boszax Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 W Primerce zauważyłem, że na postoju kręcąc kierownica prawo lewo dosyć szybko takimi krótkimi ruchami prawo -lewo, na wyświetlaczu same zmieniają się podstrony info. Znaczy samo przełącza się na Drive information, Fuel economy information, maintance reminder i tak w kółko . To tak powinno być? Czy to jakaś usterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 wydaje mi się że nie powinno tak byuć, u mnie to nie występuje. sprawdź masy w tylnych lampach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norvik Opublikowano 18 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2012 W Primerce zauważyłem, że na postoju kręcąc kierownica prawo lewo dosyć szybko takimi krótkimi ruchami prawo -lewo, na wyświetlaczu same zmieniają się podstrony info. Znaczy samo przełącza się na Drive information, Fuel economy information, maintance reminder i tak w kółko . To tak powinno być? Czy to jakaś usterka? Witam, Zauważyłem to samo, tylko w moim przypadku wystarczy tylko naciasnąć jakiś przycisk na kierownicy, i później już same strony się przełączają, w czasie kręcenia kierownicą. Nie wiem dlaczego, moze jakieś zwarcie w kierownicy.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Tak jest to standardowy defekt tasmy pod kierownicą. Była cicha akcja serwisowa kto się załapał to mu się udało i ma nowe i dobre połaczenie kierownicy z panelem info. Trzeba kupić nowa tasme używana z rozbieranego zza odry posłuży dokładnie tyle samo na polskich drogach co stara 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monikapiotra Opublikowano 19 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2012 Ja mam ten sam problem tylko że u mnie występuje tylko kiedy mam włączone światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2012 U mnie zaczęło sie to objawiac po roku użytkowania auta. Jak wyjeżdżałem z Giżycka zaczeło mi sciszać i pogłaśniać się radio w zależności od skręcania kierownicą, a że 6 lat temu drogi na MAzurach były koszmarne to dojeżdżając do Pisza miałem totalna choinkę zmiana info na panetu info amiana głośnosci zmiana stacji zmiana utworów na płycie. Tak więc przez 60 burzliwych kilometrów i godzine jazdy zrobiłem-wykryłem-zintensyfikowałem-zdiagnozowałem usterkę. Wymienili na gwarancji informując mnie o cichej akcji serwisowej bo nie wszedzie się to objawiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monikapiotra Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 To że się zapytam. Co na serwisie ci wymienili U mnie zaczęło sie to objawiac po roku użytkowania auta. Jak wyjeżdżałem z Giżycka zaczeło mi sciszać i pogłaśniać się radio w zależności od skręcania kierownicą, a że 6 lat temu drogi na MAzurach były koszmarne to dojeżdżając do Pisza miałem totalna choinkę zmiana info na panetu info amiana głośnosci zmiana stacji zmiana utworów na płycie. Tak więc przez 60 burzliwych kilometrów i godzine jazdy zrobiłem-wykryłem-zintensyfikowałem-zdiagnozowałem usterkę. Wymienili na gwarancji informując mnie o cichej akcji serwisowej bo nie wszedzie się to objawiało To co ci tam wymienili? I jak długo obejmuje gwarancja? Ile lat ma twoje auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) To że się zapytam. Co na serwisie ci wymienili To co ci tam wymienili? I jak długo obejmuje gwarancja? Ile lat ma twoje auto? Ad1 taśmę pod kierownicą Ad2 czego gwarancja? Ad3 7 Auto mam od nowości ma 7lat po 1,8roku wystąpiłem ten problem z samodzielną zmianą info od tamtej pory wszystko bangla Np coś takiego http://allegro.pl/nissan-primera-p12-tasma-pod-kierownice-bez-esp-i2746947457.html Edytowane 22 Listopada 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Temat juz dokladnie opisany (nie moge jednak znalezc w archiwum - duzo juz pislem w tym temacie wiec zeby sie nie powtarzac - ja dzieki wskazowkom kolegow z forum wyeliminowalem go (a w zasadzie uspilem) w ten sposob iz naciskam przycisk telefonu, system powiela ten sygnal (czyli ostatnio aktywowany na kierownicy) ale ze nie mam zainstalowanego telefonu nie ma to wplywu na samozglasnianie sie radia czy zmiane wskazan wyswietlacza. (oczyiwscie pozniejsze nacisniecie na przycisk radia lub info znow przywraca problem - wiec zrezygnowalem dla wlasnego spokoju z uzywania sterowania z kierownicy) Nie wiem jakie sa koszty wymiany kabli - moim zdaniem to wada fabryczna w P12 ale watpie zeby Nissan (zwlaszcza w starszych autach) przyznal sie do bledu i dokonal bezplatnej wymiany