maaloxx Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam Was Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 (edytowane) Witam Was Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić? pozdrawiam U mnie jest lany Mobil lube SHC 75W-90, a wchodzi coś około 0,6 litra. Ostatnio za olej zapłaciłem 45 PLN/litr a robocizna 30 PLN, więc w serwisie lecą sobie w bola Edytowane 16 Listopada 2012 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Witam Was Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić? pozdrawiam Koledzy używajcie wyszukiwania na forum a nie mnożycie wątki, to naprawdę nic nie kosztuje: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71114-jaki-olej-do-skrzyni-biegow-przekladni-i-mostow-napedowych/page__hl__olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 U mnie jest lany Mobil lube SHC 75W-90, a wchodzi coś około 0,6 litra. Ostatnio za olej zapłaciłem 45 PLN/litr a robocizna 30 PLN, więc w serwisie lecą sobie w bola i to ostro lecą sobie z tymi cenami ..dzięki za info Koledzy używajcie wyszukiwania na forum a nie mnożycie wątki, to naprawdę nic nie kosztuje: http://forum.nissank.../page__hl__olej Dzieki masz rację ... sorry ... Po przeczytanych wątkach na forum i po tel. do serwisu mam pewne wątpliwości i pytania 1. czy w T30 z 2004 jest LSD ??? bo z serwisu dzwonili ze po sprawdzeniu numeru nadwozia powiedzieli ze nie ma. 2. Jesli nie ma LSD a jakoś mam obawy by przyjąć info z serwisu ze pewnik to czy jak zaleje most olejem do LSD to coś sie stanie jeśli tego LSD samochód nie posiada? (bo o ile dobrze zrozumiałem informacje na formum i w necie to sytuacja odwrotna może być nie ciekawa w skutkach) dzieki za ew. odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Producent obojętny. Polecam sprawdzone marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 16 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Producent obojętny. Polecam sprawdzone marki. Dzięki za info, tam nic sie nie pojawia co sugerowało by potrzeba by było do LSD ... czyli chyba nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Możesz zalać z LSD. W tą stronę .nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 T30 ma LSD, koniecznie trzeba lać olej z dodatkiem. osobiście polecam Motul i Liqui Moly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie wszystkie mają LSD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Nie wszystkie mają LSD. A które nie mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 (edytowane) Nie wszystkie mają LSD. cały mechanizm przeniesienia napędu w T30 jest oparty o tarczki cierne (czyli tzw LSD), a sterowanie jest elektromagnetyczne i musi być olej z dodatkiem do LSD. A które nie mają? Te z napędem na dwa koła Edytowane 27 Listopada 2012 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Wystarczy podnieść samochód i pokręcić tylnymi kołami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 To by się częściowo zgadzało... zeshky - piszesz o haldexie a za nim jest mechanizm różnicowy - wolny (bez blokady) lsd ja rozumiem jako częściowe przekazywanie momentu na koło uślizgujące się np torsen (jak mam w mx5). To czy jest coś takiego w Xie? Czy ze zwisającymi kołami po przekątnej (wykrzyż osi) X da radę pojechać? W mx5 zrobiłem doświadczenie - jedno koło na śniegu/lodzie - drugie na asfalcie - nie było problemów z ruszeniem (ostrym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 Torsen w Maździe jest rewelacyjny. Też miałem w MX-5. Opiera się na przekładni ślimakowej, natomiast LSD na tarczkach ciernych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2012 To by się częściowo zgadzało... zeshky - piszesz o haldexie a za nim jest mechanizm różnicowy - wolny (bez blokady) lsd ja rozumiem jako częściowe przekazywanie momentu na koło uślizgujące się np torsen (jak mam w mx5). To czy jest coś takiego w Xie? Czy ze zwisającymi kołami po przekątnej (wykrzyż osi) X da radę pojechać? W mx5 zrobiłem doświadczenie - jedno koło na śniegu/lodzie - drugie na asfalcie - nie było problemów z ruszeniem (ostrym) Nie jestem pewien czy dyfer jest otwarty, ale jest w jednej obudowie z zestawem tarczek, które spełniają funkcję międzyosiowego mechanizmu różnicowego zbudowanego tarczek, tych samych co LSD, i zasada działania jest też podobna, tyle że LSD ma na stałe ustawienie oporu, a tu elektronika steruje, dzięki czemu jest w stanie płynnie przenosić moment na tył lub też zblokować się. Co nie zmienia faktu że jeśli chcemy żeby napęd działał to musi być olej z dodatkiem do LSD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) Tabela z oryginalnej instrukcji. "GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych." Nie patrz czy ma LSD czy nie tylko zastosuj się do tych danych. Zwróć uwagę na klasyfikację API : GL-5 i lepkosć SAE : 80W90. Resztą nie zawracaj sobie głowy. Nie pamiętam już co ja wlałem, ale był to albo ELF albo Shell. Edytowane 29 Listopada 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelz Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witam. Mam pytanie. Znalazlem w instrukcji serwisowej przy wymianie oleju w dyfrencjale takie zdanie: "CAUTION:Gaskets are not reusable. Never reuse them." jest tam jakas uszczelka ?. Skad mozna ja zdobyc ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Witam. Mam pytanie. Znalazlem w instrukcji serwisowej przy wymianie oleju w dyfrencjale takie zdanie: "CAUTION:Gaskets are not reusable. Never reuse them." jest tam jakas uszczelka ?. Skad mozna ja zdobyc ? Pewnie jest jakaś masa uszczelniająca. Użyj silikonu i będzie hasać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 (edytowane) A czytałes ten wątek dokładnie kolego pawelz? Obejrzyj sobie obrazki, które dołożyłem w przedostatnim poscie. Masz tam rysunek rozłożonego na częsci mostu. Są tam sruby do spustu i wlewu oleju (31, 32). Są też uszczelki (33). W twojej instrukcji wymiany oleju zapewne chodziło o te własnie uszczelki. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 9 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2013 PANOWIE co ile wymieniacie olej w mostach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzela33 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 Podepnę się pod pytanie-TU-134- co ile wymiana i czy można sprawdzić stan?? Jestem laikiem i może pytania naiwne ale zawsze lepiej przyjąć drwinę niż być lżejszym o kaskę Wymieniłem olej-filtry ,zawieszenie.co warto jeszcze sprawdzić??niestety nie ma książki i nic więcej na temat tego auta nie wiem...poza tym nawet jak książka by była w tych popier......czasach nie można nikomu wierzyć...proszę o wyrozumiałość i radę z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 14 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 (edytowane) na pewno tarcze i klocki, poza tym olej w skrzyni. Filtr paliwa zmieniony? uzupełniony/wymieniony płyn wspomagania? Chłodziwo? Powietrze w kołach masz letnie czy już zimowe? :} Zaprawki na dole drzwi i tylnych błotnikach? Było kupić krajowy... Edytowane 14 Września 2013 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzela33 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 klocki ok zimę ogarną...olej w skrzyni wymienię razem z olejem w moście...hmmm tylko kiedy wspomaganie wygląda na ok,stan w normie-chłodziak w normie do - 30 pokazał wskaźnik...powietrze---hmmm no cóż francuskie ale jakie czy ciepłe czy zimne nie mam głowy blach są w porządku nigdzie nic nie wyłazi-a krajowy to kupi ktoś juz ode mnie jak mnie bedzię wpieniał,,,dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.