Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pukanie, zgrzytanie terrano 3.0 2002 manual


cycepnik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dwa tygodnie temu kupiłem terrano 3.0 2002 manual mam problem z elektryką taki:

- podpinałem auto już dwa razy pod komputer i nie ma błędu a ABS świeci się jak się świeci czujniki dają dobre sygnały abs dzieła a kontrolka się świeci

-nie działa wycieraczka tylna dochodzi prąd a gdy dostaje obciążenia to traci prąd

- gdy mrugam światłami mruga tylko prawy reflektor i prawy halogen a lewa strona nic a gdy włączam światła długie to wszystko się zapala nawet kontrolka

 

to wszystko do spraw elektrycznych a to do mechanicznych a mianowicie:

-mam dziwny objaw gdy wyłączę samochód i po odczekaniu około 5 minut lub gdy go włączam

obojętnie po ilu minutach lub kilku godzinach po włączeniu i ruszeniu przejadę około 3 m i jest chwilowy zgrzyt (jakbyśmy butelkę plastikową przejechali) nie raz jest głośne nie raz ciche a nie raz wcale i to jest tylko przy włączeniu silnika jak ruszamy bez wyłączenia silnika to nic nie słychać ogólnie jak od początku ruszamy to nic nie słychać tego typu

-drugą awarią jest to iż coś stuka przy ruszaniu w tylnym moście to jest tylko przy ruszeniu głośne uderzenie, stuknięcie

-być może spowodowane jest to tego typu iż niedawno dokręcałem podkładkę w przednim kole tą co się przykręca na dwie śruby po koło miało luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalafior nie chcesz nie pisz i nie zawracaj gitary jakoś inni odpowiadają na innych forach tylko ty piszesz jak .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS sprawdzałeś czy działa?? Zachamuj ostro na śliskim i zobacz co się dzieje. Jeśli zadziała to może coś poknocone z kontrolką. Jeśli nie to inny komp może coś pokaże.

 

Pewnie silnik wycieraczki jest zatarty. Daj prąd bezpośredni z akumulatora i sprawdź czy pracuje.

 

Z tymi światłami do elektryka.

 

Z tym zgrzytem przy ruszaniu to nie bardzo wiem o co Ci chodzi.

 

Z tyłu byc może tuleje wahaczy stukają. To jest metaliczny czy głuchy stuk??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

krzys1001 z elektryką wszystko zrobione i z ABS

 

co do zgrzytania to zauważyłem że to się dzieje tylko przy pierwszym ruszaniu po odpaleniu a później przy ruszaniu nic nie ma i nie zawsze to jest a i też zauważyłem że gdy jest zgrzytnięcie to światła wszędzie mijania podświetlenie deski itp mrugną tak szybko że prawie tego się nie zauważy.

 

 

a stuknięcie wydaje mi się że jest metaliczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Krzysztofie wszystko oglądnę jak będę wymieniał olej

 

Witam

 

 

Krzysztofie po zmianie olejów stuki oraz zgrzytanie nie ustąpiło a te zgrzytnięcie to mechanik mówi że to jakiś zawór koło silnika ale dokładnie nie może zlokalizować.

 

Po zmianie oleji*

 

Wymienilem wszystkie oleje i wydaje mi sie ze jak auto jest zimne to chyba glosno chodzi lozysko oporowe lecz gdy troche sie nagrzeje jest zupelnie cicho tak jak wcisniemy sprzeglo rowniez jest cicho.