kabli. Edytowane 22 Listopada 2012 przez Aachener Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Przyznać się pewnie nie przyzna bo i po co w tak wadliwym i dawno nie produkowanym modelu. Aachener a czy jeździłeś z wcisniętym permanentnie guzikiem telefonu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 (edytowane) Ten problem opiera sie na prostej zasadzie - wysylany jest mimowolnie impuls wlasciwy dla ostatnio uzytej funkcji ze sterowania kierownica, tak wiec np. jesli ostatnia funkcja uzywana z kierownicy byla np. regulacja glosnosci radia to przy obrotach kierownicy nastepuje mimowolne samozglasnianie sie lub zciszanie glosnosci radia, jesli uzywales ostatnio komputera pokladowego to przeskakuja informacje, zmieniales stacje to one same przeskakuja, natomiast jesli przycisniesz przycisk telefonu to on caly czas pozniej wysyla implus a poniewaz nie jest zintergrowany z telefonem to implus trafia do jednostki sterujacej i tam niejako ginie bo nie moze byc przekazany do telefonu tak wiec nie wystepuje samozglasnianie lub przeloczanie, wystarczy raz nacisnac i komputer wyczuwa caly czas tylko impuls telefonu, oczywiscie ponowne uzycie funkcji radia powoduje ze ostatnim rejestrowanym implulsem jest regulacja glosnosci i radio znow wariuje, tak wiec nalezy uzyc przycisku telefonu i potem juz nie dotykac zadnej funkcji sterowania z kierownicy, wiem ze nie jest to rozwiazaniem problemu bo w rzeczywistosci uniemozliwia korzystanie ze sterowania z kierownicy ale oszczedza mnostwo nerwow, bo mnie smoprzelaczanie funkcji z kierownicy doprowadzalo do szalu. A na marginiesie - moze ktos wie wiecej na temat wspomnianej akcji serwisowej Nissana polegajacej na wymianie kabli. Edytowane 22 Listopada 2012 przez Aachener Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 W tym szaleństwie jest metoda. Ale u mnie była totalna choinka. Bez wciskania przycisku na kierownicy radio/CD samo zmieniało stacje,głośność czy info na wyswietlaczu. Niestety jeździłem jakiś czas z wyłączonym dźwiękiem audio. A zmiana informacji na panelu mi nie przeszkadzała bo wyłączyłem go. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monikapiotra Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Ad1 taśmę pod kierownicą Ad2 czego gwarancja? Ad3 7 Auto mam od nowości ma 7lat po 1,8roku wystąpiłem ten problem z samodzielną zmianą info od tamtej pory wszystko bangla Np coś takiego http://allegro.pl/ni...2746947457.html Dziekuje:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 prońcie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Witam poradziłem sobie z tym problemem. Problem leży w słabej masie kierownicy!! do dwóch manipulatorów pobierana jest masa z kadłuba kierownicy, i tu nissan popełnił błąd bo żaden z pinów taśmy na kierownicy nie przenosi masy. Podczas kręcenia kierownicą masa jest tracona i przez to szaleje manipulator. Można przenieść masę przez taśmę bo są 3 piny wolne w taśmie. Ja poprzez opaskę zaciskową i kawałek przewodu podłączyłem masę kadłuba samochodu do drążka kierownicy zaraz za krzyżakiem. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Z opisu innych kolegów i moich obserwacji wynika ze manipulator szaleje kiedy są włączone światła, i słusznie gdyż włącza się wtedy podświetlenie manipulatora i podnosi się potencjał masy gdy jest tracona masa. No wiec problem znika przez przeprowadzenie masy przez taśmę lub podłączenie masy do drążka za krzyżakiem. Powodzenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 16 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Ale Nissan dał ciała z tymi masami . W ogóle jakieś te przewody wszystkie to cieniota straszna. Możesz dać fotkę w jaki sposób podłączyłeś przewód do drążka za krzyżakiem żeby nie ukręcał się podczas skręcenia kierownicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Dołączam się do prośby..poproszę o fotkę,bo mam ten sam problem.. Z góry dzięki wielkie .