Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD Zgasł i nie zapala, brak błędów


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą wróciłem z nieudanej podróży do sklepu. Zapaliłem standartowo od miesiąca po zapalaniu nierówno chwile chodził itp, potem już było ok, ruszyłem z pod bramy trochę go przegoniłem na pełnym gazie bo mi się śpieszyło (wiem że nie powinienem na zimnym silniku), zatrzymałem się bo chciałem włączyć się do głównej i jak stałem to nie wiem czemu ale obroty miał 600 nie przejeło mnie to bo myślałem że znowu suwak się przyciął, już miałem ruszyć i ujrzałem z boku kupe dymu i silnik zgasł i już nie zapalił, nawet nie widziałem jakiego koloru dym bo ciemno było. Myślałem że po diagnostyce wszystko będzie jasne ale jednak się okazuje że nie, diagnostyka dała 55. Dotychczas ustaliłem że dochodzi napięcie do zaworu elektromagnetycznego, opór czujnika poł. wału to 1.3 k oma, rozrządy nie przeskoczyły, jedynie wydaje mi się że jest podawane niskie ciśnienie paliwa, przy kręceniu powinno tryskać na poluzowanej nakrętce a tu ledwo 2 krople strzeliły. Od niedawna coś terkotało w pompie na postoju jak i przy przyśpieszaniu przy ok. 1.5 tyś obr. cała pompa wpadała w jakiś rezonans potworny, były problemy z uruchamianiem ciepłego silnika, spodziewam się najgorszego pompy, co o tym sądzicie i co jeszcze spr. i jak spr. pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tyś km do wymiany jak nacisnę pompkę to paliwo idzie bez problemu więc chyba zmiernie czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja bym jednak obstawial na czujnik położenia wału. Bo to sa właśnie symptomy że CI padł. Mi jak umarł to tez nie pokazało błędu 47 lecz 104 i 107 ;)

Jak potrafisz samemu to wymień a jak nie to do mechaniora ;)Lecz przygotuj się na potężny cios w portfel a z opla nie polecam (u mnie sie nie sprawdził ;)

na KTS sprawdzi czy to na bank czujnik ale wydaje mi się ze tak.

 

tu masz podobne tematy,poczytaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86631-p11-20-td-falujace-obroty-bledy-21-34-47/

 

a Tu mój przypadek

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86376-kod-98-swiece-zarowe-lampka-ostrzegawczadziwne-kody-bledow-nie-odpala/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czujnik położenia wału jest cały wyciągałem go i opór się zgadza, a zresztą był by błąd 47 jak by padł a pokazuje 55. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie, a mianowicie strasznie ciężko mu kręcić, coś stawia spory opór, aku naładowany a ten powoli kręci. Jest taka opcja że coś sypnęło się w pompie wtryskowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Może tez być nastawnik HDK się zdupił i źle dawkuje paliwo. Ale on raczej powoli siada aż sie spali.

Jak już gdzies pisałem brak błędu 47 nie oznacza że czujnik jest ok. opór na wtyczce pin 2,3 opór 1,4 1,5 kOhma w temp 25*C

Zapytaj and_pec on się najlepiej zna na cd20T :)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą próbowałem zapalić i nadal nic :( Z moich spostrzeżen wynika że pompa wtryskowa podaje za mało paliwa, sprawdzę jeszcze suwak w pompie może zacioł się na tych 600 obrotach i nie ma siły odbić.

 

Ja już ręce rozkładam, dziś po długim kręceniu raz zaskoczył i zgasł, nie jest w stanie się utrzymać obrotów. Potem po 1 h. podszedłem i zaskoczył na dotyk ale odrazu gaśnie nic nie daje dawanie gazu. To że załapał to 2 razy się zdarzyło, a potem już ani razu, błędów brak sam już nie wiem. Próbowałem go palić na samostart ale łapie ale nie pali, paliwo dobrze podaje teraz. Wydaje mi się że w pompie, albo ten nastawnik od Vw nawalił. Rozrząd jest na miejscu z obu stron, jak tak będzie to będę musiał się jej pozbyć bo za cholere nie wiadomo o co jej chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

To ja nadal bedę obstawiał czujnik wału ;)

daj znać co dalej z tematem bo cholernie mnie to ciekawi ;)

 

Powiedz mi jak Ty zamonotwałem nastawnik z Vw?

przerabiałes wtyczke?