Co do elektryki wszystko zrobione. I mam dzwne stuki jak jade po dziurach z prawej przedniej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stukania przy jeździe po dziurach to sprawdź łącznik stabilizatora oraz gumy może są wybite i czas na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden łącznik był luźny od stabilizatora i uszkodził się gwint wziąłem i go prze gwintowałem i dokręciłem jak się należy i od tej pory zaczęło pukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę, że z gorzowa jesteś w okolic jest mechanik w gliniku. Robi auta terenowe leśniką często, ja u niego ostatnio robiłem remąt cłego zawieszenia. Jak coś polecam wizyte u tego pana. Robi tanio i dobrze. Za zrobienie zawieszenia plus wymiana olejów w mostach i skrzyniach zainkasował 800zł. Jak coś pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik stabilizatora jest nie drogi a i roboty przy jego wymianie nie wiele, a skoro się wcześniej poluzował to był jakiś powód. Zaoszczędziłeś porę złoty a pewności nie masz czy jest sprawny. Ja bym wymienił a ty zrób jak uważasz.

poz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

slawa1987 kojarzę gdzie jest mechanik w gliniku znajomy tam tiry naprawia u zwolbetu jakiś pan o imieniu łukasz ma te tiry to wiem gdzie to.

Jakie masz terano rok i jaki silnik ?

 

 

RudyJarecki

zamierzę w tym tygodniu wymienić od razu dwa łączniki i chyba od razu gumy na stabilizatorze jak myślicie jaki to koszt tych części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teano R20 po 96 roku silnik2.7 tdi

Ten mechanik to inny krystian taki, oficialnie nie ma warsztatu.

Ja ostatnio wymiałem gumy na polibusze koszt 300 zł wymiana 800zł

koszt sworzni z przodu 4 sztuki 400 zł prawie. W gorzowie polecam szukać sworzni w sklepie galant( taka mała budka ma części do japońskich i koreańskich aut marki ctr)

I mogę podać koszt naprawy układu kierowniczego jak by ktoś pytał;

końcówki 4 około 200 zł

regeneracj drążka kierowniczego w gorzowie 200 zł ( ulica walczaka na przeciwko przychodni na górce)

i wspornik drązka 150 zl ale wymaga przerubek.

to ja miałem taki o to remąt zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzys1001 łączniki stabilizatora oraz gumy stabilizatora przód mi chodzi tylko.

 

slawa1987

w jakim sklepie można kupić te części gdzie on się znajduje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://motogorzow.co...skich,f104.html

link telefony plus lokalizacja

Ja w gorzowie szukałem sworzńi wachacza do wersji po lifcie i w IC wołali 320 zł za sztuke w autolandzie po 270 zł za sztuke a tam za niecałą 100 dostałem.

Pan ma w sklepie części często tej firmy http://www.motointeg.../producenci/ctr

Edytowane przez slawa1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiem co z tymi łącznikami dzisiaj byłem na podnośniku już mówię co było a mianowicie:

tam gdzie się łącznik przykręca od spodu przerwała się guma pod podkładką i wyleciała trzeba było tylko dać nową gumę i skręcić.

jutro jadę do szkoły to będę wiedział czy dokładnie to to.

 

a panowie co do stuknięcia z tyłu to dzisiaj zobaczyłem że to nie zawsze się dzieje w okolicy tylnego mostu i wygląda to tak iż gdy jest obciążony do ciągnięcia to jest taki metaliczny dźwięk i to jest raz w jednym raz w drugim a nie raz w cale zobaczyłem dzisiaj z lawetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

z tym stukiem przy ruszaniu, to rzeczywiscie sprawdz czy nie masz luzu na krzyzakach wału napedowego, pozniej sprawdz mocowania silnika i skrzyni, w najgorszym wypadku masz luz na kole atakujacym w tylnym moscie, ale to by było odczuwalne w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

na krzyżakach nie ma luzów poduszki silnika ok tylko ta pod skrzynią jest nieciekawa wydaje mi się jak on dostaje naprężenia to szczela a być może przez to.

a ten luz na kole atakującym jak to zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba rozebrac tylny most , docisk koła atakujacego do wieńca zębatego jest ustalany przez podkładki, ogólnie rzecz biorąc trzeba sie na tym znać zeby ustalić właściwy luz, nie powiem ci tego bo sam nie wiem jaki ma byc trzeba by cosik poczytac, z tego co wiem są warsztaty regenerujace mosty, poszukaj na necie i sie popytaj,

Lepiej wymień tą poduszke pod skrzynią i dopiero póżniej szukaj dalej. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...