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dartomi Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) Witam, dziękuję majstrowi za podpowiedź poradzenia sobie ze zmieniającym się wyświetlaniem informacji na wyświetlaczu podczas kręcenia kierownicą. Od kilku lat radziłem sobie przyciskiem słuchawki (aż sreberko zlazło z przycisku), jednak to nie rozwiązanie. Wymieniałem również taśmę pod kierownicą i też nic. Korzystając z podpowiedzi zdjąłem osłonę na kierownicy zawierającą poduszkę powietrzną (należy lekko nacisnąć od góry tę osłonę aż pojawią się w głębi 2 oczka sprężyny, w które należy włożyć śrubokręt i prawe oczko ściągnąć w lewo, zaś lewe oczko ściągnąć śrubokrętem w prawo). Masę dla elektroniki w kierownicy doprowadziłem dodatkowym przewodem, który za pomocą zacisku z oczkiem (przylutowałem) przykręciłem do metalowej części kadłuba kierownicy (przykręciłem go śrubką, do której był podłączony czarny przewód u góry kadłuba). Zostawiłem kilka cm przewodu w komorze kierownicy a resztę przewlokłem przez otwór wzdłuż drążka kierownicy aż do krzyżaka na dole przy pedałach. Tam przewód za pomocą opasek zaciskowych przyczepiłem do drążka kierowniczego powyżej krzyżaka. Zostawiając kilkanaście cm przewodu zakończyłem go podobnie jak wcześniej zaciskiem z oczkiem (podobnie lutowanie) i przykręciłem dodatkową nakrętką do śruby trzymającej chyba pedał sprzęgła. W ten sposób masa z kadłuba samochodu przewodem została doprowadzona do kadłuba kierownicy. Jest to rozwiązanie skuteczne, od kilkunastu dni podczas kręcenia kierownicą z włączonymi światłami nic się nie dzieje, nie przeskakuje info na wyświetlaczu, ani nie szaleje radio (wcześniej same się przestawiały stacje albo samo się zgłaśniało lub ściszało). Jednak uwaga na to rozwiązanie, gdyż przewód, który wychodzi na na dole drążka kierowniczego podczas kręcenia kierownicą okręca się na drążku kierownicy raz w jedną stronę raz w drugą. Należy pamiętać aby nie zostawiać go zbyt długiego, aby nie zaplątał się podczas jazdy wokół nogi. Dobrym rozwiązaniem jest podwieszenie go na jakiejś sprężynce lub gumce, która odciągałaby nadmiar przewodu podczas kręcenia kierownicą, aby nie plątał się po podłodze (coś na wzór ściągacza nadmiaru przewodu paliwowego dystrybutora na stacji paliw. Pozdrawiam. Edytowane 21 Lipca 2016 przez dartomi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agusia0003 Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Witam, dziękuję majstrowi za podpowiedź poradzenia sobie ze zmieniającym się wyświetlaniem informacji na wyświetlaczu podczas kręcenia kierownicą. Od kilku lat radziłem sobie przyciskiem słuchawki (aż sreberko zlazło z przycisku), jednak to nie rozwiązanie. Wymieniałem również taśmę pod kierownicą i też nic. Korzystając z podpowiedzi zdjąłem osłonę na kierownicy zawierającą poduszkę powietrzną (należy lekko nacisnąć od góry tę osłonę aż pojawią się w głębi 2 oczka sprężyny, w które należy włożyć śrubokręt i prawe oczko ściągnąć w lewo, zaś lewe oczko ściągnąć śrubokrętem w prawo). Masę dla elektroniki w kierownicy doprowadziłem dodatkowym przewodem, który za pomocą zacisku z oczkiem (przylutowałem) przykręciłem do metalowej części kadłuba kierownicy (przykręciłem go śrubką, do której był podłączony czarny przewód u góry kadłuba). Zostawiłem kilka cm przewodu w komorze kierownicy a resztę przewlokłem przez otwór wzdłuż drążka kierownicy aż do krzyżaka na dole przy pedałach. Tam przewód za pomocą opasek zaciskowych przyczepiłem do drążka kierowniczego powyżej krzyżaka. Zostawiając kilkanaście cm przewodu zakończyłem go podobnie jak wcześniej zaciskiem z oczkiem (podobnie lutowanie) i przykręciłem dodatkową nakrętką do śruby trzymającej chyba pedał sprzęgła. W ten sposób masa z kadłuba samochodu przewodem została doprowadzona do kadłuba kierownicy. Jest to rozwiązanie skuteczne, od kilkunastu dni podczas kręcenia kierownicą z włączonymi światłami nic się nie dzieje, nie przeskakuje info na wyświetlaczu, ani nie szaleje radio (wcześniej same się przestawiały stacje albo samo się zgłaśniało lub ściszało). Jednak uwaga na to rozwiązanie, gdyż przewód, który wychodzi na na dole drążka kierowniczego podczas kręcenia kierownicą okręca się na drążku kierownicy raz w jedną stronę raz w drugą. Należy pamiętać aby nie zostawiać go zbyt długiego, aby nie zaplątał się podczas jazdy wokół nogi. Dobrym rozwiązaniem jest podwieszenie go na jakiejś sprężynce lub gumce, która odciągałaby nadmiar przewodu podczas kręcenia kierownicą, aby nie plątał się po podłodze (coś na wzór ściągacza nadmiaru przewodu paliwowego dystrybutora na stacji paliw. Pozdrawiam. Dzięki za radę...Muszę podobnie zrobić taki patent u siebie,bo szału dostanę ,tak mnie to wkurza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmiart Opublikowano 11 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2016 wielkie grtulacje dla kolegi sposób z dodatkową masą na kolumnie kierownicy rewelacja wreszcie ktoś rozwiązał ten problem zrobiłem i skutecznie działa jeszcze raz gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.