Z SDI'ka montowałeś rozumiem ??

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja montowałem z tdi z Vw. Jeszcze zajme się tym czujnikiem, tylko dziwne że ma 1.3 k.oma i czemu miał by nie działać z tym oporem.

 

Przed chwilą wyciągnąłem czujnik i jest cały nie widać spękań, opór czujnika wynosi:1.3 kilo oma czyli ok. Jak nie znajdę przyczyny w ciągu tygodnia to auto idzie na żyletki, ciągle się psuje złom tyle kasy włożone i nie jeździ, chyba włożyłem w niego podwójną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz pompkę paliwa z rana Jak miękka to ci zapowietrza się gdzieś układ

Ciśnienie paliwa może być zmniejszone poprzez czop z parafiny w filtrze paliwa. Niby nie ma jakichś mrozów ale...

Czujnik wału nie zawsze wywala błąd Mi też traktor stanął tak nagle, było napięcie na elektrozaworze i 55 na spinaczu a pomimo to był walnięty,

Możesz zdjąć przewód z przelewu pompy i umieścić w butelce. Pokręć rozrusznikiem i zobacz czy wypływa paliwo

Zajrzyj do filtra paliwa i posprawdzaj przewody od rozrusznika oraz klemy na aku Zobacz czy dochodzi prąd do świec (sprawdź na listwie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długich poszukiwaniach okazało się że to jednak rozrząd, najpierw jak liczyłem to było od znaku do znaku 31 wydawało mi się że ok a dopiero dziś przeczytałem że ma być 29, wymieniłem pasek i rolkę bo hałasowała, zastanawiam się jak to się znowu stało pasek był tak napięty że nie ledwo co dało się ugiąć, już 2 raz ten pasek przeskoczył od tak. Problem ogranięty, zapala chodzi, ale coś cyka, tyka i częstotliwość tego wzrasta, najbardziej słychalne jest przy 2500obr. i na dodatek auto kopci dość znacznie na niebiesko, na postoju widać taką mgiełkę a podczas jazdy jak depnę to niebieska chmura i to cykanie, tykanie nie wiadomo z kąd, podczas jazdy wydaje mi się że z prawej strony gdzieś a jak otworzę maskę to gdzieś z tyłu silnika słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HM rozrząd ba pompie przeskoczył od tak o 2 zęby

Jak masz założone koła. Nie ociera ci przypadkiem pasek o obudowę

To cykanie to z pompy i jest to normalny objaw jej pracy, lub zawory ci cykają, jak masz to na zimnym silniku.W końcu są hydrauliczne

 

Niebieski dym to generalnie olej czyli padnięta turbina albo brak komprechy, ale i ponoć zimne świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cyka czy to ciepły czy to zimny i to tak głośno że aż strach i to kopcenie na niebiesko, wydaje mi się że to dochodzi z zaworów.

 

Już znalazłem z kąd dochodziło to cykanie, tykanie, okazało się że uszczelka pod wtryskiem była zrąbana i puszczał przez nią kompresje, teraz już jest ok. Co do kopcenia na niebiesko to przy ostrym depnięciu pojawia się lekko niebieska mgiełka, może jednak turbo puszcza już, jutro jeszcze poszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że sprawa się wyjaśniła http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86779-p11-20td-cyka-tyka-stuka-w-silniku-znaleziono-przyczyne-co-dalej-robic/

Kto by przypuszczał :o Znowu nabrałem większego doświadczenia :book:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś chciałem podciągnąć pasek bo jakiś luźny się wydawał, okazało się że naciąg jest na maxa a pasek ugina się jak nie napięty, po poszukiwaniach okazało się że podpora pompy była przymocowana na 1 śrubę a trzech w ogóle nie było, sporo się gimnastykowałem żeby je wkręcić nie odkręcając pompy, ale się udało, teraz nie ma żadnego problemu z napięciem paska, szkoda że nie zlokalizowałem wcześniej braku śrub omineło by mnie 2 razy holowanie i niepotrzebne wydatki, tak więc można zamknąć temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamykam na prośbę

Swoje tematy możesz zawsze sam zamknąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...