskiego, a bym z checia goscia zapytal jak to dokladnie wyglada od strony technicznej To nie lepiej kupić oryginał kapsel + sprysk i cenowo wyjdzie pewnie tyle samo co silnik+ramię wycieraczki z polo. Ja u siebie zrobiłem z dyszy VW. działa super, wygląda hmmm...oryginalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 kwestia gustu wydaje mi sie, że wycieraczka polo wyglada lepiej niz oryginal, aczkolwiek, wiem, że są tacy, którzy stawiaja na oryginalność przede wszystkim nie mi to oceniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slec Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 (edytowane) to ja się podepnę "troszkę" OT. Jakie pióra zakładacie na tył? bo te dedykowane są jak dla mnie za krótkie i ogólnie jakoś tak lipa, odstaje. Jakas podpowiedź długości i ew. firma? ps. co do przodu to też chętnie przyjmę porady. Edytowane 23 Listopada 2012 przez Slec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ja mam od polo założone ten malutką część co pryska płynem . Ten stary kawałek jakoś wydłubałem i pasuje jak trzeba:) i mam normalnie spryskiwacz na tylnej szybie Już jeżdżę z tym jakiś czas . A co do pióra to raczej za długa nie może być bo szyba nie jest prosta i może nie brać jej na całej powierzchni . Miałem gdzieś foto ale szukałem i gdzieś to wcieło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielkq Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Witam , przeglądając sieć trafiłem na bardzo fajny patencik. Koleś w swojej primce kombi usunął firmową wycieraczkę a w jej miejsce wstawił ramie z piórem od VW Polo. Fajny patent, wart zastosowania, zwłaszcza, że też mi kapselek gdzieś znikł... Tylko z której to Polówki, bo ich chyba trochę było? Efekt był ciekawy bo pryskało sikiem prostym na samochody za mną :-) Rewelacyjny sposób, aby subtelnie, ale stanowczo powiedzieć, że ktoś jedzie za blisko Twojego zderzaka tamta fotke znalazlem na brytyjskim forum wlascicieli primer, niestety nie znam angielskiego, a bym z checia goscia zapytal jak to dokladnie wyglada od strony technicznej Podrzuć na PW namiar na to, to spóbuję się czegoś dowiedzieć Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Fajny patent, wart zastosowania, zwłaszcza, że też mi kapselek gdzieś znikł... Tylko z której to Polówki, bo ich chyba trochę było? na all znalazlem aukcje z fotka chyba takiej samej wycieraczki, w opisie jest tak: Przedmiot: pióro + ramię tylnej wycieraczki Samochód: VW Polo IV 9N Rok produkcji: modele produkowane od roku 2001 Podrzuć na PW namiar na to, to spóbuję się czegoś dowiedzieć wiadomosc juz poleciala dla zainteresowanych: http://www.npoc.co.uk/FORUM/spiffys-144-stcc-edition-wagon_topic19789.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielkq Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Chwilę mi zeszło, ale to głownie przez brak czasu, aby wrzucić tutaj finalną odpowiedź... Ale przechodząc do meritum. W tym przypadku jest to z Polo generacji 9N, czyli tak jak udało się to Tobie siutek znaleźć na allegro. Z informacji od kolegi z zagranicznego forum wychodzi na to, że wszystko jest w systemie plug&play - odkręcasz jedną, przykręcasz drugą i wszystko działa bez żadnych modyfikacji w warstwie technicznej. Kolega zasugerował, że z innych VAGów też mogą pasować, ale nie wskazywał już konkretnych przykładów - może warto potestować i znaleźć najlepszą? Jeżeli ktoś zdecyduje się na zamianę przede mną, to niech da znać, jak całość wygląda. Ja najwcześniej na początku roku będę się bawił z braku czasu, bo takie ramię wycieraczki chyba znaczenie lepiej wygląda niż oryginalna bez plastikowego dekielka... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 no to czekam na przyplyw gotowki i biore sie za przerobke mam nadzieje ze zrobie to jeszcze w tym roku Zielkq, sorki za PW nie zauwazylem ze odpowiedziales w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielkq Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Nie ma problemu. To jak zrobisz całość, to podziel się wrażeniami. Nie obstawiam, aby mogły wystąpić jakieś problemy, ale gdyby... A co do sprężynki, to czy przypadkiem wycieraczka wyciera jedynie połowę tego, co powinna wycierać normalnie? Znaczy taki mniejsze półkole tworzy? Jeżeli tak, to moja również to posiada i zastanawiałem się dzisiaj, z jakiego powodu. ;-) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 A co do sprężynki, to czy przypadkiem wycieraczka wyciera jedynie połowę tego, co powinna wycierać normalnie? Znaczy taki mniejsze półkole tworzy? Jeżeli tak, to moja również to posiada i zastanawiałem się dzisiaj, z jakiego powodu. ;-) Pozdrawiam no mniej więcej, chociaż jest to półkole dość nie kształtne. ale winowajcą jest z całą pewnością sprężyna dociskająca ramię, która przy mrozach się poddaje można ewentualnie spróbować przepsikać ramie WD40 i chyba zaraz to zrobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielkq Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 (edytowane) Każde rozwiązanie, które da zamierzony efekt, będzie dobre Edytowane 7 Grudnia 2012 przez Zielkq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 WD40 chyba nie zwiększy siły sprężyny.... stawiałbym na zużyte pióro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 sily sprezyny nie zwiekszy, ale moze zmniejszyc opor w miejscu zginania się ramienia wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja wstawiałem właśnie z vw polo chyba koło roku 2009. Wyciągnąłem ten kawałek co pryska ,wyciągnąłem ten złamany stary kawałek z oryginalnego silniczka z p11 i włożyłem ten co na foto. No i całe ramię z vw . Jest chyba trochę krótsze niż nasze oryginał. I Nie zbiera za dobrze ale za to jak wycieraczka robi powrót to dopiero szyba robi się czysta z deszczu czy brudu. Może wina już starej wycieraczki. Ale ogólnie ten mały kawałeczek wystarczy zmienić , na pewno pasuje .Chyba czytałem na forum że chyba od malucha pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zielkq Opublikowano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 RAAAD, Ty jak widac wymieniles nawet wiecej niz rozmawialismy w temacie ale to ok, kolejne potwierdzenie przy tym tego, ze ramie od Polo bedzie pasowalo. Tak przy okazji, to w jaki sposob wyciagnac ten kawalek spryskiwacza? Na sile, czy jest to jakos przyczepione/zamocowane? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siutek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2012 RAAD czyli wmontowałeś spryskiwacz z polówki? i rozumiem, że nie ma problemy z spryskiem szyby? montowałeś nowe ramie wycieraczki? czy używke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 (edytowane) Zielkq-Ten kawałek wyciągnąłem jakimś drucikiem .Plastik to powinien w miarę wyjść. Po prostu jest wciskany.Może jak tyle lat nie było wyciągane to może pójść opornie:( To foto robiłem przy swojej primerce teraz także lekko wyszło ten kawałek co pryska. Siutek- tak wymontowałem z polo . Nie ma problemu ze spryskiwaniem szyby .Wiadomo że trzeba igłą żeby ustawić sobie gdzie ma pryskać płyn. To była używka Edytowane 8 Grudnia 2012 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.