Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana oleju w mostach napędowych


maaloxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was

 

Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was

 

Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić?

 

pozdrawiam

 

U mnie jest lany Mobil lube SHC 75W-90, a wchodzi coś około 0,6 litra. Ostatnio za olej zapłaciłem 45 PLN/litr a robocizna 30 PLN, więc w serwisie lecą sobie w bola

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was

 

Czy możecie mi powiedzieć jaki polecacie olej do mostu? Teraz zadzwoniłem do servisu i za wymiane zawołali 120 pln i za olej 350 PLN ....troche drogo....i pytanie ile tego oleju musze kupić?

 

pozdrawiam

 

Koledzy używajcie wyszukiwania na forum a nie mnożycie wątki, to naprawdę nic nie kosztuje:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/71114-jaki-olej-do-skrzyni-biegow-przekladni-i-mostow-napedowych/page__hl__olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest lany Mobil lube SHC 75W-90, a wchodzi coś około 0,6 litra. Ostatnio za olej zapłaciłem 45 PLN/litr a robocizna 30 PLN, więc w serwisie lecą sobie w bola

 

i to ostro lecą sobie z tymi cenami ..dzięki za info

 

Koledzy używajcie wyszukiwania na forum a nie mnożycie wątki, to naprawdę nic nie kosztuje:

 

http://forum.nissank.../page__hl__olej

 

Dzieki masz rację ... sorry ...

 

Po przeczytanych wątkach na forum i po tel. do serwisu mam pewne wątpliwości i pytania

 

1. czy w T30 z 2004 jest LSD ??? bo z serwisu dzwonili ze po sprawdzeniu numeru nadwozia powiedzieli ze nie ma.

2. Jesli nie ma LSD a jakoś mam obawy by przyjąć info z serwisu ze pewnik to czy jak zaleje most olejem do LSD to coś sie stanie jeśli tego LSD samochód nie posiada? (bo o ile dobrze zrozumiałem informacje na formum i w necie to sytuacja odwrotna może być nie ciekawa w skutkach)

 

dzieki za ew. odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent obojętny. Polecam sprawdzone marki.

 

 

Dzięki za info, tam nic sie nie pojawia co sugerowało by potrzeba by było do LSD ... czyli chyba nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wszystkie mają LSD.

cały mechanizm przeniesienia napędu w T30 jest oparty o tarczki cierne (czyli tzw LSD), a sterowanie jest elektromagnetyczne i musi być olej z dodatkiem do LSD.

 

 

 

A które nie mają?

Te z napędem na dwa koła :argue:

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się częściowo zgadzało... zeshky - piszesz o haldexie ;) a za nim jest mechanizm różnicowy - wolny (bez blokady)

lsd ja rozumiem jako częściowe przekazywanie momentu na koło uślizgujące się np torsen (jak mam w mx5).

To czy jest coś takiego w Xie? Czy ze zwisającymi kołami po przekątnej (wykrzyż osi) X da radę pojechać?

 

W mx5 zrobiłem doświadczenie - jedno koło na śniegu/lodzie - drugie na asfalcie - nie było problemów z ruszeniem (ostrym) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To by się częściowo zgadzało... zeshky - piszesz o haldexie ;) a za nim jest mechanizm różnicowy - wolny (bez blokady)

lsd ja rozumiem jako częściowe przekazywanie momentu na koło uślizgujące się np torsen (jak mam w mx5).

To czy jest coś takiego w Xie? Czy ze zwisającymi kołami po przekątnej (wykrzyż osi) X da radę pojechać?

 

W mx5 zrobiłem doświadczenie - jedno koło na śniegu/lodzie - drugie na asfalcie - nie było problemów z ruszeniem (ostrym) ;)

 

Nie jestem pewien czy dyfer jest otwarty, ale jest w jednej obudowie z zestawem tarczek, które spełniają funkcję międzyosiowego mechanizmu różnicowego zbudowanego tarczek, tych samych co LSD, i zasada działania jest też podobna, tyle że LSD ma na stałe ustawienie oporu, a tu elektronika steruje, dzięki czemu jest w stanie płynnie przenosić moment na tył lub też zblokować się. Co nie zmienia faktu że jeśli chcemy żeby napęd działał to musi być olej z dodatkiem do LSD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabela z oryginalnej instrukcji.

 

"GL-5 – oleje wysokiej jakości o bardzo dobrych właściwościach smarnych. Zawierają ok. dwukrotnie więcej dodatków uszlachetniających w porównaniu z olejami klasy GL-4. Stosowane w przekładniach hipoidalnych pracujących pod dużym obciążeniem. Używane np. w przekładniach głównych mostów napędowych."

 

Nie patrz czy ma LSD czy nie tylko zastosuj się do tych danych. Zwróć uwagę na klasyfikację API : GL-5 i lepkosć SAE : 80W90. Resztą nie zawracaj sobie głowy. Nie pamiętam już co ja wlałem, ale był to albo ELF albo Shell.

post-28845-0-15255700-1354223610_thumb.png

post-28845-0-78178200-1354225778_thumb.png

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Znalazlem w instrukcji serwisowej przy wymianie oleju w dyfrencjale takie zdanie:

 

"CAUTION:Gaskets are not reusable. Never reuse them."

 

jest tam jakas uszczelka ?. Skad mozna ja zdobyc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie. Znalazlem w instrukcji serwisowej przy wymianie oleju w dyfrencjale takie zdanie: "CAUTION:Gaskets are not reusable. Never reuse them." jest tam jakas uszczelka ?. Skad mozna ja zdobyc ?

Pewnie jest jakaś masa uszczelniająca. Użyj silikonu i będzie hasać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czytałes ten wątek dokładnie kolego pawelz? Obejrzyj sobie obrazki, które dołożyłem w przedostatnim poscie. Masz tam rysunek rozłożonego na częsci mostu. Są tam sruby do spustu i wlewu oleju (31, 32). Są też uszczelki (33). W twojej instrukcji wymiany oleju zapewne chodziło o te własnie uszczelki.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Podepnę się pod pytanie-TU-134- co ile wymiana i czy można sprawdzić stan?? Jestem laikiem i może pytania naiwne ale zawsze lepiej przyjąć drwinę niż być lżejszym o kaskę :dribble: Wymieniłem olej-filtry ,zawieszenie.co warto jeszcze sprawdzić??niestety nie ma książki i nic więcej na temat tego auta nie wiem...poza tym nawet jak książka by była w tych popier......czasach nie można nikomu wierzyć...proszę o wyrozumiałość i radę z góry dzięki :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno tarcze i klocki, poza tym olej w skrzyni. Filtr paliwa zmieniony? uzupełniony/wymieniony płyn wspomagania? Chłodziwo? Powietrze w kołach masz letnie czy już zimowe? :} Zaprawki na dole drzwi i tylnych błotnikach?

 

Było kupić krajowy...

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki ok zimę ogarną...olej w skrzyni wymienię razem z olejem w moście...hmmm tylko kiedy :whistle: wspomaganie wygląda na ok,stan w normie-chłodziak w normie do - 30 pokazał wskaźnik...powietrze---hmmm no cóż francuskie :dribble: ale jakie czy ciepłe czy zimne nie mam głowy :icecream: blach są w porządku nigdzie nic nie wyłazi-a krajowy to kupi ktoś juz ode mnie jak mnie bedzię wpieniał,,,dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...